ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

غذاهای ناسالم

روش صحیح استفاده کردن غذاهای ناسالم

غذاهای ناسالم در تمام شکل ها و اندازه ها و مزه های وسوسه انگیز، به وجود می آید، اما برای بدن شما مفید نیست. به طور ویژه، فست فود کالری زیادی دارد و ارزش غذایی بسیار کمی دارد. بنابراین، یک فرد بهتر است که از رستوران های فست فود یا هر منبع غذایی ناسالم  دوری کند.

راه جایگزین تهیه ی لیست غذایی سالم است که شامل میان وعده ی سالم و وعده های غذایی سالم و سازماندهی رژیم غذایی بر پایه ی آن لیست غذایی سالم است.

با این حال، آیا جایگزین دیگری وجود دارد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانیم تمام غذاهای خوشمزه و ناسالم را به روش سالم بخوریم؟ هرچند شاید غیر ممکن به نظر برسد ولی در واقع انجام پذیر است!

با کمی تلاش، شما قادر خواهید بود انواع بسیاری از فست فودهای سالم و غذاهای کم ارزش سالم مورد علاقه ی خود را میل کنید.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا با 6 روش تهیه ی غذای سالم از غذاهای ناسالم آشنا شوید.

 

1- تغییر دهید

لذت بردن از خوردن غذای ناسالم، بیشتر مربوط به خود غذا نیست، بلکه به تجربه خوردن چنین غذایی است. ولع مصرف یک چیپس بزرگ، بیشتر از میل به خوردن چیزی ترد و شور نیست.

بنابراین، چرا شما چیپس های ترد و شور را با چیپس های پخته شده، آجیل، هویج یا حتی پاپ کورن معروف جایگزین نمی کنید؟

خوردن هر یک از این گزینه ها به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه بدن خود را در برابر خطر خوردن غذای ناسالم قراردهید، تجربه ای خوشمزه مانند تجربه ی خوردن غذاهای ناسالم را داشته باشید. این میان وعده های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در امان باشید!

 

2- چیزهایی را در خانه آماده کنید

آماده کردن غذا در خانه کنترل کاملی را در مورد آنچه در تهیه ی آن استفاده شده یا استفاده نشده، به شما می دهد.

به عنوان مثال، آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده در خانه بسیار سالم تر از خرید از برخی رستوران های فست فود خواهد بود. افزون بر این، می توانید بدون روغن و سرخ کردن، آنها را بپزید.

در اینجا چند دستورپخت غذای سالم که در حال حاضر می توانید در خانه امتحان کنید، آورده شده است: مقداری سیب زمینی را خرد کنید، آنها را درون فر بگذارید و بگذارید ترد شود یا می توانید همبرگرهایی خریداری کنید که درصد چربی آنها از 10 درصد بیشتر نشود و آنها را با مقداری سس گوجه فرنگی بپزید تا مرطوب شود.

3- چربی ها را از گوشت جدا کنید

شاید گوشت قرمز خوشمزه باشد. با این حال، می تواند برای فشار خون و قلب خطرناک باشد، زیرا حاوی مقادیر زیادی کلسترول و چربی های اشباع است.

برای به حداقل رساندن خطر بروز هرگونه مشکل سلامتی به خاطر خوردن گوشت قرمز، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

آسان است. هنگام خرید گوشت، برش هایی ازگوشت را بخرید که مقادیر بسیار کمی چربی دارند یا بخواهید که چربی هایش را برایتان جدا کنند.

افزون بر این، پیش از اینکه گوشت را برای یک ناهار سالم یا یک شام سالم بپزید، مطمئن شوید که هر چربی که مانده است را بعد از رسیدن به خانه جدا کرده اید. در غیر این صورت می توانید به خوردن مرغ بپردازید که این یک انتخاب گوشت سالم تر از گوشت قرمز است.

 

 4- غذا را به صورت متفاوتی آماده کنید

روش آماده کردن غذا ارتباط زیادی با میزان سلامتی آن برای شما دارد. خوردن چیزی که پخته شده، سالم تر از خوردن چیزهایی است که سرخ شده اند، زیرا مقدار کمی چربی دارند.

بنابراین، یادگیری دستور العمل های سالم (مواردی که از روغن در پخت و پز استفاده نمی شود) را در نظر بگیرید.

اگر به عنوان مثال می خواهید گوشت بپزید، از یک تابه ی کباب استفاده کنید یا آن را روی سینی پخت در فر بپزید.

افزون بر این، شما می توانید با حرارت ملایم، آن را در مواد طعم دار و بدون روغن، بپزید. در مورد میان وعده ها، می توانید یک سرخ کن (air fryer) بخرید و در آن مقداری پاپ کورن آماده کنید، نیازی به روغن نیست (البته بدون  air fryerنیز می توان پاپ کورن درست کرد).

5- با گیاهان و ادویه ها آزمایش کنید

غذا خوردن سالم فقط به خود غذا بر نمی گردد بلکه با آنچه شما بر روی غذای خود می ریزید ارتباط زیادی دارد.

به عنوان مثال، تمام مقادیر نمکی که دوست دارید اضافه کنید به راحتی می تواند یک سالاد سالم را بسیار ناسالم کند.

افزون بر این، اگر نمک زیادی به همه ی غذاهایی که می پزید اضافه کنید، آن را بسیار ناسالم کرده اید.
با این حال، جایگزین هایی وجود دارند که می توانید آنها را امتحان کنید و اجازه دهید آن غذاهای رژیمی سالم واقعا سالم باشند.

ما در مورد استفاده از طعم دهنده های دیگر (سیر، فلفل قرمز (paprika)، پونه کوهی، کاری، زیره و غیره) صحبت می کنیم تا غذاهای خود را با طعم های بسیار جالبی تهیه کنید که به شما کمک می کند تا به تدریج از نمک دور شوید.

6- مسیر ناسالم را طی کنید اما فقط در اعتدال

لازم نیست به یکباره به خوردن غذاهای سالم بپردازید. هنگامی که مصرف غذاهای مورد علاقه خود را کاهش می دهید، مهم نیست که چقدر آنها ناسالم باشند، می تواند استرس زا باشد که در نهایت شاید باعث زیاده روی در خوردن غذاهای ناسالم موردعلاقه ی خود کنید و هر آنچه که تاکنون به دست آورده اید را خنثی کنید.
بنابراین، پیشنهاد می شود وعده ی غذایی ناسالمی را که عاشق آن هستید انتخاب کنید و آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

شاید یک روز یا یک وعده درهفته کافی باشد. با گذشت زمان، کاهش اشتیاق خود برای آن غذای خاص را پیدا خواهید کرد و زندگی سالم را در آغوش خواهید گرفت.

منابع کربوهیدرات (کاربوهایدریت) در اطراف ما هستند و غذاهای ناسالم، بدترین در بین آنها هستند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که غذای کم ارزش و ناسالم را قطع کرده اید.

نخستین صبح هفته ی خود را با یک صبحانه ی سالم شروع کنید وهفته را با خوردن غذاهای سالم به پایان برسانید.

گروهی از این موادغذایی سالم در پک ها و بسته های ایپک نیز وجود دارند.

پیش از رفتن، در نظرات زیر به ما بگویید که چگونه توانستید مصرف غذاهای ناسالم خود را کاهش دهید

 

منبع:

healthsfitness.com

پک پذیرایی صبحانه ایپک

[product_categories number="180" orderby="name" order="ASC"]

  • ۹۸/۰۶/۲۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی