ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویتامین های موجود در بدن

ویتامین های موجود در بدن : ویتامین نوعی ترکیب طبیعی است که برای بدن لازم است که باید از طریق غذا دریافت شود. بیشتر ویتامین دی مورد نیاز برای بدن انسان از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تامین می‌­شود زیرا در غذا به اندازه کافی وجود ندارد. با این حال، بدن انسان می‌ تواند در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب آن را تولید کند. ویتامین ها یا محلول در آب یا محلول در چربی هستند. ذخیره ویتامین ‌های محلول در چربی نسبت به ویتامین‌ های محلول در آب برای بدن آسان ‌تر است. ویتامین‌ ها همیشه حاوی کربن هستند.

ویتامین A :

از جمله غذاهای سرشار از ویتامین آ می توان جگر، روغن جگر ماهی کاد، هویج، بروکلی، سیب‌­زمینی شیرین، کره، کلم‌­پیچ، اسفناج، کدو تنبل، کلم سبز، بعضی پنیرها، تخم مرغ، زردآلو، طالبی و شیرنام برد.

ویتامین ب : از جمله غذاهای سرشار از ویتامین ب می توان مخمر، گوشت خوک، غلات صبحانه، تخم آفتاب گردان، برنج قهوه‌ای، گندم غنی شده، مارچوبه، کلم‌ پیچ، گل ‌کلم، سیب زمینی، پرتقال، جگر و تخم مرغ را نام برد.

ویتامین B2 :

از جمله غذاهایی که می توان نام برد شامل مارچوبه، موز، خرمالو، بامیه، چغندر، پنیر کوتاژ، شیر، ماست، گوشت، تخم مرغ، ماهی و لوبیا سبز می باشد.

ویتامین ب3 : از جمله غذاهایی که سرشار از ویتامین ب3 است مثل جگر، دل، کلیه، مرغ، گوشت گاو، ماهی (تن، سالمون)، شیر، تخم مرغ، آووکادو، خرما، گوجه فرنگی، سبزیجات برگدار، بروکلی، هویج، سیب ‌زمینی شیرین، مارچوبه، آجیل، غلات کامل، حبوبات، قارچ و مخمر آبجو.

ویتامین ب5:از جمله انواع ویتامین ب5 گوشت، غلات کامل (آسیاب کردن غلات باعث از بین رفتن ویتامین می‌ شود)، بروکلی، آووکادو، ژله رویال و خاویارمی توان اشاره کرد.

ویتامین ب6:از جمله ویتامین های ب6 در غذاهای گوشت، موز، غلات کامل، سبزیجات و آجیل اشاره کرد. وقتی شیر خشک می‌ شود، نیمی از ویتامین ب-۶ خود را از دست می‌ دهد. منجمد کردن و ریختن شیر در قوطی نیز باعث کاهش ویتامین می ‌شود.

ویتامین ب7:از جمله ویتامین های ب7 می توان به این موارد اشاره کرد زرده تخم مرغ، جگر و بعضی سبزیجات.

ویتامین ب9:از جمله ویتامین های ب9 می توان به موارد زیر اشاره کرد سبزیجات برگ ‌دار، حبوبات، جگر، مخمر نان، بعضی غلات غنی ‌شده و تخمه آفتاب گردان. بعضی غذاهای مفید و آبجو حاوی مقدار متوسطی از ویتامین ب – ۹ هستند.

ویتامین ب12:از جمله ویتامین های شامل ب12 می توان ماهی، صدف، گوشت، ماکیان، تخم مرغ، شیر و لبنیات، بعضی غلات صبحانه غنی‌ شده و مخمر مغذی غنی ‌شده نام برد.

ویتامین C :

از جمله غذاهای سرشار از ویتامین ث می توان میوه و سبزیجات نام برد. آلوی کاکادو و میوه کامو کامو در بین غذاها حاوی بیشترین مقدار از ویتامین ث هستند. میزان ویتامین ث در جگر نیز بالاست. پختن غذا ویتامین ث را از بین می ‌برد.

ویتامین ای: از جمله غذاهای سرشار از ویتامین ای می توان کیوی، بادام، آووکادو، تخم مرغ، شیر، آجیل، سبزیجات برگ ‌دار و سبز، روغن سبزیجات که حرارت ندیده باشد، جوانه گندم و غلات کامل نام برد.

ویتامین کا:از جمله غذاهای سرشار از ویتامین کا می توان سبزیجات برگ ‌دار و سبز، آووکادو و کیوی اشاره کرد. جعفری حاوی مقادیر زیادی ویتامین کا است.

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

انواع پاکت

انواع پاکت

انواع پاکت , امروز راجب انواع پاکت های بسته بندی به صورت کلی صحبت می کنیم و توضیحات مختصری در موردشان می دهیم.

پاکت بسته بندی چیست؟

پاکت ها دسته ای از کالا می باشد که برای بسته بندی از ان استفاده می شود.

جنس مواد اولیه ای که برای پاکت مورد استفاده قرار می گیرد در میزان کیفیت تاثیر مهمی دارد. مثلا پاکت کرافت برای چاپ کیفیت پایینی دارد ولی مواد اولیه متالایز یا opp و cpp است و خاصیت چاپ پذیری بالایی دارد.

انواع پاکت های بسته بندی: انواع زیادی از پاکت های بسته بندی در طرح و ابعاد مختلف وجود دارد. پاکت های بسته بندی از لحاظ جنس تفاوت های زیادی باهم دارند که انواع آن ها عبارتند از:

1-پاکت ساده: پاکت های بغل کاست ، ته کاست ، سه طرف کاست ( کاست باعث افزایش میزان حجم پاکت می شود) و برای محیط زیست مناسب می باشد. برای بسته بندی شیرینی و شکلات های مختلف، قند و شکر، آجیل و خشکبار، قهوه و چای، انواع غذاهای آماده، انواع میوه های خشک، سبزی خشک و… از آن ها استفاده کرد.

2-متالایز ( آلمینیومی) در رنگ بندی های مختلف از جمله طلایی ، مشکی ، قرمز و دیگر رنگ ها

3-پاکت بسته بندی زیپ دار ( سه طرف دوخت ایستاده )

4-پاکت های وکیوم که می توان پنجره ای شفاف روی آن قرار داد مثل ( پنجره مربعی و پنجره مستطیلی و مثلثی یا هر نوع دیگری )

5-پشت متالایز رو شفاف یا کاملا شفاف

6-پاکت باکس پوچ

7-پاکت قهوه

8-پاکت نان

مواد اولیه پاکت های بسته بندی:

مواد اولیه کرافت که یک نوع خاص و مقاوم کاغذ است و متالایز مواد اولیه opp ، cpp و bopp می باشد که برای مواد غذایی بیشتر استفاده می شود. مواد اولیه نایلونی و نایلکسی که برای زیپ کیپ های ساده مصرف می شود.

نمونه پاکت های بسته بندی عبارتند از

1-پاکت کرافت زیپ دار

2-پاکت کرافت کاغذی

3-پاکت کرافت متالایز

4-ساک دستی کرافت

5-پاکت کرافت که یک روی شفاف

6-پاکت کرافت ساده

7-پاکت کرافت پنجره دار و یا بدون پنجره

8-پاکت کرافت یک یا چند لایه

انواع پاکت های متالایز عبارت است از :

1-پاکت متالایز ساندویچی

2-پاکت متالایز همبرگری

3-پاکت متالایز ایستاده

4-پاکت متالایز زیپدار

5-پاکت شفاف متالایز

6-پاکت متالایز طلایی

7-پاکت فویل آلومینیوم

8-پاکت پستی سفید متالایز (نقره ای)

سلفون opp و سلفون bopp چیست؟

سلفون opp یا پروپیلن ماده ای انعطاف پذیر است که از ذوب و جهت گیری پلیمری به نام پلی پروپیلن درست می شود.سلفون bopp همان سلفون متالایز است. سلفون از سلولز طبیعی ساخته می شود. سلفون های opp به سه دسته تقسیم می شود:

1-سلفون صدفی: رنگ آن شیری یا صدفی است و برای مواد غذایی و برای سالم ماندن و فاسد نشدن در یخچال باید نگهداری شود.

2-سلفون متالایز:رنگ آن نقره ای است وجود آلومینیوم مانع از فاسد شدن مواد داخل بسته بندی با برخورد نور مستقیم خورشید می شود.برای بسته بندی چیپس و پفک استفاده می شود.

3-شفاف: سلفون OPP شفاف به نوع ساده و معمولی OPP است از این سلفون جهت بسته بندی ماکارونی، پاستیل، خشکبار، بیسکوییت، کیک، کلوچه حبوبات و غیره استفاده می شود.

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

خواص آناناس و آووکادو

خواص آناناس و آووکادو این میوه های بومی آمریکا می باشد که در نقاط گرم جهان کاشته می شود. بسیار خوش طعم و بو است.مخمر بروملین موجود در آن تجزیه کننده آلبومین موجود در بعضی از مواد غذایی می باشد.این میوه به دو صورت خام و پخته استفاده می شود و تمام قسمت های آن قابل مصرف می باشد و هم چنین در مناطق استوایی رشد می کند. آناناس حاوی کلسیم،آهن،فسفر،کاروتن،اسید فولیک،اسید سیتریک،اسید مالیک،آنزیم پروتئولتیک،آنزیم بروملین،پتاسیم،منیزیم،گوگرد،ویتامین های A،B،C می باشد.
آناناس میوه ای است که دارای آنتی اکسیدان است و در تقویت دستگاه ایمنی بسیار موثر می باشد افرادی که در دوران نقاهت پس از بیماری را می گذرانند یا جلوگیری از بیماری با مصرف آناناس بدن خود را قوی و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

خواص آناناس

۱)ملین و اشتها آور و رفع کننده گاز های معده است.
۲)ادرار آور و درد مثانه را رفع می کند هم چنین برطرف کننده تب می باشد.
۳)دفع کننده سنگ های کلیه و کرم روده است.
۴)آنزیم بروملین آن باعث هضم و جذب سریع پروتئین می شود.
۵)نیرو زا و چاق کننده است.
۶)ضد اسهال و ضد انگل می باشذ.
۷)خوردن میوه آناناس گرفتگی سرخرگ ها،روماتیسم،سرطان را درمان و اشتها را زیاد می کند.

ماسک آناناس

ماسک تقویت کننده و شاداب کننده پوست می باشد.طرز تهیه آن به این صورت است که:
چهار حلقه آناناس خام را با ۳قاشق غذا خوری روغن زیتون با همزن مخلوط کرده به مدت ۱۵دقیقه بر پوست گردن و صورت ماسک کنید و بعد از زمان مشخص شده با آب گرم بشویید.(این ویژگی بخاطر وجود آلفا هیدروکسی اسید است)

خواص جوشانده آناناس

۱)دم کرده میوه آناناس درمان کننده بیماری دیابت و فشار خون است.
۲)غرغره آب آناناس گلو درد را درمان می کند.
۳)قاعده آور و انقباضات رحم را تحریک می کند.
۴)جوشانده برگ آناناس تب بر و درمان کننده بیماری های آمیزشی می باشد.
۵)برگ آناناس را کوبیده و با نمک مخلوط کنید و بر روی کمر مالش دهید درد کمر را کاهش می دهد.

آووکادو

میوه ی آووکادو گلابی شکل و رنگ سبز و چرب و دارای دو لپه هسته می باشد.آووکادو حاوی پروتیین،چربی،مواد نشاسته ای،کلسیم،فسفر،آهن،پتاسیم است. این میوه به بدن حالت قلیایی می دهد.
خواص آووکادو
۱)تقویت کننده معده و برطرف کننده نفخ می باشد.
۲)آووکادو نیرو زا و برطرف کننده خستگی است.
۳)مصرف آن برای بیماران دیابتی مفید می باشد.
۴)آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است.
۵)خون ساز

خواص جوشانده آووکادو

۱)جوشاندن برگ آووکادو بعد از صاف کردن برای درمان دردهای مقعد و برطرف کننده اسهال خونی می باشد.
۲)برای تهیه ماسک تقویت کننده پوست :یک عدد آووکادو پوست کنده و له شده را با نصف فنجان خامه و یک عدد هویج پخته و سه قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته سپس با آب سرد بشویید.
خواص درمانی روغن هسته آووکادو
۱)برطرف کننده دردهای عضلانی و سیاتیک
۲)شفاف کننده پوست و برطرف کننده کک و مک های صورت
۳)تقویت کننده،جلادهنده و برطرف کننده شوره سر است. برای تقویت موی سر باید روغن آووکادو را در سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید و تا چند ساعت آن را نشویید.

  • fatemeh shafiei