ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

۲۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروش عسل آویشن درکرج

فروش عسل آویشن درکرج ،درفروشگاه اینترنی ایپک شما می توانید سفارش خودرابرای خرید عسل خشخاش ،آویشن و گون ثبت کنید ویا باکارشناسان فروش ما از طریق راههای ارتباطی تماس گرفته تا درکمترین زمان ممکن سفارش شمارا در هر نقطه از ایران که هستید ارسال کنند.

عسل آویشن از گیاه و گرده افشانی زنبور بر گل آویشن به وجود می‌آید. درواقع این عسل از فرآوری شدن شهد گل‌های آویشن توسط زنبور عسل حاصل می‌شود که درمان‎ کننده بسیاری از بیماری‌ها مثل سرماخوردگی و دیابت است.از این به بعد، در کنار عسل طبیعی و موم آن از عسل های گیاهی و تک گل هم استفاده کنید.

عسل آویشن چیست؟

عسل آویشن یکی از انواع عسل‌های تک گل است که از گل نعنائی آویشن تهیه می‌شود. حاصل گرده افشانی زنبور عسل بر گیاه آویشن این شهد طبیعی و درمانی خوشمزه را به طب سنتی هدیه داده است. این عسل عطر و طعم خاصی دارد و معمولا به رنگ کهربایی با شیرینی متوسط و طعمی تند و  ادویه‌دار است.

آویشن گیاهی سفید و کرکدار از خانواده ی نعناع است که در مناطق و دشت های معتدل و سرد کشور می روید. نام علمی این گیاه (Thymes Vulgaris) است که معنای شهامت و شفابخشی را دارد. آویشن از زمان قدیم برای درمان سرماخوردگی مصرف می شده و در سال های اخیر شرکت های دارویی عصاره ی این گیاه را در قالب شربت آویشن وارد بازار دارویی کرده اند. از طرفی دیگر، عسل نیز دارای خاصیت ضد سرفه و خلط آور است که برای گرفتگی صدا بسیار موثر می باشد.

عسل آویشن رایحه ی بسیار شدیدی دارد که مزه آن بدلیل محتویات گیاهی، مزه ای پر ادویه گونه بوده و شیرینی آن تا حدی متوسط و طعم این عسل ماندگار و خاص تعریف شده است. شرکت مهران آویشه در طول سال های فعالیت خود اقدام به تولید انواع عسل طبیعی نموده و عسل ها را با استفاده از گیاهان مختلف تولید کرده است.

طبق تحقیقات به عمل آمده از آزمایشگاه ها، خواص بسیار زیادی برای عسل آویشن ذکر کرده اند که دارای فواید بیشماری برای سلامتی می باشند؛ مانند: خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد سرفه، انرژی زایی، درمان آکنه، درمان التهاب معده، سیستم گوارش، سیستم تنفسی و افزایش دهنده ایمنی و سلامت بدن.

طریقه مصرف درمانی عسل آویشن

مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل آویشن با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب لیموی ترش و تازه به آن می‌تواند یک نوشیدنی مفید و سرشار از ویتامین C برای انواع مختلف بیماری‌ها باشد؛ پس همیشه سعی کنید عسل های گیاهی و طبیعی را با لیموی تازه بخورید.

بهبود سرع زخم با عسل آویشن

یکی از درمان های سریع زخم استفاده از عسل طبیعی است. عسل به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و قند بالا و همچنین حالت اسیدی آن در درمان سریع تر زخم ها بسیار موثر است. عسل میتواند به جلوگیری از خونریزی زخم نیز کمک کند. ممکن است شما نیز از اسکار و جای زخم ها نیز رنج ببرید. عسل میتواند آن ها را نیز کم رنگ کند و یا از بین ببرد. برای جلوگیری از تشکیل اسکار زخم پس از اعمال جراحی ، از پمادها و کرم هایی استفاده می شود که حاوی عسل می باشند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

فروش عسل گون درکرج

فروش عسل گون درکرج ،شرکت ایپک با سالهاتجربه در زمینه خدمات بسته های پذیرایی ،دست به تولید و فروش عسل های طبیعی درسراسرایران کرده است.

عسلهای متفاوت دربسته بندی های یک کیلویی با قیمت 250هزار تومان بفروش می رسد.شرکت ایپک بعد از ثبت سفارش شما ازطریق سایت یا تلفن های موجود درسایت اقدام به ارسال به هرنقطه ازایران می کند.تمام این پروسه را شما می توانید بصورت آنلاین انجام دهید. در واقع این تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عسل طبیعی هستند که وظیفه دارند با عرضه مناسب و بازاریابی درست، محصول طبیعی خود بیشتر در اختیار مردم قرار دهند. در این صورت احتمال خرید عسل های تقلبی، مصنوعی و بی کیفیت توسط مصرف کننده نهایی به حداقل می رسد.در دنیای امروز هر کسب و کاری که از ابزار فروش آنلاین برای گسترش بازاریابی خود استفاده نکند، قطعا ضرر می کند.

عسل گون چیست؟

یکی از معروف ترین عسل ها جهت افراد مبتلا به کم خونی می باشد،همچنین عسل گون بدلیل گلوکز پایین عسلی مناسب جهت بیماران دیابتی البته بامشورت پزشک شناخته می شود،

مهمترین خواص عسل طبیعی گون کاهش دردهای مفصلی و استخوانی ، گرفتگی سینه و حنجره و کمک به بهبود گرفتگی صدا، کاهش عوارض شیمی درمانی، محافظت از کبد ، آرامش بخش ،افزایش سرعت بهبود زخم ، مفید برای بیماری های ریوی، سرفه و برونشیت،درمان زخم و درد چشم،تقویت معده ،پیشگیری از سرماخوردگی (مصرف همراه آب و لیموترش) بیان شده است .عسل گون روستایی از مناطق جنوبی دامنه زاگرس، معروف به دشت ارژن شیراز برداشته شده که از نظر کیفیت بسیار مطلوب و درجه یک به شمار می‌رود. همچنین نحوه‌ی برداشته این نوع عسل‌ها به صورت خام و در دمایی کمتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد به منظور حفظ آنزیم‌ها و خواص پروبیوتیک و دیگر خواص عسل انجام می‌شود.

مشخصات گیاه گون

گیاه گون یک گیاه کوهستانی و وحشی است که در اصل بومی کشور چین بوده است و در طب سنتی چین کاربرد‌های فراوانی داشته و دارد.این گیاه در مناطق مختلف ایران به خصوص دامنه‌های زاگرس نیز رویش پیدا می‌کند. این گیاه گونه‌های مختلفی دارد که گل‌هایی با رنگ‌های سفید، صورتی و گاهی بنفش از آن‌ها می‌روید.

قسمت‌های مختلف این گیاه خواص داروئی متفاوتی دارد و تقریبا از تمام قسمت‌های آن از جمله ریشه، ساقه و برگ‌های آن، برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. شهد این گیاه نیز منبع مهمی برای زنبوران به شمار می‌رود و به همین علت زنبوردارن با کوچ دادن زنبوران خود در فصل گل‌دهی این گیاه ( اردیبهشت و خرداد) به مناطق تحت پوشش این گیاه، در ابتدای تابستان (تیرماه) از کندو‌های خود عسل گون برداشت می‌کنند.

خواص عسل گون

از جمله این خاصیت ها می توان به ضد التهاب بودن، ضد آلرژی و درمان سرماخوردگی، آنتی اکسیدان بودن و ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

علاوه بر موارد گفته شده گون داری خاصیت ضد پیری و درمان بیماری های قلبی بوده و برای تقویت حافظه، نشاط آوری، تقویت کننده معده، بهبود یبوست، نرم کننده و بهبود خشونت سینه، بهبود درد کلیه مفید است.

همچنین برای درمان کم‌خونی مفید بوده و مصرف مستمر آن در وعده صبحانه می‌تواند به خونسازی در افراد مبتلا به کم‌خونی کمک کند.

از طرفی مصرف این عسل در روزهای سرد پاییز و زمستان می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان خشونت سینه و حنجره داشته باشد و احتمال ابتلا به گرفتگی صدا در افرادی که در فصل پاییز و زمستان دچار این عارضه می‌شوند را کاهش دهد.عسل گون کاملا زرد رنگ بوده و ظاهر آن شبیه عسل‌های معمولی است که برای صبحانه میل می‌کنید.

عسل گون در درمان و کاهش دردهای مفصلی ،استخوانی و آرتروز بسیار موفق عمل می کند.در عسل گون اسیدهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها اسید فرمیک است .

خواص عسل گون برای معده از درمان دردهای معده، درمان اسید معده، نفخ و ترش کردن تا تقویت معده و مسمومیت است. عسل گون برای امراض معده از جمله ورم و زخم معده مفید است، آخر شب و صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری عسل گون میل کنید و صبح به مدت یک ساعت از خوردن و نوشیدن خودداری کنید.

طریقه مصرف عسل گون جهت درمان

مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل گون با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب یک لیموی ترش تازه به آن. این شربت از بهترین نوشیدنی های طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

فروش عسل خشخاش

فروش عسل خشخاش ،شرکت ایپک با سالهاتجربه در زمینه خدمات بسته های پذیرایی ،دست به تولید و فروش عسل های طبیعی کرده است.

عسلهای متفاوت دربسته بندی های یک کیلویی با قیمت 250هزار تومان بفروش می رسد.شرکت ایپک بعد از ثبت سفارش شما اقدام به ارسال به هرنقطه ازایران می کند.تمام این پروسه را شما می توانید بصورت آنلاین انجام دهید. در واقع این تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عسل طبیعی هستند که وظیفه دارند با عرضه مناسب و بازاریابی درست، محصول طبیعی خود بیشتر در اختیار مردم قرار دهند. در این صورت احتمال خرید عسل های تقلبی، مصنوعی و بی کیفیت توسط مصرف کننده نهایی به حداقل می رسد.در دنیای امروز هر کسب و کاری که از ابزار فروش آنلاین برای گسترش بازاریابی خود استفاده نکند، قطعا ضرر می کند. برای بازاریابی آنلاین عسل طبیعی هم شرکت ایپک اقدام به راه اندازی سایت کرده است. هم درشبکه های اجتماعی فعالیت میکند.

عسل خشخاش چیست؟

فروش عسل خشخاش

عسل خشخاش، حاصل کندویی است که زنبورهایش شهد مزارع خشخاش را جمع آوری میکنند و به عبارتی بهتر، کندو در مزارع خشخاش قرار گرفته است. سرشار از آهن و کلسیم است و خاصیت نشاط آوری دارد. به دلیل داشتن آهن و منیزیم، در درمان کم خونی توصیه می گردد. این محصول کاملا ارگانیک، خالص و به شیوه استاندارد عمل آوری شده و دارای تاییدیه آزمایشگاه کنترل کیفیت است.

عسل گون چیست؟

این عسل از شهد گیاه گون ساخته شده که این گیاه معمولا در مناطق استپی و کوهستانی می روید که یکی از مهمترین پوشش های گیاهی ایران و پوشش قالب گیاهی منطقه اشترانکوه به شمار می رود .
عسل گون دارای رایحه و طعم ملایم و نرم و آرام بوده و به همین علت در بین تمامی عسل ها مشتری پسند تر بوده و اکثرا خانم ها طرفدار عسل گون هستند .
میزان ساکارز عسل طبیعی گون که اغلب و ۱و زیر ۱ درصد می باشد با این میزان ساکارز جز عسل های کمیاب است و برای تمامی دارو گیاهی و بیماران دیابتی پر کاربرد می باشد .شهد جمع آوری شده گل های این گیاه توسط زنبوران عسل علاوه بر خواص عمومی عسل دارای ویژگی های منحصر بفرد می باشد .

عسل آویشن

عسل آویشن با قدرت ضد میکروبی بالا، غنی از فروکتوز و آنتی اکسیدان است. آویشن غنی ترین عسل از نظر خاصیت آنتی اکسیدانی است، از این جهت ۱۰ بار قوی تر از عسل شبدر و در وزن های مساوی ۵ بار قوی تر از عسل سیب است.

اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت غالبا از یک نوع گیاه باشد، زنبورعسل بیشتر شهد گل های همان گیاه را به عسل تبدیل می کند. این نوع عسل را "عسل تک گل" یا " عسل دارویی " می گویند. هر یک از عسل های تک گل، خواص درمانی شگفت آوری دارد که مختص همان نوع عسل است.

چگونه عسل مناسب را سفارش بدهیم؟

پیدا کردن زنبورداران متعهد تخصص می‌خواهد. متأسفانه این روزها عسل تغذیه‌ای و تقلبی در بازار زیاد شده و بعضی از افراد برای محصول بیشتر و راحتی خود، بخشی و یا تمام تغذیه زنبور را با آب و شکر تأمین می‌کنند و زنبور نمی‌تواند آزادانه به جمع‌آوری شهد بپردازد. بعضی افراد هم از ترکیب آب و شکر و رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی عسل تقلبی تهیه می‌کنند که نه‌تنها خاصیتی ندارد که ضرر بسیاری هم برای سلامتی دارد. ما با تحقیق بسیار، زنبورداران متعهدی را پیدا کرده و با آزمایش عسل‌های آن‌ها به صورت مداوم به صداقت آن‌ها اطمینان پیدا کردیم و عسل‌های ۱۰۰% طبیعی را برای مشتریانمان فراهم کرده‌ایم. عسل های شرکت ایپک درانواع گون،آویشن و خشخاش از بین نمونه‌های مختلف و از یکی از زنبورداران قدیمی  کشور که سال‌هاست در عرصه زنبورداری فعالیت می‌کند تهیه می‌شود.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

انواع پک های پذیرایی

انواع پک های پذیرایی ،همیشه برگزاری یک مراسم به یاد ماندنی و آبرومندانه مثل مراسم عقد و عروسی، همایش های علمی و بین المللی، سمینارهای تخصصی، جشن تولدهای خاطره انگیز، جلسه دفاع از پایان نامه، مراسمات و جشنهای ملی و مذهبی، یادواره ها، کنفراس ها، برنامه های ایام سوگواری ائمه اطهار، برگزاری مراسم ترحیم یکی از دغدغه های مهم برگزارکنندگان، تهیه بسته های پذیرایی با کیفیت و مناسب است. خرید میوه مرغوب و مناسب، شستشو و دستچین کردن آنها، تهیه آبمیوه، کیک، شیرینی، حمل و نقل، بسته بندی پک و آماده سازی آنها برنامه ریزی دقیقی نیاز داشته و هزینه و زمان زیادی را می گیرد.

شرکت ایپک با طراحی های جدید بسته های پذیرایی و فروش اقلام موادغذایی باقیمت عمده قدرت انتخاب رادرمشتریان افزایش داده و صفرتاصد کار با کیفیت بالا و تضمینی را شرکت برعهده گرفته است.

تنوع محصولات بسته ها و پک های پذیرایی بالکانو باکس بسیار زیاد بوده و تمامی میوه ها، شکلات ها، تنقلات، کیک و شیرینی ها و حتی کیفیت ابزار پذیرایی و نوع بسته بندی ها از بهترین و مرغوبترین محصولات می باشند.

انواع پک پذیرایی جهت مجالس و همایش

شما با سفارش پک های پذیرایی ایپک باکس شامل تمامی اقلام پذیرایی مراسم ، براحتی می توانید پذیرایی آبرومند، درخور و ویژه ای از مهمانان خود داشته باشید.این بسته های پذیرایی، با ظاهری شیک و طراحی ویژه مناسب برای مراسمات مختلف به خصوص همایش ها می باشد.

با توجه به اینکه افراد حاضر در همایش را بیشتر محققان و بزرگان تشکیل میدهند. پذیرایی از آنان بسیار حائز اهمیت است. تهیه پک میوه مناسب می تواند در همایش ها جهت پذیرایی بهترین گزینه باشد. پک پذیرایی همایش مناسب را می توان با سلایق مختلف تهیه کرد. باکس میوه همایش در جعبه های مختلف تهیه و در بسته های انتخابی شما قرار می گیرند که بسیار شکیل می باشند.

انواع پک پذیرایی مراسم ختم

یکی از ارکان مهم مجالس ختم بحث پذیرایی از مهمانهایی است که به مجلس می آیند معمولا در این پک از چند نوع میوه استفاده میشود. پک میوه مراسم ختم را میتوان با میوه های متفاوت مثل موز ،سیب ، خیار و نارنگی استفاده نمود و همچنین در کنارشان از آبمیوه و کیک و شیرینی استفاده می شود.

میوه مجالس ختم حتما باید بصورت روزانه از میادین و بازار روز تهیه گرد تا از نظر شکل و تمیزی و ظاهر آنها بسیار شکیل باشد. پک پذیرایی مجلس ترحیم ایپک باکس بدلیل اینکه شاید جمعیت زیاد باشد معمولا بسته پذیرایی را کمی سبک تر تهیه می کنند که از نظر قیمت نسبت به پک های میوه دیگر ارزانتر می باشد و تزیین پک میوه زیاد ضروری به نظر نمی آید. معمولا حلوا و خرما در مواقعی بصورت جداگانه در ظروفی کوچک تر قرار داده میشود و در پک میوه ترحیم جای نمیگیرد.

پک صبحانه ایپک

در بعضی از میهمانی ها و همایش ها که در صبح برگزار میگردد معمولا مدعوین به دلیل افت قند خون در طول شب و کاهش سطح انرژی نیاز به صبحانه ای مغذی دارند که این امر مستلزم پک صبحانه مخصوص است که در آن حتما باید از اقلام مصرفی و انرژی زا جهت صبحانه استفاده نمود.

اقلامی که میتوان در پک صبحانه استفاده نمود شامل انواع نان ، پنیر ، کره ، مربا ، گردو ، عسل ، چای ، شیر ، قهوه و نسکافه می باشد که می توانید نوع اقلام را با سلیقه خود انتخاب و داخل پک قرار داده و از مدعوین پذیرایی کنید.

نکته مهم قیمت پک پذیرایی صبحانه است که به تعداد و کیفیت اقلام استفاده شده در پک بستگی دارد.

پک پذیرایی عصرانه

معمولا در پک های عصرانه از میان وعده های سبک استفاده میشود تا از افت قند خون و بروز حس گرسنگی جلوگیری کند.ممکن است میان وعده بستنی، نان و پنیر یا بیسکویت و چای باشد. که البته بهترین عصرانه میوه ها هستند، البته به شرطی که به اندازه مصرف شوند.پک عصرانه ایپک از میوه هایی مانند آلبالو ، گیلاس و سیب ، طالبی ، خربزه و هندوانه خرد شده در بسته های پذیرایی مخصوص استفاده شود که قند کمتری دارند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

آشنایی با محصولات ویژه ایپک

آشنایی با محصولات ویژه ایپک ،شرکت ایپک با تجربه بسیاردرزمینه بسته بندی های پذیرایی برای ارگانهای دولتی و سارمانی آمادگی تجهیز تمامی مراسم شما را دارند.

محصولات بسیاری در شرکت برای مراسمات مختلف وجود دارد. از جمله پک های مقوایی درسایز 21*12 با ارتفاع 15 س در رنگ سفید مناسب برای تمامی مراسم ها ،برای پذیرایی عصرانه ،صبحانه و یا مسافرتی مناسب هستند.

پک های زیپ کیپ که درطرح ها وسایزهای متنوع مناسب مراسم ترحیم ،چهلم و...سایزهای موجود 30*20 و 35*25 درطرحای مختلف باب سلیقه مشتری موجود است.

پک های ترحیم شرکت ایپک

یکی از مهم ترین کارها در انواع مراسمات پذیرایی از مهمانان است. مراسم ترحیم در این زمینه اهمیت بسیاری دارد زیرا به دلیل ناگهانی بودن و یا سردرگمی این بخش از مراسم با مشکلات یا تاخیر همراه است و به دلیل حضور فامیل و آشنایان نیز باید توجه دو چندانی برای آن لحاظ نمود.

تمام این عوامل لزوم توجه و وجود آمادگی های لازم  را برای این قضیه بیان می کند. سایت ایپک با تهیه و فراهم کردن بسته های پذیرایی برای انواع مراسمات اعم از تولد ،مراسمات اداری و همایش ها، صبحانه و میان وعده ها و بسته ترحیم برای هرچه بهتر و آبرومندانه تر برگزار شدن این مراسمات در کنار شماست.

پک های مقوای جهت پذیرایی

از پک های مقوایی برای استفاده در پذیرایی صبحانه ادارات و سازمانها  یا جلسات ،همایش ها وبسیاری از مراسمات دیگر می توان استفاده کرد .

یکی دیگر از امتیازات شرکت ایپک استفاده از اقلام با قیمت عمده برای ارسال به سراسر ایران می باشد.

درسایت امکان انتخاب بسته های موردنظرتان وجود دارد.با این حال به دلیل وضعیت اقتصادی نرخ اقلام با درنظر گرفتن فروش عمده باقیمت عمده محاسبه می شود و بروزرسانی انجام میگیرد.

پک های پاکتی ایپک برای سلایق مختلف هم از محصولات جدید ماست .شما میتوانید براساس نیازو مراسم خود سفارش پاکتهاوجعبه ها را بدهید.

[caption id="attachment_11331" align="alignnone" width="300"]آشنایی با محصولات ویژه ایپک آشنایی با محصولات ویژه ایپک[/caption]

 پاکت های مخصوص ساندویچ یا خشکبار.

 

 

[caption id="attachment_11334" align="alignnone" width="300"]آشنایی با محصولات ویژه ایپک آشنایی با محصولات ویژه ایپک[/caption]

   زیپ کیپ هادرسایزهای مختلف

پک های شکلات ایپک

تولید شکلات و آبنبات  از آن دست کسب وکارهایی است که در ابعاد مختلف کسب وکار هیچ محدودیتی وجود ندارد. نه در بخش تولید ، نه در بازار و نه در مشتریان ، حتی تنوع بسته بندی نیز به اندازه ای هست که شما را در سختی نخواهد انداخت.

خلاقیت طعم و رنگ و شکل در یک محصول خوراکی ، آن را برای مصرف کننده قطعا جذاب خواهد کرد و شما همیشه چیزی برای ارائه به مشتریان دارید که چشمان آنها را گرد کند. شکلات های مخصوص با لوگو همیشه طرفداران خود را داشته اند.

ایپک اقدام به تولید شکلات های مخصوص شرکت ایپک یا لیبل های مخصوص درطعم های متفاوت کرده است.البته ای نشکلات ها میتواند روی پک های عصرانه هم به خواست مشتری به تعداد دلخواه ویا برای استفاده در مراسم های متفاوت قرار بگیرد.

شکلات های ویژه به تعداد انتخابی با لیبل های انتخابی ازطرف شما عزیزان هم سفارش گرفته می شود .

 

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

پاکت مخصوص مراسم ترحیم

پاکت مخصوص مراسم ترحیم ،برگزاری مراسم ترحیم برای فرد متوفی، جز آداب و رسوم همه مردم در سراسر جهان است. این آداب و رسوم در هر کشور فرق دارد و مطابق با فرهنگ همان کشور برگزار می شود. همچنین پذیرایی مراسم ترحیم، آیین خاص خود را دارد و برای احترام به متوفی برگزار می گردد.

به صورت کلی می توان گفت اصل و اساس برگزاری مراسم ترحیم در همه کشورها یکی است و تنها روش های برگزاری آن با هم متفاوت است. در کشور ما نیز برگزار کردن مراسم ختم و پذیرایی در مراسم ترحیم از گذشته مرسوم بوده است و البته امروزه به شکل جدیدتر و کامل تری صورت می گیرد.

شرکت ایپک زیپ کیپ های ترحیم با طرح های مختلف در سایزهای 30*20 و35*25 را بفروش می رساند.برای سفارش اقلام داخل این پاکتها شما میتوانید باقیمت عمده تهیه کنید.

رسوم قدیمی در مراسم عزاداری

سوگواری برای فرد از دست رفته، از زمان های بسیار دور در ایران رواج داشته است. شکل کلی این مراسم در طول زمان بدون تغییر بوده اما به مرور زمان تغییرات بسیار کمی در آن به وجود آمده است. مراسم ترحیم از زمانی که فرد را به خاک می سپرند، شروع می شود و بیشتر اوقات تا یک سال ادامه می یابد. در طی این یک سال در مراسم های بسیار زیادی یاد مرحوم را زنده نگه می دارند و برای وی خیرات می دهند. این ها تمام مواردی است که تا یک سال انجام می شود و با گذشت زمان نیز بدون تغییر مانده است.

در کشور ایران در زمان قدیم رسم بوده است که تا هفت روز نباید در خانه صاحب عزا پخت و پزی صورت می گرفت و همسایه ها برای آنها غذا می بردند تا آنها بتوانند در آرامش به عزاداری خود برسند. اگر می خواهید مانند رسم های گذشته عمل کنید، بهتر است به صاحب عزا در پذیرایی مراسم ترحیم کمک کنید؛ حتی می توانید مبلغی را به صورت نقدی برای کمک به مراسم نیز به صاحبان عزا هدیه کنید. این رسم در بین اقوام بختیاری و لر هنوز هم مرسوم است. مراسم هفتم یا ختمی که امروزه می گیرند، بیشتر در مسجد برگزار می شود و پذیرایی مراسم ترحیم از میهمانان با خرما، حلوا و میوه انجام می شود.

آنچه باید درباره پذیرایی در مراسم ترحیم بدانید

پذیرایی مراسم ترحیم جز اصلی و اساسی این گونه از مراسمات است. بخشی از پذیرایی در زمان برگزاری مراسم صورت می گیرد و بخش دیگری از آن بعد از تمام شدن مراسم اتفاق می افتد. برای مثال ممکن است بعد از تمام شدن مراسم صاحبان عزا همه مهمانان را به یکی از تالارهای پذیرایی یا رستوران ها دعوت کنند.

همچنین استفاده از خدمه برای پذیرایی از مهمانان در مراسم ترحیم بسیار شایع است. البته این کار نیز بسته هزینه ای که صاحب عزا درنظر دارد، متفاوت خواهد بود. پذیرایی در مراسم ترحیم، کار بسیار سختی محسوب می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بسته های پذیرایی مراسم ترحیم

این بسته ها توسط کسانی که مسئول برگزاری مراسم هستند، تهیه می شود و البته این امکان وجود دارد که این بسته ها برای پذیرایی در مراسم ترحیم به صورت آماده نیز خریداری شود. بسته های پذیرایی انواع بسیار زیادی دارند که بنا به بودجه ای که برای آنها تعیین می شود، متفاوت خواهند بود.

نکته بسیار مهمی که در مورد بسته های پذیرایی مراسم ترحیم وجود دارد، این است که در بعضی از بسته های آماده موجود در بازار، خرما وجود ندارد. به همین دلیل هم وقتی می خواهید این بسته های آماده را از بازار خریداری کنید، ابتدا از وجود خرما در بسته اطمینان حاصل نمایید. برای پخت حلوا نیز رسم است که نزدیکان درجه یک متوفی این کار را انجام دهند و مواد اولیه حلوا را از پول های خود متوفی پرداخت کنند. بسته های پذیرایی مراسم ترحیم شامل موارد زیر می باشد:

  • میوه ها: سیب، موز، خیار یا پرتقال
  • آجیل مشکل گشا
  • انواع کیک ها یا آب میوه ها
  • خرما یا حلوای خرما
  • قاشق و چنگال پلاستیکی
ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

تاثیرتغذیه بر مو

تاثیرتغذیه بر مو ،مواد خوراکی نیز از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر ریزش موی سر می باشند. هر چه مواد خوراکی شامل ارزش بیشتری باشند و غنی از املاح، پروتئین، ویتامین و ... بیشتری باشند به تقویت مو ها کمک بیشتری می کنند. همینطور اگر افراد از مواد فاقد ارزش غذایی استفاده کنند و رژیم کم پروتئین، چرب و کم ویتامین داشته باشند. فولیکول های مو تضعیف شده و در نتیجه ریشه مو سست و دچار ریزش خواهد شد. بنابراین تاثیر مواد غذایی بر ریزش مو نباید نادیده یا کم ارزش در نظر گرفته شود.

تاثیر مواد غذایی بر ریزش موی سر باید از کودکی در نظر گرفته شود. بدین معنا که خانواده ها از بدو تولد به دنبال تهیه مواد با ارزش غذایی برای فرزندان خود باشند و سعی کنند رژیم غذایی فرزندانشان را به گونه ای تنظیم کنند که دارای ویتامین های مختلف، کم چرب و پر پروتئین باشد و تا حد امکان از مصرف فست فود خودداری شود.شرکت ایپک با آماده سازی این مطالب سعی دارد تا مشتریان عزیز خودرا درجهت زندگی سالم سوق داده و هرچه بیشتر با تغذیه سالم آشناکنند.

ویتامین های مورد نیاز برای رشد موها

برای رشد سالم موها به ویتامین های گروه B مخصوصا بیوتین، B۶، B۱۲ و B۹ نیاز است. علاوه بر  این ها پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های مفید را نیز نباید دست کم گرفت. مصرف یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مورد نیاز، لازم و ضروری است. مخصوصاً اگر موهای شما به علت فرایند پیری یا به دلیل رژیم های غذایی نامتعادل کم پشت شده باشد.بهترین منابع پروتئین رژیمی عبارتند از گوشت های کم چرب، گوشت ماکیان، ماهی ، تخم مرغ ، فرآورده های لبنی ، سویا ، آجیل ها و دانه ها.حداقل ۱۵ درصد کالری روزانه ی شما باید از غذاهای غنی از پروتئین تأمین شود.

این مهم است که شما بر مصرف کربوهیدرات های تصفیه نشده به جای شکر و آرد سفید که نسبت به دیگر کربوهیدرات های تصفیه شده بسیار رایج و مرسوم هستند، تمرکز نمایید.شما باید تأکید تان به مصرف سبزیجات ، میوه ها ، دانه های کامل، برنج قهوه ای و سیب زمینی ها باشد.

بدن شما و همچنین موهای تان به مقادیر کافی چربی برای حفظ سلامتی نیاز دارد. چربی ها باید از مخلوطی از منابع گیاهی و حیوانی کم چرب به دست آیند. غذاهای غنی از اسید فولیک باید به عنوان بخشی از برنامه ی غذایی شما هر روز مصرف شوند. این غذاها عبارتند از: دل و جگر و قلوه و سنگدان مرغ، سفیده ی تخم مرغ ، حبوبات ، بادام و آجیل ها.کربوهیدرات هایی که دارای اسید فولیک هستند عبارتند از نان های تهیه شده از غلات کامل (نان سبوس دار) سیب زمینی .میوه ها و سبزیجات حاوی اسید فولیک شامل اسفناج، چغندر، بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، کلم، هلو ، پرتقال و موزها هستند.

بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر در زنان و مردان

ریزش مو یکی از چیزهایی است که همه را درگیر کرده اگر چه علل فقدان مو بسیار زیاد است . از جمله ژنتیک، سن، هورمون ها، مسمومیت غذایی، مسمومیت، دارو، اما تغییر رژیم غذایی می تواند مفید باشد.

اسیدهای چرب امگا 3 همه بدن را تغذیه می کنند. ماده مغذی ضروری تنه ، مو و غشا سلولی پوست سر و فولیکول های ترشحی مو را تغذیه می کند . رشد موی سالم را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، آن ها قابلیت ارتجاعی به مو می دهند و مانع از شکسته شدن و خشکی می شود.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 را تولید کند. هر چیزی که می خورید آن چیزی است که دریافت می کند. غذاهای حاوی اسیدهای چرب بذر کتان ، گردو، سالمون، ماهی تن، کلم، کلم بروکسل، روغن کلزا هستند.

منیزیم چهارمین ماده معدنی در بدن است. برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی - رشد مو مورد نیاز است. غذاهایی که باید بخورید:بادام ، اسفناج، ، عدس، برنج قهوه ای است.

خوردن انواع آجیل ها ،جو ،پروتئین ها و غیره...همگی در جلوگیری از ریزش مو موثرند.تاثیرتغذیه بر مو ازمسائل انکارنشدنی است .تنها استفاده ازماسک مو و داروها نمی تواند به تنهایی برای موهای شما کافی باشد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

تغذیه مناسب سالمندان

تغذیه مناسب سالمندان ،تغذیه سالمندان، یکی از مسائل مهم می باشد، با افزایش سن، نیاز آنها به انرژی کاهش یافته و تمایل به مصرف غذا کمتر میشود. در این حال اگر انتخاب غذا درست صورت نگیرد، میزان دریافت مواد مغذی ضروری در آن‌ها پایین‌تر از حد مطلوب خواهد بود.

پیرشدن و سالخوردگی با کاهش تدریجی فعالیت‌های فیزیکی و افزایش بیماریهای مزمن همراه می‌شود و به نظر می‌رسد که بهبود تغذیه تا حد زیادی قادر است .از این مشکلات پیشگیری کند و یا آن‌ها را تخفیف دهد. به همین دلیل یکی از مسائل مهم سالمندان، مسائل پزشکی و بهداشتی از جمله وضعیت تغذیه سالمندان می باشد.

تغذیه سالمندان و عادات غذایی مطلوب و صحیح در پیشگیری از این بیماری‌ها مؤثر است.در نتیجه اگر اصول تغذیه سالمندان رعایت شود کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند . این خود منجر به بهبود کیفیت زندگی آنان خواهد شد.

شرکت ایپک آمادگی خدمات رسانی به تمامی ارگانها ازجمله آسایشگاههای سالمندان باهدف تامین سلامتی این عزیزان دارد.

عوامل مؤثر در ایجاد مشکلات تغذیه‌ سالمندان

عوامل جسمانی موثر در تغذیه سالمندان: مانند کاهش کل انرژی مورد نیاز، بیماریهای مزمن، بی‌اشتهایی، تغییر حس چشایی،بی‌تحرکی، ناتوانی جسمی‌، مشکلات گوارشی، تداخلات دارویی و یا تداخل غذا و داروها.

ـ تاثیر مشکلات روحی و روانی در نوع تغذیه سالمندان.

ـ از عوامل تاثیر گذار در انتخاب نوع تغذیه سالمندان مشکلات اقتصادی می باشد: درآمد کم، کمبود امکانات برای تهیه و طبخ غذای مناسب و زندگی در آسایشگاه.

تغذیه مناسب

1ـ برای جلوگیری از مشکلات عاطفی ـ احساسی سالمندان، بهتر است به عادات غذایی آنها احترام گذارده شود.

3ـ با توجه به مشکل یبوست در اکثر سالمندان، مصرف کافی مایعات (8 تا 10 لیوان در روز) و مواد پرفیبر نظیر نان تهیه شده از گندم کامل و میوه هایی مثل گلابی رسیده، آلو، آلوزرد و سبزی ها اهمیت دارد.

4ـ تأکید می شود که سالمندان از غذاهای پرچرب و سرخ شده، سس مایونز، سبزی های نفّاخ مثل کلم، گل کلم، پیاز و ... استفاده نکنند.

5 ـ توصیه می شود تعداد وعده های غذایی سالمندان افزایش داده شود (حداقل 5 وعده در روز) و در هر وعده مقدار غذای کمتری مصرف شود.

6ـ در سالمندانی که جویدن غذا برای آنها مشکل است، مصرف غذاهای نرم مثل انواع پوره، گوشت نرم، سوپ، آشی که حبوبات زیاد ندارد و آب میوه توصیه می شود.

7ـ برخی از سالمندان ممکن است مبتلا به فشارخون بالا باشند. در این مورد رژیم غذایی کم سدیم و در صورت نیاز، کاهش وزن پیشنهاد می شود.

8 ـ برای تنظیم رژیم غذایی برای کاهش وزن در سالمندانی که اضافه وزن دارند، حتما باید با متخصص تغذیه مشورت شود.

9ـ رژیم غذایی سالمند باید دارای مواد غذایی غنی از ویتامین ها و املاح به ویژه کلسیم و آهن باشد لذا مصرف شیر و لبنیات، غذاهای گوشتی و سبزی ها و میوه ها بسیار تأکید می شود.

نقش ویتامینهادرسلامت سالمندان

همچنین ممکن است بعضی سالمندان به علت مشکلات دندان و یا مشکلات گوارشی از خوردن سبزی ها و میوه ها پرهیز کنند، در حالیکه این منابع غذایی تامین کننده ویتامین ضروری «سی» است، باید به این نکته مهم توجه شود که مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها، می تواند باعث کمبود برخی از ویتامین ها شود.

عوامل مختلفی از جمله میزان جذب روده ای کلسیم، عملکرد کلیه ها، متابولیسم استخوان ها، تداخل غذا و دارو، کم تحرکی و مصرف ناکافی لبنیات به دلیل تحمل نکردن لاکتوز، در کمبود کلسیم در سالمندان نقش دارند، در صورتی که شیر و لبنیات به مقدار کافی مصرف نشود، ممکن است نیاز به مصرف مکمل کلسیم باشد که البته تشخیص آن باید از سوی پزشک و متخصص تغذیه انجام شود، مصرف سدیم هم باید در سالـمندانی که مبتلا به فشارخون، مشکلات قلبی، کلیوی و دیابت هستند، محدود شود.

در افراد مسن مصرف روزانه ۶ تا هشت لیوان مایعات برای پیشگیری از یبوست وکم آبی بدن توصیه می شود، زیرا افراد مسن با توجه به نیاز واقعی به مایعات کمتر احساس تشنگی می کنند و به همین دلیل بیشترمستعد کم آبی بدن و یبوست هستند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

راههای پیشگیری از سرماخوردگی

راههای پیشگیری از سرماخوردگی ،سرماخوردگی یک عفونت ویروسی مسری است که راه های تنفسی فوقانی را آلوده نموده و باعث تحریک و ترشح در راه های هوایی می شود. ابتلا به سرماخوردگی ممکن است در اثر تماس با فرد آلوده یا تماس با وسایل آلوده صورت پذیرد و گاهی عواملی مانند سرما، استرس و خستگی می توانند شرایط را برای فعالیت ویروس سرماخوردگی نهفته در مجرای تنفسی مناسب کند.

سرماخوردگی‌ها معمولا ناگهانی شروع می‌شوند. آب ریزش در ابتدا شفاف بوده . ممکن است شدت یافته و زرد رنگ گردد. گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، بی حالی، خستگی، بیتابی، بی اشتهایی، گاها ریزش اشک و التهاب از علائم عمده آن است.

این روزها که ویروس کرونا سراسر جهان را درگیر خود کرده است .بروز هرگونه علائم سرماخوردگی شک و نگرانی بیماری کرونا را ایجاد میکند. چه بسا مراقبت ها و استفاده از غذاهای مغذی بسیار حائز اهمیت است.

عوامل موثر در بروز سرماخوردگی

ویروس‌های سرماخوردگی پس از ورود به بدن در مخاط دستگاههای تنفسی ایجاد بیماری کرده و همراه با ترشحات دستگاه تنفسی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. از دیگر علل افزایش بروز سرماخوردگی در فصل سرما حضور در مکان‌های شلوغ همچون وسایل نقلیه عمومی و تجمع در فضاهای بسته و عدم استفاده از تهویه مناسب است.

در علوم ژنتیکی از ویروس سرماخوردگی به عنوان هوشمندترین نوع ویروس ها یاد میشود یکی از دلایل این شهرت این است که این ویروس ها یک پوشش محافظ بر روی بدنه شان دارند که به آن کپسول نیز گفته میشود. باعث ایجاد مقاومت در ویروس می شود و علاوه بر این تغییر کوچکی در کپسول این ویروس ها ایجاد نوع جدیدی از ویروس را میکند. پس به همین علت واکسن واحدی برای سرماخوردگی وجود ندارد تنها سالانه واکسن فراگیرترین نوع ویروس تولید میشود.

راههای پیشگیری ازسرماخوردگی

- ویتامین های مفید مصرف کنید:ویتامین D از جمله مواردی است که در مسیر مقابله با ویروس های سرماخوردگی به شما کمک شایانی می کنند. هر فرد با مصرف ۱۰ هزار واحد ویتامین D3 در طول هفته می تواند خطر ابتلا و جذب ویروس های سرماخوردگی را نصف کند.

- به سر و صورت خود زیاد دست نزنید.

-مصرف ماست را افزایش دهید.

-مجراهای بینی خود را در سرما بپوشانید:مویچه های موجود در حفره های بینی و سینوس ها در دور کردن و از بین بردن عوامل بیماری زا بسیار موثر هستند.

-هوای خانه را مرطوب نگه دارید:گرم نگه داشتن راه تنفس برای پیشگیری از سرماخوردگی به تنهایی کافی نیست. بینی فردی که دچار بیماری شده باید مرطوب نیز باشد. اگر حفره های بینی خشک بشوند، عناصر طبیعی آنتی باکتریال نمی توانند به درستی وظایف خود را به انجام برسانند. به همین خاطر لازم است که میزان رطوبت خانه را بین ۳۰ تا درجه نگه دارید.

-زنجبیل واکالیپتوس مصرف کنید.

-سیگارنکشید و خوب استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید.

بهترین تغذیه برای پیشگیری ازسرماخوردگی

خوردن مواد حاوی انواع ویتامین همچنین مصرف میوه در فصل پاییز و زمستان برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی تاکید می شود.
افرادی که مبتلا به سرماخوردگی می شوند نیز باید از مصرف غذا های چرب و سنگین، سرخ کردنی، تخم مرغ، ساندویچ، کنسرو و تنقلات پرهیز کنند.
مصرف شربت عسل را از جمله بهترین راهکار ها برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی است.مخلوط عسل، آب و آب لیمو می تواند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند. سوپ داغ حاوی پیاز، سیر و مقداری فلفل بهترین غذا برای فرد سرما خورده به حساب می آید.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک ،رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتون‌زا یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است. که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید . کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینی‌ها و نان سفید را حذف می‌کنید.

گاه انسان‌ها از رژیم غذایی ویژه‌ای پیروی می‌کنند که ممکن است توسط متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشدیا رژیمِ درمانی می‌گویند . گاهی فرد برای لاغر شدن یا چاق شدن از رژیم پرهیزانهٔ چاقی پیروی می‌کند. همچنین برخی از افراد مایلند در رژیم غذایی خود تنها از گیاهان استفاده کنند که به رژیم خوراکی آن‌ها گیاهخواری گفته می‌شد.

رژیم کتو، شاید آسان‌ترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعمل‌های آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج بدست آمده نهایت رضایت را داشته باشید. در رژیم غذایی کتو، سوزاندن چربی‌های اضافی و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، انجام می‌شود.

رژیم کتوژنیک چطور کار می‌کند؟

در حالت طبیعی سوخت تامین کننده‌ی انرژی بدن از کربوهیدرات‌ها (فرآورده‌های قندی) بدست می آید. اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین می‌شود. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن می‌شود. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین و چربی است .

در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدرات‌ها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شماتمام می‌شود. این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می‌کشد. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی می‌کند که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

البته رژیم کتوژنیک رانمیتوان به مدت طولانی استفاده کرد وباید بعد ازمدتی تغییر رژیم داد

انواع رژیم کتوژنیک

  • رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. این نسبت به طور معمول به این شکل است: 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات.
  • رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD): این روش از رژیم کتوژنیک دارای دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر است. مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید.
  • رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد قدر می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.
  • رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا دارای 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.

با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیم‌های کتوژنیک هدفمند و دوره‌ای پیشرفته‌تر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فواید استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند. هر چند به دلیل کنترل‌ شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتون‌ها در بدن را افزایش می‌دهد. بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیره‌ساز چربی در بدن) هم می‌شود.

کربوهیدرات‌ها با شرایط پوست مرتبط هستند. پس کم کردن آن‌ها ممکن است کمک کند. با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک می‌کند. انسولین در بدن شما می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های دیگری شود که سبب بیماری شوند.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد؟

عوارض رژیم غذایی کتوژنیک به طور معمول خطرناک نیستند. از عوارض آن می‌توان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود (اسیدوز).

علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu)  نام برده می‌شود. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن می‌توان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد.برای کم‌کردن شانس بروز این عوارض می‌بایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدرات‌ها به بدن، چند هفته‌ای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. این استراتژی باعث می‌شود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود می‌بایست به سوزاندن چربی‌ها روی بیاورد.

یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی در بدن است. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکمل‌های مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei