ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زیپ کیپ مراسم ختم و ترحیم

زیپ کیپ مراسم ختم و ترحیم ،نایلون های زیپ دار با نام های زیپ کیپ، زیپ لاک و زیپ پک و کیسه های زیپ دار شناخته میشوند‏.‏ این محصول به عنوان یکی از ابزارهای بسته بندی انواع کالاهای ریز و درشت کاربرد دارد‏.‏

یکی از مهم ترین کاربری های این محصول در نگهداری غذا می باشد‏.‏ کیسه زیپ دار از ورود ھوا به داخل کیسه و نفوذ قارچ و باکتری و رطوبت جلوگیری می کند .

دراین شرایط مواد غذایی را میتوان طولانی تر نگھداری کرد وبااطمینان بیشتری نگه داشت‏. قابلیت استفاده برای چندین بار ،باز و بسته شدن آسان ،ماندگاری بیشتر مواد غذایی، نفوذ ناپذیری هوا و آب به داخل زیپ کیپ که باعث تازه و با طراوت ماندن مواد غذایی می شود .

زیپ کیپ یکی از لوازم پر مصرف در منازل، شرکت ها، ادارات و تمامی استفاده های روزانه برای بسته بندی انواع غذا، میوه، سبزیجات، ابزار و غیره می باشد. زیپ کیپ ها عموما از جنس پلاستیک طراحی و ساخته شده که به صورت عمده و تکی عرضه می شود.

شرکت ایپک در سایز های  مختلف  برای تمامی مراسمات  شما از جمله :ترحیم ،چهلم ، ...با طراحی مناسب مجالس شما زیپ کیپ را در اختیار شما قرار می دهد . که از  سایز 30*20 شروع می شود و می توانید اقلام پذیرایی خود را درون آن قرار دهید.

مزیت استفاده از زیپ کیپ

1: افزایش طول عمر مواد غذایی ،میوه و سبزیجات به دلیل جلوگیری از نفوذ هوا

2: استحکام بالا در برار پارگی و پوسیدگی نسبت به کالاهای جایگزین

3: بسته بندی آسان و سریع و بدون دردسر

4: تنوع بالا در سایز و تعداد مورد نیاز

5:در دسترس بودن و فروش در تمامی فروشگاه ها

6: قیمت بسیار کم نسبت به کارآیی و طول عمر بالایی که دارد

7:یکبارمصرف نبودن و استفاده چندین باره از یک کیسه زیپ کیپ

8: دارای مقاومت و تحمل بالا در مقابل دماهای بسیار پایین مانند فریزرها و سردکن ها

9: ایجاد فضایی نزیدک به خلاء درون خود که باعث افزایش چشمگیر حفظ سلامت و تازگی مواد غذایی میشود

10:قابل ضد عفونی کردن در ایام کرونا که بسیار حساس است.

11:عدم باز شدن از داخل زیپ کیپ

12:باز و بسته شدن آسان

زیپ کیپ چیست؟

همان طور که از نام آن مشخص است، زیپ کیپ یک نایلون پر کاربرد که دارای درب زیپ مانند در قسمت بالا می باشد که نسبت به نیاز شما در سایز و اندازه های گوناگون در شرکت ها تولید می شوند.

زیپ کیپ یک کیسه پلاستیکی است که قابلیت بسته بندی آسان تمامی لوازم و خوراکی ها را به مدت زیاد دارا می باشد.

نگه داری مواد غذایی درون فریزر و یخچال یکی از مهم ترین نکاتی است که در منزل و حتی رستوران و کافه ها مورد توجه قرار می گیرد.

در واقع همه افراد برای سالم و تازه ماندن مواد غذایی درون دستگاه های سرد کن تلاش می کنند.

با توجه به این که زیپ کیپ نسبت به کاربرد و نیاز افراد جامعه در سایز های متفاوتی تولید می شوند، برای هر وسیله و محصول ریز و درشتی قابل استفاده می باشد.

تنها کافیست تعدادی از آن ها را با سایزهای مختلف در منزل یا محل کارتان داشته باشید

با این نایلون زیپ دار طبقه ها و قفسه های موجود در منزل، اتاق، یخچال، فریزر  ویا اقلام بسته بندی شده در مراسم و هر جایی در محل کار همیشه مرتب و یک دست می باشند و همچنین با توجه به رنگ شفاف آن می توانید به راحتی وسیله مورد نیازتان را برداشته و پس از اتمام کار آن را مجددا درون جای خود قرار دهید.

با توجه به این که زیپ کیپ ها به نسبت کیسه های پلاستیکی معمولی دارای ضخامت بیشتری هستند و دیر تر از کیسه های دیگر و شابه آن آسیب می بینند، می توانید از آن ها به مدت زیادی حتی سالیانه استفاده نمایید.

موارد استفاده از زیپ کیپ های کوچک

از کیسه های زیپ دار کوچک تر می توانید برای بسته بندی نان، لوازم داخل آشپزخانه، سبزیجات، میوه ها، مواد غذایی و غیره استفاده نمایید و از سایزهای بزرگ تر برای استفاده در صنعت، قطعات الکترونیکی، لوازم کشاورزی و یا محصولات کشاورزی و هر ابزار مورد استفاده دیگری در شرکت ها از آن بهره برد. یکی از راحت ترین روش ها برای بسته بندی قطعات ریز و درشت صنعتی مانند: پیچ، مهره یراق آلات و غیره می باشد.

لازم به ذکر است که این روزها با توجه به استقبال مردم از این قبیل نایلون زیپ دار موجب شده تا کاربرد آن در مغازه ها و کارخانه  های تولید حبوبات، خشکبار و آجیل نیز جایگاه ویژه ای پیدا کند.

به این صورت که تمامی محصولات به صورت جداگانه یا مخلوط درون این کیسه های زیپ دار قرار گرفته و در فروشگاه ها و حتی خارج از کشور توزیع می شوند. اما برای زیبایی بسته بندی این محصولات به صورت رنگی و چاپ نماد شرکت طراحی و تولید می شوند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

عسل درمانی معده

عسل درمانی معده

عسل درمانی معده ،خواص عسل برای معده از درمان دردهای معده، درمان اسید معده، نفخ و ترش کردن تا تقویت معده و مسمومیت می‌باشد.

عسل برای امراض معده از جمله ورم و زخم معده مفید است، دردهای معده علت‌های مختلفی دارد از جمله عصبانی شدن‌های مداوم در طول روز، ناراحتی‌های گوارشی که از قبل وجود داشته است، مصرف فست فود و مصرف داروهای شیمیایی، اما برای درمان این دردها باید چه کرد؟

عسل در علم پزشکی بسیار اهمیت دارد و اثبات شده است. قصدمااز درج این مطالب اطلاع رسانی در مورد فواید و موارد استفاده بهینه از عسل می باشد.

برای ثبت سفارش عسل از سراسر ایران از طریق شماره های درج شده در همین سایت باما تماس بگیرید.

تقویت معده با مصرف عسل

(مشک زدن) که توسط عضلات قوی دیواره معده انجام می‌شود، کاملا با شیره معده ترکیب می‌کند. پس از حدود یک ساعت غذا به عصاره ، تبدیل می‌شود و آماده ورود به اثنی عشر می‌شود. اثنی عشر بخش کوتاه و خمیده ابتدای روده کوچک است.

دقت کنید که روش‌های مذکور برای کمک به بهبود می‌باشد و در صورت حاد بودن بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید و تنها به درمان سنتی بسنده نکنید. ضمنا خواص ذکر شده تنها مربوط به عسل طبیعی است و به عسل‌های صنعتی و شرکتی ارتباطی ندارد.

1- پودر بالنگ و عسل را با یکدیگر مخلوط نموده و میل کنید، این ترکیب برای تقویت معده موثر است.

2- برای تقویت معده، شیر و عسل بسیار مفید می‌باشند و روده‌ها را نرم می‌کنند. اگر سالمندان می‌خواهند شیر در معده‌شان سریع‌تر هضم شود، آن را با عسل میل کنند.

3- برای تقویت معده ۲۰ گرم پودر پوست بالنگ را با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط کرده، یک ساعت بعد از غذا یک قاشق میل شود. این معجون برای نفخ معده نیز موثر است. برای از بین بردن تلخی پوست بالنگ به مدت ۲۴ ساعت در آب خیسانده و هر ۵ ساعت آب را تعویض کنید، سپس در آب آخر کمی جوشانده، آنگاه صاف کرده و بگذارید خشک شود.

عسل ماده ای است ملین و کمک کننده به هضم غذاها که مصرف اندک، ولی دائمی آن برای فعالیت طبیعی دستگاه گوارش توصیه شده است.

عسل با داشتن آهن و منگنز بالا به عمل هضم غذا کمک می کند و از ترشح اسید اضافی معده ممانعت می کند. عسل با سایر خواصی که دارد، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم ترشح شیره معده می شود و به عنوان یک مرهم موجب التیام زخم های معده می شود.

نشانه های زخم معده

زخم معده باعث احساس سوزشی در ناحیه‌ شکم و پشت قفسه‌ سینه می‌ شود از دیگر نشانه ‌ها عبارت اند از :

  • یک درد ناخوشایند در وسط یا بالای معده
  • سوزش سر دل
  • نفخ
  • تهوع و استفراغ
  • مدفوع سیاه رنگ (نتیجه خونریزی داخلی)
  • استفراغ خونی
  • کاهش وزن
  • درد شدید شکم
راههای ازبین بردن نفخ معده با عسل

۱- برای نفخ معده، عسل و کره بسیار مفید هستند.می توانید در صبحانه میل کنید همانطور که دربسته های پذیرایی صبحانه ایپک هم کره و عسل جز گزینه های پرطرفدار محسوب می شود.

۲- یک قاشق غذاخوری پودر زنیان را با عسل ترکیب کرده و بعد از غذا مصرف کنید.

۳- پودر بالنگ و عسل را با یکدیگر مخلوط و مصرف کنید.

۴- پیاز را پخته پس از سرد شدن با عسل مخلوط کرده و میل کنید چرا که از بین برنده نفخ است و اشتها را افزایش می‌دهد.

پزشکان معتقدند که سبک زندگی پر استرس همراه با رژیم غذایی ضعیف موجب زخم معده می شود. تحقیقات نشان می‌دهند بیشتر زخم معده‌ها به دلیل عفونت مرتبط با باکتری مارپیچ‌شکلی با نام هلیکوباکتر پیلوری هستند. این باکتری می‌تواند به سلول‌های معده بچسبد و مکانیزم دفاعی معده را ضعیف‌تر کند.

درمان ترش کردن معده و اسیدی شدن آن با عسل

۱- یک قاشق چای‌خوری از پودر شنبلیله را بجوشانید و ناشتا بنوشید، بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

۲- جهت معالجه ترش کردن معده تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنید.

۳- یک لیوان ماست را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روزانه ۳ بار بنوشید. اسید معده را به شدت کاهش می‌دهد و دیگر از ترش کردن معده اثری دیده نخواهد شد.

ترش کردن معده علت بسیاری دارد.اگر تحت درمان هستید می توانید این راههای پیشنهادی را انجام دهید درغیر اینصورت ابتدا به پزشک مراجعه کرده و از علت بیماری مطلع شده و درکنار آن عسل درمانی معده را دنبال کنید.تا سریعتر نتیجه بگیرید.

خواص عسل برای رفلاکس معده

رفلاکس معده مشکلی است که در طی آن اسید معده به طرف بالا حرکت می کند ولوله ی مری را که سطح آن مانند معده از پرز پوشیده نشده ملتهب می کند این التهابات در موارد شدید می تواند سبب زخم شود. علت رفلاکس می تواند مصرف غذاهای خاص و یا افزایش اسید معده باشد.

در مصرف عسل این مشکل گوارشی به خوبی برطرف می شود، از آنجایی که اسید معده تا حدودی توسط عسل کنترل می شود بنابراین از میزان آن کاسته می شود اما نکته مهم تر در درمان رفلاکس معده طبیعت چسبناک عسل است که می تواند به حفظ اسید در معده کمک کند بنابراین از بالا رفتن اسید معده و سوزش مری جلوگیری می کند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

معرفی بهترین نوع رژیم غذایی

معرفی بهترین نوع رژیم غذایی ،شما هر انگیزه‌ای که داشته باشید. خواه لاغر شدن و خواه اتخاذ رژیم غذایی برای حفظ سلامت عمومی بدن. با وجود انواع بسیار متفاوت رژیم‌های غذایی معمولاً دچار تردید می‌شوید که کدام یک بهتر است.کسانی که حدود 30  درصد از وزن خود را از طریق رژیم غذایی کم کرده‌اند. در مدت 1 سال، دوباره همان مقدار چاق شده‌اند با پیروی از برنامه غذایی مناسب، می‌توان لاغری و وزن مطلوب به دست آمده را حفظ کرد.

مادراینجا به معرفی برنامه غذایی مناسب میپردازیم .هدف اصلی ازانتشار این پست حفظ سلامتی است .

طبقه بندی غذایی

1- گروه اول، حاوی هر نوع میوه دلخواه و سبزیجات غیرنشاسته ای (مانند بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ) و سوپ‌

2- گروه دوم، حاوی بخش‌های  غلات کامل (مانند برنج قهوه‌ای و گندم کامل)، پروتئین‌های کم چرب، عدس‌ها و لبنیات کم چرب می‌باشد.

3- گروه سوم، حاوی کمی نان، دسر، پنیر و گوشت‌های دارای چربی بیشتر است.

4- گروه چهارم نیز حاوی مقدار بسیار ناچیزی غذاهای سرخ شده، شکلات و شیرینی، آجیل و چربی‌هاست.

رژیم غذایی DASHچیست؟

کلمه ی DASH به معنی رویکرد غذایی برای توقف فشار خون می‌باشد. این رژیم  طوری طراحی شده که به درمان یا ممانعت ابتلا به فشار خون کمک میکند. همچنین این رژیم شما را به کاهش سدیم در رژیم خود و خوردن انواع مختلف غذاهای سرشار از پتاسیم ،‌کلسیم و منیزیم که فشار خون را کاهش می دهند تشویق می کند.

این رژیم غذایی در کنار کاهش فشار خون فواید دیگری نیز دارد. همچنین این رژیم از پوکی استخوان، سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته ی مغزی و دیابت جلوگیری می‌کند.

این رژیم حاوی سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات کم چرب، غلات،‌ ماهی،‌ مرغ و آجیل می باشد.

هر دو نسخه ی این رژیم شامل مقدار زیادی غلات،‌ میوه، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب می باشد. همچنین شامل ماهی، مرغ و حبوبات می‌ باشد و توصیه می‌شود از آجیل و تخمه در هفته به مقدار کم استقاده شود.خوردن گوشت قرمز،‌ شیرینی و غذاهای چرب به مقدار کم بلامانع است . این درحالی است که کلسترول و چربی اشباع شده در این رژیم جایی ندارد.

چه چیزهای در رژیم غذایی DASH بخوریم؟

۱- غلات: ۶ تا ۸ وعده در روز

غلات شامل نان،‌ برنج و‌ پاستا است.  بدین صورت است: یک تکه نان گندمی، نصف پیمانه برنج یا پاستای پخته شده.

۲- سبزیجات: ۴ تا ۵ وعده در روز.

شامل گوجه، هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی، انواع سبزیجات مملو از فیبر، ویتامین، مواد معدنی مانند کلیسم و پتاسیم .

۳- لبنیات: ۲ تا ۳ وعده در روز

شیر، ماست، پنیر و بقیه ی محصولات لبنی بزرگترین منابع کلسیم، ویتامین D و پروتئین هستند.۱ پیمانه شیر بدون چربی یا ۱% چربی، ۱ پیمانه ماست کم چرب،

۴- گوشت بی چرب مرغ و ماهی: ۶ وعده یا کمتر

۵- آجیل، تخمه و حبوبات: ۴ تا ۵ وعده در هفته

بادام، تخمه ی آفتاب گردان، لوبیا قرمز، نخود فرنگی، عدس و دیگر حبوبات در دسته ی مواد غذایی حاوی منیزیم، پتاسیم و پروتین هستند. همچنین حاوی فیبر و ترکیباتی گیاهی هستند که باعث جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی می‌شوند.  به طور مثال: یک سوم پیمانه آجیل، ۲ قاشق غذاخوری تخمه و نصف پیمانه لوبیای پخته شده.

۶- روغن و چربی: ۲ تا ۳ وعده در روز

اصولا چربی‌ها باعث جذب ویتامین های مهم و حیاتی بدن می‌شوند و به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. اما مقدار زیاد چربی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و چاقی می‌شود. این رژیم غذایی کل چربی مصرفی را به ۳۰% کالری دریافتی محدود می کند . اندازه وعده‌های چربی و روغن: ۱ قاشق چای خوری کره ی گیاهی، ۱ قاشق غذاخوری مایونز یا ۲ قاشق غذاخوری سس سالاد

۷- شیرینی: ۵ وعده یا کمتر در هفته

مجبور به ترک ناگهانی شیرینی‌ها در این برنامه غذایی نیستید. بلکه از آنها به زیادی قبل استقبال نکنید. به طور مثال یک قاشق غذاخوری شکر، ژله یا مربا، نصف پیمانه دسر، یا یک پیمانه لیموناد.

بایدها ونبایدهای رژیم DASH

برنامه ی DASH به حالت کلی شامل ۲۰۰۰ کالری در روز می باشد. این برنامه برای لاغری نیست. ولی تاحدودی وزن کم خواهید کرد.برنامه ی غذایی ذکر شده اصلا به مصرف کافئین توصیه نمی کند.

تاثیر کافئین بر خون نامعلوم است ولی حداقل می تواند باعث افزایش فشار خون به صورت موقت می شود.

به یاد داشته باشید که فعالیت بدنی همراه با رژیم مذکور باعث کاهش سدیم بدن به میزان زیادی می‌شود.

در آخر، به یاد داشته باشید تغذیه ی سالم، هیچ یا همه ‌چیز خوردن نیست. چیزی که مهم است،‌ این است که به طور متعادل غذای سالم به همراه تنوع زیاد بخورید.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

موم عسل و موارد استفاده خانگی

موم عسل و موارد استفاده خانگی ،موم زنبور عسل ماده ای طبیعی فوق العاده است با کاربردهای گوناگون برای تولید محصولات طبیعی و زیبایی که می توانید در خانه آنها را تولید کنید. این یک جزء اصلی در محصولات زیبایی خانگی است. در حالی که کاربردهای موم زنبور عسل بی پایان است، راه هایی برای استفاده از آن در مصارف خانگی وجود دارد،

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، موم عسل به روش های مختلفی به کار گرفته می شود. در واقع پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا از این ماده پرخاصیت، بیشترین استفاده را در تولیدات مختلف به عمل آید. هرچند هنوز علم نتوانسته به تمامی کاربردهای موم دست یابد، اما برخی از مهمترین کاربردهای موم می توانند در زندگی ما انسان ها نقش آفرینی کنند.

ازبین برنده ترک پا

ساده ترین کاربرد ترکیب طبیعی زنبور عسل، روغن نارگیل و منیزیم یک راه حل عالی برای از بین بردن ترک پاست.

پاشنه های ترک خورده یا  شکاف پاشنه ،یک حالت شایع است که در آن پوست شروع به شکستن در امتداد لبه خارجی پاشنه میکند.

پوست بسیار خشک ،سخت و پوسته پوسته میشود،که سر انجام باعث ایجاد شکاف میشود.بعضی از این شکاف ها ممکن است حتی به خونریزی دردناک منجر شود.اما نیازی به نا امیدی و ناراحتی نیست.زیرا برای درمان این مشکل درمان خانگی عالی وجود دارد.

ازعسل استفاده کنید عسل خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی به تنهایی می تواند به درمان ترک پا کمک کند.

دو الی سه قاشق غذاخوری عسل را در آب گرم حل کنید و به مدت 15 دقیقه پاهای خود را در آن خیس کنید. این کار باعث نرمی و مرطوب شدن پوست شما می شود.

لوسیون بدن خانگی

عسل بهترین رطوبت رسان در دنیاست که شامل ترکیب کاملی از روغن، روغن شی باتر و موم زنبور عسل که به حالت صابون جامد است که در پوست خشک استفاده می شود. که به نرمی پوست، حفظ رطوبت، و حتی دارای خواص ضد چین و چروک طبیعی است. عسل خام (غیر پاستوریزه شده) دارای آنتی اکسیدان است که به مبارزه با چین و چروک و پیری پوست میپردازد در واقع، کلئوپاترا یک طرفدار بزرگ عسل بود و به طور منظم برای زیبایی از آن استفاده می کرد. عسل نیز یک ضد باکتری طبیعی است که از بروز آکنه جلوگیری می کند، تصفیه کننده (به آرامی منافذ ) و مرطوب کننده پوست نیز هست .

درواقع عسل یک لایه‌بردار عالی به‌حساب می‌آید. برای پوستی که در زمستان در اثر سرما خشک‌شده است دو فنجان عسل را درون وان حمام بریزید و ۱۵ دقیقه درون آن بروید؛ سپس یک فنجان جوش‌شیرین به آن اضافه کرده و ۱۵ دقیقه دیگر صبر نمایید.

ماسک صورت باعسل

انواع ماسک های مخلوط باعسل خانگی می توانید درست کنید که هریک معجزه ای محسوب می شود.

ماسک عسل با اسطخودوس - عسل با الوئه ورا - ماسک عسل بالیمو ... وتعداد بسیار زیادی که وجود دارند.

ماسک آبرسان عسل با ماست :یک قاشق غذا خوری عسل خام یا مانوکا، 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. بگذارید 15-20 دقیقه روی صورت بماند. برای پاک کردن از دستمال مرطوب گرم استفاده کنید.

کاربردهای درمانی عسل در خانه
  1. ماسک مو: ماسک عسل طبیعی می‌تواند به درخشندگی موی شما کمک کند. یک قاشق عسل طبیعی را با ۵ فنجان آب گرم مخلوط‌کنید و به همه موهای خود بمالید. سپس در هوای آزاد موهایتان را خشک کرده و به آن حالت دهید.شاید بنظر خیلی عجیب برسد ولی مو خواص عسل را جذب می کند.
  2. تسکین اگزما: عسل برای تسکین اگزماهای متوسط مناسب می‌باشد. مقادیر مساوی عسل و دارچین را باهم مخلوط‌کنید و برای تسکین اگزما از آن استفاده نمایید.
  3. بهبود عفونت ادراری: عسل می‌تواند به بهبود عفونت‌های ادراری به خاطر خواص ضد باکتری‌اش کمک کند.
  4. تسریع روند بهبود جراحات: عسل طبیعی می‌تواند زمان بهبود سوختگی‌ها، جراحات یا بیماری‌های پوستی و زخم‌های متوسط را کاهش دهد

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

فرآورده های عسل و کاربرد آن

فرآورده های عسل و کاربرد آن ،شاید وقتی که از فرآورده های زنبورعسل صحبت می شود، تنها نام عسل طبیعی و موم را شنیده باشید؛ اما فقط به این دو محصول ختم نمی شود.

گاهی این فرآورده ها، به دلیل کیفیت بالا و داشتن ویژگی های خاص دارویی و درمانی، ارزش زیادی پیدا می کنند.در این نوشتار سعی بر آن است که فرآورده های زنبور عسل را معرفی کنیم و شما وِیژگی ها و مزایای آن ها را برای سلامتی انسان بشناسید. فرآورده های زنبور عسل عبارتند از: عسل طبیعی (Honey) ، ژل رویال (Royal Jelly)، گَرده گُل (Bee Pollen)، موم عسل (Wax)، بّره موم (Propolis)، زهر زنبور عسل (Venom) که به ترتیب آن ها را معرفی خواهیم کرد.البته درمورد عسل طبیعی درچندین مطلب در همین سایت توضیحات کاملی داده شده است . ازآنجایی که شرکت ایپک اقدام به فروش عسل طبیعی در سراسر کشور کرده شما مشتریان عزیز می توانید ازطریق همین سایت اقدام به ثبت سفارش خود بکنید.

 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال به نام های ژل سلطنتی ، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای ملکه زنبور ها یا زنبور سلطنتی از آن بعنوان غذا استفاده می کند پس یک ماده بسیار قوی و محدود و با قیمت بالا می باشد. ژل سلطنتی عسل یک ماده بسیار پر انرژی و جزو مواد گرم بوده که دارای خواص درمانی و فواید زیاد است که برای برطرف کردن بسیاری از بیماری ها در طب ایرانی سنتی استفاده می گردد.

ژل سلطنتی رویال عسل در واقع ماده ای بود که در آن علاوه بر وجود شهد گیاهان مختلف ، ترشح غدد زنبورهای عسل نیز وجود دارد لذا دارای ترکیب گیاهی و حیوانی بوده و خاصیت و فواید درمانی آن از عسل بسیار بیشتر و شگفت انگیز تر است. افرادزیادی با مصرف این مکمل شاهد افزایش بسیار زیاد در سطح انرژی و بهبود کارایی بدن خود بودند. مصرف مکمل ژل رویال به تنظیم بهتر ریتم خواب نیز کمک می کند. مکمل ژل رویال به طور چشمگیری شفافیت و زیبایی پوست آن ها را نیز افزایشمی دهد.

گرده گل چیست ؟

گرده گل دانه های خیلی کوچکی هستند که در انتهای پرچم گلها قرار می گیرند و از عوامل بارور شدن گیاهان به شمار می روند. گرده گل توسط زنبور عسل جمع آوری می شود و غذای زنبورهای جوان است و یکی از کامل ترین خوراکی های طبیعت محسوب می شود؛ زیرا تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز انسان را شامل می شود. درباره خواص گرده گل هم باید گفت که این محصول زنبور عسل سرشار از پروتئین ها (حدود ۴۰ درصد پروتئین)، اسید آمینه های آزاد و ویتامین ها از جمله B-complex و اسید فولیک است.

موم عسل وکاربرد آن

کاربردهای بسیارموم زنبورعسل  در تولید لوازم آرایشی،دارو، صنعت چاپ و غیره کاملا مشهوداست.موم یک ترکیب خاص به نام پینوکمبرین،دارد که  یک فلاونوئید است که به عنوان یک ضد قارچ عمل می کند.

این خواص ضد التهابی و ضد میکروبی موم را در بهبود زخم موثر کرده است. یک مطالعه نشان داد موم می تواند به افرادی که سوختگی پس از سانحه داشته اند التیام سریع تری ببخشد و با بالا بردن سرعت رشد سلولهای جدید و سالم این کار را انجام می دهد.

بره موم چیست؟

"بره موم" یک ترکیب رزینی بوده و برای تهیه آن، زنبورهای کارگر شیره‌ها، صمغ‌ها و سایر ترشحات جوانه‌ها و قسمت‌های دیگر گیاهانی مانند غان، سپیدار، بلوط، کاج‌ها، بید و سایر گیاهان را جمع‌آوری کرده.

پس از جمع‌آوری، صمغ‌ حاصل جویده شده و آنزیم‌های بزاقی خود را به آن اضافه می‌کنند.بره موم بیشترین خاصیت آنتی اکسیدانی و قارچ کشی را دارد. بره موم فعالیت ضد باکتریایی علیه هر دو طیف باکتری‌های گرم مثبت و منفی و نیز انواع هوازی و بی‌هوازی دارد بره موم دارای ویژگی‌های زیستی سودمند و مهمی مثل ۱-آنتی بیوتیک عیله باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها، ۲-ضد سرطان، ۳-آنتی اکسیدان، ۴-فعالیت‌های ضد التهابی، ۵-آنتی دیابت، ۶-ضد تک یاخته و ۷- فعالیت‌های دندان‌پزشکی هستند و نگهداری بره موم سبب کاهش خاصیت بیولوژیکی آن می‌شود.»

امروزه بره موم به عنوان یک داروی طبیعی به اشکال مختلف در بیشتر کشورها یافت می‌شود. موارد کاربرد بره موم عبارتند از :تجویز برای سرماخوردگی‌ها، بیماری‌های قسمت‌های فوقانی دستگاه تنفسی، امراض شبه آنفولانزا، کاربردهای پوستی شامل التیام زخم‌ها، درمان جراحات، آکنه، تبخال‌های ساده و تناسلی و نیز بیماری‌های اعصاب، بره موم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و التهاب لثه به دهان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها اضافه می‌شود.

این محصول به طور تجاری به اشکال کپسول، دهانشویه، کرم، قرص‌های خوراکی، پودر و سایر محصولات خالص سازی شده از موم وجود دارد. به خاطر خواص ضد ویروس، ضد میکروب و آنتی اکسیدان بره موم، به طور گسترده‌ای در پزشکی، دامپزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

پک میوه مراسم راازکجاتهیه کنیم؟

پک میوه مراسم راازکجاتهیه کنیم؟ ،یکی از مهمترین موارد در برگزاری هر مراسمی پذیرایی شایسته از میهمانان است. تهیه میوه یکدست و مرغوب، شستشو و بسته بندی آنها وقت و هزینه قابل توجهی از برگزارکنندگان می گیرد. در این شرایط که زمان مهمترین مسئله است، سفارش اینترنتی پک میوه از یک شرکت معتبر انتخاب هوشمندانه ای به نظر می رسد.

شمامی توانید درسایت ایپک بسته موردنظرخودراشخصی سازی کنید .قرار دادن آبمیوه و کیک در پک میوه ظاهر شکیل تر و زیباتری به پک پذیرایی شما می بخشد.

معمولا برای مراسم های مختلف در هر پک میوه از دو یا سه قلم میوه به همراه آبمیوه و کیک استفاده می شود. این بسته های پذیرایی در مراسم هایی چون ختم و ترحیم، همایش، سمینار، کارگاه های آموزشی و تورهای مسافرتی قابل استفاده است.

پک میوه زیپ کیپ

پک زیپ کیپ درسایزهای 30*20 و 35*25 درسه نوع طرح متفاوت موجود می باشد .

این زیپ کیپ ها که قابلیت ضدعفونی کردن را دارند  ودراین ایام این موضوع بسیارحائزاهمیت است .داخل زیپ کیپها چندین نوع از اقلام میوه جا می شوند.

که شما میتوانید حتی این میوه ها را ازطریق سایت ایپک سفارش دهید.یکی از نکاتی که به هنگام تهیه پک میوه  می بایستی به آن توجه داشت انتخاب میوه ی مناسب است .

برای مثال شما نمی توانید از میوه هایی مانند توت فرنگی و یا لیمو در پک میوه ی خودبرای مراسم ترحیم استفاده کنید. در پک میوه ی ترحیم می بایستی از میوه های درخور مجلس ختم مانند موز ، سیب و یا خیار استفاده شود. میوه های پک می بایستی تمیز ، بدون خوردگی ، دست چین شده و در اندازه های یکسان باشند این به این معنی است که سیب هایی که قرار است در پک ها قرار داده شوند در سایز های یکسان باشند. میوه های پک میوه ترحیم را بهتر است سر صبح و از میدان تره بار تهیه کنید تا بهترین آن ها را تهیه کرده باشید. اگر میوه ی خیار را برای پک میوه ی خود انتخاب می کنید بهتر است از بسته های کوچک نمک نیز در داخل بسته بندی قرار دهید.

ویژگی پک میوه مراسم ترحیم

یک پک میوه جهت استفاده در مراسم ترحیم خوب باید از بسته بندی های مناسبی برخوردار باشد در اغلب پک های میوه مراسم ترحیم، علاوه بر میوه و کیک، معمولا یک نوشیدنی قرار داده می شود تا مهمانان راحت تر بتوانند محتویات پک خود را میل کنند.

از این رو بهتر است که این نوشیدنی ها از شرکت های معتبر تهیه شوند و به تاریخ مصرف آنها نیز توجه شود. یکی دیگر از نکاتی که ما در بسته بندی پک های میوه مراسم ترحیم در نظر گرفته ایم تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم این است که میوه ها از کیفیت و ظاهر خوبی برخوردار باشند.

علاوه بر این از آنجایی که معمولا پک ها در پایان مراسم ختم پخش می شوند، آبمیوه های پاستوریزه ای را که نیاز به نگهداری در یخچال ندارند، در آنها قرار می دهیم. شرکت ایپک با کیفیت ترین خدمات پک میوه ترحیم، پک میوه ختم، پک پذیرائی ترحیم، پک پذیرایی ختم، تاج گل ترحیم، حلوا و خرما آماده، میزآرایی مراسم ترحیم را ارائه می دهد.

چرا برای مراسم از میوه استفاده میکنیم؟

حتما می دانید که میوه ها از خوش رنگ ترین و خوشمزه ترین اقلام مهمانی ها محسوب می شوند.

این خوراکی های خوشمزه و رنگارنگ برای همه جذابیت داشته و می توانند گلوی مهمانان شما را تازه کنند.پذیرایی با میوه، در تمامی مراسم ها، چه بزرگ و چه کوچک، از مهم ترین موارد حذف نشدنی بوده و همچنان نیز ادامه دارد. شاید بتوان از سایر اقلام و وسایل پذیرایی چشم پوشی کرد، اما نمی توان در پذیرایی کردن، میوه را حذف نمود.
نکته مهم این است که صرف میوه به آن شکل های طبیعی و مرسوم، می تواند برای مهمانان کمی سخت باشد. حتما برای شما هم پیش آمده که در مهمانی هایی که حضور داشته اید، از شما با میوه های رنگارنگی پذیرایی شده که میل و صرف کردن آن ها برایتان مشکل بوده است. از طرفی حتما دوست داشتید که این میوه ها به گونه ای دیگر، مثلا دانه دانه و پوست گرفته شده و خرد شده روی میز شما قرار می گرفت.

بنابراین هنر میوه آرایی دراینجا به کمک ما می آید تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از مهمانان پذیرایی کنیم.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ایپک آماده ثبت سفارش ازمحصولات عسل بصورت عمده وجزئی میباشد.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

پک پذیرایی چهلم

پک پذیرایی چهلم

پک پذیرایی چهلم،برگزاری مراسم چهلم  یکی از مواردی است که در جامعه‌ی ما اهمیت ویژه‌ای می‌باشد. این اهمیت ویژه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.مثل اعتقاد و باورهای مذهبی و یا آبرومندی بین آشنایان و دوستان. معمولا در مراسم ختم، همه‌ی دوستان، همکاران، آشنایان و… حضور دارند.

به همین دلیل خوب برگزار کردن مراسم، مانند تهیه بسته پذیرایی چهلم و یا هفتم و… که در شان مراسم باشد، از مهم‌ترین نکات می‌باشد.
مرگ و از دست دادن افراد یک اتفاق غیر پیش‌بینی شده است. معمولا افراد برای آن آمادگی لازمی ندارند و به تنهایی نمی‌توانند تشریفات و امکانات مراسم را آماده‌سازی کنند.

بستگان اموات در این هنگام می‌توانند به کمک شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی بسته پذیرایی ختم مانند ایپک، امکانات لازم برای پذیرایی را فراهم کنند و مراسم درخور و آبرومندانه‌ای را برای خانواده عزادار فراهم کنند.

شرکت ایپک در بسته بندی های متفاوت متناسب با سلیقه شما این پک های مراسم چهلم را فراهم میکند.

خرید اینترنتی پک چهلم

پک پذیرایی چهلم

تهیه میوه از بازار روز شستن و آماده سازی میوه ها برای مراسم درشرایط خاص بسیاردشوارو زمانگیر است.معمولا تعدادافرادشرکت کننده در مراسم چهلم بالای 100نفراست که تدارک وسایل پذیرایی آنها کارراحتی نخواهد بود.

بنابراین خانواده مرحوم معمولا ترجیح میدهند کار آماده سازی بسته های پذیرایی مراسم ختم به یک شرکت معتبر بسپارند تا با خیال راحت بتوانند مراسم ختم را برگزار کنند.

با از دست دادن افراد، بستگان حالت روحی و روانی مناسبی ندارند و فقط به آرامش نیاز دارند؛ همین غم از دست دادن عزیزشان باید برایشان کافی باشد و ناراحتی دیگری را تحمل نکنند؛ اما بعضا پیش می‌آید که بستگان فرد فوت شده در این زمان‌ها به قدری نگران سرویس‌دهی مهمان‌ها هستند که دیگر رمقی برایشان باقی نمی‌ماند.

چه خوراکی‌هایی باید در بسته پذیرایی چهلم قرار بگیرد؟

اکثر خوراکی‌هایی که در مجالس ختم از آن‌ها استفاده می‌شود، فلسفه‌ای دارند که بهتر است به آن‌ها توجه شود و این خوراکی‌ها و یا نظیرشان در پک پذیرایی قرار بگیرد.
در مجالس ختم افراد معمولا دچار ناراحتی‌ها و استرس‌های روحی روانی‌اند . به قدری دچار این شوک ناگهانی هستند. نمی‌توانند یا تمایلی به استفاده از غذا یا مایعات داشته باشند.‌ مصرف نکردن غذا و مایعات قطعا تاثیر بسیاری بر میزان قند خون و ضعیف شدن بدن دارند که در نهایت بی‌حوصلگی، کم طاقتی، استرس و ناراحتی را برایشان به همراه می‌آورد.
این افراد باید اطرافیان دلسوز و مهربانی داشته باشند تا با توجه به وضعیت روحی آن‌ها، غذاها و خوراکی‌های لازم را به آن‌ها بخورانند و مراقبشان باشند و احساسات خوبی را به آن‌ها منتقل کنند. برخی از این خوراکی‌ها که قطعا همه بارها و بارها در مراسم ختم شاهد آن‌ها بودیم عبارت‌اند از: خرما ، حلوا ، آبمیوه و… .

کیک یا شیرینی در پک چهلم

شیرینی‌ها و کیک‌ها هم معمولا در پک پذیرایی قرار می‌گیرند که آن‌ها هم به شیوه‌ی خودشان مناسب افراد عزادار هستند. بسته‌های پذیرایی باید به گونه‌ای طراحی شوند . علاوه بر بهتر کردن اوضاع بدنی و احوالات عزاداران، حالت مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها هم داشته باشند و یک مجلس آبرومندانه را پوشش دهند.
بنابراین انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها و میوه‌های مجلسی معمولا برای پذیرایی مناسب و درخور مهمان‌ها می‌باشد که در پک های پذیرایی ترحیم قرار می‌گیرند.
تهیه کردن یک بسته پذیرایی چهلم که این نوع عزاداری بیشتر در کشور ما مطرح است، یک شیوه‌ی مناسب و تقریبا مدرن است که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدون شک استفاده از این پک‌های پذیرایی مخصوص مراسم‌های عزاداری بشدت مناسب افراد عزادار است، چرا که نیازی نیست علاوه بر داشتن نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها برای از دست‌دادن عزیزشان، نگران پذیرایی از مهمان‌ها باشند.
بستگان فرد متوفی می‌توانند به راحتی با ایپک تماس برقرار کنند و به سفارش بسته‌ پذیرایی ترحیم بپردازند. آن‌ها می‌توانند با هماهنگی زودتر ، بسته‌ی مورد نظرشان را با قیمتی مناسب تهیه کنند و هیچ نگرانی از بابت پذیرایی از مهمان‌ها نداشته باشند و بسته‌های پذیرایی را در محل برگزاری مراسم ختم دریافت کنند.

آبمیوه

کاهش مایعات در بدن هم به نوعی باعث افزایش اضطراب و استرس و نگرانی‌ها می‌شود.

مایعات هم به اندازه‌ی غذاها و خوراکی‌ها در نامساعد بودن شرایط بدنی تاثیرگذار هستند.

افراد در هنگام عزاداری با نخوردن با کمبود مایعات مواجه می‌شوند. این در نهایت باعث افزایش غم و غصه آن‌ها می‌شود و یک دلیل کاملا علمی دارد.
بنابراین بهتر است در بسته پذیرایی چهلم و یا بسته پذیرایی هر مراسم ختم دیگری که افراد عزادار تمایلی به نوشیدن آب ندارند.

نوشیدنی‌های خوش طعمی مانند انواع آبمیوه‌ها در دسترس افراد عزادار باشد و به مصرف آن بپردازند.‌

در ایپک می توانید سفارش خرید آبمیوه حتی با کمترین تعداد را به قیمت خرید عمده آبمیوه ثبت نمائید.پک پذیرایی چهلم هم مانند پک های دیگر ایپک به بهترین شکل ممکن آماده پذیرایی مهمانان عزیز می باشد.

پک پذیرایی چهلم

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

تغذیه مناسب دوران بارداری

تغذیه مناسب دوران بارداری ،بسیاری از افراد فکر می کنند که خانم های باردار برای دو نفر باید غذا بخورند در نتیجه دوبرابر حالت طبیعی. این امر اما درست نیست .

تعذیه در دوران بارداری به قدری بر روی جنین تاثیرگذاراست که باید برای تمام وعده های غذایی مادر برنامه ای از مواد غذایی سالم و مغذی ترتیب داد تا تمام ویتامین های موردنیاز وارد بدن مادر بشود .

در طول بارداری بدن با تغییرات فیزیکی و هورمونی بسیاری مواجه می شود و اینجاست که تغذیه دوران بارداری اهمیت زیادی پیدا می کند. برای اینکه مطمئن شوید از تمام موادغذایی به اندازه دریافت می کنید باید رژیم غذایی سالم و متعادلی را رعایت کنید.

موادغذایی مضردردوران بارداری

دردوران بارداری سیستم ایمنی ، قدرت دفاعی ، ضعیف می شود. از این رو عفونت در این زمان اغلب پیچیده تر از زمان های دیگر روی می دهد و می تواند سلامت مادر و فرزند متولد نشده را به خطر اندازد.

تغذیه مناسب دوران بارداری از این رو پیشگیری کنید به طوریکه در هنگام پخت و پز و غذاخوردن ،اماده سازی و بسته بندی و نگهداری مواد غذایی با احتیاط زیاد بهداشت را راعایت کنید.

از جمله مواد غذایی مضر عبارتند از:

  • شیر خام ، محصولات لبنی خام:
    ازمصرف شیر خام پرهیز کنید و یا ان را از قبل بجوشانید.
    در هنگام مصرف پنیر ، پوسته ان را جداکنید .
  • گوشت ، ماهی و تخم مرغ: از مصرف ماهی های پر چرب مانند ماهی تن ، ماهی هالیبوت ، اره ماهی ، خودداری کنید. این ماهی ها اغلب آلوده به فلزات سنگین هستند.

از مصرف الکل و نیکوتین اجتناب کنید. برای احتیاط تنها میزان کمی از نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید.

موادغذایی مهم در رژیم بارداری

1.موادغذایی سرشار از آهن:انواع لوبیاها، سیب زمینی، جگر، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ های سبز تیره و پهن مثل اسفناج، حبوبات و میوه های خشک مخصوصا برگه زردآلو و دانه های روغنی

2.موادپروتئینی :گوشت قرمز بدون چربی، مرغ وماهی

3.کلسیم:یک فنجان شیر 300 میلی گرم کلسیم و30 گرم پنیر حاوی 240 میلی گرم و یک دوم فنجان ماست حاوی 230 میلی گرم کلسیم،آجیل و سبزیجات دارای برگ سبز

4.اسیدفولیک:عدس، اسفناج، میوه جات، مارچوبه، لوبیا سیاه و سفید، کاهو، کلم سبز و جعفری

5.ویتامین ها :مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین در دوران بارداری بسیار پر اهمیت است  یکی دیگر از راه های تامین ویتامین برای زنان باردار قرار گرفتن آن ها در آفتاب است که باید این کار با مشوذت پزشک انجام شود.

ورزش در دوران بارداری

دوران بارداری ،دوران مهمیست که برخلاف افرادی که به علیت وسواس و حساسیت از هرگونه فعالیتی چشم پوشی می کنند باید به ورزش بپردازند.در کنار رژیم متمرکز روی مواد مغذی در دوران بارداری، ورزش نیز کمک می کند، وزنتان را کنترل کنید. شنا کردن و پیاده روی انتخاب های مناسبی هستند. حواستان باشد از انجام هرگونه ورزش شدید یا خطرناک مانند کوهنوردی یا بسکتبال پرهیز کنید. اگر قبل از بارداری ورزش نمی کردید، خیلی آرام شروع کنید و بیش از حد به خودتان فشار نیاورید و مقدار زیادی آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.میتوان از ورزشهای دوران بارداری استفاده کرد.

وعده صبحانه در دوران بارداری

بعضی از خانمهای باردار زمانی که از خواب بیدار می شوند حالت تهوع دارند و میل چندانی به خوردن صبحانه ندارند یک صبحانه مغذی در دوران بارداری می‌تواند انرژی کل روز را به شما بدهد.

بهترین گزینه ها برای صبحانه اسموتی های حاوی ویتامین سی ،غلات ،جودوسر می باشد. ماست یونانی، پنیر کلم، تخم مرغ، کره بادام زمینی، املت با پنیر سوئیس یا چدار و اسموتی‌های لبنی شده، همگی از گزینه‌های مفید و خوشمزه سرشار از پروتئین به شمار می‌روند.

بارداری از حساس‌ترین دوره‌های زندگی بانوان است و داشتن رژیم مناسب مخصوصاً برای صبحانه که مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. با خوردن غذا‌هایی مانند غلات کامل و وعده‌هایی دارای آهن، فیبر، پروتئین و کلسیم بالا و همچنین با پرهیز از کافئین و قند زیاد، مصرف غذای دریایی دودی، غذای غیرپاستوریزه و تخم مرغ خام یا عسلی، سلامت فرزند خود را تضمین کنید.

میان وعده های خوب برای دوران بارداری

میان‌وعده‌ها نقش اساسی در پیشگیری از ضعف، گرسنگی و افت قند خون خانم‌ باردار بازی می‌کنند.میان وعده های پیشنهادی ما به شما :

ماست و غلات: یک کاسه ماست میوه‌ای را با 30 گرم غلات کامل بدون شکر مخلوط کنید. این میان‌وعده برای مصرف قبل از کلاس یوگا یا شنای دوران بارداری مناسب است.و می‌تواند تقریبا 3 ساعت شما را سیر نگه‌دارد و باعث اضافه‌وزن هم نمی‌شود.

ساندویچ مرغ: وسط 2 ورقه نان‌ سبوس‌دار، 50 گرم گوشت مرغ کبابی همراه با چند برگ کاهو و کمی روغن زیتون بریزید و نوش‌جان کنید. پروتئین گوشت مرغ گرسنگی شما را از بین می‌برد و نان هم میل به مصرف شیرینی را کم می‌کند.

میتوان از خوردن سیب در میان وعده ها هم استفاده کردبخصوص زمانیکه بیرون یا درمترو هستید میتوان استفاده کرد.

پرتقال، گریپ‌فروت و نارنگی را به قطعات مربع‌شکل برش‌ بزنید و مقداری آبلیمو و عسل روی آن بریزید. اسید میوه و بوی خوش آن جلوی تهوع شما را می‌گیرد و در ضمن میان‌وعده‌ای مملو از ویتامین‌c مصرف کرده‌اید.

بدترین میان وعده هامصرف شکلات ،بیسکویت و نوشابه های گازدار هستند که نفخ معده را بیشتر می کنندو میل به خوردن شیرینی را افزایش می دهند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

عسل خام و تفاوت آن با عسل های تجاری

عسل خام و تفاوت آن با عسل های تجاری ،که عسل خام همان عسل حرارت ندیده است.

شرکت ایپک عسل تجاری را به فروش می رساند و هدف از گذاشتن این پست ها بالابردن اطلاعات مشتریان عزیز می باشد.

البته شاید به صورت اتفاقی شنیده باشید یا فروشنده هنگام خرید عسل به شما گفته باشد که این عسل خام است. اما نمی‌دانید که خام بودن عسل دقیقا به چه معنی است.

به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا شما را با عسل خام طبیعی و خواص آن و تفاوت آن با عسل‌های تجاری که معمولا در فروشگاه‌ها وجود دارد آشنا کنیم و ببینیم چه مزیت‌هایی نسبت به آن دارد و چطور می‌توان آن را تهیه کرد.

عسل خام چیست؟

عسل خام یک نوعِ خاص از عسل نیست، بلکه به عسلی که فرآوری نشده باشد عسل خام می‌گویند. به این معنی که عسل را درست به همان شکلی که از کندو برداشت می‌کنند به مشتری برسانند. رنگ این نوع عسل کمی مات است و همراه با ناخالصی‌هایی نظیر گرده ، موم و حتی گاهی بقایای بدن زنبور عسل است.

برداشت عسل به صورت خام از کندو به این شکل است که عسل همراه موم را از کندو خارج کرده، درپوش‌های روی حفره‌های پر از عسل را به وسیله‌ی یک چاقو برداشته و سپس آن را درون دستگاهی قرار می‌دهند. با این روش عسل به وسیله‌ی نیروی گریز از مرکز از حفره‌ها خارج و در پایین دستگاه جمع می‌شود.

عسل به دست آمده را از یک صافی عبور می‌دهند تا  بقایای احتمالی بدن زنبور از آن جدا شود، و بعد آن را در شیشه می‌ریزند. به این نوع عسل که در برروی آن هیچگونه فرآوری انجام نشده است و حرارت بالایی ندیده‌ است، خام یا حرارت ندیده می‌گویند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شکرک زدن عسل می‌شود نیز همین خام بودن آن است. چرا که ذرات ریز معلق در عسل باعث متبلور شدن عسل و یا همان شکرک زدن آن می‌شود.

عسل تجاری

 

عسل تجاری به عسلی گفته می‌شود که علاوه بر مراحل بالا چند مرحله دیگر نیز برروی آن اعمال شده باشد. که مهمترین آن‌ها فیلتراسیون و پاستوریزاسیون است.

در فیلتراسیون  ذرات معلق در عسل همچون گرده گل و بره موم به کلی از آن خارج شود و تقریبا هیچگونه جسمی به غیر از خود عسل وجود نداشته باشد. با این کار عسلِ یک دست حاصل می‌شود.

در عمل پاستوریزاسیون پاستوریزه کردن یا حرارت دادن عسل نیز یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید عسل تجاری است. که در آن عسل را سریعا به دمای بالا می‌رسانند و سپس خنک می‌کنند.

این کار بیشتر به منظور مشتری پسند شدن عسل انجام می‌شود، با گرما دادن، عسل کاملا شفاف شده و هرگز شکرک نمی‌زند.

تفاوت عسل خام و تجاری در خواص

عسل خام علاوه بر اینکه از نظر رنگ و ظاهر با عسل‌های تجاری متفاوت است و بسته به نوع گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است حتما بعد از مدتی رس می‌بندد. از نظر خواص نیز با عسل تجاری متفاوت است.

عسل پاستوریزه شده مزایای سلامتی کمتری نسبت به عسل خام دارد. زیرا پاستوریزه شدن عسل در دمای بالایی انجام می‌شود که ممکن است باعث تخریب یا از بین رفتن خواص عسل طبیعی شود.

فیلتر کردن و پاستوریزه کردن عسل باعث از بین رفتن گرده گل موجود در عسل طبیعی می‌شود. 'گرده گل هم حاوی خواص زیر است:

  • خاصیت آنتی اکسیدانی
  • خاصیت ضد التهابی
  • خاصیت ضد باکتریای و ضد قارچی
  • خاصیت تسکین دهندگی

گرده گل همچنین حاوی آمینو اسید‌ها، ویتامین A و C و مقادیر بسیار کمی کلسیم، منیزیم و سدیم است.

بره موم، ماده‌ای چسبنده است که زنبور برای ساخت کندو و مستحکم کردن سازه‌های خود از آن استفاده می‌کند.این ماده نیز با پاستوریزه کردن از عسل حذف می‌شود.

فواید عسل خام:

  • اثرات ضد التهابی
  • خواص ضد سرطانی
  • اثرات ضد قارچ

بره موم همچنین شامل ویتامین B، ویتامین C و E است و همچنین در بر دارنده‌ی منیزیم، پتاسیم و آنزیم‌های مفید است.

پاستوریزه کردن هم انتی اکسیدانهارا از بین می برد. گرما باعث کاهش سطح آنتی اکسیدان در مواد غذایی دیگر می‌شود.عسل خام حاوی فلاونوئید‌ها و اسیدهای فنولیک است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان‌ها استرس‌های اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ایپک آماده ثبت سفارش ازمحصولات عسل بصورت عمده وجزئی میباشد.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

مراحل تولید تافروش عسل

مراحل تولید تافروش عسل ،عسل یک ترکیب قندی غلیظ و محلول در آب هست که برای تولید کردن یک کیلو عسل، زنبورعسل باید هزاران بار روی گل‌ها بشینه و شهد گل‌ها رادر کیسه داخلی بدنش جمع کند به این‌صورت که زنبورعسل، شهدی شیرین  از گل‌ها جمع می‌کند و با تغییر ساختار،به شکل محلولی غلیظ تبدیل می‌کند.

زنبورعسل، شهد گلهاراجمع میکند و به‌طور موقت در عسلدانش نگهداری می‌کند و در هر پرواز برای جمع‌کردن شهد، حدود 40 میلی‌گرم شهد را به کندو می‌برد.زنبور وقت برگشت و حمل شهد به کندو، درراه کمی از آب شهد را جذب، و از کلیه‌ دفع می‌کنه و مقداری مواد تجزیه ‌کننده‌ی قندی از عسلدان ترشح و به شهد اضافه می‌کند کارگر مزرعه، این شهدرا درسلول‌ها قرار می‌دهد و دوباره برای جمع‌کردن به سمت گل‌ها برمی‌گردد.   شهدهای ذخیره شده رادوباره از انبارهای سلول‌ها می‌مکند و به سلول‌ها برمی‌گردانند. در هر نوبت، مقداری دیاستاز به شهد اضافه می‌کنند و کمی از آب اضافی شهد را به کمک کناره‌های عسلدان جذب می‌کنند. این عمل تکرار می‌شود تا شهد، غلیظ و تبدیل به عسل بشود.

شرکت ایپک باقراردادتولید عسل اقدام به پرورش و تولید عسل بانام تجاری خود میکند و دربازار درمقدارهای متفاوت با قیمت مناسب به فروش می رساند.

موادتشکیل دهنده عسل

آب : عسل های درجه یک 6/18 درصد و عسلهای معمولی بین 13 تا20 درصد رطوبت دارند.

قندها: حدود 95 تا 9/99 درصد مواد جامد عسل را قندها تشکیل می دهند.

مواد معدنی: به طور متوسط 17/0 درصد وزن عسل را تشکیل می دهند . این مقدار از 02/0 تا بیش از 1 درصد متغیر است .

بیشترین مقدار عناصر موجود در عسل به ترتیب پتاسیم ، سدیم ، کلسیم ، منیزیم ، آهن ، مس ، منگنز ، کلر ، فسفر ، گوگرد و... می باشند .

آنزیم ها: آنزیم ها در عسل منشأ گیاهی دارند. مهم ترین آنها اینورتاز، دیاستاز و گلوکزاکسیداز و آنزیم­های دیگر کاتالاز، ترانس گلوکوزیلاز و اسید فسفات از است.دیاستاز باعث تجزیه نشاسته به گلوکز می­شود. اینهیبین آنزیم دیگری است که خاصیت باکتری کشی دارد و از رشد باکتری ها در عسل جلو گیری می کند .

چربیها: 

شامل انواع استرول­ها، فسفولیپیدها و اسیدهای چرب است. اسیدهای چرب نیز شامل 27 درصد اسید پالمتیک، 60 درصد اسید اولئیک و مقدار کمی اسید تارتاریک، لوریک و لینولئیک است. کولین و اسید کولین به میزان ناچیز در عسل وجود دارد.

پروتئین ها و اسیدهای آمینه: مقدار پروتئین های عسل بین 1/0 تا 6/0  است و مقدار اسیدآمینه آن 0034/0 تا 0058/0 درصد .این مواد گرچه مقدارشان در عسل کم می باشد  تاثیر زیادی روی طعم و مزه عسل دارند.

شرایط تولید عسل

صنعت زنبورداری در استانهای مختلف ایران همچون آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، گلستان، مازندران و اصفهان رواج دارد. عسل مناطق شمال غربی ایران همچون آذربایجان غربی و شرقی و نیز اردبیل از مرغوبیت مثال زدنی برخوردار است.

عسل سبلان واقع در استان اردبیل است. استان اردبیل یکی از قطبهای تولید عسل در ایران است. در این استان برخی زنبورداران با توجه به آب و هوای معتدل، تنوع گیاهان به ویژه در دامنه پرگل کوه مرتفع سبلان و شهرستان مشکین شهر، موفق شده اند از هر کندوی زنبور‌عسل به طور متوسط بیش از 40 کیلوگرم عسل به دست آورند. صاحبان کندوی عسل برای مبارزه با آفات، از مواد طبیعی گیاهی استفاده می کنند و محصول تولید شده، ارگانیک است. در این استان، شهرستان خلخال رتبه برتر ایران را از نظر تولید عسل از کندوهای بومی و سنتی دارد.

از دیگر قطبهای مهم تولید عسل در ایران استان آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۲۰ هزارتن عسل است. استان آذربایجان غربی با داشتن بیش از یک میلیون کندوی زنبور عسل و  شش هزار نیروی کار، مراتع وسیع و سرسبز، تشکل‌های توانمند و وجود کارگاهها و کارخانه های مدرن بسته بندی، ظرفیت بالایی در زمینه تولید عسل و سایر فرآورده‌های عسل از جمله موم، گرده گل، ژل رویال و حتی زهر زنبور عسل دارد .

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei