ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه ی پودینگ

طرز تهیه ی پودینگ برای دسر، شجره نامه ای طولانی دارد که قدمت آن به قرن ها باز می گردد. دسر قابل توجهی است، بیشتر گرم اما سرد نیز است.

در حقیقت، اصطلاح پودینگ بستگی به مکان زندگی شما به معنای چیزهای مختلف است. در انگلستان، پودینگ کاملا فراتر رفته و معنای جدیدی پیدا کرده، در حالی که در امریکا، به یک دسر برپایه ی شیر و تخم مرغ  یا یک دسرکرمی مانند، اشاره دارد که آن را به عنوان custard (کاستِرد، یکجورفرنی) یا مانند آن در نظر می گیرند.

پودینگ سنتی گرما دیده و مناسب فصل زمستان است، به ویژه برای رویدادهای تعطیل. این مقاله بر روی دو پودینگ ساده تمرکز دارد تا بتوانید کار خود را شروع کرده و سپس به بسیاری از دستور العمل های دیگر برسید. 

مواد لازم

پودینگ امریکایی برای 6 نفر
نصف فنجان شکر
قاشق نمک (مقدارکم)
3 فنجان (720 میلی لیتر) شیر بدون چربی
1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) عصاره وانیل
6 اونس (170 گرم) چیپس شکلات نیمه شیرین یا تلخ یا شکلات خردشده (اختیاری)
یا 30 گرم نشاسته ی ذرت یا 2 زرده بزرگ تخم مرغ

مراحل تهیه

مرحله اول

1- از این روش برای تهیه ی پودینگ امریکایی سرد استفاده کنید. پودینگ هنوز هم در بسیاری از انواع مختلف مصرف می شود، اما مردم ایالات متحده امریکا این اصطلاح را به معنی دسر سرد و فرنی مانند ، ساده کرده اند. این دستور العمل به ساده ترین شکل ممکن است بدون آنکه آسیبی به مزه ی آن بزند، اما اگر تصمیم به کشف تغییرات در بافت یا عطر و مزه ی آن گرفتید، ده ها روش جایگزین وجود دارد.

این دستور العمل  را می توان با یا بدون شکلات آب شده تهیه کرد. اگر تصمیم دارید از شکلات بگذرید، می توانید عصاره وانیل را به میزان 2 قاشق چای خوری (10 میلی لیتر) برای ایجاد طعم قوی تر بالا ببرید.

برای خنک شدن و غلیظ شدن این پودینگ حداقل یک ساعت زمان لازم است. اگر قصد دارید که آن را به عنوان دسر میل کنید، دست کم  چهار ساعت پیشنهاد می شود، زیرا در مدل های مختلف پودینگ می تواند این زمان طولانی تر شود.

مرحله دوم

2- تصمیم بگیرید که آیا از نشاسته ی ذرت استفاده می کنید یا زرده ی تخم مرغ. برای غلیظ کردن پودینگ فقط به یکی از این مواد نیاز دارید.

استفاده از نشاسته ی ذرت آسان است و گزینه ای عالی برای سرآشپزهای مبتدی یا فشرده زمان است. زرده ی تخم مرغ در صورتی که زیاد پخته شود می تواند یک پودینگ را خراب کند، اما بافت محکم تری به همراه خواهد داشت. هر دو روش در این بخش توضیح داده شده است.

 

طرز تهیه ی پودینگ

مرحله سوم

3- شکر، نمک و نشاسته ی ذرت را با هم مخلوط کنید. از یک قابلمه استفاده کنید، اما فعلا آن را روی حرارت نگذارید.

نصف فنجان (100 گرم) شکر و نمک (یک نوک انگشت) را با هم ترکیب کنید. اگر ازنشاسته ی ذرت استفاده می کنید، این مقدار را نیز مخلوط کنید. اگر همزن (ویسک) دارید از آن استفاده کنید، زیرا در مرحله ی بعد سودمند خواهد بود.
نشاسته ی ذرت به عنوان "آرد ذرت" در خارج از امریکا فروخته می شود ولی شما به دنبال نشاسته ی خالص، یک پودر سفید تقریبا بی مزه هستید.

مرحله چهارم

4- به آرامی در شیر با همزن (ویسک) هم بزنید. برای جلوگیری از تشکیل توده ها، تقریبا    فنجان (60 میلی لیتر) شیر را در یک جریان نازک به آن اضافه کنید و آن را با مواد خشک هم بزنید. هنگامی که این مخلوط فاقد توده ای است، باقیمانده ی شیر (660 میلی لیتر) را بریزید و تا زمانی که مخلوط روان شود، هم بزنید.
اگر مخلوط کن یا همزن برقی دارید، می توانید این ترکیب را تا زمانی که یکدست شود هم بزنید.

مرحله پنجم

5- زرده های تخم مرغ را در یک کاسه ی جداگانه هم بزنید. اگر از دو زرده ی تخم مرغ استفاده می کنید، آنها را از سفیده ی تخم مرغ جدا کنید، سپس به مدت 30 تا 60 ثانیه در یک کاسه ی بزرگ هم بزنید.
به یاد داشته باشید در صورت استفاده از نشاسته ی ذرت نیاز به زرده ی تخم مرغ ندارید.

مرحله ششم

6- به آرامی حرارت دهید تا بجوشد و سپس شکلات را اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت متوسط ​​ روی اجاق گاز گرم کنید. برای جلوگیری از تشکیل پوسته یا سوختن شیر، گاهی اوقات طرفین ظرف را نیزهم بزنید. بعد از گذشت تقریبا ده دقیقه، این مخلوط باید به اندازه کافی غلیظ باشد تا قسمت پشت قاشق همزن شما را بپوشاند. اگر می خواهید 6 اونس (170 گرم) شکلات را اضافه کنید، این کار را انجام دهید و همچنان حرارت دهید و تا زمانی که روان شود هم بزنید. در این صورت، مرحله بعدی را ادامه دهید.

مرحله هفتم

7- بسته به دستور العمل، گرما را ادامه دهید. این مرحله بستگی به نوع غلظتی که شما می خواهید دارد:
اگر از نشاسته ی ذرت استفاده می کنید، همچنان گرما و هم زدن را تا جوش آمدن ادامه دهید. گرما را به مدت دو یا سه دقیقه یا تا زمانی که کمی غلیظ شود کاهش دهید، سپس از روی حرارت بردارید.

اگر از زرده ی تخم مرغ استفاده می کنید،

شیر را یک بار غلیظ شده از روی حرارت بردارید، سپس آن را در یک جریان بسیار نازک به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مرتبا هم بزنید. اگر بیش از حد مخلوط گرم را اضافه کنید یا از هم زدن دست بکشید، تخم مرغ پخته می شود - و هیچ کس نمی خواهد تخم مرغ های خرد شده را در دسر بخورد. پس از ترکیب همه ی مواد، آنها را به قابلمه برگردانید و گرم کنید تا غلیظ شوند اما اجازه ندهید که جوش بیاید.

مرحله هشتم

8- گرما را قطع کرده و با وانیل هم بزنید. 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) عصاره وانیل طعمی دلپذیر به آن اضافه می کند، خواه از شکلات استفاده می کنید یا نه. آن را به خوبی هم بزنید، زیرا هنوز داغ است و هم زدن از ایجاد پوسته و درست حل نشدن آن، جلوگیری می کند.

مرحله نهم

9- بگذارید خنک شود. پودینگ را درون یک کاسه بزرگ یا در ظرف های کوچک بریزید. به مدت یک تا سه ساعت بگذارید تا خنک شود. آن را در یخچال نگه دارید تا آماده شود، نوش جان.

 

 

 

طرز تهیه ی پودینگ

 

 

طرز تهیه ی پودینگ شکلاتی بدون قند

این کرم پودینگ شکلاتی تلخ، آسان و زود آماده می شود. افزون بر این به مواد کمی نیاز دارد: پودر کاکائو بدون قند، شیر،Stevia  (استیویه، stēvēə) یک شیرین کننده ی گیاهی است که کالری ندارد، نشاسته ی ذرت. همه ی این مواد طبیعی هستند.
افزون بر این، این کرم شکلات تلخ منبع عالی کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. بدون قند، این یک دسرعالی برای افراد دیابتی و البته افرادی که روی وزن خود حساسیت دارند، است.

پیش بند خود را بردارید و آشپزی را شروع کنید.

مشخصات پودینگ شکلاتی بدون قند

دسر فرانسوی

برای 4 نفر | زمان آماده سازی: 2 دقیقه | زمان پخت: 5 دقیقه | زمان منفعل 2 ساعت

مواد

پودر کاکائو بدون قند       30 گرم
شیر یا شیر سویا             2/1 لیتر
نشاسته ذرت                 30 گرم
Stevia(استیویه)          15-30 گرم

دستورالعمل ها طرز تهیه ی پودینگ

-1تمام مواد تشکیل دهنده به جز استیویه را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید.

2- آن را بر روی شعله ی ملایم، ​​گرم کنید و در کل فرایند هم بزنید تا به قوام و یک بافت نرم برسید (می توانید منتظر بمانید تا اولین حباب را ببینید).
3- استیویه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید (البته استیویه ای که شما خودتان پرورش داده اید و طبیعی است با استیویه ای که خریداری می کنید متفاوت است).
4- بگذارید حدود 2 ساعت در یخچال بماند.
5- برای اضافه کردن طعم اضافی، می توانید مقداری فندق، گردو یا حتی پودر نارگیل روی آن بپاشید.

آماده شد، نوش جانتان.

 

پیشنهاد ما

این است که خودتان آن را آماده کنید ولی اگر نخواستید، همان طوری که می دانید آماده ی آن نیز وجود دارد.

خوبی پودینگ این است که با توجه به مواد تشکیل دهنده و طعم های مختلف آن، می توانید هم درصبحانه وهم به عنوان یک دسر در وعده ی ناهار و شام یا حتی به عنوان یک میان وعده آن را میل کنید.

این پودینگ ها (دنت) در بسته های میان وعده ی ایپک نیز هستند البته شما می توانید، دنت را در پک های صبحانه، ناهار و شام نیز سفارش دهید.

بسته پذیرایی ایپک باکس

 

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

پک پذیرایی در شیراز

پک پذیرایی در شیراز را برای اولین شرکت ایپک با نیروی متخصص و کاردیده راه اندازی کرده است. بسته های پذیرایی ایپک توانسته با بهترین نوع کیفیت اقلام هزینه را به حداقل برساند.

فروش پک های پذیرایی ایپک در شیراز

شهر شیراز یکی از شهرهای بزرگ کشور بوده که همواره در مسیر رشد قرار دارد و باید برای انتخاب این نوع پک ها دقت لازم را داشته باشیم.ایپک مجموعه خدمات رسانی در مراسمات شما در شیراز می باشد و شما میتوانید به راحتی ضمن مشاهده اقلام متفاوت آن و بنا به اقلام و نوع بسته خود محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش می دهید.

راهنمای خرید پک پذیرایی

خرید پک های پذیرایی ایپک باید به صورت آنلاین صورت بگیرد.در وبسایت ایپک باکس سعی شده تا در بحث پک ها و بسته ها پذیرایی صحبت شود.ضمن اینکه بخش فروش آماده است تا مشاوره رایگان و تلفنی را به مشتریان محترم ارائه نماید. شما میتوانید برای بهرمندی از محصولات ما با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

انواع مختلف بسته های پذیرایی

پک ها پذیرایی ایپک باکس دارای انواع بسته های متفاوت و اقلام با درجه یک و برندهای متفاوت می باشد. پک های ایپک داری تنوع خاص و با داشتن دست بر روی جعبه حمل و نقل آسان را برای شما ممکن می سازد.ایپک در حال حاضر داری یک نوع جعبه میباشد و در آینده با تنوع جعبه های آن به مجموعه خود اضافه میکند.

قیمت بسته های پذیرایی ایپک

قیمت پک های پذیرایی ایپک بسته به نوع جعبه و اقلام می باشد. اقلام ها با برند های متفاوت و قیمت های متفاوت میباشد.شما میتوانید جهت خرید پک های پذیرایی در شیراز ازسایت ایپک باکس اقدام نماید تا قیمت محصولات و هزینه نهایی را برایتان براورد کنیم.

انواع بسته های پذیرایی

بسته پذیرایی با انواع مختلف و با اقلام متفاوت در سایت می باشد. یکی از مهمترین انواع بسته ها داشتن اقلام متفاوت آن است،مثلا میوه های خورد شده یا ساندویچ های متنوع می باشد.

برای خرید وارد سایت ایپک باکس شوید و از انواع مختلف بسته ها باخبر شوید.

 

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

غذاهای ناسالم

روش صحیح استفاده کردن غذاهای ناسالم

غذاهای ناسالم در تمام شکل ها و اندازه ها و مزه های وسوسه انگیز، به وجود می آید، اما برای بدن شما مفید نیست. به طور ویژه، فست فود کالری زیادی دارد و ارزش غذایی بسیار کمی دارد. بنابراین، یک فرد بهتر است که از رستوران های فست فود یا هر منبع غذایی ناسالم  دوری کند.

راه جایگزین تهیه ی لیست غذایی سالم است که شامل میان وعده ی سالم و وعده های غذایی سالم و سازماندهی رژیم غذایی بر پایه ی آن لیست غذایی سالم است.

با این حال، آیا جایگزین دیگری وجود دارد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانیم تمام غذاهای خوشمزه و ناسالم را به روش سالم بخوریم؟ هرچند شاید غیر ممکن به نظر برسد ولی در واقع انجام پذیر است!

با کمی تلاش، شما قادر خواهید بود انواع بسیاری از فست فودهای سالم و غذاهای کم ارزش سالم مورد علاقه ی خود را میل کنید.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا با 6 روش تهیه ی غذای سالم از غذاهای ناسالم آشنا شوید.

 

1- تغییر دهید

لذت بردن از خوردن غذای ناسالم، بیشتر مربوط به خود غذا نیست، بلکه به تجربه خوردن چنین غذایی است. ولع مصرف یک چیپس بزرگ، بیشتر از میل به خوردن چیزی ترد و شور نیست.

بنابراین، چرا شما چیپس های ترد و شور را با چیپس های پخته شده، آجیل، هویج یا حتی پاپ کورن معروف جایگزین نمی کنید؟

خوردن هر یک از این گزینه ها به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه بدن خود را در برابر خطر خوردن غذای ناسالم قراردهید، تجربه ای خوشمزه مانند تجربه ی خوردن غذاهای ناسالم را داشته باشید. این میان وعده های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در امان باشید!

 

2- چیزهایی را در خانه آماده کنید

آماده کردن غذا در خانه کنترل کاملی را در مورد آنچه در تهیه ی آن استفاده شده یا استفاده نشده، به شما می دهد.

به عنوان مثال، آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده در خانه بسیار سالم تر از خرید از برخی رستوران های فست فود خواهد بود. افزون بر این، می توانید بدون روغن و سرخ کردن، آنها را بپزید.

در اینجا چند دستورپخت غذای سالم که در حال حاضر می توانید در خانه امتحان کنید، آورده شده است: مقداری سیب زمینی را خرد کنید، آنها را درون فر بگذارید و بگذارید ترد شود یا می توانید همبرگرهایی خریداری کنید که درصد چربی آنها از 10 درصد بیشتر نشود و آنها را با مقداری سس گوجه فرنگی بپزید تا مرطوب شود.

3- چربی ها را از گوشت جدا کنید

شاید گوشت قرمز خوشمزه باشد. با این حال، می تواند برای فشار خون و قلب خطرناک باشد، زیرا حاوی مقادیر زیادی کلسترول و چربی های اشباع است.

برای به حداقل رساندن خطر بروز هرگونه مشکل سلامتی به خاطر خوردن گوشت قرمز، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

آسان است. هنگام خرید گوشت، برش هایی ازگوشت را بخرید که مقادیر بسیار کمی چربی دارند یا بخواهید که چربی هایش را برایتان جدا کنند.

افزون بر این، پیش از اینکه گوشت را برای یک ناهار سالم یا یک شام سالم بپزید، مطمئن شوید که هر چربی که مانده است را بعد از رسیدن به خانه جدا کرده اید. در غیر این صورت می توانید به خوردن مرغ بپردازید که این یک انتخاب گوشت سالم تر از گوشت قرمز است.

 

 4- غذا را به صورت متفاوتی آماده کنید

روش آماده کردن غذا ارتباط زیادی با میزان سلامتی آن برای شما دارد. خوردن چیزی که پخته شده، سالم تر از خوردن چیزهایی است که سرخ شده اند، زیرا مقدار کمی چربی دارند.

بنابراین، یادگیری دستور العمل های سالم (مواردی که از روغن در پخت و پز استفاده نمی شود) را در نظر بگیرید.

اگر به عنوان مثال می خواهید گوشت بپزید، از یک تابه ی کباب استفاده کنید یا آن را روی سینی پخت در فر بپزید.

افزون بر این، شما می توانید با حرارت ملایم، آن را در مواد طعم دار و بدون روغن، بپزید. در مورد میان وعده ها، می توانید یک سرخ کن (air fryer) بخرید و در آن مقداری پاپ کورن آماده کنید، نیازی به روغن نیست (البته بدون  air fryerنیز می توان پاپ کورن درست کرد).

5- با گیاهان و ادویه ها آزمایش کنید

غذا خوردن سالم فقط به خود غذا بر نمی گردد بلکه با آنچه شما بر روی غذای خود می ریزید ارتباط زیادی دارد.

به عنوان مثال، تمام مقادیر نمکی که دوست دارید اضافه کنید به راحتی می تواند یک سالاد سالم را بسیار ناسالم کند.

افزون بر این، اگر نمک زیادی به همه ی غذاهایی که می پزید اضافه کنید، آن را بسیار ناسالم کرده اید.
با این حال، جایگزین هایی وجود دارند که می توانید آنها را امتحان کنید و اجازه دهید آن غذاهای رژیمی سالم واقعا سالم باشند.

ما در مورد استفاده از طعم دهنده های دیگر (سیر، فلفل قرمز (paprika)، پونه کوهی، کاری، زیره و غیره) صحبت می کنیم تا غذاهای خود را با طعم های بسیار جالبی تهیه کنید که به شما کمک می کند تا به تدریج از نمک دور شوید.

6- مسیر ناسالم را طی کنید اما فقط در اعتدال

لازم نیست به یکباره به خوردن غذاهای سالم بپردازید. هنگامی که مصرف غذاهای مورد علاقه خود را کاهش می دهید، مهم نیست که چقدر آنها ناسالم باشند، می تواند استرس زا باشد که در نهایت شاید باعث زیاده روی در خوردن غذاهای ناسالم موردعلاقه ی خود کنید و هر آنچه که تاکنون به دست آورده اید را خنثی کنید.
بنابراین، پیشنهاد می شود وعده ی غذایی ناسالمی را که عاشق آن هستید انتخاب کنید و آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

شاید یک روز یا یک وعده درهفته کافی باشد. با گذشت زمان، کاهش اشتیاق خود برای آن غذای خاص را پیدا خواهید کرد و زندگی سالم را در آغوش خواهید گرفت.

منابع کربوهیدرات (کاربوهایدریت) در اطراف ما هستند و غذاهای ناسالم، بدترین در بین آنها هستند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که غذای کم ارزش و ناسالم را قطع کرده اید.

نخستین صبح هفته ی خود را با یک صبحانه ی سالم شروع کنید وهفته را با خوردن غذاهای سالم به پایان برسانید.

گروهی از این موادغذایی سالم در پک ها و بسته های ایپک نیز وجود دارند.

پیش از رفتن، در نظرات زیر به ما بگویید که چگونه توانستید مصرف غذاهای ناسالم خود را کاهش دهید

 

منبع:

healthsfitness.com

پک پذیرایی صبحانه ایپک

[product_categories number="180" orderby="name" order="ASC"]

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

شاخص توده بدنی

شاخص توده بدنی BMI یک شناسه ی تقریبی برای اندازه گیری کل چربی بدن شما است.

کمی وزن یا اضافه وزن می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند، به خصوص اگر شما فعالیت بدنی نداشته باشید.

دور کمر شما نسبت به BMI، پیش بینی بهتری در رابطه با در خطر بودن سلامتی است.

 

BMI

شناسه یا شاخص توده بدنی (BMI) روشی است که برای برآورد مقدار کل چربی بدن استفاده می شود. این شناسه با تقسیم وزن خود به کیلوگرم بر مجذور قد خود به متر (m2) محاسبه می شود.

 

تفاوت BMI بین افراد هم سن و هم جنس، بیشتر به دلیل چربی بدن است. با این وجود، موردهایی هستند که از این قانون پیروی نمی کنند، به این معنی که ممکن است رقم BMI دقیق نباشد.

 

محاسبات BMI، میزان چربی بدن در این موردها را بیش از حد بالا می برد:

 

بدنساز ها

برخی از ورزشکارها با عملکرد بالا

زنان باردار

 

محاسبات BMI میزان چربی بدن برای افراد مسن و افراد دارای ناتوانی جسمی که قادر به راه رفتن نیستند و ممکن است دچار ضعف ماهیچه باشند، کمتر نشان می دهد.

 

BMI همچنین برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا افرادی که دارای چاقی شدید هستند شناسه ی دقیقی نیست.

 

BMI بهترین شناسه برای اندازه گیری وزن و خطر سلامتی محسوب نمی شود. تصور می شود که دور کمر یک فرد پیش بینی بهتری در مورد خطر سلامتی نسبت به BMI است.

 

 

محدوده BMI سالم برای کودکان چیست؟

 

محدوده BMI سالم برای بزرگسالان 18.5 تا 24.9 است. با این حال، کودکان به طور مداوم در حال رشد هستند و این امر تعیین مقادیر مشخص شده برای BMI را دشوار می کند. برای بزرگسالانی که دوره ی رشدشان متوقف شده است، معمولا افزایش BMI با افزایش چربی بدن ایجاد می شود. اما با رشد کودکان، میزان چربی بدن آنها تغییر می کند و BMI آنها نیز تغییر می کند. به عنوان مثال، BMI معمولا در سالهای پیش از دبستان کاهش می یابد و سپس در بزرگسالی افزایش می یابد.

 

به همین دلیل، محاسبه BMI برای کودک یا نوجوان متفاوت از بزرگسالان تعبیر می شود و سن و جنس کودک یا نوجوان را در نظر می گیرد.

 

نمودارهای فعلی BMI برای کودکان توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا تهیه شده است. آنها برای ارزیابی اضافه وزن و چاقی در کودکان بالای دو سال سودمند هستند. با این حال، نمودارهای BMI فقط باید به عنوان راهنما مورد استفاده قرار گیرد تا مشخص شود چه موقع باید تغییرات در سبک زندگی ایجاد شود و چه زمانی باید از پزشک یا متخصص تغذیه راهنمایی گرفته شود.

برای محاسبه BMI کودک می توانید از ماشین حساب شاخص توده بدنی برای کودکان و نوجوانان استفاده کنید.

 

چگونه BMI خود را محاسبه کنم؟

 

BMI یک اندازه گیری تقریبی بهترین وزن فقط برای سلامتی است. برای محاسبه BMI خود می توانید از ماشین حساب شاخص توده بدنی (BMI) برای بزرگسالان استفاده کنید. شما باید بدانید:

 

وزن شما به کیلوگرم (kg)

قد شما به متر (m).

 

 

BMI شما به چه معناست؟

 

پس از محاسبه BMI، می توانید محدوده وزن سالم خود را ارزیابی کنید.

اگر BMI شما:

کمتر از 18.5 - شما کمی وزن و احتمالا سوء تغذیه دارید.

18.5 تا 24.9 - شما در محدوده وزن سالم برای بزرگسالان جوان و میانسال قرار دارید.

25.0 تا 29.9 - شما اضافه وزن دارید.

بیش از 30 سال - شما چاق محسوب می شوید.

 

 

 

برخی موردها که از قانون BMI جدا هستند

 

BMI بین چربی بدن و توده عضلانی فرقی ندارد. این بدان معناست که برخی از موردها که با آن سازگاری ندارند در دستورالعمل BMI وجود دارد، از جمله:

 

ماهیچه ها

بدنسازها و افرادی که حجم زیادی از ماهیچه ها دارند، BMI بالایی دارند اما اضافه وزن ندارند.

    ناتوانی های جسمی

افرادی که ناتوانی جسمی دارند و قادر به راه رفتن نیستند ممکن است دچار ضعف عضلات شوند. BMI آنها ممکن است کمی پایین باشد، اما این لزوما به معنای کمی وزن نیست. در این موارد، مشاوره با یک متخصص تغذیه مهم است که پیشنهادهای سودمندی را ارائه می دهد.

    قد

BMI از نظر قد کاملا مستقل نیست و تمایل دارد که در افراد کوتاه قد، چاقی را بیش از حد و آن را در افراد قد بلند کمتر ارزیابی کند. بنابراین، BMI نباید به عنوان راهنما برای بزرگسالانی که بسیار کوتاه (کمتر از 150 سانتی متر) یا بسیار قد بلند (بیش از 190 سانتی متر) هستند استفاده شود.

مردم اقوام مختلف

به عنوان مثال برخی آسیایی ها و هندی ها، در هر BMI، چربی بدن بیشتری نسبت به افراد نژاد اروپایی دارند. بنابراین ممکن است بازه های اضافه وزن و چاقی برای این جمعیت کمتر باشد. این امر به این دلیل است که خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی  در این جمعیت ها از BMI  23 آغاز می شود. برخی از جمعیت ها در BMI بالاتر دارای خطرات برابری هستند، مانند مردم جزیره تنگه تورس و قبیله های مائوری زلاند نو.

 

 

اضافه وزن یا کمی وزن می تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد

پیوند بین اضافه وزن یا چاقی و احتمال ابتلای شما به بیماری قطعی نیست. تحقیقات در حال انجام است، اگرچه از نظر آماری، در صورت اضافه وزن احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، با افزایش BMI از 25 به 27، خطر مرگ کمی افزایش می یابد (20 تا 30 درصد). با افزایش BMI از 27، خطر مرگ به شدت (60 درصد) افزایش می یابد.

خطرات اضافه وزن BMI) بالا) و بی تحرکی جسمی

اگر اضافه وزن دارید ( BMIبالای 25) و بی تحرک هستید، ممکن است دچار این بیماری ها شوید:

بیماری قلبی عروقی
بیماری کیسه صفرا
فشار خون بالا (hypertension)
دیابت نوع 2
آرتروز
انواع خاصی از سرطان مانند سرطان روده بزرگ و سینه
افسردگی و دیگر اختلالات سلامت روانی.

خطرهای کمی وزن  (BMI پایین)

اگر کمی وزن دارید (BMI کمتر از 18.5)، ممکن است دچار سوء تغذیه و موارد زیر شوید:

به خطر افتادن عملکرد سیستم ایمنی بدن
بیماری تنفسی
بیماری های گوارشی
سرطان
پوکی استخوان.

توزیع چربی بدن و خطر سلامتی

دور کمر نسبت به BMI، پیش بینی بهتری در رابطه با در خطر بودن سلامتی است. بدون در نظر گرفتن اندازه بدن، داشتن چربی در اطراف شکم یا داشتن «شکم بزرگ»، به این معنی است که شما به احتمال زیاد شرایط خاص سلامتی مربوط به چاقی را دارید.

به نظر نمی رسد که چربی های در اطراف باسن و ران تهدید مشابهی باشند. به ویژه در مردان، بیشتر، چربی ها در منطقه کمر جمع می شود، بنابراین خطر ابتلا به بیماری های وابسته به چاقی را افزایش می دهد.

توزیع چربی بدن

مطالعات نشان داده است که توزیع چربی بدن با افزایش شیوع دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

به طور کلی، ارتباط بین خطرات سلامتی و توزیع چربی بدن عبارتند از:

کمترین خطر - لاغر (چربی بدن به طور مساوی توزیع شده)
خطر متوسط ​​- اضافه وزن بدون شکم بزرگ
متوسط ​​تا پرخطر - لاغر با شکم بزرگ
پرخطر - اضافه وزن با اضافه چربی شکم.

دور کمر و خطرات سلامتی

از دور کمر می توان برای نشان دادن خطر سلامتی در بیماری های مزمن استفاده کرد.

برای مردان:
94 سانتی متر یا بیشتر - افزایش خطر
102 سانتی متر یا بیشتر – افزایش خطر جدی

برای خانم ها:
80 سانتی متر یا بیشتر - افزایش خطر
88 سانتی متر یا بیشتر - افزایش خطر جدی

عوامل ژنتیکی

تمایل به چربی زدایی در قسمت میانی بدن، تحت تاثیر ژنهای شخص است. با این حال، شما می توانید این گرایش ژنتیکی را در نظر بگیرید و هنوز هم می شود کاری برای آن کرد.

پویایی و تحرک جسمی، جلوگیری از استعمال سیگار و خوردن چربی اشباع نشده به جای چربی اشباع شده، خطر ابتلا به چاقی شکمی را کاهش می دهد.

 

بسته پذیرایی ایپک باکس

منبع: betterhealth.vic.gov.au

 

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

غذاهای سالم برای کودک و نوجوان

غذاهای سالم برای کودک و نوجوان برای رشدشون پیشنهاد میشود. همه ما می دانیم برای کودکان و نوجوانان چقدر مهم است که غذای سالم و فعالیت های خوبی داشته باشند.

اگرچه گفتن آن آسان است، ولی انجام این کار شاید همیشه آسان نباشد!

با این حال، مزایای تعیین برخی از زمان ها برای برنامه ریزی گام های کلیدی در جهت بهتر شدن بچه ها و خانواده و انجام فعالیت های بیشتر، همه ی این ها را با ارزش می سازند.

 

غذای خوب و خوب غذا خوردن

تغذیه ی سالم به معنای لذت بردن از انواع غذاها از هر 5 گروه غذایی در روز است.
راهنمای استرالیایی برای غذا خوردن سالم (The Australian Guide to Healthy Eating) این ایده را به ما می دهد که هر روز به چه غذاهایی کودکان و نوجوانان نیاز دارند. این ها شامل:

مقدار زیادی سبزیجات، حبوبات و میوه
مقدار زیادی غلات از جمله نان، برنج، پاستا، ماکارونی و رشته فرنگی – ترجیحا غلات کامل
اندکی گوشت، ماهی، مرغ یا گزینه های جایگزین
شیر، ماست، پنیر یا گزینه های جایگزین - گزینه های کم چرب را در صورت امکان انتخاب کنید.
و آب بهترین نوشیدنی برای کودکان و نوجوانان است.

 

کدام غذاها در این راهنما نیستند؟

بستنی ها، شکلات ها، نوشابه ها، کیک ها، چیپس ها و مانند آن ها در گروه های غذایی جای نمی گیرند. به این دلیل است که کودکان و نوجوانان و البته بزرگتر ها نیز به آنها نیاز ندارند.

این غذاهای «اضافی»، فقط باید به مقدار کمی و آن هم گاهی خورده شوند.

 

چه مقدار از هر گروه غذایی؟

غذاهای سالم برای کودک و نوجوان مفید است ولی هر کودک متفاوت است و مقدار هر یک از گروه های غذایی مورد نیاز آنها به سن، اندازه بدن و میزان فعالیت آنها بستگی دارد اما توصیه هایی برای اینکه چه تعداد وعده های غذایی برای هر گروه غذایی کودکان و نوجوانان که به طور عادی نیاز دارند، وجود دارد.

 

آنها را ترغیب کنید که بیشتر میوه و سبزیجات بخورند.

وادار کردن بچه ها به خوردن هر روز میوه و سبزیجات، گاهی می تواند یک مبارزه باشد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که اگر میوه و سبزیجات در دسترس و آماده برای خوردن باشند و والدین از خوردن آنها لذت ببرند، احتمالا آنها را به سمت این غذاهای سالم بکشانند.

ما همچنین می توانیم بچه هایمان را در رشد، خرید و تهیه غذاهای مختلف درگیر کنیم. این می تواند به آنها کمک کند تا طعم بیشتری از غذاها از جمله میوه و سبزیجات را چشیده و از آن لذت ببرند.

 

خوردن رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات رنگی

تغذیه ی رنگین کمانی، مفهومی است که هدف آن افزایش مصرف میوه و سبزیجات است. این شامل فعالیتهای مختلفی است که کودکان را ترغیب به صحبت کردن و چشیدن طعم انواع میوه و سبزیجات می کند.
برای این هدف، منابعی برای والدین و معلمان ایجاد شده است، از جمله بازی هایی برای آموزش و ترغیب بچه ها.

 

عادت های غذایی نوجوانان می تواند تغییر کند

زندگی یک نوجوان پر از تغییر است، تغییرات جسمی، تغییراتی در مد، نگرش، علاقه، درآمد و حتی سلیقه وجود دارد.
بنابراین جای تعجب نیست که عادت های غذایی آنها نیز تغییر کند - گاهی بهتر شدن، گاهی بدتر شدن - و ممکن است شامل رژیم گرفتن، نخوردن برخی وعده های غذایی و ... باشد. شاید بتوان، پخت و پز را به عنوان یک سرگرمی جدی در نظر بگیرید.

شبکه بهداشت و درمان زنان و کودکان (Women’s and Children’s Health Network )، انواع اطلاعات در مورد برخورد با عادت های غذایی در حال تغییر نوجوانان را دارد، که می تواند توسط آنها ایجاد شود:

جهش های رشد
تمرکز روی تناسب اندام و ظاهر
پیام های رسانه ای و تصویر بدن
بیرون از خانه خوردن

 

آیا تغذیه ی آنها درست است؟

برای دیدن نحوه مقایسه رژیم غذایی کودک یا نوجوانتان با راهنمایی های رژیم غذایی استرالیا

(Australian Dietary Guidelines)،می توانید این تست را امتحان کنید.

"من می خوام، می خوام، می خوام!" نکاتی در مورد مقاومت کودکان

کودکان تبلیغات گسترده ای را برای غذاها و نوشیدنی های ناسالم، در تلویزیون، اینترنت، رسانه های اجتماعی و حتی گاهی از طریق تبلیغات در مدارس یا ورزش مشاهده می کنند.

با تشویق خوردن غذای ناسالم، این تبلیغات می تواند بر سلامتی بچه ها - حالا و درزندگی آینده - تاثیر بگذارد.

 

این نکات را در برابر مقاومت آن ها امتحان کنید:

 

  • وقتی می گویید "نه" ، به آن معنا دهید و به فرزندتان توضیح دهید که چرا آنها نمی توانند موردی را داشته باشند، به عنوان مثال "این خیلی گران است" یا "اخیرا چیز دیگری را خریداری کرده اید".
  • تصدیق کنید که چقدر آنها آن را می خواهند: "بله، این به نظر خوب می رسد"، در حالی که آنها را برای ناامیدی آماده می کنید: "اما می دانی که احتمالا نمی توانی چنین چیزی را داشته باشی زیرا ..."
  • در هنگام خرید توجه ویژه ای به بچه های خود کنید، زیرا این امر می تواند درخواست آنها را کاهش دهد. به عنوان مثال، از آنها بخواهید تا در یافتن مواردی که در لیست خرید قرار دارند، به شما کمک کنند.
  • زمان استفاده از رسانه ها (از جمله تلویزیون، اینترنت و بازی های رایانه ای) را برای کودکان به کمتر از دو ساعت در روز محدود کنید.
  • برنامه های مورد علاقه آن ها را ضبط کرده و تبلیغات آن ها را حذف یا در هنگام پخش به جلو بزنید.
  • در صورت امکان، برنامه های تلویزیونی را انتخاب کنید که تبلیغات مواد غذایی کم ارزش در آن ها کمتر است.
  • خودتان هم از خوردن غذاهای کم ارزش دوری کنید.
 

مواردی که در بالا بیان شدند درباره غذاهای سالم برای کودک و نوجوان در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها و یا در محل هایی که کودکان به طور گروهی وعده های غذایی خود را میل می کنند، قابل اجراست،

چون در این مکان ها، معمولا برنامه ی غذایی از سوی خود موسسه می باشد می توانند رژیم غذایی مناسبی را تهیه ببینند و تا جایی که امکان دارد

باید غذاهای کم ارزش در این رژیم های غذایی حذف شوند.

چون که در بیشتر مهدکودک ها و پیش دبستانی ها، بچه ها با هم غذا می خورند پس آن دست از بچه هایی که یک غذای خاص را دوست ندارند که ممکن است

غذای سودمندی باشد و در حالت نرمال نمی خورند، در این شرایط به دلیل رقابت و در جمع بودن، تمایل بیشتری برای خوردن آن خواهند داشت به ویژه اگر مورد توجه و تشویق نیز قرار گیرند.

 

 مهدکودک ها و پیش دبستانی ها

در استان ها و شهرهای مختلف ایران مانند کرج، تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و ... می توانند برای تهیه ی این وعده های غذایی از بسته ها و پک های ایپک استفاده کنند

و چون این سفارش ها به صورت گروهی است می توانند بسته های دلخواه خود را نیز تهیه کنند با این امکان، می توانند یک یا چند ماده ی غذایی را به یک پک اضافه کرده یا از آن حذف کنند.

اگر به عنوان نمونه میوه یا سبزی ویژه ای مدنظرتان باشد که در پک ها موجود نیست می توانید با شرکت مطرح نموده تا در صورت امکان آن ماده ی غذایی را نیز برایتان تهیه کنند.

مواردی که در بالا گفته شد می تواند در تغذیه ی دانش آموزان در مدارس نیز اعمال گردد.

در مورد بسته های پذیرایی مدارس و مهدکودک ها و پک های وعده های غذایی، متن دیگری نیز در سایت موجود است.
همان طور که در ابتدای این متن گفته شد، تغذیه ی سالم به معنای لذت بردن از انواع غذاها از هر 5 گروه غذایی در روز است.

بسته های پذیرایی مدارس و مهدکودک ایپک

منبع:sahealth.sa.gov.au

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

فینگر فود (Finger Food)

فینگرفود

فینگرفود ،غذای انگشتی در طی سال ها بوده است. آنها زیبایی و ظرافت بیشتری کسب کرده اند.

غذاهای متنوعی در این مفهوم نقش داشته و فینگرفودهای جدیدی را برای لذت بردن همه ایجاد می کنند. امروز، هزاران دستورالعمل و فینگرفود مختلف وجود دارد.

غذاهای انگشتی بخش مهمی از گردهمایی ها، رویدادها و میهمانی های اجتماعی در سراسر جهان بوده اند. این روزها، در بسیاری از منوها canapés و پیش غذاها وجود دارند.

آنها می توانند موادغذایی ساده ای مانند پنیر و ژامبون روی یک تکه چوب یا از ترکیبات پیچیده تری باشند که منجر به فوران طعم و مزه در دهان شوند. بیایید با جزئیات به غذاهای انگشتی بپردازیم.

فینگرفود چیست و چرا ایجاد شد؟

در اصل، این ها غذاهایی هستند که می توانید بدون استفاده از ظرف یا کارد، چنگال و قاشق و با یک دست آنها را میل کنید.

اگر می خواهید چیزی بخورید، تمام کاری که باید انجام دهید این کار را با انگشتان دست خود انتخاب کرده و آن را در دهان خود قرار می دهد.

به همین دلیل به آن ها غذاهای انگشتی (finger food) گفته می شود.
مکان پیدایش غذاهای انگشتی معلوم نیست ولی روشن است که چرا آنها به وجود آمده اند، مردم می خواستند غذا بخورند در حالی که هنوز از دست دیگر خود استفاده می کردند.

در جاهای مختلف جهان، نسخه های ویژه ی خود را در این زمینه دارند.

 

اندازه ی مناسب برای فینگرفود

یک فینگرفود مناسب نباید آن قدر بزرگ باشد که خلاف آداب غذا خوردن باشد، می تواند به اندازه ی یک لقمه باشد یا طوری باشد که بشود آن را به صورت دو یا چند تکه خورد یا می تواند کوچک باشد.

 

پیشینه

یک استدلال این است که غذاهای انگشتی از زمانی که بشر می خوردند وجود داشته است. بعلاوه هزاران سال پیش هیچ ظرفی یا مانند آن وجود نداشت.

با این وجود چندین نکته کلیدی در تاریخ وجود دارد که غذاهای انگشتی را با هویت منحصر به فرد خود به رسمیت می شناسند.

فینگرفود

ساندویچ در اروپا

بدون شک ساندویچ معروف ترین و پرطرفدارترین غذای انگشتی (فینگرفود) است که امروزه در دسترس است، گرچه ممکن است برخی اصلا آن را این چنین تصور نکنند.

این غذا به عنوان یک غذای انگشتی شروع به کار کرد و تاریخچه ی کمی جالب در پشت آن وجود دارد.

در حالی که بیشتر تاریخ نویس های مواد غذایی بر این عقیده اند که ساندویچ ها حتی قبل از معروف شدن به نام کنونیشان نیز وجود داشته اند اما ساندویچ هایی که اکنون می خوریم می توان بهEarl of Sandwich  (ال سندویچ) نسبت داد.
طبق داستان، لرد جان مانتگیو (Lord John Montagu)، چهارمین ال (ارل) سندویچ، قمارباز مشتاقی بود.

یک روز، طی یک قمار 24 ساعته طولانی در سال 1762، ال وقتی که مجبور شد کارت ها را برای خوردن غذا تنظیم کند ناامید شد.

او خواست که آشپز او چیزی را تهیه کند که بتواند با یک دست آن را بخورد. آشپز برای تحقق خواسته ی اوعجله کرد و گوشت را با برش های نازک در دو تکه نان به او داد.

آن غذا یک ضربه فوری بود.مدت طولانی است که مواد غذایی شبیه ساندویچ ها وجود دارند.

در حقیقت، برخی از تاریخ نویس ها گمان می کنند که ال در طی تور اروپای شرقی و دریای مدیترانه، نان های pita وغذاهای شبیه ساندویچ را دید.

او به احتمال زیاد این مفهوم را از آنها رونویسی کرده است. شواهد نشان می دهد که در یونان باستان و روم و نیز سایر کشورهای اروپایی  نیز این غذا حضور داشته است.

canapé (کاناپه)

این مورد در اواسط دهه 1800 در فرانسه سرچشمه گرفته است و از طرف همه به عنوان غذای انگشتی پذیرفته شد. canapé به برش ها و تکه های نان بدون پوسته ی خارجی اشاره دارد که مواد غذایی روی آن قرا می گیرند.

وقتی سرخ شد، به آنهاkro͞oˌtän) croutons ، ورقه  نازک  نان  برشته  یا سرخ شده) می گویند. بر خلاف ساندویچ، که گوشت بین دو برش نان است، در canapé گوشت یا سایر مواد در بالای یک تکه نان قرار دارند.
مانند ساندویچ ها، می توان آنها را در ترکیب های مختلفی تهیه کرد.

این مورد همچنین در دوران ممنوعیت (Prohibition Era، در بازه ی 1920 تا 1933 در امریکا فروش نوشیدنی های الکلی ممنوع شد) در امریکا رایج شد.

چندین بار و باشگاه (bars and clubs) به طور زیر زمینی فعالیت می کردند. صاحبان بارمتوجه شدند که اگر مشتری های آنها را مست بگیرند، دچار مشکل خواهند شد.

به همین دلیل، آنها شروع به تهیه غذاهای انگشتی مانند canapés  کردند. بعد از دوران ممنوعیت، به عنوان یک قسمت محبوب در منوها برای مهمانی های مختلف باقی ماند.

 

گشترش و پیشرفت

هزاران ساندویچ مختلف و canapés مختلف وجود دارد. انواع مختلفی از ترکیباتPanini  (پانینی، یک ساندویچ که از نان ایتالیایی درست می شود)، سبزیجات و گوشت وجود دارد.

امروزه غذاهای انگشتی از تأثیرات ژاپنی، چینی، تایلندی، هندی، یونانی، فرانسوی، اسپانیایی و غیره الهام گرفته شده است.

بسته به رویداد، ممکن است غذاهای انگشتی را مانند برش های گوشت با پنیرهای مختلف، سوسیس های کوچک، بال مرغ، همبرگرهای کوچک و پای های گوشت های کوچک، سبزیجات و توفو (کشک سویا) روی ساندویچ های چند دانه ای (نان آن از چند غله درست شده) و سبزیجات انگشتی (veg fingers) و غیره پیدا کنید.
این صنعت دائما در حال پیشرفت و گام به جلو است.

پتانسیل زیادی برای آزمایش غذاهای انگشتی وجود دارد، به نظر دورمی رسد که سرآشپزها و متخصصان از ایجاد دستور العمل های جدید برای آنها دست بکشند.

بسته پذیرایی ایپک

منبع: h2g2.com

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

بسته بندی پذیرایی در اصفهان

بسته بندی پذیرایی در اصفهان چگونه است؟ شرکت ایپک یکی ازتجهیز کننده های بسته های پذیرایی،با سابقه هفت ساله در زمینه بسته بندی دارد.

پک های پذیرایی ایپک با ارائه بهترین نوع و کیفیت به صورت مستقیم اقدام به خدمات رسانی در اصفهان می نماید و شما میتوانید به راحتی نسبت به خرید با بهترین نوع جعبه و بهترین کیفیت بسته پذیرایی خود را انتخاب و سفارش دهید.این فروش مستقیم در اصفهان باعث شده تا علاوه بر کاهش قیمت و تازه بودن محصولات این خدمات را به شما ارائه بدهیم.

قیمت پک پذیرایی در اصفهان

قیمت بسته های پذیرایی ایپک به تنوع و کیفیت آن بستگی دارد.به نوع جعبه و اقلام آن که مهم ترین بخش قیمت هست مربوط می شود.بسته های پذیرایی از اقلامی با برند های متفاوت مشخص میشود و برای استعلام قیمت باید ضمن تماس از قیمت ها اطلاع  یابید.

انواع پک های پذیرایی

بسته های پذیرایی ایپک دارای پک های متنوع هستند که بسته به نوع مراسم شما میتواند تغییر کند.

معمول ترین بسته ها،بسته های پذیرایی صبحانه و بسته های پذیرایی همایش و بسته های پذیرایی ترحیم استفاده می شود.انواع پک ها شامل:صبحانه،عصرانه،همایش،پایان نامه و مدارس می باشد.پک های صبحانه مناسب همایش هایی که صبح برگذار میشود و دفاع از جلسه دفاعیی که در تایم 8 تا 10 می باشد مناسب است.بسته های میان وعده یا همان عصرانه در همایش های که در تایم های 12 تا 18 و پک های مدارس و ... مناسب است.

نحوه ی خرید بسته بندی پذیرایی در اصفهان

مجموعه ایپک از طریق سایت ایپک باکس توانسته تا قیمت را برای مشتری تا حد بسیار زیاد پایین بیاورد و کیفیت آن را افزایش دهیم.جهت خرید از بسته های ایپک در شهر اصفهان و شهرهای اطراف می توانید ضمن تماس با بخش فروش به راحتی استعلام قیمت گرفته و محصولات متنوعی که در بخش بسته های پذیرایی سایت قراردارد را برای خرید سفارش دهید.

مشاوره خرید بسته های پذیرایی ایپک

تیم فنی و بخش فروش ایپک آماده است تا راهنمایی ها و مشاوره تخصصی را به شما  در حوزه پک های پذیرایی ارائه دهد.این بسته های پذیرایی باید متناسب با سمینار و همایش و جشن شما باشد.از این رو لازم است که با کمک یک مشاوره خوب بسته های پذیرایی خود را در اصفهان داشته باشید.برای مشاوره رایگان لازم است تا ضمن تماس با بخش فروش پک ها اطلاعات لازم را دریافت کرده و خرید کنید.

بسته های پذیرایی در اصفهان

اصفهان به عنوان یک کلانشهرهای کشور در جشن ها و همایش ها قرار داشته و لازم است برای تجهیز مراسمات آن از بهترین و متنوع ترین پک ها با کیفیت عالی برای تجهیز استفاده نمود.ایپک ضمن آنکه در سراسر کشور اقدام به خدمات رسانی می نماید در شهر اصفهان به طور ویژه فروش را انجام می دهد.از این رو می توانید مطمئن خرید کنید.

منبع:ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

مزایای سیب برای سلامتی انسان

مزایای سیب برای سلامتی انسان در این مقاله باهمدیگر میخوانیم

«یک سیب در روز، شما را از پزشک دور نگه می دارد (An apple a day keeps the doctor away) » یک ضرب المثل قدیمی ولزی است که شاید بیشتر ما با آن آشنا هستیم، اما چه چیزی این میوه را بسیار ویژه می کند؟ خوردن سیب چه سودمندی هایی برای سلامتی دارد؟

به عنوان یکی از پرمصرف ترین و پرکشت ترین میوه های جهان، سیب به طور مداوم به عنوان یک «غذای معجزه آسا» مورد ستودن قرار می گیرد.

 

این میوه ی معجزه آسا در پک های ایپک نیز موجود است.

در حقیقت، سیب در مقاله برجسته Medical News Today در مورد 10 غذای سالم برتر در رتبه ی نخست قرار گرفت.

سیب به طور فزاینده ای سرشاراز آنتی اکسیدان های (انتی آکسیدنت) مهم، فلاوانوئیدها (فلیونویدˈfleɪvənɔɪd ,) و فیبر(فایبر) است.

مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در سیب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت (diabetes،daɪə'biːtiːz ) و بیماری های قلبی کمک کنند.

در این مقاله مشخصات غذایی این میوه و مزایای سلامتی احتمالی آن ارائه شده است. همچنین در مورد خطرات و احتیاط های احتمالی و برخی از پرسش های متداول بحث می شود.

مزایای سیب برای سلامتی انسان

 

مجموعه ای از مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که سیب ممکن است یکی از سالم ترین غذاهایی باشد که شما می توانید در رژیم غذایی روزانه ی خود قرار دهید. بیایید نگاهی به مطالعات و مزایای سلامتی احتمالی که توسط آنها پیشنهاد شده است، بیندازیم:

بهبود سلامت عصبی

 

یک مطالعه در سال 2006 در ژورنال Experimental Biology and Medicine منتشر شد که کورستن (ˈkwər-sə-tən، یکی از آنتی اکسیدان ها که به وفور در سیب یافت می شود) یکی از دو ترکیب موجود که به کاهش مرگ سلولی در اثر اکسیداسیون و التهاب نورون ها، کمک می کند.

مطالعه دیگری که در همان همایش ارائه شده و در مجله Alzheimer's Disease  (بیماری آلزایمر) به چاپ رسیده است، حاکی از آن است که مصرف آب سیب ممکن است باعث افزایش تولید استیل کولین (əˌsit lˈkoʊ lin, əˌsɛt-, ˌæs ɪ tl-) انتقال دهنده عصبی اساسی در مغز شود، در نتیجه باعث بهبود حافظه در بین موش هایی شود که علائم مشابه آلزایمر دارند.

لازم به ذکر است که هر دو مطالعه توسط کمک های بلاعوض اتحادیه ی سیب امریکا و شورای تحقیقات و آموزش محصولات سیب تامین شدند.

جلوگیری از زوال عقل

مطالعه ای که در سال 2008 در مجله Food Science (دانش غذایی) منتشر شده است نشان می دهد که خوردن سیب ممکن است فوایدی برای سلامت عصبی شما داشته باشد.

محققان دریافتند که بودن سیب در رژیم غذایی روزانه شما ممکن است از سلولهای عصبی در برابر سمیت اکسیدکننده ی (oxidative neurotoxicity) ناشی از استرس محافظت کند و ممکن است نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر داشته باشد.

مزایای سیب برای سلامتی انسان بر روی کاهش خطر سکته مغزی

یک مطالعه شامل 9208 زن و مرد نشان داد که افرادی که بیشترین سیب را در طی یک دوره 28 ساله مصرف کردند، کمترین خطر سکته مغزی را داشتند.
محققان نتیجه گرفتند که مصرف سیب با کاهش خطر سکته مغزی در ارتباط است.

کاهش کلسترول بد

گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی فلوریدا اظهار داشتند که سیب یک «میوه معجزه آسا» است.
آنها دریافتند که زنان مسنی که روزانه  به مدت شش ماه سیب خورند، 23٪ کلسترول بد (LDL) کمتر و 4٪ کلسترول خوب(HDL)  بیشتر داشتند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

سیب همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. یک مطالعه شامل 187382 نفر نشان داد افرادی که در هر هفته سه وعده سیب، انگور، کشمش، زغال اخته یا گلابی می خورند، در مقایسه با افرادی که این شرایط را نداشتند، 7٪  کمترخطر ابتلا به دیابت نوع 2 را داشتند.

دفاع در برابر سرطان سینه

طبق سلسله مطالعات انجام شده توسط پژوهشگر برجسته کرنل (Cornell) و Rui Hai Liu، شواهد در حال رشد وجود دارند که نشان می دهند که یک سیب در روز ممکن است به جلوگیری از سرطان سینه کمک کند.
Liu گفت تحقیقات او می افزاید: "شواهد زیادی نشان می دهند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، از جمله سیب، فینالیک های (phenolic) بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد، که اثبات شده دارای مزایای سلامتی مهمی هستند.

من، مصرف کنندگان را ترغیب می کنم، هر چه بیشتر، میوه های مختلف و سبزیجات را هرروز مصرف کنند".

چاقی

در مطالعه‌ای که در سال 2014 در ژورنال Food Chemistry منتشر شد، تیمی از محققان چگونگی تاثیر ترکیبات فعال زیستی هفت گونه ی مختلف سیب - Granny Smith ,Braeburn ,Fuji GalaMcIntosh ,Red Delicious و Delicious Golden - را تجزیه و تحلیل کردند (برگرفته از پژوهش در مورد موش های چاق ناشی از رژیم غذایی باکتری خوب روده).


محققان دریافتند که در مقایسه با سایر انواع سیب، Granny Smith بیشترین تاثیر را روی باکتری های خوب روده دارد. آنها پیشنهاد می کنند که یافته هایشان ممکن است منجر به راهکارهایی شود که از چاقی و اختلالات مرتبط با آن جلوگیری کند.

 

مواد مغذی

سیب تقریبا چربی، سدیم یا کلسترول ندارد.
سیب ها سزاوار این هستند که "نیروگاه های مواد مغذی" خوانده شوند. آنها حاوی مواد مغذی مهم زیر هستند:

  • ویتامین- C یک آنتی اکسیدان طبیعی قدرتمند است که می تواند مقداری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را مسدود کند و همچنین باعث تقویت مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی شود (به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند).
  • ویتامین های  Bکمپلکس (کامپلکس: ریبوفلاوین (رایبفلیون، raɪbəʊ'fleɪvɪn)، تیامین (ˈθaɪ ə mɪn) و ویتامین (B6 این ویتامین ها در حفظ گلبول های قرمز و سیستم عصبی مهم هستند.
  • فیبر غذایی - سرویس ملی بهداشت انگلیس می گوید، رژیم غذایی پر فیبر می تواند به جلوگیری از بروز برخی بیماری ها و شاید به جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون کمک کند.
  • Phytonutrients- سیب سرشار از ترکیبات پلی فینالیک است. این مواد مغذی (Phytonutrients) به محافظت از بدن در برابر اثرات زیان بار رادیکال های آزاد کمک می کنند.
  • مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و فسفر.

 

Energy (انرژی) - 52 kcal Carbohydrates (کربوهیدرات) - 13.81 g
Fat (چربی) - 0.17 g Protein (پروتئین) - 0.26 g
Water (آب) - 85.56 g Sodium (سدیم) - 1 mg
Beta-carotene - 27 μg Lutein and zeaxanthin - 29 μg
Thiamin (vitamin B1) - 0.017 mg Vitamin A equiv - 3 μg
Riboflavin (vitamin B2) - 0.026 mg Niacin (vitamin B3) - 0.091 mg
Pantothenic acid (vitamin B5) - 0.061 mg Vitamin B6 - 0.041 mg
Folate (vitamin B9) - 3 μg Vitamin C - 4.6 mg
Vitamin E - 0.18 mg Vitamin K - 2.2 μg
Calcium (کلسیم) - 6 mg Iron  (آهن)- 0.12 mg
Magnesium  (منیزیم)- 5 mg Manganese (منگنز) - 0.035 mg
Phosphorus (فسفر) - 11 mg Potassium (پتاسیم) - 107 mg

 

کیلوکالری  = kcal              میکرو(مایکرو) گرم = μg          میلی گرم = mg

توجه: اندازه متوسط ​​یک سیب 150 گرم است
منبع USDA :
 

 

خطرات

هیچ عارضه ی جانبی جدی با مصرف سیب مرتبط نیست.
دانه های سیب حاوی سیانید (سایناید) می باشند که یک سم قدرتمند است. خوردن تعداد زیادی از دانه های سیب به طور بالقوه می تواند کشنده باشد.

دانه های سیب را نباید مصرف کرد.
طبق یک مطالعه به رهبری پروفسور دیوید بارتلت در موسسه دندانپزشکی کینگ، به دلیل اینکه سیب ها نسبتا اسیدی هستند، می توانند تا چهار برابر بیشتر از نوشیدنی های گازدار به دندان ها آسیب برسانند.
پروفسور بارتلت گفت: "خوردن غذاهای اسیدی درمیان وعده در طول روز بیشترین آسیب را دارد، در حالی که خوردن آنها در زمان وعده های غذایی بسیار ایمن تر است.

این چیزی نیست که شما می خورید بلکه نحوه خوردن آن است - یک سیب در روز خوب است، اما خوردن سیب درتمام روز می تواند به دندان ها آسیب برساند".

 

 

چند پرسش متداول

 

آیا باید سیب را با پوست بخورم؟

Dianne Hyson ، متخصص تغذیه می گوید: بیشتر فیبر و آنتی اکسیدان ها در پوست سیب قرار دارند.

درمورد سموم دفع آفات روی پوست سیب چطور؟

دکتر هایسن می گوید: "برخلاف برداشت عمومی، آزمایشگاه ها میزان بسیار کمی از بقایای سموم دفع آفات روی پوست سیب ها - در صورت وجود - پیدا کرده اند".

البته شاید این نظر دکتر هایسن در مورد سیب ها و آزمایشگاه های امریکا بوده، نه همه کشورها.

من دیابت نوع 2 دارم، آیا می توانم سیب بخورم؟

طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، "سیب یک ماده غذایی مغذی است و شما حتی اگر به دیابت مبتلا هستید، می توانید آنها را بخورید".

این انجمن به مردم یادآوری می کند که سیب را با پوست بخورند و بپیشنهاد می کند که سیب های کوچک (قطر 2.5 اینچ، تقریبا 6.5 سانتی متر) را خریداری کنند.

بسته پذیرایی پایان نامه ایپک

منبع:medicalnewstoday.com

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

لیکوپن (Lycopene) چیست؟

لیکوپن چیست؟

لیکوپن چیست؟ لایکِپینˈlī-kə-ˌpēn)  یا لیکوپن)  یک کراتنوید (kəˈrätnˌoid یا کاروتنوئید) است - یک رنگدانه طبیعی که به بعضی از سبزیجات و میوه ها، رنگ قرمز می بخشد.

چندین مطالعه منتشر شده وجود دارد که ارزیابی می کند که لیکوپن موجود در محصولات گوجه فرنگی یا مکمل ها می تواند اثرات محافظتی در برابر سرطان پروستات و بیماری های قلبی عروقی داشته باشد.

با این حال ، شواهد و مدارک کافی برای گفتن این که لیکوپن چنین مزایای سلامتی را ارائه می دهد، وجود ندارد.

لیکوپن

لیکوپن چیست؟ لایکِپین (لیکوپن) یک کراتنوید (کاروتنوئید) است - یک رنگدانه طبیعی که به بعضی از سبزیجات و میوه ها رنگ قرمز می بخشد.

این یک آنتی اکسیدان (انتی آکسیدنت) است (ماده ای که از آسیب سلول محافظت می کند). گوجه فرنگی حدود 80٪ لیکوپن را در رژیم غذایی ایالات متحده تامین می کند.

گوجه فرنگی که با گرمای زیاد پخته شده باشد حاوی لیکوپنی است که برای بدن قابل استفاده تر از گوجه فرنگی های خام است.

با این حال، گرما می تواند مواد مغذی دیگری مانند بتاکاروتن )کروتین)، ویتامین C و ویتامین  E را از بین ببرد. اینها آنتی اکسیدان ها نیز هستند.

لیکوپن مصنوعی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده "به طور کلی به عنوان امن شناخته شده" طبقه بندی می شود، اما "ایمن" به معنای "مؤثر" نیست.

 

آیا لیکوپن خطر ابتلا به سرطان پروستات (پراستِیت) را کاهش می دهد؟

جواب مشخص نیست. در سال 2007، صندوق جهانی تحقیقات سرطان گزارش داد که رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله لیکوپن برای سرطان پروستات، کمک کند.

مکمل لیکوپن برای پیشگیری از سرطان پروستات در چند آزمایش کنترل شده تصادفی ,RCTs) (randomized controlled trials  بررسی شده است.

مطالعه ای که نتایج این RCT ها را با هم ترکیب کرده است نتیجه گرفته است که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از مکمل های لیکوپن برای جلوگیری از سرطان پروستات وجود ندارد.

مردان در نتایج اولیه این مطالعات (بروز سرطان پروستات و مرگ ناشی از سرطان پروستات) یا در نتایج ثانویه مانند تغییر در علائم پروستات یا تغییر در غلظت خون آنتی ژن اختصاصی پروستاتPSA) ، پروتئین تولید شده توسط غده ی پروستات که اغلب در سرطان پروستات افزایش می یابد) پیشرفتی نداشته اند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که هرگونه اثرات مفید لیکوپن ممکن است با سایر آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی طبیعی مرتبط باشد.

مزایا لیکوپن

لیکوپن چیست؟ علاقه ای به نقش احتمالی لیکوپن در کمک به جلوگیری از تصلب شرایان ها (سخت شدن شریان ها یا atherosclerosis) وجود دارد که سخت شدن شریان ها می توانند منجر به فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی شوند.

برخی مطالعات غلظت بالای لیکوپن خون را با کاهش بروز بیماری های قلبی-عروقی (cardiovascular) مرتبط کرده اند.

یک مطالعه نشان داد که غلظت پایین لیکوپن خون با سخت شدن زودرس شریان ها (atherosclerosis) در مردان همراه است.

با این حال، نتایج مطالعه ترکیبی است و بیشتر مطالعات، لیکوپن را به تنهایی بررسی نکردند.

معایب لیکوپن

بدن از لیکوپن در مکمل های غذایی به آسانی استفاده می کند. مکمل های روزانه حداکثرتا 120 میلی گرم لیکوپن با اطمینان تا 1 سال مصرف می شود.

دوز مناسب لیکوپن به عوامل مختلفی از جمله سن و سلامت کاربر بستگی دارد. در برخی از افراد واکنش های آلرژیک پوستی مانند جوش ناشی از لیکوپن ایجاد کرده اند.

لیکوپن ممکن است هنگام بارداری و شیردهی ایمن نباشد. یک مطالعه از یک مکمل خاص لیکوپن (LycoRed)  نشان داد که مصرف لیکوپن 2 میلی گرم روزانه در هفته های 12-20 بارداری و ادامه تا زمان زایمان ممکن است باعث افزایش نرخ زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد شود. زنان باردار یا شیرده باید از لیکوپن غیر از آن در غذا پرهیز کنند.

دوز ایمن یا موثر برای لیکوپن در کودکان شناخته نشده است.

اگر شک کردید فردی لیکوپن مصرف کرده و با مشکل رو به رو شده، او را مجبور به برگرداندن آن نکنید. سریع  با اورژانس تماس گرفته یا برای کمک آنلاین به  webPOISONCONTROL® مراجعه کنید.

پک های پذیرایی ایپک

منبع:  poison.org

 

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

بسته های پذیرایی مدارس و پک وعده های غذایی برای مدارس، مهد ها و پیش دبستانی ها

 

 

بسته پذیرای مدارس

بسته های پذیرایی مدارس برای اولین بار توسط تیم ایپک آماده گردیده است.درست است هنوز فصل تابستان هست

و تا ماه مهر چند هفته ای باقی مانده ولی در آخر، مهر هم  فرا می رسد (البته این متن را برای یادآوری ماه مهر ننوشتم) و با آمدن ماه مهر، مدارس هم باز می شوند

(شاید اگه اینو به بچه ها نگید بهتره باشه، بزارید تو همین حال و هوای تابستان بمونن).

البته مهدکودک ها و  پیش دبستانی ها و برخی مدارس در تابستان باز بودند ولی در مهر همه ی مدارس باز می شوند.

خب حالا با بازگشایی مدارس، درس هم شروع شده و در کنار این درس، بحث خوشمزه تغذیه هم شروع میشه. به ویژه این تغذیه برای بچه هایی که صبحانه نمی خورند، مهم تر است.

مزیت بسته های پذیرایی مدارس

یک سری از بچه ها، صبح ها دیر از خواب بلند شده و زمان کافی برای خوردن صبحانه ندارند یا تمایلی به خوردن صبحانه بعد از بیدار شدن ندارند یا اینکه فکر می کنند

با نخوردن صبجانه لاغر می شوند در حالی که این کار باعث می شود تا در طول روز کالری بیشتری مصرف کنند پس تغذیه ها به ویژه برای این بچه ها یا دانش آموزان مهم تر است.

بچه هایی که صبحانه نمی خورند، کمتر می توانند در مدرسه یاد بگیرند، آهن کمتری را در رژیم های غذایی خود دریافت می کنند و احتمال بیشتری دارد که شاخص توده بدنی آن ها (body mass index ,BMI) بالاتر باشد که این می تواند علامتی برای اضافه وزن آن ها باشد.
از طرف دیگر ، کودکانی که صبحانه می خورند در مدرسه بهتر عمل می کنند، بیشتر در فعالیت های بدنی شرکت می کنند و به طور کلی سالم تر غذا می خورند.

به همین خاطر است که والدین همیشه می گویند: "صبحانه خود را بخورید. مهم ترین وعده ی غذایی، صبحانه است".

پک مدارس

شما می توانید خودتان این تغذیه را به عنوان صبحانه یا میان وعده برای فرزندتان آماده کنید یا از طریق بسته ها و پک های آماده ی ایپک آن را تهیه کنید که هم شامل بسته ی صبحانه می شود

و هم پک میان وعده که برای انتخاب آن، گزینه هایی به طور پیش فرض در سایت ما موجود است تا فرزندتان در مدرسه میل کند.

اگر از صبحانه شروع کردم جدای از برتری این وعده ی غذایی، دلیل دیگرش این بود که بیشتر دانش آموزان فقط یک وعده ی غذایی در مدرسه می خورند و بقیه ی وعده های غذایی را در خانه هستند.

بسته های پذیرایی مدارس چگونه تهیه می شوند؟

به منظور آماده کردن وعده های غذایی روزانه، به ویژه در مدارس، مهد ها و پیش دبستانی هایی که بچه ها با هم و به صورت گروهی این غذا ها را میل می کنند

می توانید از پک ها و بسته های غذایی آماده ایپک استفاده کنید که شامل تمام وعده های غذایی از جمله: صبحانه، نهار، میان وعده و حتی شام می شود.

این پک ها می توانند به طور روزانه آماده شده، تا به منظور تنوع غذایی، امکان تغییر مواد غذایی برای هر روز نیز وجود داشته باشد.

برای مدارس، مهد ها و پیش دبستانی ها، امکان ایجاد بسته دلخواه نیز هست.

این بسته ها فقط محدود به دانش آموزان و کودکان نمی شوند، با توجه به این که در مدارس، مهد ها و پیش دبستانی ها، گردهمایی های مختلفی از جمله روز معلم، جلسه ی اولیا و مربیان، جشن ها و مراسم  دیگر برگزار می گردند

از این رو این مدارس، مهد ها و پیش دبستانی ها می توانند برای پذیرایی از میهمان های خود از پک ها و بسته های پذیرایی ایپک یا بسته های ناهار و شام که دارای تنوع خوبی نیز هستند استفاده کنند.

منبع:https://kidshealth.org/en/kids/breakfast.html

  • fatemeh shafiei