ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

مزایای سیب برای سلامتی انسان

مزایای سیب برای سلامتی انسان در این مقاله باهمدیگر میخوانیم

«یک سیب در روز، شما را از پزشک دور نگه می دارد (An apple a day keeps the doctor away) » یک ضرب المثل قدیمی ولزی است که شاید بیشتر ما با آن آشنا هستیم، اما چه چیزی این میوه را بسیار ویژه می کند؟ خوردن سیب چه سودمندی هایی برای سلامتی دارد؟

به عنوان یکی از پرمصرف ترین و پرکشت ترین میوه های جهان، سیب به طور مداوم به عنوان یک «غذای معجزه آسا» مورد ستودن قرار می گیرد.

 

این میوه ی معجزه آسا در پک های ایپک نیز موجود است.

در حقیقت، سیب در مقاله برجسته Medical News Today در مورد 10 غذای سالم برتر در رتبه ی نخست قرار گرفت.

سیب به طور فزاینده ای سرشاراز آنتی اکسیدان های (انتی آکسیدنت) مهم، فلاوانوئیدها (فلیونویدˈfleɪvənɔɪd ,) و فیبر(فایبر) است.

مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در سیب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت (diabetes،daɪə'biːtiːz ) و بیماری های قلبی کمک کنند.

در این مقاله مشخصات غذایی این میوه و مزایای سلامتی احتمالی آن ارائه شده است. همچنین در مورد خطرات و احتیاط های احتمالی و برخی از پرسش های متداول بحث می شود.

مزایای سیب برای سلامتی انسان

 

مجموعه ای از مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که سیب ممکن است یکی از سالم ترین غذاهایی باشد که شما می توانید در رژیم غذایی روزانه ی خود قرار دهید. بیایید نگاهی به مطالعات و مزایای سلامتی احتمالی که توسط آنها پیشنهاد شده است، بیندازیم:

بهبود سلامت عصبی

 

یک مطالعه در سال 2006 در ژورنال Experimental Biology and Medicine منتشر شد که کورستن (ˈkwər-sə-tən، یکی از آنتی اکسیدان ها که به وفور در سیب یافت می شود) یکی از دو ترکیب موجود که به کاهش مرگ سلولی در اثر اکسیداسیون و التهاب نورون ها، کمک می کند.

مطالعه دیگری که در همان همایش ارائه شده و در مجله Alzheimer's Disease  (بیماری آلزایمر) به چاپ رسیده است، حاکی از آن است که مصرف آب سیب ممکن است باعث افزایش تولید استیل کولین (əˌsit lˈkoʊ lin, əˌsɛt-, ˌæs ɪ tl-) انتقال دهنده عصبی اساسی در مغز شود، در نتیجه باعث بهبود حافظه در بین موش هایی شود که علائم مشابه آلزایمر دارند.

لازم به ذکر است که هر دو مطالعه توسط کمک های بلاعوض اتحادیه ی سیب امریکا و شورای تحقیقات و آموزش محصولات سیب تامین شدند.

جلوگیری از زوال عقل

مطالعه ای که در سال 2008 در مجله Food Science (دانش غذایی) منتشر شده است نشان می دهد که خوردن سیب ممکن است فوایدی برای سلامت عصبی شما داشته باشد.

محققان دریافتند که بودن سیب در رژیم غذایی روزانه شما ممکن است از سلولهای عصبی در برابر سمیت اکسیدکننده ی (oxidative neurotoxicity) ناشی از استرس محافظت کند و ممکن است نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر داشته باشد.

مزایای سیب برای سلامتی انسان بر روی کاهش خطر سکته مغزی

یک مطالعه شامل 9208 زن و مرد نشان داد که افرادی که بیشترین سیب را در طی یک دوره 28 ساله مصرف کردند، کمترین خطر سکته مغزی را داشتند.
محققان نتیجه گرفتند که مصرف سیب با کاهش خطر سکته مغزی در ارتباط است.

کاهش کلسترول بد

گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی فلوریدا اظهار داشتند که سیب یک «میوه معجزه آسا» است.
آنها دریافتند که زنان مسنی که روزانه  به مدت شش ماه سیب خورند، 23٪ کلسترول بد (LDL) کمتر و 4٪ کلسترول خوب(HDL)  بیشتر داشتند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

سیب همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. یک مطالعه شامل 187382 نفر نشان داد افرادی که در هر هفته سه وعده سیب، انگور، کشمش، زغال اخته یا گلابی می خورند، در مقایسه با افرادی که این شرایط را نداشتند، 7٪  کمترخطر ابتلا به دیابت نوع 2 را داشتند.

دفاع در برابر سرطان سینه

طبق سلسله مطالعات انجام شده توسط پژوهشگر برجسته کرنل (Cornell) و Rui Hai Liu، شواهد در حال رشد وجود دارند که نشان می دهند که یک سیب در روز ممکن است به جلوگیری از سرطان سینه کمک کند.
Liu گفت تحقیقات او می افزاید: "شواهد زیادی نشان می دهند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، از جمله سیب، فینالیک های (phenolic) بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد، که اثبات شده دارای مزایای سلامتی مهمی هستند.

من، مصرف کنندگان را ترغیب می کنم، هر چه بیشتر، میوه های مختلف و سبزیجات را هرروز مصرف کنند".

چاقی

در مطالعه‌ای که در سال 2014 در ژورنال Food Chemistry منتشر شد، تیمی از محققان چگونگی تاثیر ترکیبات فعال زیستی هفت گونه ی مختلف سیب - Granny Smith ,Braeburn ,Fuji GalaMcIntosh ,Red Delicious و Delicious Golden - را تجزیه و تحلیل کردند (برگرفته از پژوهش در مورد موش های چاق ناشی از رژیم غذایی باکتری خوب روده).


محققان دریافتند که در مقایسه با سایر انواع سیب، Granny Smith بیشترین تاثیر را روی باکتری های خوب روده دارد. آنها پیشنهاد می کنند که یافته هایشان ممکن است منجر به راهکارهایی شود که از چاقی و اختلالات مرتبط با آن جلوگیری کند.

 

مواد مغذی

سیب تقریبا چربی، سدیم یا کلسترول ندارد.
سیب ها سزاوار این هستند که "نیروگاه های مواد مغذی" خوانده شوند. آنها حاوی مواد مغذی مهم زیر هستند:

  • ویتامین- C یک آنتی اکسیدان طبیعی قدرتمند است که می تواند مقداری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را مسدود کند و همچنین باعث تقویت مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی شود (به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند).
  • ویتامین های  Bکمپلکس (کامپلکس: ریبوفلاوین (رایبفلیون، raɪbəʊ'fleɪvɪn)، تیامین (ˈθaɪ ə mɪn) و ویتامین (B6 این ویتامین ها در حفظ گلبول های قرمز و سیستم عصبی مهم هستند.
  • فیبر غذایی - سرویس ملی بهداشت انگلیس می گوید، رژیم غذایی پر فیبر می تواند به جلوگیری از بروز برخی بیماری ها و شاید به جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون کمک کند.
  • Phytonutrients- سیب سرشار از ترکیبات پلی فینالیک است. این مواد مغذی (Phytonutrients) به محافظت از بدن در برابر اثرات زیان بار رادیکال های آزاد کمک می کنند.
  • مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و فسفر.

 

Energy (انرژی) - 52 kcal Carbohydrates (کربوهیدرات) - 13.81 g
Fat (چربی) - 0.17 g Protein (پروتئین) - 0.26 g
Water (آب) - 85.56 g Sodium (سدیم) - 1 mg
Beta-carotene - 27 μg Lutein and zeaxanthin - 29 μg
Thiamin (vitamin B1) - 0.017 mg Vitamin A equiv - 3 μg
Riboflavin (vitamin B2) - 0.026 mg Niacin (vitamin B3) - 0.091 mg
Pantothenic acid (vitamin B5) - 0.061 mg Vitamin B6 - 0.041 mg
Folate (vitamin B9) - 3 μg Vitamin C - 4.6 mg
Vitamin E - 0.18 mg Vitamin K - 2.2 μg
Calcium (کلسیم) - 6 mg Iron  (آهن)- 0.12 mg
Magnesium  (منیزیم)- 5 mg Manganese (منگنز) - 0.035 mg
Phosphorus (فسفر) - 11 mg Potassium (پتاسیم) - 107 mg

 

کیلوکالری  = kcal              میکرو(مایکرو) گرم = μg          میلی گرم = mg

توجه: اندازه متوسط ​​یک سیب 150 گرم است
منبع USDA :
 

 

خطرات

هیچ عارضه ی جانبی جدی با مصرف سیب مرتبط نیست.
دانه های سیب حاوی سیانید (سایناید) می باشند که یک سم قدرتمند است. خوردن تعداد زیادی از دانه های سیب به طور بالقوه می تواند کشنده باشد.

دانه های سیب را نباید مصرف کرد.
طبق یک مطالعه به رهبری پروفسور دیوید بارتلت در موسسه دندانپزشکی کینگ، به دلیل اینکه سیب ها نسبتا اسیدی هستند، می توانند تا چهار برابر بیشتر از نوشیدنی های گازدار به دندان ها آسیب برسانند.
پروفسور بارتلت گفت: "خوردن غذاهای اسیدی درمیان وعده در طول روز بیشترین آسیب را دارد، در حالی که خوردن آنها در زمان وعده های غذایی بسیار ایمن تر است.

این چیزی نیست که شما می خورید بلکه نحوه خوردن آن است - یک سیب در روز خوب است، اما خوردن سیب درتمام روز می تواند به دندان ها آسیب برساند".

 

 

چند پرسش متداول

 

آیا باید سیب را با پوست بخورم؟

Dianne Hyson ، متخصص تغذیه می گوید: بیشتر فیبر و آنتی اکسیدان ها در پوست سیب قرار دارند.

درمورد سموم دفع آفات روی پوست سیب چطور؟

دکتر هایسن می گوید: "برخلاف برداشت عمومی، آزمایشگاه ها میزان بسیار کمی از بقایای سموم دفع آفات روی پوست سیب ها - در صورت وجود - پیدا کرده اند".

البته شاید این نظر دکتر هایسن در مورد سیب ها و آزمایشگاه های امریکا بوده، نه همه کشورها.

من دیابت نوع 2 دارم، آیا می توانم سیب بخورم؟

طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، "سیب یک ماده غذایی مغذی است و شما حتی اگر به دیابت مبتلا هستید، می توانید آنها را بخورید".

این انجمن به مردم یادآوری می کند که سیب را با پوست بخورند و بپیشنهاد می کند که سیب های کوچک (قطر 2.5 اینچ، تقریبا 6.5 سانتی متر) را خریداری کنند.

بسته پذیرایی پایان نامه ایپک

منبع:medicalnewstoday.com

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی