ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

موم عسل و موارد استفاده خانگی

موم عسل و موارد استفاده خانگی ،موم زنبور عسل ماده ای طبیعی فوق العاده است با کاربردهای گوناگون برای تولید محصولات طبیعی و زیبایی که می توانید در خانه آنها را تولید کنید. این یک جزء اصلی در محصولات زیبایی خانگی است. در حالی که کاربردهای موم زنبور عسل بی پایان است، راه هایی برای استفاده از آن در مصارف خانگی وجود دارد،

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، موم عسل به روش های مختلفی به کار گرفته می شود. در واقع پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا از این ماده پرخاصیت، بیشترین استفاده را در تولیدات مختلف به عمل آید. هرچند هنوز علم نتوانسته به تمامی کاربردهای موم دست یابد، اما برخی از مهمترین کاربردهای موم می توانند در زندگی ما انسان ها نقش آفرینی کنند.

ازبین برنده ترک پا

ساده ترین کاربرد ترکیب طبیعی زنبور عسل، روغن نارگیل و منیزیم یک راه حل عالی برای از بین بردن ترک پاست.

پاشنه های ترک خورده یا  شکاف پاشنه ،یک حالت شایع است که در آن پوست شروع به شکستن در امتداد لبه خارجی پاشنه میکند.

پوست بسیار خشک ،سخت و پوسته پوسته میشود،که سر انجام باعث ایجاد شکاف میشود.بعضی از این شکاف ها ممکن است حتی به خونریزی دردناک منجر شود.اما نیازی به نا امیدی و ناراحتی نیست.زیرا برای درمان این مشکل درمان خانگی عالی وجود دارد.

ازعسل استفاده کنید عسل خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی به تنهایی می تواند به درمان ترک پا کمک کند.

دو الی سه قاشق غذاخوری عسل را در آب گرم حل کنید و به مدت 15 دقیقه پاهای خود را در آن خیس کنید. این کار باعث نرمی و مرطوب شدن پوست شما می شود.

لوسیون بدن خانگی

عسل بهترین رطوبت رسان در دنیاست که شامل ترکیب کاملی از روغن، روغن شی باتر و موم زنبور عسل که به حالت صابون جامد است که در پوست خشک استفاده می شود. که به نرمی پوست، حفظ رطوبت، و حتی دارای خواص ضد چین و چروک طبیعی است. عسل خام (غیر پاستوریزه شده) دارای آنتی اکسیدان است که به مبارزه با چین و چروک و پیری پوست میپردازد در واقع، کلئوپاترا یک طرفدار بزرگ عسل بود و به طور منظم برای زیبایی از آن استفاده می کرد. عسل نیز یک ضد باکتری طبیعی است که از بروز آکنه جلوگیری می کند، تصفیه کننده (به آرامی منافذ ) و مرطوب کننده پوست نیز هست .

درواقع عسل یک لایه‌بردار عالی به‌حساب می‌آید. برای پوستی که در زمستان در اثر سرما خشک‌شده است دو فنجان عسل را درون وان حمام بریزید و ۱۵ دقیقه درون آن بروید؛ سپس یک فنجان جوش‌شیرین به آن اضافه کرده و ۱۵ دقیقه دیگر صبر نمایید.

ماسک صورت باعسل

انواع ماسک های مخلوط باعسل خانگی می توانید درست کنید که هریک معجزه ای محسوب می شود.

ماسک عسل با اسطخودوس - عسل با الوئه ورا - ماسک عسل بالیمو ... وتعداد بسیار زیادی که وجود دارند.

ماسک آبرسان عسل با ماست :یک قاشق غذا خوری عسل خام یا مانوکا، 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. بگذارید 15-20 دقیقه روی صورت بماند. برای پاک کردن از دستمال مرطوب گرم استفاده کنید.

کاربردهای درمانی عسل در خانه
  1. ماسک مو: ماسک عسل طبیعی می‌تواند به درخشندگی موی شما کمک کند. یک قاشق عسل طبیعی را با ۵ فنجان آب گرم مخلوط‌کنید و به همه موهای خود بمالید. سپس در هوای آزاد موهایتان را خشک کرده و به آن حالت دهید.شاید بنظر خیلی عجیب برسد ولی مو خواص عسل را جذب می کند.
  2. تسکین اگزما: عسل برای تسکین اگزماهای متوسط مناسب می‌باشد. مقادیر مساوی عسل و دارچین را باهم مخلوط‌کنید و برای تسکین اگزما از آن استفاده نمایید.
  3. بهبود عفونت ادراری: عسل می‌تواند به بهبود عفونت‌های ادراری به خاطر خواص ضد باکتری‌اش کمک کند.
  4. تسریع روند بهبود جراحات: عسل طبیعی می‌تواند زمان بهبود سوختگی‌ها، جراحات یا بیماری‌های پوستی و زخم‌های متوسط را کاهش دهد

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۲۷
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی