ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

فرآورده های عسل و کاربرد آن

فرآورده های عسل و کاربرد آن ،شاید وقتی که از فرآورده های زنبورعسل صحبت می شود، تنها نام عسل طبیعی و موم را شنیده باشید؛ اما فقط به این دو محصول ختم نمی شود.

گاهی این فرآورده ها، به دلیل کیفیت بالا و داشتن ویژگی های خاص دارویی و درمانی، ارزش زیادی پیدا می کنند.در این نوشتار سعی بر آن است که فرآورده های زنبور عسل را معرفی کنیم و شما وِیژگی ها و مزایای آن ها را برای سلامتی انسان بشناسید. فرآورده های زنبور عسل عبارتند از: عسل طبیعی (Honey) ، ژل رویال (Royal Jelly)، گَرده گُل (Bee Pollen)، موم عسل (Wax)، بّره موم (Propolis)، زهر زنبور عسل (Venom) که به ترتیب آن ها را معرفی خواهیم کرد.البته درمورد عسل طبیعی درچندین مطلب در همین سایت توضیحات کاملی داده شده است . ازآنجایی که شرکت ایپک اقدام به فروش عسل طبیعی در سراسر کشور کرده شما مشتریان عزیز می توانید ازطریق همین سایت اقدام به ثبت سفارش خود بکنید.

 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال به نام های ژل سلطنتی ، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای ملکه زنبور ها یا زنبور سلطنتی از آن بعنوان غذا استفاده می کند پس یک ماده بسیار قوی و محدود و با قیمت بالا می باشد. ژل سلطنتی عسل یک ماده بسیار پر انرژی و جزو مواد گرم بوده که دارای خواص درمانی و فواید زیاد است که برای برطرف کردن بسیاری از بیماری ها در طب ایرانی سنتی استفاده می گردد.

ژل سلطنتی رویال عسل در واقع ماده ای بود که در آن علاوه بر وجود شهد گیاهان مختلف ، ترشح غدد زنبورهای عسل نیز وجود دارد لذا دارای ترکیب گیاهی و حیوانی بوده و خاصیت و فواید درمانی آن از عسل بسیار بیشتر و شگفت انگیز تر است. افرادزیادی با مصرف این مکمل شاهد افزایش بسیار زیاد در سطح انرژی و بهبود کارایی بدن خود بودند. مصرف مکمل ژل رویال به تنظیم بهتر ریتم خواب نیز کمک می کند. مکمل ژل رویال به طور چشمگیری شفافیت و زیبایی پوست آن ها را نیز افزایشمی دهد.

گرده گل چیست ؟

گرده گل دانه های خیلی کوچکی هستند که در انتهای پرچم گلها قرار می گیرند و از عوامل بارور شدن گیاهان به شمار می روند. گرده گل توسط زنبور عسل جمع آوری می شود و غذای زنبورهای جوان است و یکی از کامل ترین خوراکی های طبیعت محسوب می شود؛ زیرا تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز انسان را شامل می شود. درباره خواص گرده گل هم باید گفت که این محصول زنبور عسل سرشار از پروتئین ها (حدود ۴۰ درصد پروتئین)، اسید آمینه های آزاد و ویتامین ها از جمله B-complex و اسید فولیک است.

موم عسل وکاربرد آن

کاربردهای بسیارموم زنبورعسل  در تولید لوازم آرایشی،دارو، صنعت چاپ و غیره کاملا مشهوداست.موم یک ترکیب خاص به نام پینوکمبرین،دارد که  یک فلاونوئید است که به عنوان یک ضد قارچ عمل می کند.

این خواص ضد التهابی و ضد میکروبی موم را در بهبود زخم موثر کرده است. یک مطالعه نشان داد موم می تواند به افرادی که سوختگی پس از سانحه داشته اند التیام سریع تری ببخشد و با بالا بردن سرعت رشد سلولهای جدید و سالم این کار را انجام می دهد.

بره موم چیست؟

"بره موم" یک ترکیب رزینی بوده و برای تهیه آن، زنبورهای کارگر شیره‌ها، صمغ‌ها و سایر ترشحات جوانه‌ها و قسمت‌های دیگر گیاهانی مانند غان، سپیدار، بلوط، کاج‌ها، بید و سایر گیاهان را جمع‌آوری کرده.

پس از جمع‌آوری، صمغ‌ حاصل جویده شده و آنزیم‌های بزاقی خود را به آن اضافه می‌کنند.بره موم بیشترین خاصیت آنتی اکسیدانی و قارچ کشی را دارد. بره موم فعالیت ضد باکتریایی علیه هر دو طیف باکتری‌های گرم مثبت و منفی و نیز انواع هوازی و بی‌هوازی دارد بره موم دارای ویژگی‌های زیستی سودمند و مهمی مثل ۱-آنتی بیوتیک عیله باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها، ۲-ضد سرطان، ۳-آنتی اکسیدان، ۴-فعالیت‌های ضد التهابی، ۵-آنتی دیابت، ۶-ضد تک یاخته و ۷- فعالیت‌های دندان‌پزشکی هستند و نگهداری بره موم سبب کاهش خاصیت بیولوژیکی آن می‌شود.»

امروزه بره موم به عنوان یک داروی طبیعی به اشکال مختلف در بیشتر کشورها یافت می‌شود. موارد کاربرد بره موم عبارتند از :تجویز برای سرماخوردگی‌ها، بیماری‌های قسمت‌های فوقانی دستگاه تنفسی، امراض شبه آنفولانزا، کاربردهای پوستی شامل التیام زخم‌ها، درمان جراحات، آکنه، تبخال‌های ساده و تناسلی و نیز بیماری‌های اعصاب، بره موم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و التهاب لثه به دهان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها اضافه می‌شود.

این محصول به طور تجاری به اشکال کپسول، دهانشویه، کرم، قرص‌های خوراکی، پودر و سایر محصولات خالص سازی شده از موم وجود دارد. به خاطر خواص ضد ویروس، ضد میکروب و آنتی اکسیدان بره موم، به طور گسترده‌ای در پزشکی، دامپزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۲۶
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی