ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

عسل خام و تفاوت آن با عسل های تجاری

عسل خام و تفاوت آن با عسل های تجاری ،که عسل خام همان عسل حرارت ندیده است.

شرکت ایپک عسل تجاری را به فروش می رساند و هدف از گذاشتن این پست ها بالابردن اطلاعات مشتریان عزیز می باشد.

البته شاید به صورت اتفاقی شنیده باشید یا فروشنده هنگام خرید عسل به شما گفته باشد که این عسل خام است. اما نمی‌دانید که خام بودن عسل دقیقا به چه معنی است.

به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا شما را با عسل خام طبیعی و خواص آن و تفاوت آن با عسل‌های تجاری که معمولا در فروشگاه‌ها وجود دارد آشنا کنیم و ببینیم چه مزیت‌هایی نسبت به آن دارد و چطور می‌توان آن را تهیه کرد.

عسل خام چیست؟

عسل خام یک نوعِ خاص از عسل نیست، بلکه به عسلی که فرآوری نشده باشد عسل خام می‌گویند. به این معنی که عسل را درست به همان شکلی که از کندو برداشت می‌کنند به مشتری برسانند. رنگ این نوع عسل کمی مات است و همراه با ناخالصی‌هایی نظیر گرده ، موم و حتی گاهی بقایای بدن زنبور عسل است.

برداشت عسل به صورت خام از کندو به این شکل است که عسل همراه موم را از کندو خارج کرده، درپوش‌های روی حفره‌های پر از عسل را به وسیله‌ی یک چاقو برداشته و سپس آن را درون دستگاهی قرار می‌دهند. با این روش عسل به وسیله‌ی نیروی گریز از مرکز از حفره‌ها خارج و در پایین دستگاه جمع می‌شود.

عسل به دست آمده را از یک صافی عبور می‌دهند تا  بقایای احتمالی بدن زنبور از آن جدا شود، و بعد آن را در شیشه می‌ریزند. به این نوع عسل که در برروی آن هیچگونه فرآوری انجام نشده است و حرارت بالایی ندیده‌ است، خام یا حرارت ندیده می‌گویند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شکرک زدن عسل می‌شود نیز همین خام بودن آن است. چرا که ذرات ریز معلق در عسل باعث متبلور شدن عسل و یا همان شکرک زدن آن می‌شود.

عسل تجاری

 

عسل تجاری به عسلی گفته می‌شود که علاوه بر مراحل بالا چند مرحله دیگر نیز برروی آن اعمال شده باشد. که مهمترین آن‌ها فیلتراسیون و پاستوریزاسیون است.

در فیلتراسیون  ذرات معلق در عسل همچون گرده گل و بره موم به کلی از آن خارج شود و تقریبا هیچگونه جسمی به غیر از خود عسل وجود نداشته باشد. با این کار عسلِ یک دست حاصل می‌شود.

در عمل پاستوریزاسیون پاستوریزه کردن یا حرارت دادن عسل نیز یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید عسل تجاری است. که در آن عسل را سریعا به دمای بالا می‌رسانند و سپس خنک می‌کنند.

این کار بیشتر به منظور مشتری پسند شدن عسل انجام می‌شود، با گرما دادن، عسل کاملا شفاف شده و هرگز شکرک نمی‌زند.

تفاوت عسل خام و تجاری در خواص

عسل خام علاوه بر اینکه از نظر رنگ و ظاهر با عسل‌های تجاری متفاوت است و بسته به نوع گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است حتما بعد از مدتی رس می‌بندد. از نظر خواص نیز با عسل تجاری متفاوت است.

عسل پاستوریزه شده مزایای سلامتی کمتری نسبت به عسل خام دارد. زیرا پاستوریزه شدن عسل در دمای بالایی انجام می‌شود که ممکن است باعث تخریب یا از بین رفتن خواص عسل طبیعی شود.

فیلتر کردن و پاستوریزه کردن عسل باعث از بین رفتن گرده گل موجود در عسل طبیعی می‌شود. 'گرده گل هم حاوی خواص زیر است:

  • خاصیت آنتی اکسیدانی
  • خاصیت ضد التهابی
  • خاصیت ضد باکتریای و ضد قارچی
  • خاصیت تسکین دهندگی

گرده گل همچنین حاوی آمینو اسید‌ها، ویتامین A و C و مقادیر بسیار کمی کلسیم، منیزیم و سدیم است.

بره موم، ماده‌ای چسبنده است که زنبور برای ساخت کندو و مستحکم کردن سازه‌های خود از آن استفاده می‌کند.این ماده نیز با پاستوریزه کردن از عسل حذف می‌شود.

فواید عسل خام:

  • اثرات ضد التهابی
  • خواص ضد سرطانی
  • اثرات ضد قارچ

بره موم همچنین شامل ویتامین B، ویتامین C و E است و همچنین در بر دارنده‌ی منیزیم، پتاسیم و آنزیم‌های مفید است.

پاستوریزه کردن هم انتی اکسیدانهارا از بین می برد. گرما باعث کاهش سطح آنتی اکسیدان در مواد غذایی دیگر می‌شود.عسل خام حاوی فلاونوئید‌ها و اسیدهای فنولیک است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان‌ها استرس‌های اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ایپک آماده ثبت سفارش ازمحصولات عسل بصورت عمده وجزئی میباشد.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۲۰
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی