ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

عسل درمانی معده

عسل درمانی معده

عسل درمانی معده ،خواص عسل برای معده از درمان دردهای معده، درمان اسید معده، نفخ و ترش کردن تا تقویت معده و مسمومیت می‌باشد.

عسل برای امراض معده از جمله ورم و زخم معده مفید است، دردهای معده علت‌های مختلفی دارد از جمله عصبانی شدن‌های مداوم در طول روز، ناراحتی‌های گوارشی که از قبل وجود داشته است، مصرف فست فود و مصرف داروهای شیمیایی، اما برای درمان این دردها باید چه کرد؟

عسل در علم پزشکی بسیار اهمیت دارد و اثبات شده است. قصدمااز درج این مطالب اطلاع رسانی در مورد فواید و موارد استفاده بهینه از عسل می باشد.

برای ثبت سفارش عسل از سراسر ایران از طریق شماره های درج شده در همین سایت باما تماس بگیرید.

تقویت معده با مصرف عسل

(مشک زدن) که توسط عضلات قوی دیواره معده انجام می‌شود، کاملا با شیره معده ترکیب می‌کند. پس از حدود یک ساعت غذا به عصاره ، تبدیل می‌شود و آماده ورود به اثنی عشر می‌شود. اثنی عشر بخش کوتاه و خمیده ابتدای روده کوچک است.

دقت کنید که روش‌های مذکور برای کمک به بهبود می‌باشد و در صورت حاد بودن بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید و تنها به درمان سنتی بسنده نکنید. ضمنا خواص ذکر شده تنها مربوط به عسل طبیعی است و به عسل‌های صنعتی و شرکتی ارتباطی ندارد.

1- پودر بالنگ و عسل را با یکدیگر مخلوط نموده و میل کنید، این ترکیب برای تقویت معده موثر است.

2- برای تقویت معده، شیر و عسل بسیار مفید می‌باشند و روده‌ها را نرم می‌کنند. اگر سالمندان می‌خواهند شیر در معده‌شان سریع‌تر هضم شود، آن را با عسل میل کنند.

3- برای تقویت معده ۲۰ گرم پودر پوست بالنگ را با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط کرده، یک ساعت بعد از غذا یک قاشق میل شود. این معجون برای نفخ معده نیز موثر است. برای از بین بردن تلخی پوست بالنگ به مدت ۲۴ ساعت در آب خیسانده و هر ۵ ساعت آب را تعویض کنید، سپس در آب آخر کمی جوشانده، آنگاه صاف کرده و بگذارید خشک شود.

عسل ماده ای است ملین و کمک کننده به هضم غذاها که مصرف اندک، ولی دائمی آن برای فعالیت طبیعی دستگاه گوارش توصیه شده است.

عسل با داشتن آهن و منگنز بالا به عمل هضم غذا کمک می کند و از ترشح اسید اضافی معده ممانعت می کند. عسل با سایر خواصی که دارد، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم ترشح شیره معده می شود و به عنوان یک مرهم موجب التیام زخم های معده می شود.

نشانه های زخم معده

زخم معده باعث احساس سوزشی در ناحیه‌ شکم و پشت قفسه‌ سینه می‌ شود از دیگر نشانه ‌ها عبارت اند از :

  • یک درد ناخوشایند در وسط یا بالای معده
  • سوزش سر دل
  • نفخ
  • تهوع و استفراغ
  • مدفوع سیاه رنگ (نتیجه خونریزی داخلی)
  • استفراغ خونی
  • کاهش وزن
  • درد شدید شکم
راههای ازبین بردن نفخ معده با عسل

۱- برای نفخ معده، عسل و کره بسیار مفید هستند.می توانید در صبحانه میل کنید همانطور که دربسته های پذیرایی صبحانه ایپک هم کره و عسل جز گزینه های پرطرفدار محسوب می شود.

۲- یک قاشق غذاخوری پودر زنیان را با عسل ترکیب کرده و بعد از غذا مصرف کنید.

۳- پودر بالنگ و عسل را با یکدیگر مخلوط و مصرف کنید.

۴- پیاز را پخته پس از سرد شدن با عسل مخلوط کرده و میل کنید چرا که از بین برنده نفخ است و اشتها را افزایش می‌دهد.

پزشکان معتقدند که سبک زندگی پر استرس همراه با رژیم غذایی ضعیف موجب زخم معده می شود. تحقیقات نشان می‌دهند بیشتر زخم معده‌ها به دلیل عفونت مرتبط با باکتری مارپیچ‌شکلی با نام هلیکوباکتر پیلوری هستند. این باکتری می‌تواند به سلول‌های معده بچسبد و مکانیزم دفاعی معده را ضعیف‌تر کند.

درمان ترش کردن معده و اسیدی شدن آن با عسل

۱- یک قاشق چای‌خوری از پودر شنبلیله را بجوشانید و ناشتا بنوشید، بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

۲- جهت معالجه ترش کردن معده تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنید.

۳- یک لیوان ماست را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روزانه ۳ بار بنوشید. اسید معده را به شدت کاهش می‌دهد و دیگر از ترش کردن معده اثری دیده نخواهد شد.

ترش کردن معده علت بسیاری دارد.اگر تحت درمان هستید می توانید این راههای پیشنهادی را انجام دهید درغیر اینصورت ابتدا به پزشک مراجعه کرده و از علت بیماری مطلع شده و درکنار آن عسل درمانی معده را دنبال کنید.تا سریعتر نتیجه بگیرید.

خواص عسل برای رفلاکس معده

رفلاکس معده مشکلی است که در طی آن اسید معده به طرف بالا حرکت می کند ولوله ی مری را که سطح آن مانند معده از پرز پوشیده نشده ملتهب می کند این التهابات در موارد شدید می تواند سبب زخم شود. علت رفلاکس می تواند مصرف غذاهای خاص و یا افزایش اسید معده باشد.

در مصرف عسل این مشکل گوارشی به خوبی برطرف می شود، از آنجایی که اسید معده تا حدودی توسط عسل کنترل می شود بنابراین از میزان آن کاسته می شود اما نکته مهم تر در درمان رفلاکس معده طبیعت چسبناک عسل است که می تواند به حفظ اسید در معده کمک کند بنابراین از بالا رفتن اسید معده و سوزش مری جلوگیری می کند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۳۰
  • fatemeh shafiei

نظرات (۱)

سلامم سلامم ایول خیلی خوبید شمااا 

ینی با وبلاگتون حال میکنما هرچی بخوای توش هست بازم سر میزنم بهتون صدرصد

حالا گه دنبال یه گوشی خوب و با کیفیت و با قیمت مناسب هستین، من سایت ماریاتل  mariatell.com رو پیشنهاد میکنم😍

اونجا کلی گوشی خوب و با کیفیت و همینطور با گارانتی رسمی  هست که خیلی راحت میتونید از سایتش سفارش بدین 👍😍https://mariatell.com

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی