ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

مراحل تولید تافروش عسل

مراحل تولید تافروش عسل ،عسل یک ترکیب قندی غلیظ و محلول در آب هست که برای تولید کردن یک کیلو عسل، زنبورعسل باید هزاران بار روی گل‌ها بشینه و شهد گل‌ها رادر کیسه داخلی بدنش جمع کند به این‌صورت که زنبورعسل، شهدی شیرین  از گل‌ها جمع می‌کند و با تغییر ساختار،به شکل محلولی غلیظ تبدیل می‌کند.

زنبورعسل، شهد گلهاراجمع میکند و به‌طور موقت در عسلدانش نگهداری می‌کند و در هر پرواز برای جمع‌کردن شهد، حدود 40 میلی‌گرم شهد را به کندو می‌برد.زنبور وقت برگشت و حمل شهد به کندو، درراه کمی از آب شهد را جذب، و از کلیه‌ دفع می‌کنه و مقداری مواد تجزیه ‌کننده‌ی قندی از عسلدان ترشح و به شهد اضافه می‌کند کارگر مزرعه، این شهدرا درسلول‌ها قرار می‌دهد و دوباره برای جمع‌کردن به سمت گل‌ها برمی‌گردد.   شهدهای ذخیره شده رادوباره از انبارهای سلول‌ها می‌مکند و به سلول‌ها برمی‌گردانند. در هر نوبت، مقداری دیاستاز به شهد اضافه می‌کنند و کمی از آب اضافی شهد را به کمک کناره‌های عسلدان جذب می‌کنند. این عمل تکرار می‌شود تا شهد، غلیظ و تبدیل به عسل بشود.

شرکت ایپک باقراردادتولید عسل اقدام به پرورش و تولید عسل بانام تجاری خود میکند و دربازار درمقدارهای متفاوت با قیمت مناسب به فروش می رساند.

موادتشکیل دهنده عسل

آب : عسل های درجه یک 6/18 درصد و عسلهای معمولی بین 13 تا20 درصد رطوبت دارند.

قندها: حدود 95 تا 9/99 درصد مواد جامد عسل را قندها تشکیل می دهند.

مواد معدنی: به طور متوسط 17/0 درصد وزن عسل را تشکیل می دهند . این مقدار از 02/0 تا بیش از 1 درصد متغیر است .

بیشترین مقدار عناصر موجود در عسل به ترتیب پتاسیم ، سدیم ، کلسیم ، منیزیم ، آهن ، مس ، منگنز ، کلر ، فسفر ، گوگرد و... می باشند .

آنزیم ها: آنزیم ها در عسل منشأ گیاهی دارند. مهم ترین آنها اینورتاز، دیاستاز و گلوکزاکسیداز و آنزیم­های دیگر کاتالاز، ترانس گلوکوزیلاز و اسید فسفات از است.دیاستاز باعث تجزیه نشاسته به گلوکز می­شود. اینهیبین آنزیم دیگری است که خاصیت باکتری کشی دارد و از رشد باکتری ها در عسل جلو گیری می کند .

چربیها: 

شامل انواع استرول­ها، فسفولیپیدها و اسیدهای چرب است. اسیدهای چرب نیز شامل 27 درصد اسید پالمتیک، 60 درصد اسید اولئیک و مقدار کمی اسید تارتاریک، لوریک و لینولئیک است. کولین و اسید کولین به میزان ناچیز در عسل وجود دارد.

پروتئین ها و اسیدهای آمینه: مقدار پروتئین های عسل بین 1/0 تا 6/0  است و مقدار اسیدآمینه آن 0034/0 تا 0058/0 درصد .این مواد گرچه مقدارشان در عسل کم می باشد  تاثیر زیادی روی طعم و مزه عسل دارند.

شرایط تولید عسل

صنعت زنبورداری در استانهای مختلف ایران همچون آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، گلستان، مازندران و اصفهان رواج دارد. عسل مناطق شمال غربی ایران همچون آذربایجان غربی و شرقی و نیز اردبیل از مرغوبیت مثال زدنی برخوردار است.

عسل سبلان واقع در استان اردبیل است. استان اردبیل یکی از قطبهای تولید عسل در ایران است. در این استان برخی زنبورداران با توجه به آب و هوای معتدل، تنوع گیاهان به ویژه در دامنه پرگل کوه مرتفع سبلان و شهرستان مشکین شهر، موفق شده اند از هر کندوی زنبور‌عسل به طور متوسط بیش از 40 کیلوگرم عسل به دست آورند. صاحبان کندوی عسل برای مبارزه با آفات، از مواد طبیعی گیاهی استفاده می کنند و محصول تولید شده، ارگانیک است. در این استان، شهرستان خلخال رتبه برتر ایران را از نظر تولید عسل از کندوهای بومی و سنتی دارد.

از دیگر قطبهای مهم تولید عسل در ایران استان آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۲۰ هزارتن عسل است. استان آذربایجان غربی با داشتن بیش از یک میلیون کندوی زنبور عسل و  شش هزار نیروی کار، مراتع وسیع و سرسبز، تشکل‌های توانمند و وجود کارگاهها و کارخانه های مدرن بسته بندی، ظرفیت بالایی در زمینه تولید عسل و سایر فرآورده‌های عسل از جمله موم، گرده گل، ژل رویال و حتی زهر زنبور عسل دارد .

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۱۹
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی