ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تاثیرتغذیه بر مو

تاثیرتغذیه بر مو ،مواد خوراکی نیز از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر ریزش موی سر می باشند. هر چه مواد خوراکی شامل ارزش بیشتری باشند و غنی از املاح، پروتئین، ویتامین و ... بیشتری باشند به تقویت مو ها کمک بیشتری می کنند. همینطور اگر افراد از مواد فاقد ارزش غذایی استفاده کنند و رژیم کم پروتئین، چرب و کم ویتامین داشته باشند. فولیکول های مو تضعیف شده و در نتیجه ریشه مو سست و دچار ریزش خواهد شد. بنابراین تاثیر مواد غذایی بر ریزش مو نباید نادیده یا کم ارزش در نظر گرفته شود.

تاثیر مواد غذایی بر ریزش موی سر باید از کودکی در نظر گرفته شود. بدین معنا که خانواده ها از بدو تولد به دنبال تهیه مواد با ارزش غذایی برای فرزندان خود باشند و سعی کنند رژیم غذایی فرزندانشان را به گونه ای تنظیم کنند که دارای ویتامین های مختلف، کم چرب و پر پروتئین باشد و تا حد امکان از مصرف فست فود خودداری شود.شرکت ایپک با آماده سازی این مطالب سعی دارد تا مشتریان عزیز خودرا درجهت زندگی سالم سوق داده و هرچه بیشتر با تغذیه سالم آشناکنند.

ویتامین های مورد نیاز برای رشد موها

برای رشد سالم موها به ویتامین های گروه B مخصوصا بیوتین، B۶، B۱۲ و B۹ نیاز است. علاوه بر  این ها پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های مفید را نیز نباید دست کم گرفت. مصرف یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مورد نیاز، لازم و ضروری است. مخصوصاً اگر موهای شما به علت فرایند پیری یا به دلیل رژیم های غذایی نامتعادل کم پشت شده باشد.بهترین منابع پروتئین رژیمی عبارتند از گوشت های کم چرب، گوشت ماکیان، ماهی ، تخم مرغ ، فرآورده های لبنی ، سویا ، آجیل ها و دانه ها.حداقل ۱۵ درصد کالری روزانه ی شما باید از غذاهای غنی از پروتئین تأمین شود.

این مهم است که شما بر مصرف کربوهیدرات های تصفیه نشده به جای شکر و آرد سفید که نسبت به دیگر کربوهیدرات های تصفیه شده بسیار رایج و مرسوم هستند، تمرکز نمایید.شما باید تأکید تان به مصرف سبزیجات ، میوه ها ، دانه های کامل، برنج قهوه ای و سیب زمینی ها باشد.

بدن شما و همچنین موهای تان به مقادیر کافی چربی برای حفظ سلامتی نیاز دارد. چربی ها باید از مخلوطی از منابع گیاهی و حیوانی کم چرب به دست آیند. غذاهای غنی از اسید فولیک باید به عنوان بخشی از برنامه ی غذایی شما هر روز مصرف شوند. این غذاها عبارتند از: دل و جگر و قلوه و سنگدان مرغ، سفیده ی تخم مرغ ، حبوبات ، بادام و آجیل ها.کربوهیدرات هایی که دارای اسید فولیک هستند عبارتند از نان های تهیه شده از غلات کامل (نان سبوس دار) سیب زمینی .میوه ها و سبزیجات حاوی اسید فولیک شامل اسفناج، چغندر، بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، کلم، هلو ، پرتقال و موزها هستند.

بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر در زنان و مردان

ریزش مو یکی از چیزهایی است که همه را درگیر کرده اگر چه علل فقدان مو بسیار زیاد است . از جمله ژنتیک، سن، هورمون ها، مسمومیت غذایی، مسمومیت، دارو، اما تغییر رژیم غذایی می تواند مفید باشد.

اسیدهای چرب امگا 3 همه بدن را تغذیه می کنند. ماده مغذی ضروری تنه ، مو و غشا سلولی پوست سر و فولیکول های ترشحی مو را تغذیه می کند . رشد موی سالم را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، آن ها قابلیت ارتجاعی به مو می دهند و مانع از شکسته شدن و خشکی می شود.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 را تولید کند. هر چیزی که می خورید آن چیزی است که دریافت می کند. غذاهای حاوی اسیدهای چرب بذر کتان ، گردو، سالمون، ماهی تن، کلم، کلم بروکسل، روغن کلزا هستند.

منیزیم چهارمین ماده معدنی در بدن است. برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی - رشد مو مورد نیاز است. غذاهایی که باید بخورید:بادام ، اسفناج، ، عدس، برنج قهوه ای است.

خوردن انواع آجیل ها ،جو ،پروتئین ها و غیره...همگی در جلوگیری از ریزش مو موثرند.تاثیرتغذیه بر مو ازمسائل انکارنشدنی است .تنها استفاده ازماسک مو و داروها نمی تواند به تنهایی برای موهای شما کافی باشد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۷/۲۱
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی