ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

راههای پیشگیری از سرماخوردگی

راههای پیشگیری از سرماخوردگی ،سرماخوردگی یک عفونت ویروسی مسری است که راه های تنفسی فوقانی را آلوده نموده و باعث تحریک و ترشح در راه های هوایی می شود. ابتلا به سرماخوردگی ممکن است در اثر تماس با فرد آلوده یا تماس با وسایل آلوده صورت پذیرد و گاهی عواملی مانند سرما، استرس و خستگی می توانند شرایط را برای فعالیت ویروس سرماخوردگی نهفته در مجرای تنفسی مناسب کند.

سرماخوردگی‌ها معمولا ناگهانی شروع می‌شوند. آب ریزش در ابتدا شفاف بوده . ممکن است شدت یافته و زرد رنگ گردد. گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، بی حالی، خستگی، بیتابی، بی اشتهایی، گاها ریزش اشک و التهاب از علائم عمده آن است.

این روزها که ویروس کرونا سراسر جهان را درگیر خود کرده است .بروز هرگونه علائم سرماخوردگی شک و نگرانی بیماری کرونا را ایجاد میکند. چه بسا مراقبت ها و استفاده از غذاهای مغذی بسیار حائز اهمیت است.

عوامل موثر در بروز سرماخوردگی

ویروس‌های سرماخوردگی پس از ورود به بدن در مخاط دستگاههای تنفسی ایجاد بیماری کرده و همراه با ترشحات دستگاه تنفسی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. از دیگر علل افزایش بروز سرماخوردگی در فصل سرما حضور در مکان‌های شلوغ همچون وسایل نقلیه عمومی و تجمع در فضاهای بسته و عدم استفاده از تهویه مناسب است.

در علوم ژنتیکی از ویروس سرماخوردگی به عنوان هوشمندترین نوع ویروس ها یاد میشود یکی از دلایل این شهرت این است که این ویروس ها یک پوشش محافظ بر روی بدنه شان دارند که به آن کپسول نیز گفته میشود. باعث ایجاد مقاومت در ویروس می شود و علاوه بر این تغییر کوچکی در کپسول این ویروس ها ایجاد نوع جدیدی از ویروس را میکند. پس به همین علت واکسن واحدی برای سرماخوردگی وجود ندارد تنها سالانه واکسن فراگیرترین نوع ویروس تولید میشود.

راههای پیشگیری ازسرماخوردگی

- ویتامین های مفید مصرف کنید:ویتامین D از جمله مواردی است که در مسیر مقابله با ویروس های سرماخوردگی به شما کمک شایانی می کنند. هر فرد با مصرف ۱۰ هزار واحد ویتامین D3 در طول هفته می تواند خطر ابتلا و جذب ویروس های سرماخوردگی را نصف کند.

- به سر و صورت خود زیاد دست نزنید.

-مصرف ماست را افزایش دهید.

-مجراهای بینی خود را در سرما بپوشانید:مویچه های موجود در حفره های بینی و سینوس ها در دور کردن و از بین بردن عوامل بیماری زا بسیار موثر هستند.

-هوای خانه را مرطوب نگه دارید:گرم نگه داشتن راه تنفس برای پیشگیری از سرماخوردگی به تنهایی کافی نیست. بینی فردی که دچار بیماری شده باید مرطوب نیز باشد. اگر حفره های بینی خشک بشوند، عناصر طبیعی آنتی باکتریال نمی توانند به درستی وظایف خود را به انجام برسانند. به همین خاطر لازم است که میزان رطوبت خانه را بین ۳۰ تا درجه نگه دارید.

-زنجبیل واکالیپتوس مصرف کنید.

-سیگارنکشید و خوب استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید.

بهترین تغذیه برای پیشگیری ازسرماخوردگی

خوردن مواد حاوی انواع ویتامین همچنین مصرف میوه در فصل پاییز و زمستان برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی تاکید می شود.
افرادی که مبتلا به سرماخوردگی می شوند نیز باید از مصرف غذا های چرب و سنگین، سرخ کردنی، تخم مرغ، ساندویچ، کنسرو و تنقلات پرهیز کنند.
مصرف شربت عسل را از جمله بهترین راهکار ها برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی است.مخلوط عسل، آب و آب لیمو می تواند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند. سوپ داغ حاوی پیاز، سیر و مقداری فلفل بهترین غذا برای فرد سرما خورده به حساب می آید.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۷/۱۹
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی