ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

سالمترین نوع غذا برای وعده های غذایی کدام است ؟

 

سالمترین نوع غذا برای وعده های غذایی :

قبل از اینکه با معده خالیتون قهوه یا چای بنوشید،یا یک تیکه پیتزا برای ناهار صرف کنید و یا اینکه در خوردن شام افراط کنید یا در تماشای تلوزیون مشغول خوردن مواد غذایی هستید،متوجه آن بشوید که خوردن چه چیزی باعث ناراحتی معدتون می شود

زیرا که خوردن غذایی که تحریک پذیر هستن مسائل شدیدی را به روده شما وارد می کند.

کدام غذا درست است؟

در عکس بالا، برخی غذاها وجود دارد که هنگام غذا خوردن در بعضی از روزها ممکن است مسائل مربوط به معده موجود را تسکین دهد و یا حتی ممکن است مانع از بروز معضلات معده شود.

 

ماست

روز خود را با صبحانه سالم شروع کنید که عوامل سلامت معده است. ماست پروبیوتیک یکی از ایده آل ترین خوراکی است، زیرا رشد باکتری های مضر را که در دستگاه گوارش رشد می کنند، تنظیم می کند. پروبیوتیک ها همچنین کولون را به صورت سالم حفظ می کنند چون از طریق اسید معده شکسته می شود و به روده بزرگ می رسد. ماست ممکن است عملکرد روده را برای افرادی که دارای بیماری التهابی روده هستند را بهبود بخشد. کسانی که لاکتوز را تحمل می کنند می توانند ماست بدون لاکتوز میل کنند.

جو دوسر
جو دوسر یک خوراکی عالی برای صبحانه است. جو دوسر باعث رفلکس اسید نمی شود،هر صبح احساس ناراحتی معده و تنظیم حرکات روده را آرام می کند.

میوه تازه
طالبی ،گرمک و هندوانه گزینه های عالی برای کسانی که حساس به ریفلاکس (ترش کردن معده) هستند. موز کمک به بازگرداندن پتاسیم، الکترولیت ها و عملکرد نرمال روده، به خصوص اگر اسهال دارید. موز همچنین دارای فیبر بالا است، که برای هضم غذا عالی است.

بهترین خوراکی برای میان وعده

سالاد
خوردن سبزیجات برای هضم غذا به عنوان میان وعده عالی است.مرغ یا بوقلمون برگشت اسید به معده (ترش کردن) ایجاد نمی کند و در طول روز به راحتی قابل هضم است. اگر شما به اسید معده حساس هستید.

از پیاز یا گوجه فرنگی جلوگیری کنید و حتی برخی از خیار (میوه های خیاری شکل) نیز می توانند موجب تنگی معده شوند.

از آب لیمو و سرکه در سس سالاد، جلوگیری کنید زیرا که باعث برگشت اسید به معده می شود. سعی کنید جعفری در سالاد باشد برای کمک به هضم و حل و فصل معده است.

کلم

کلم باعث رشد باکتری های سالم در روده می شود. همچنین کلم کمک می کندتا باکتری ها در روده بزرگ را از بین ببرد.
کلم ترش (کلم رنده شده آبپز با سرکه) نیز یک گزینه خوراکی خوشمزه است، اما اگر به مواد غذایی تند حساس نیستید میتوانید فلفل به آن اضافه کنید اما اگر به تند بودن غذا حساس هستید ترجیحا آن را بدون فلفل میل کنید.
 
بشقاب سبزیجات
 
ناهار سبزیجات ، حبوبات مانند عدس با روغن زیتون همراه با ماهی کبابی یا مرغ مناسب است. آماده سازی یک بشقاب از دانه های مختلف، گل کلم، هویج، انجیر و گلابی، همه منابع عالی فیبر برای اواسط روز هستند.
 

بهترین مواد غذایی برای وعده شام

شما در این وعده غذایی دوست دارید به راحتی غذاتون هضم شود.غذاهایی که دارای چربی زیاد هستن باعث برگشت اسید به معده یا سوزش معده می شود.افرادی که مبتلا به سندروم معده هستند بهتر از غذاهای چرب جلوگیری کنند.

این مطالب درباره موادغذایی باعث میشود شما یک بدن سالم و آرامش روحی داشته باشید.

ماهی کبابی

ماهی های سرد مانند ماهی قزل آلا، حبوبات یا تن ماهی بریان شده با روغن زیتون پر از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

که می توانند به هر التهابی در دستگاه گوارش پاسخ دهند.امگا 3 برای کسانی که مبتلا به زخم معده و یا ورم معده بودند مفید است.

مرغ کبابی یا برنج قهوه ای

مرغ گوشتی دیگر که حاوی پروتئین است و به راحتی قابل هضم می شود، با برنج قهوه ای عالی می شود، به ویژه اگر شما تمایل به برگشت اسید به معده (ریفلاکس) پس از غذا داشته باشید.
در نهایت
سیب،نان شیرین با کره بادام، هویج ، خیار و پنیر خامه ای، چیپس کلم و گوشت خوک ، مرغ و آجیل های مختلف (نه بادام زمینی) همه سالم و مناسب برای روده هستند.
 
شما بدن خود را بهتر می شناسید و به غذاهای خود توجه کنید. اگر متوجه تغییرات در نحوه مصرف غذاهای خاص شوید، به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع: ایپک باکس

  • ۹۸/۰۴/۲۶
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی