ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

10 مواد غذایی مفید برای مغز

10 مواد غذایی مفید برای مغز ، خوب خوردن برای سلامتی روحی و روانی شما نیز مفید است. اما برای حفظ شاداب و سالم بودن مواد خاکستری کدام غذاها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند ؟

این که آیا شما می خواهید تغذیه خود را در طول فصل امتحان بهینه کنید یا در جلسه کاری بعدی تیز بمانید ، توجه به رژیم غذایی شما واقعاً می تواند تأمین شود . اگرچه هیچ یک "غذای مغزی" برای محافظت در برابر اختلالات مربوط به سن مانند آلزایمر یا زوال عقل وجود ندارد ، اما با دقت فکر کردن در مورد آنچه می خورید بهترین شانس دریافت مواد مغذی مورد نیاز شما را برای سلامتی و خلقی شناختی به شما می دهد . خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل این 10 غذای تقویت کننده مغز است ، ممکن است به حفظ حافظه و تمرکز شما تا حد ممکن کمک کند.

مانند هر چیز دیگری در بدن شما ، مغز نمی تواند بدون انرژی کار کند . توانایی تمرکز از تأمین انرژی کافی و مداوم (به شکل گلوکز) در خون ما ، به مغز ناشی می شود. این کار را با انتخاب مغزهایی که دارای GI کم هستند ، بدست آورید ، بدین معنی که آنها انرژی خود را به آرامی در جریان خون رها می کنند ، و در طول روز شما را از نظر روحی هوشیار می کنند. خوردن کربوهیدرات خیلی کمی ، مانند سبزیجات ، ممکن است منجر به تحریک پذیری مغز شود . از غلات سبوس دار ، قهوه ، نان غلات ، برنج و ماکارونی خودداری کنید.

2. ماهی روغنی

10 مواد غذایی مفید برای مغز

اسیدهای چرب ضروری (EFAs) توسط بدن ساخته نمی شوند و این بدان معنی است که آنها باید از طریق غذا بدست آیند . موثرترین چربی های امگا 3 به طور طبیعی در ماهی های روغنی به شکل EPA و DHA رخ می دهد. منابع گیاهی مناسب شامل دانه کتان ، لوبیای سویا ، دانه کدو تنبل ، گردو و روغنهای آنها است . این چربی ها برای عملکرد سالم مغز ، قلب ، مفاصل و رفاه عمومی ما دارای اهمیت هستند . اگرچه مطالعات در مراحل اولیه است ، اما برخی از پیشنهادات مبنی بر اینکه مقادیر کافی از چربی های امگا 3 در رژیم غذایی شما ممکن است به تسکین افسردگی کمک کند ، وجود دارد.

آنچه ماهی روغنی را بسیار خوب می کند این است که آنها این چربی های فعال را به صورت آماده تهیه می کنند ، به این معنی که بدن می تواند به راحتی از آن استفاده کند. منابع اصلی ماهی روغنی شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، شاه ماهی ، ساردین ، ​​ویلچر و کیپر است.

اگر گیاهخوار یا گیاهخوار هستید ، ممکن است مایل باشید دانه‌هایی مانند دانه کتان ، کنف و چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا مکمل امگا 3 گیاهی را از میکرو جلبکها در نظر بگیرید. اگر قصد استفاده از مکمل را دارید ، ابتدا با پزشک معالج خود صحبت کنید. شایان ذکر است که مادران گیاهی یا کسانی که شیر می دهند ، به دلیل نقش مهمی که در چربی های امگا 3 در رشد سیستم عصبی مرکزی کودک شما دارند ، باید یک مکمل را در نظر بگیرند.

3. زغال اخته

شواهد جمع آوری شده در دانشگاه تافتز در ایالات متحده حاکی از آن است که مصرف زغال اخته ممکن است در بهبود یا تأخیر در کاهش حافظه کوتاه مدت مؤثر باشد. آنها به طور گسترده ای در دسترس هستند ، اما شما می توانید با سایر میوه های تیره قرمز و بنفش مانند تمشک و سبزیجات مانند کلم قرمز به همان نتیجه برسید. اینها حاوی همان ترکیبات محافظتی به نام آنتوسیانین ها هستند.

4. گوجه

شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد لیکوپن ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند موجود در گوجه فرنگی ، می تواند در برابر نوع آسیب رادیکال آزاد به سلولهایی که در ایجاد زوال عقل ، به ویژه آلزایمر رخ می دهد ، محافظت کند . گوجه فرنگی های پخته شده را مورد علاقه خود قرار داده و با کمی روغن زیتون لذت ببرید تا جذب و استفاده بدن شما بهینه شود . غذاهای دیگر تهیه کننده این ماده و مواد مغذی گیاهی محافظ مشابه شامل پاپایا ، هندوانه و گریپ فروت صورتی هستند .

5. تخم مرغ

برخی ویتامین های گروه B - B6 ، B12 و اسیدفولیک شناخته شده اند که سطح ترکیبی به نام هموسیستئین در خون را کاهش می دهند . افزایش سطح هموسیستئین با افزایش خطر سکته مغزی ، اختلال شناختی و آلزایمر همراه است. مطالعه ای بر روی گروهی از بیماران سالخورده با اختلال خفیف شناختی نشان داد که پس از دو سال مداخله با دوزهای بالای B6 ، B12 و اسید فولیک ، انقباض مغز در مقایسه با زیر مجموعه ای که تحت درمان با دارونما قرار گرفته بود ، به میزان قابل توجهی کمتر بود .

سایر ویتامین های گروه B از جمله ویتامین های B1 ، B3 و کولین نقش مهمی در تنظیم عملکرد طبیعی مغز دارند. کولین ، سرشار از زرده تخم مرغ ، برای تقویت کننده حافظه شیمیایی مغز ، استیل کولین است.

از غذاهای غنی از B مانند تخم مرغ ، مرغ ، ماهی ، سبزیجات برگ دار و لبنیات خودداری کنید. اگر وگان هستید ، به دنبال ویتامین B12 به غذاهای غلیظ ، از جمله شیر گیاهی و غلات صبحانه ، یا یک مکمل توجه کنید. از دیگر منابع مفید وگان ویتامین های گروه B از جمله B6 می توان به مخمرهای غذایی ، آووکادو ، سویا ، آجیل و دانه اشاره کرد.

6. مویز

تصور می شد ویتامین C از مدت ها قبل قدرت افزایش چابکی ذهنی را دارد ، و برخی تحقیقات حاکی از آن است که کمبود ممکن است یک عامل خطر برای دژنراسیون مغز مرتبط با سن از جمله زوال عقل و آلزایمر باشد. علاوه بر این ، مطالعات جالب نشان می دهد که ویتامین C ممکن است در مدیریت اضطراب و استرس مفید باشد. یکی از بهترین منابع این ویتامین حیاتی ، جوش شیرین است. برخی دیگر شامل فلفل قرمز ، مرکبات مانند پرتقال و کلم بروکلی هستند.

7. دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل غنی تر از بسیاری دیگر از دانه های دیگر ، این ماده معدنی با ارزش را برای تقویت حافظه و مهارت های تفکر فراهم می کند. آنها همچنین پر از منیزیم پر فشار ، ویتامین های گروه B و تریپتوفان ، پیشرو سروتونین شیمیایی با روحیه خوب هستند. سایر منابع غذایی مفید شامل گوشت گاو ، صدف ، نخود و آجیل از جمله خروس و بادام است.

8. کلم بروکلی

کلم بروکلی منبع عالی ویتامین K است که به منظور تقویت عملکرد شناختی و بهبود قدرت مغز شناخته می شود. محققان گزارش داده اند که به دلیل اینکه کلم بروکلی از ترکیبات زیادی به نام گلوکوزینولات ها برخوردار است ، می تواند باعث شکست سرعت انتقال دهنده عصبی ، استیل کولین شود ، که ما به سیستم عصبی مرکزی برای عملکرد صحیح و نگه داشتن مغز و خاطرات خود نیاز داریم. سطح پایین استیل کولین با آلزایمر همراه است. سایر گیاهان جوانه حاوی گلفوزینولاتها حاوی گل کلم ، کلم ، کلم و جوانه بروکسل هستند ، در حالی که می توانید ویتامین K را از جگر ، پنیرهای سخت و آلو تهیه کنید.

9. مریم گلی

سیج مدتهاست که در بهبود حافظه و تمرکز شهرت دارد. اگرچه بیشتر مطالعات بر روی مریم گلی به عنوان یک روغن اساسی تمرکز می کنند ، اما ارزش افزودن مریم گلی را به رژیم غذایی شما نیز ارزش دارد. در آخر پخت و پز اضافه کنید تا از روغنهای مفید محافظت کنید.

مریم مریم گلی را در دستور العمل های سالم ما ، از جمله سوپ پروانه ای با سیج ترد ، جو مروارید و مریم گلی و مرجع گوشت گاو و پله برقی گوشت گاو پیچیده شده با پروسکوتو ، مریم گلی و لیمو قرار دهید.

10. آجیل

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا نشان می دهد که مصرف کافی ویتامین E ممکن است به جلوگیری از کاهش شناختی ، به ویژه در افراد مسن کمک کند. آجیل منبع خوبی از ویتامین E به همراه سبزیجات برگ سبز ، مارچوبه ، زیتون ، تخم ، تخم مرغ ، برنج قهوه ای و سبزیجات است.

در مورد فواید سلامتی آجیل بیشتر بدانید.

اهمیت ورزش

فراموش نکنید که و همچنین یک رژیم غذایی سالم ، ورزش به تیز نگه داشتن مغز ما کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم عملکرد شناختی را بهبود می بخشد ، روند پیری ذهنی را کند می کند و به ما کمک می کند تا اطلاعات را به طور مؤثر پردازش کنیم.

مکمل های مغز

اگرچه تحقیقات مرتبط با رژیم و زوال عقل هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، بین مواد مغذی و سلامت مغز چند رابطه مهم وجود دارد که ارزش اکتشاف را دارند. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و گرد ، بهترین فرصت برای جلوگیری از بیماری را به مغز ما می دهد. اگر رژیم غذایی به هر دلیلی نامتوازن باشد ، ممکن است بخواهید یک ترکیب پیچیده مولتی ویتامین و مواد معدنی و یک مکمل اسید چرب امگا 3 را در نظر بگیرید تا در تهیه چند مورد از مواد ضروری کمک کند. اگر قصد مصرف یک مکمل را دارید بهتر است این موضوع را با پزشک معالج یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

ارتباط با ایپک باکس

انتخاب شما از مجموعه برند کالای غذایی شما موضوعی است که می توانید مهمان ها خود را جذب کنید .

برای سفارش  پک 10 مواد غذایی مفید برای مغز و سالم  با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۳/۲۰
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی