ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی برای کبدچرب

رژیم غذایی برای کبدچرب می تواند از بیماری های جدی تر در آینده جلوگیری کند.درواقع کبد یکی از ارگانهای حیاتی بدن است که پالایش همه مواد در بدن را بعهده دارد.کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.

کبد چرب یک بیماری درمان چذیر است که نیاز به صبر و رعایت محدودیت های تغذیه ای دارد. شرکت ایپک درتلاش است رژیم غذایی برای کبدچرب را از طریق مطالب مندرج شده در سایت شما را از مضرات و فواید انواع خوراکی ها و نحوه صحیح استفاده از رژیم های غذایی آشنا کندوهم پک های سلامتی برای شما تدارک ببیند تا با توجه به تجربیات و مطالعات بتوانیدسلامتی خودرا حفظ کنید. یکی از علل دچار شدن به بیماری های کبدی نخوردن وعده های غذایی است حتی میان وعده هاباید با برنامه ریزی و رژیم مناسب در وعده های غذایی گنجانده شوند.

کبدچرب

دربسیاری از قسمت های بدن چربی به عنوان انرژی و عایق  ذخیره میشود. کبد تا حدودی از چربی تشکیل شده است،  به جمع شدن چربی در کبد اصطلاحاً کبد چرب می‌گویند. در حالت طبیعی چربی در کبد وجود دارد، اما اگر این میزان از چربی بیش از 5 یا 10 درصد وزن کل کبد شود، فرد مستعد ابتلا به بیماری کبد چرب می‌شود.

درمان اولیه برای بیماری کبد چرب مربوط به تغییر در رژیم غذایی و ورزش است، اگرچه ممکن است بعضی از افراد برای درمان بیشتر به پزشک متخصص گوارش و کبد مراجعه کنند.چاقی و اختلال در چربی‌های خون، بیماری دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بدغذایی و سوء تغذیه، مصرف برخی از داروهای کورتون‌دار مثل پردنیزولون، داروهای ضد تشنج مانند اسیدوالپروئیک و مصرف بی‌رویه هورمون‌ها از جمله علل ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

علائم کبد چرب

  • احساس خستگی و بی حالی مداوم وحالت تهوع
  • کاهش وزن و اشتها
  • ضعف عمومی
  • درد در مرکز و یا سمت راست بخش بالای شکم
  • سردرگمی، مشکل در تمرکز
  • تمایل به خونریزی راحت تر و سریع
  • خارش پوست
  • زردی چشم
  • تورم شکم
درمان کبدچرب از طریق چند نوع میوه

رژیم غذایی برای کبدچرب

درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقوی سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست.

استفاده از لیمو یکی از راههای موثر در درمان بیماری های کبدی است .لیمو سرشار از ویتامین سی می باشد که در تقویت سیستم دفاعی بدن موثر است.شما می توانید لیمو را در پارچ آب ریخته و یا به آن مقداری عسل اضافه کنید بسته به ذائقه شما دارد.

سیر ،برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند.  به فرآیند پاکسازی کبد .که علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول وتری گلیسرید را کاهش می دهد برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه به جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل های سیر نیز استفاده کنید.

یک سیب در روز، معجزه می کند سیب سرشار از پکتین، یک فیبر محلول است و می تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و هم چنین از کار زیاد کبد جلوگیری می کند.

ویتامین های محلول وچرب مثل ویتامین E جز آنتی اکسیدان های مهم است.بعضی افراد مایلند که از آبمیوه استفاده کنند آبمیوه ها چندان تاثیری نمی گذارند و لی نه اینکه بی فایده باشند اما پالپ میوه می تواند بسیار لذیذ و سرشاز از ویتامین باشد.

درمان خانگی کبد چرب

خوردن 7 برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی درمبیان وعده ها.

یکی دیگر از شیوه های درمان کبد چرب و کاهش جذب چربی در بدن مصرف زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند. برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید.

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر  از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

غذاهای مضر برای کبدچرب

الکل:الکل می تواند باعملکردی که دارد سلول های کبدرا ازبین میبردودرنهایت باعث بیماری های سیروز وهپاتیت میشود.

شکر:خوردن دسرهای شیرین ، نوشیدنی های شیرین ، آب نبات و سایر مواد شیرین دیگر که با استفاده از شکر فرآوری شده اند ، کاملا خطرناک هستند و می توانند کبد را به خطر بیندازند و حتی باعث برخی بیماری های کبدی مانند فیبروز شوند .

نمک:فشارخون رابالا میبرد وبیماری های کبدی راایجاد میکند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۰۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی