ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

اشنایی باانواع رژیم های غذایی

اشنایی باانواع رژیم های غذایی به مااین امکان را می دهد که تا با کسب اطلاعات درست رژیم غذایی مناسبی را پیش بگیریم.رژیم ها بردونوع لاغری و افزایش وزن تقسیم می شوند.اگر رژیم غذایی مناسب گرفته نشود باعث عوارض بسیاری می شوداز جمله شل شدن پوست،مشکلات گوارشی و ضعف عمومی.باید توجه داشته باشید که شما یک روزه چاق نشده اید که چند روزه لاغر شوید رژیم غذایی مناسب است که علاوه بر توجه به میزان انرژی موجود در غذاها و استفاده از همه گروه های غذایی به عادات غذایی سالم نیز توجه نماید و عادات غلط غذایی با ( نظارت پزشک، رفتار درمانی، حمایت خانواده، ورزش و فعالیت روزانه ) اصلاح می شود.

اگر به دنبال ایجاد تغییر سبک زندگی مثبت به شیوه‌ای هستید که ممکن است به طور خاص برای بدن شما مفید باشداشنایی باانواع رژیم های غذایی بخصوص رژیم غذایی گروه خونی راه خوبی برای این کار است. دانستن اینکه کدام انواع غذا‌ها برای شما بهتر عمل می‌کنند و باعث می‌شوند احساس خوبی داشته باشید، مکان خوبی برای شروع سفر به زندگی شادتر و سالم‌تر است.پیش از عوض کردن عادات غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. اگر یک شرایط پزشکی از پیش موجود دارید، به خصوص شرایطی که به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد، برنامه رژیم غذایی گروه خونی تان را بدون موافقت پزشک شروع نکنید.

رژیم غذایی چربی سوزی

این رژیم برپایه سم زدایی کبد است ادعا بر این است که با این رژیم به مدت دو هفته چربی های لگن، کمر و ران ها  آب می شود. بنیان نظری این رژیم بر اساس این فرضیه استوار است که افزایش وزن مخفی بر اثر پنج عامل است:

1- سمیت کبدی: سمیت کبدی ( ناشی از کافئین، قند، اسیدهای چرب ترانس، داروها، بعضی از گیاهان و کمبود فیبر در رژیم غذایی ) مسئول بروز افزایش وزن، سلولیت، نفخ، افزایش فشار خون و کلسترول، نوسان خلق و راشهای پوستی است.
2- ترس از خوردن چربی: به خاطر مصرف انواع نامناسب چربی ( چربی های اشباع ) است.
3- انسولین اضافی، ناشی از مصرف بیش از حد کربوهیدرات تصفیه شده است.
4- تجمع آب در بافتها
5- چربی ناشی از استرس: به خاطر استرس کورتیزول ترشح و موجب چاقی شکمی می شود.

اصول کلی این رژیم بر یک نوع نوشیدنی خاص ( آب زغال اخته شیرین نشده ، دانه کتان آسیاب شده، آب داغ و آب لیمو ) و مصرف مکملهای چربی سوز می باشد. مصرف موادی مانند ( آرد، قند، مارگارین، کره که برای مزه به خمیر شیرینی پزی می زنند، شیرین کنندهای مصنوعی و نوشیدنی های کافئین دار ) در این رژیم ممنوع است.

رژیم غذایی متناسب با گروه خونی

آنتی بادی روی سطح گلبولها در گروه خونی مختلف با هم فرق می کند و هر کدام از این آنتی بادی ها به آنتی ژن های غذایی خاصی واکنش می دهند و اگر فرد غذایی بخورد که برای گروه خونی او مناسب باشد لاغر می شود.

الف)گروه خونیo درجهان_ ۴۶٪ جمعیت را تشکیل می‌دهد.  ظاهراً افرادی با این گروه خونی، به لطف سطوح بالاتری از اسید، توانایی هضم خیلی آسان چربی‌های حیوانی و پروتئین حیوانی را دارند.

مصرف گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی همه گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که خون نوع O دارند. ماهی‌های آب سرد، گوشت گاو، گوزن، بره، گوشت گوساله، گوشت گوسفند، ماهی خال مخالی، ماهی کاد و شاه ماهی از جمله این منابع غذایی هستند.

ولی درمصرف لبنیات باید کمی خویشتن دار باشند.در اینجا غذا‌هایی را لیست کرده ایم که اگر دارای گروه خونی O هستید، نباید آن‌ها را بخورید.

گندم و غلات دیگر؛انواع لوبیا و عدس،بادام هندی،پسته،آجیل ،بادام زمینی،لبنیات و تخم مرغ ،خاویار،ماهی آزاد دودی،آووکادو،ذرت،کافئین،الکل....

ب)گروه خونی A فرادی که این گروه خون را دارند سطح اسید معده کمتری دارند، به این معنی که قادر به پردازش صحیح و هضم چربی‌های حیوانی و پروتئین حیوانی نیستند. سیستم ایمنی آن‌ها نیز کمی حساس‌تر است.به همین دلیل است که رژیم غذایی گروه خونی A شامل رژیم غذایی گیاهی با تمرکز بیشتر بر غذا‌های ارگانیک و تازه با حداقل ادویه است. در قسمت زیر انواع مواد غذایی که می‌توانید برای گروه خونی A مثبت و A منفی استفاده کنید آورده شده است.لبنیات بهتری گزینه برای مصرف این گروه خونی است.درپروتئین ها مرغ وبوقلمون عالی است.واز خوردن چای سیاه،سیب زمینی،پاستا،ماکارانی ،سرکه،موزونارگیل خودداری کنید.

رژیم غذایی متناسب با گروه خونی AB

افرادی که گروه خونی AB دارند، اسید معده کمتری دارند، که بیشتر شبیه به گروه خونی A. است. اما با توجه به سازگاری خون B. آن‌ها می‌توانند گوشت بیشتری مصرف کنند. این به این معنی است که گزینه‌های غذایی بیشتری دارند. با این حال، توصیه می‌شود که افراد با این گروه خونی این مواد غذایی را در بخش‌های کوچک‌تر مصرف کنند تا هضم آن‌ها نیز دچار مشکل نشود. یکسری گوشتها مثل مرغ وگوشت قرمز نباید استفاده شود.،لبنیات هابسیارمناسب هستند.کسانی که دارای گروه خونی AB هستند می‌توانند بیشترین و یا تقریباً همه میوه‌ها و سبزیجات به خصوص سبزیجات برگ سبز را مصرف کنند.

بهترین رژیم افزایش وزن

می‌توان مواد غذایی را به شش گروه تقسیم کرد:

۱ کربوهیدرات: هرگرم از آن ۴ کالری دارد.

۲ پروتئین: هرگرم از آن ۴ کالری دارد.

۳ چربی: هرگرم از آن ۹ کالری دارد.

۴ ویتامین: هرگرم از آن صفرکالری دارد.

۵ املاح و مواد معدنی: هرگرم از آن صفرکالری دارد.

۶ آب: هرگرم از آن صفرکالری دارد. مصرف آب، املاح، مواد معدنی و ویتامین‌ها با این که برای بدن انسان لازم و مفید هستند ولی خاصیت چاق کنندگی ندارند، یعنی با مصرف آنها وزن اضافه نمی کنید.

یکی از اشتباهات افراد لاغر استفاده از مولتی ویتامین‌ها، شربت‌ها یا قرص‌های گران قیمت است که اصلاً خاصیت چاق کنندگی ندارد. بسیاری از افراد نیز تصور می کنند چربی به دلیل اینکه بیشترین کالری را دارد، بیشتر از کربوهیدرات و پروتئین موجب افزایش وزن می شود. در حالی که این کربوهیدارت ها هستند که موجب چاق شدن افراد می شوند. جالب است بدانید که پروتئین و کربوهیدرات به یک اندازه کالری دارند اما قدرت چاق کنندگی پروتئین از کربوهیدرات کمتر است. نمونه بارز این مورد اسکیموها هستند که تغذیه‌ آنها از ۷۰% چربی و ۳۰% پروتئین تشکیل شده و از کربوهیدرات استفاده نمی‌کنند. این افراد لاغرترین اقوام جهان هستند. پس توصیه‌ی ما به افرادی که می‌خواهند افزایش وزن داشته باشند این است که از کربوهیدرات نسبت به مواد غذایی دیگر بیشتر استفاده کند.

افرادی که از بی اشتهایی رنج می برند حتما با پزشک مشورت کنند.اشنایی باانواع رژیم های غذایی نیاز به مشورت با پزشک هم می باشد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۰۵
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی