ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تغذیه بیماران کرونایی

تغذیه بیماران کرونایی با اشاره به نقش موثر تغذیه در تمام بیماریهامی توان گفت: تغذیه عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در همین راستا افراد چه قبل از بیماری و چه در دوران بیماری باید توجه ویژه ای به تغذیه خود داشته باشند.اگر فردی به کرونا مبتلا شود با توصیه‌های تغذیه‌ای صحیح روند بهبودش را سریع‌تر طی می‌کندپس اینکه بدانیم ازچه غذاهایی استفاده کنیم بسیار مهم است.سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد صحیح خود به مواد مغذی نیاز دارد ، وضعیت تغذیه‌ای با ایمنی مقاومت افراد رابطه مستقیمی دارد.ایپک علاوه بر تهیه غذاهای بهداشتی ومناسب اطلاعات مفیدی دراختیار شما عزیزان قرار میدهد تا باخیالی اسوده تر ودرسلامتی کامل دوران سخت بیماری کوید 19را پشت سر بگذاریدواین اطمینان را به شما می دهیم که بسته های سفارشی شما (صبحانه-عصرانه-وغیره...)باپروتکلهای بهداشتی اماده می شوند.

مصرف آب در تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

مسئله مهم در تغذیه بیماران کرونایی اینست که نباید بگذاریم بدن به مرحله بی ابی برسد وبعد اب مصرف کنیم.تشنگی حس ضعیفی است اما نباید به ان بی توجه بود.مصرف  آب و مایعات در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم بوده و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و باعث می‌شود مواد مغذی به راحتی وارد سلول شوند.به طور کلی هنگامی که فردی مریض می‌شود یا تب می‌کند، توصیه می‌شود بدن خود را هیدراته نگه دارد، زیرا آب به بدن کمک می‌کند تا به طور طبیعی سموم و باکتری‌های ایجادکننده بیماری را از بین ببرد.آب آشامیدنی ساده بهترین گزینه است اما اگر نوشیدن هشت لیوان آب را در روز برای شما دشوار است، می‌توانید ترکیب آب و لیموی تازه یا نعنا را نیز امتحان کنید. این ترکیب‌ها نیز به همان اندازه آب آشامیدنی برای سلامتی مفید هستند.

تغذیه مناسب دوران قرنطینه

مواد تازه و موادی استفاده نمایید که عمر آن‌ها کوتاه‌تر است. اگر محصولات تازه، به‌ ویژه میوه‌ها، سبزیحات و لبنیات کم‌چرب هم‌چنان در دسترس است، نسبت به محصولات خراب نشدنی، اولویت استفاده را به این مواد بدهید. میوه‌ها و سبزیجات منجمد نیز می‌توانند به راحتی در طی دوره‌های طولانی‌تر مورد استفاده قرار گیرند.

مصرف نمک وشکر را محدود کنیدو فیبر راافزایش دهید.فیبر نقشی اساسی را در گوارش سالم دارد و باعث می‌شود در طولانی‌ مدت احساس سیری کرده و این امر به جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند. برای اطمینان از مصرف فیبر کافی، در تمام وعده‌های غذایی خود از سبزیجات، میوه‌ها، غذا‌های سبوس‌دار استفاده نمایید. غذا‌های سبوس‌دار شامل جو، پاستا، برنج قهوه‌ای، نان گندم سبوس‌دار است که به غذا‌های دارای دانه‌های تصفیه شده مانند پاستا، برنج سفید و نان سفید ترجیح داده می‌شوند. برای مبارزه با مشکل بی اشتهایی در افراد مبتلا به کرونا باید غذا به دفعات به بیمارغذا داده شود یعنی حجم غذا را کاهش داد و تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهیم  همچنین باید از غذا‌های حجیم که کالری پایینی هم دارند پرهیز کنیم و غذا‌های بیمار باید کم حجم و مغذی باشد.

برخی سبزیجاتی داریم که حاوی مقدار زیادی آهن هستند مثل اسفناج، ولی  دسترسی بدن برای آهن اسفناج پایین است معنی آن این است که اگر اسفناج بخوریم درصد کمی از آهن آن به درد بدن می‌خورد و جذب بدن نمی‌شود لذا بهتر است آهن از منابع حیوانی دریافت شود، ولی اگر از منابع گیاهی هم آهن را دریافت کنیم بهتر است که با منبع ویتامین C دریافت کنیم مثلا در کنار گوجه فرنگی، لیموترش که حاوی ویتامین C است مصرف کنیم که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و میزان جذب آهن را بالا می‌برد.

سوپ مناسب ومغذی دوران کرونا

سوپ، چون یک غذای  آبکی است برای مبتلایان به کرونا بسیار توصیه می‌شود و می‌توان برای درست کردن سوپ از مرغ، انواع کلم‌ها، سیر، پیاز، هویج، زردک، مقداری کدو حلوایی و زنجبیل استفاده کرد که حاوی آنتی اکسیدان هستند همچنین سبزیجاتی مثل جعفری و شوید را می‌توان به این سوپ اضافه کرد. این نوع سوپ مانند دارو برای بیماران مبتلا عمل می‌کند و اگر روزانه در کنار غذا این سوپ را بخورند این بیمار مقاومت سیستم ایمنی بدنش در برابر کرونا بالا می‌رود.

ویتامین های موردنیاز برای مقابله با کوید19

یکسری مواد غذایی داریم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارندهمچنین مواد غذایی مثل هویج، زردک، اسفناج، سیر و پیاز حاوی مواد آنتی اکسیدانی هستند. اسید چرب امگا۳، آهن، روی، سلنیوم، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B۶، فولیک اسید، ویتامین B۱۲، پری بیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌ها هستند. طبیعی است که وقتی ما یک برنامه غذایی متنوع و متعادل داشته باشیم دریافت مناسبی از تمام این مواد را خواهیم داشت، ولی برخی افراد به دلیل اینکه برنامه غذایی خوبی ندارند ممکن است کمبود برخی از این مواد مغذی را داشته باشند که به تشخیص پزشک برای آن‌ها مکمل تجویز می‌شود.

میان وعده بیماران کرونایی

مصرف انواع مغزها نظیر پسته، بادام، گردو به صورت میان وعده در وعده‌های غذایی و هم در رژیم غذایی بیمار یک یا دو قاشق پوره انواع مغزها توصیه می شود. آب میوه‌های تازه به عنوان میان وعده در ۲ تا سه نوبت در روز برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بیمار به ویژه ویتامین c، همچنین از تخم مرغ ترجیحا به صورت روزانه یک تا ۲ عدد تخم مرغ کامل به صورت آبپز شده در رژیم غذایی بیمار استفاده شود.

میان وعده ها برای دریافت ریزمغذی ها باید به سه میان وعده درروز تقسیم شوند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان و باتشکراز زحمات کادررمان کشور.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۱۰
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی