ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

خواص عسل

خواص عسل

خواص عسل از گذشته تابه امروز ثابت شده و به دلیل فراوانی درخواص بسیار مورد استفادست.در واقع ، اهمیت دارویی عسل در قدیمی ترین ادبیات پزشکی جهان به اثبات رسیده است و از زمان های بسیار قدیم ، این خاصیت ضد میکروبی و همچنین فعالیت ترمیم زخم شناخته شده است. خاصیت درمانی عسل به این دلیل است که فعالیت ضد باکتری ارائه می دهد ، وضعیت زخم مرطوب را حفظ می کند وبه ایجاد مانع محافظتی برای جلوگیری از عفونت کمک می کند.

عسل مایعی شیرین و غلیظ است که توسط زنبورهای عسل ساخته می شود.زنبورها عمدتاً شهد گلهای غنی از شکر - را از محیط خود جمع می کنندآنها پس از ورود به کندو ، شهد را به طور مکرر مصرف ، هضم و احیا می کنند.محصول نهایی عسل است ، مایعی است که به عنوان غذای ذخیره شده زنبورهای عسل استفاده می شود. بو ، رنگ و طعم آن به انواع گلهای بازدید شده بستگی دارد.از نظر غذایی ، 1 قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) حاوی 64 کالری و 17 گرم قند ، از جمله فروکتوز ، گلوکز ، مالتوز و ساکارز است.تقریباً حاوی فیبر ، چربی و پروتئین نیست .عسل حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است ، از جمله ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها.

مادراین بخش خلاصه ای از فواید عسل رادراختیارشما عزیزان قرار میدهیم و درپست های بعدی ازانواع عسل و نحوه تشخیص انهااز یکدیگر بیشتر صحبت میکنیم.

تاریخچه عسل

انسان ها از هشت هزار سال پیش شروع به کشت عسل کردند قدیمی ترین عسل به جا مانده در گرجستان کشف شد. عسل به طور گسترده در مصر و یونان باستان استفاده می شده است. بعد از طی سالها عسل جایگاه خود را در طب سنتی چینی و هندی نیز پیدا کرد.یونانیان باستان عسل را دارو می دانستند و معتقد بودند که اگرعسل به طور منظم مصرف شود  عمر انسان می تواند طولانی شود. متفکران اولیهمانند هومر ، فیثاغورس ، اوید ، دموکریتوس ، بقراط و ارسطومعتقد بودند مردم باخوردن عسل سلامتی خودراحفظ می کند.

فواید عسل برای پوست

در زخم ها  استفاده زودهنگام از عسل می تواند ریسک زخم شدن  را کاهش دهد. در مورد سوختگی های کوچک، می توانید ابتدا بلافاصله با ریختن آب و کاهش دمای آن، مقداری عسل بر روی قسمت آسیب دیده بریزید.روند منحصر به فردی که عسل ایجاد می کند ، آن را به ویژه برای استفاده های آرایشی مانند پاک کردن آکنه ، جای زخم ها ، و رنگ پوست شب بسیار ارزشمند می کند.عسل خام دارای اجزای مفید برای پوست شما است ، خصوصاً اگر دچار آکنه یا بیماری های خود ایمنی پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس هستید. حتی می توان با استفاده از عسل روی پوست ،مشکات پوستی را کنترل کرد.

عسل خام همچنین یک لایه بردار طبیعی است ، به این معنی که استفاده از آن روی صورت پوست خشک و کدر را از بین می برد و سلول های جدید پوست را در زیر نشان می دهد.مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قدرتمند است.

سه قاشق قسمت عسل و یک قاشق دارچین تازه آسیاب شده یا خالص را مخلوط کرده و با استفاده از مایکروویو مخلوط را کمی گرم کنید. به پوست خود بمالید و مخلوط را به مدت 8 تا 10 دقیقه بگذارید. با استفاده از آب گرم کاملاً شستشو داده و پوست خود را خشک کنید.توجه داشته باشید اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.عسل به روند بهبودی بدن شما کمک می کند ، که ممکن است باعث از بین رفتن جای زخم شود. می توانید از عسل به عنوان یک درمان لکه ای بر روی جای زخم استفاده کنید و آن را هر روز یا یک روز در میان به عنوان خمیر در محل زخم خود استفاده کنید.

عسل وتقویت سیستم ایمنی بدن

فلاونوئیدها و پلی فنول ها که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند ، دو مولکول اصلی فعال زیستی هستند که در عسل وجود دارد. آنتی اکسیدان ها در خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن کمک می کنند. عسل "سازنده سیستم ایمنی بدن ،خواص آنتی اکسیدانی ، ضد باکتریایی و ضد توموری است.عسل و به خصوص عسل مانوکا حاوی متیل گلیوکسال بیشتری است که مسئول فعالیت ضد باکتری عسل است این ترکیب همچنین می تواند ارتقای ایمنی بدن نقش داشته باشد. از طرفی این ترکیب تولید سیتوکینز میکند که( پیام رسان سلولهای ایمنی بدن) را تحریک میکند.عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد میکروبی  است که به مبارزه با سرماخوردگی میپردازد. عسل می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. همچنین، عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که باعث بهبودی سریع‌تر و کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی در آینده می شود.

انواع خواص عسل برای بدن

1.ازبین بردن سرفه

2.تقویت معده

3.مسکنی برای دندان درد

4.موثردرکاهش وزن

5.سم زدایی و رفع مشکلات سینوسی

6.کاهش دهنده عوارض بیماری های قلبی  وعروقی

7.کاهش اضطراب

ترکیب عسل با دارچین دراکثرموارد ذکرشده میتواند تاثیر عسل را دوچندان کند.

تاثیر عسل درافزایش حافظه

در مصرف مداوم قندها یی که سریع جذب می شوندمتعاقبا بی حالی یا غش، استفاده از آب قند یا محصولی که دارای قند بالایی باشد ( نوشابه های دارای قند) فرد بلافاصله سرحال می شود یا در اروپا و انگلیس به بازیکنان حرفه ای معمولا نوشابه هایی با کالری بالا یا قند داده می شود. مصرف عسل  ذخایر سوختی کبد را بالا می برد  میزان قند خون به حد پایدار می رسدوفرد از عملکرد بهتری در طول روز برخوردار میشود.

دراصل «عسل» داراى مقادیرى ویتامین «د» است. ویتامین «د» موجود در عسل اعمال بین کلسیم و فسفر را تنظیم مى‌کند و در نتیجه باعث تنظیم کار اعصاب مى‌شود.اعصابى که با یون‌هاى کلسیم و فسفر فیزیولوژیک داشته نگه‌دارنده‌ى حافظه مى‌باشند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۱۱
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی