ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

انواع عسل وراههای تشخیص ان

انواع عسل وراههای تشخیص ان از طرق مختلفی صورت میگیرد عسل ها به جهت تولید و استخراج به انواع مختلفی تقسیم می شوند.ازانجایی که دربازار عسل های تقلبی بسیاراست بایداطلاعات کاربردی درمورد عسل را یادگرفت تاازین طریق انتخاب محصول مناسبی داشته باشیم.

ایپک دراین راستا دراقدامی علاوه بر فروش محصولات عسل طبیعی اطلاعاتی هم دراختیارشما قرار میدهد تابااطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید ازشرکت مابکنید.

طبقه بندی عسل متناسب بامنبع شهدگل

الف) عسل تک گل :عسلی است که بخش اعظم شهد مورد استفاده در تهیه آن از یک گیاه تامین شده باشد.زنبور در سراسر منطقه پرواز می کند و امکان ندارد که فقط از شهد یک گیاه استفاده کند.بنابراین با توجه به پوشش گیاهی منطقه، عسل های تک گل نامگذاری می شوند؛ مثل: عسل آویشن، عسل مرکبات، عسل گون، عسل کُنار و…در برخی کشورها از جمله فرانسه، با محصور نمودن باغ میوه به وسیله سیم توری،اجازه خروج زنبور عسل را از باغ میوه نمی دهند و به این ترتیب عسلی که زنبور تولید می کندعسل خالص از همان میوه است.این روش به علت اینکه هزینه بسیار زیادی دارد در ایران اجرا نمی شود.

ب)عسل چندگل:عسل طبیعی چند گیاه یا عسل چند گل ، یکی از انواع عسل طبیعی است که از گیاهان متعددی حاصل می‌‍شودکه خواص بسیاری داردعسل طبیعی چند گیاه به دلیل داشتن آنزیم‌های گوارشی از قبیل ‌آمیلاز،‌ ساکاراز، لیپاز و…، به هضم غذا کمک می‌کند.وزنبورداران دراین تولید دخل و تصرفی نداشته واز هیچ واسطه مصنوعی استفاده نمیکنند.

در هر کجای ایران که پوشش گیاهی گل داشته باشد قابل برداشت است. عسل چندگیاه پرمصرف ترین نوع عسل در ایران است. از آنجا که تولید این نوع عسل بسیار زیاد است، قیمت عسل چندگیاه نسبت به دیگر انواع عسل طبیعی کمتر است.

طبقه بندی عسل براساس زمان تولید

تولید عسل های پاییزه که از اواسط تابستان تا اوایل پاییز بطول می انجامد.فصل برداشت عسل زمانیست که طبقه یا قاب‌های عسل، پر از عسل شده شده باشند، که شرایط آب و هوایی تو این موضوع خیلی موثره. هر زمانی که گل شروع به شکفتن و شهد دهی کند زنبورهای عسل از اون گل شروع به شهد گیری می‌کنند، که این زمان تو نقاط مختلف متفاوت است.

نوعی دیگری از عسل بهاره است عسل مرکبات و عسل اقاقیا و درختان میوه که زنبور داران در اوایل بهار جمع آوری می کنند.

تغییرات دمای هوا در تبخیر عسل تاثیر بسیاری دارد؛ چرا که اگر هوا گرم باشد، زنبورها به راحتی شهد را تغلیظ می‌کنند اما اگر هوا مرطوب یا نامناسب باشد احتمال آنکه عسل از قوام مناسب برخوردار نباشد بسیار است. به همین دلیل است که عسل‌های مناطق شمال ایران رقیق‌تر از عسل مناطق ییلاقی یا کوهستانی ایران است.

عسل مصنوعی یاتقلبی

عسلی که با مواد دیگر مخلوط شده و ناخالص است. این ماده امکان دارد در ابتدا عسل واقعی بوده باشد، اما مواد دیگری به آن افزوده شده تا مقدار آن افزایش یابد یا ارزش آن بیشتر شود: گلوکز، دکستروز، ملاس (شیره چغندر)، شربت شکر، شیره ذرت، نشاسته یا سایر فرآورده‌ های مشابه به غیر از شهد گل.

حتی عسل مصنوعی را نیز می ‌توان به عسل واقعی افزود. برخی می‌ گویند این مخلوط قند معکوس و عسل طبیعی، کیفیت عسل را افزایش داده و مخصوصاً باعث هضم راحت‌ تر آن می ‌شودکه هنوز اثبات نشده.

عسل مصنوعی به منظور استفاده در شیرینی ‌پزی ‌ها به عنوان شیرین کننده نان‌ های مخصوص و انواع دیگر شیرینی‌ ها نظیر پرینتن (کلوچه ‌های عسلی با روکش مغز بادام)، نان زنجبیلی و تمام محصولات شیرینی‌ پزی ‌ها و همچنین جهت استفاده در رستوران ‌ها به عنوان شیرین کننده نوشیدنی ‌های ترکیبی، مالیدن بر روی گوشت برای تهیه کباب ترد و لایه ‌دار و شیرین کردن انواع خوراکی ‌ها ابداع شد.

اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش  رایحه مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید. هر نوع عسل طبیعی بویی متناسب با گل استحصال شده از آن دارد. عسلی که بوی خاصی ندارد کمی مشکوک به تقلبی است. طعم عسل مصنوعی چیزی شبیه به ابنبات می باشد درصورتیکه عسل طبیعی بلافاصله در هان اب میشود.

راه ساده برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی

عسل راداخل ظرفی ریخته واب بریزید وظرف را بصورت دورانی حرکت دهیدبعداز دودقیقه متوجه شکلهای هندسی رویعسل شبیه به شکل هندسی کندو مانندی می شوید درواقع عسل شل عسلی خودرا حفظ میکند.

راه بعدی عسل را در آب سرد بریزید خواهید دید که عسل طبیعی کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می شود.

یک راه دیگر برای تشخیص عسل طبیع از تقلبی اینگونه است که اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است.

راه دیگرهم این است که اگر عسل را روی نان تست بمالید اگرعسل طبیعی باشد نان تست نمدار می شود اگر نه سفت می شود.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۶/۱۲
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی