ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی کودکان چاق

رژیم غذایی کودکان چاق ،در طول چند سال اخیر، تعداد کودکان مبتلا به چاقی و اضافه وزن به طور چشمگیری افزایش یافته است. به دنبال این مسئله بسیاری از والدین در جستجوی راه حل‌های رژیمی برای کودکان خود هستند تا از بیماری‌های قلبی، دیابت، آسم و حتی تبعیض اجتماعی در آینده جلوگیری کنند. به همین دلیل چند پیشنهاد رژیمی برای کودکان دارای اضافه وزن می‌تواند کمک کننده باشد.

برای آنکه بهترین نتیجه را برای کودکان چاق یا دارای اضافه وزن داشته باشید، باید کالری دریافتی‌شان را با رژیم غذایی مناسب متعادل کنید. رژیم غذایی باید بر مصرف میوه، سبزی و غلات پایه‌گذاری و از مصرف مواد غذایی فرآوری و تصفیه شده جلوگیری شود.

هرچند بزرگترین مشکل این است که چطور به کودکانمان رژیم غذایی بدهیم .دراین مطلب با مواردی آشنا می شویم.

چگونه به بچه‌های چاق رژیم بدهیم؟

1. تغذیه سالم را به کودک بیاموزید.

2. تنقلات بی‌ارزش را از برنامه غذایی کودک حذف کنید.

3. کودک را به مصرف انواع سبزی و میوه ترغیب کنید.

4. غذا خوردن پس از سیری، ممنوع!.

5. ورزش را از قلم نیندازید.

8. فست‌فود را محدود کنید.

در کودکان بدقلق و لجباز بیان این موضوع که چاق هستی و نباید بخوری اثر عکس دارد و باعث افزایش میل کودک به خوردن می‌شود. بهترین کار این است که غیرمستنقیم به کودکان چاق رژیم بدهید.

مثلا ظرف غذای کودک را کمی کوچک کنید یا اگر به رستوران می‌روید به‌جای 3 پرس غذا 2 پرس سفارش دهید و هر یکی دو قاشق یا اگر پیتزاست، یک برش از غذای کودک بردارید. همین مقدار کم به‌تدریج باعث می‌شود وزن کودک کم شود. البته باید کودک زیرنظر متخصص تغذیه هم باشد زیرا افزایش وزن با افزایش قد کودک طبیعی است.

چه رژیمی برای کودکان چاق مناسب است؟

به جای نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی شکر، بطری آب برای بچه‌‌ها بگذارید. شیر کم چرب یاماست کم چرب هم درکنار غذایشان قراردهید.

حداقل یک نوع میوه در ظرف غذایشان بگذارید اما میوه نباید مثل کمپوت در شربت شیرین قرار داشته باشد.

به جای شیرینی‌ها و کلوچه‌های پرچرب و پرشکر بزرگ آماده، خودتان کلوچه بپزید. چون هم می‌توانید اندازه هر تکه را خودتان مشخص کنید و هم جانشین‌های سالم‌تری مثل: جودوسر، میوه‌های خشک و تکه‌‌های هویج را در آنها استفاده کنید.

سیب زمینی آب پز را به جای پر کردن آن با پنیر، کره و خامه ترش با سس سالسا سرو کنید.مطمئن شوید که فرزندانتان هر روز صبحانه می‌خورند. ترجیحا غلات حجیم شده صبحانه که حاوی شکر هستند یا نان روغنی‌های پر شده از مربا بخورند.

غلات صبحانه گندم کامل بدون رنگ‌های افزودنی، شکلات و شکر مناسب هستند و نیز مقداری میوه و نوشیدنی‌های طبیعی مثل شیر یا آب میوه غلیظ هم درصبحانه به آنها بدهید.

مدت تماشای تلویزیون را برای کودکان کاهش دهید.

با محدود کردن مدت زمان تماشای تلویزیون و کامپیوتر به نوعی از مصرف میان وعده های فراوان نیز اجتناب می کنید و مشوق کودکتان در افزایش فعالیت بدنی باشید.

همچنین بررسی ها نشان داده اند که درصد چربی بدنی در کودکانی که زمان تماشای تلویزیون را محدود کرده اند کاهش یافته است.

وقتی زمان تماشای تلویزیون و کامپیوتر در کودکان محدود گردد در نتیجه آنها تفریحات فعال تری را می یابند . محدودکردن زمان تماشای تلویزیون به این معنا است که زمان بیشتری برای فعالیت و جنب و جوش در کنار یکدیگر خواهید داشت.

ذائقه های غذایی به سرعت در کودکان شکل می گیرند و لذا از ابتدا، غذاهای متنوع را به کودک ارائه دهید . شکل گرفتن دوست داشتن و یا دوست نداشتن غذا ها حتی ممکن است از سنین شیرخوارگی شروع گردد. ممکن است لازم باشد که یک غذای جدید را برای چندین بار به کودک ارائه کنید و پافشاری کنید تا سرانجام کودک آن را بپذیرد. کودک را هرگز مجبور به خوردن غذایی نکنید.

اجازه دهید که هر زمان که کودکتان حس کرد به اندازه کافی خورده است، غذا خوردن را ترک کند. اغلب والدین با این عقیده که کودک باید تمام محتویات ظرف غذایش را بخورد فرزندانشان را بزرگ می کنند.

در حالی که این کار باعث می شود تا کودکان نتوانند در هنگام سیر شدن به ندای سیری بدنشان پاسخ دهند و یاد نمی گیرند که در هنگام سیر شدن باید دست از غذا بکشند و در نتیجه ممکن است در طی زمان  کودکان مستعد به پر خوری و اضافه وزن گردند. پس اگر کودکان به احساس سیری شان توجه کنند و به آن پاسخ دهند کمتراحتمال داردکه به پرخوری مبتلا گردند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۷/۰۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی