ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

اهمیت رعایت بهداشت تغذیه

اهمیت رعایت بهداشت تغذیه ،امروزه جهان درگیربیماری کرونا شده است .رعایت بیش از پیش بهداشت درالویت اول مردم جهان قرارگرفته است.از تولید تا بسته بندی مواد غذایی شامل پروتکل های بهداشتی می باشد. امروزه بیماریهای ناشی از مسمومیت غذایی آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. اگر غذا در معرض آلودگی و فسادقرار گیرد.می تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد .چرا که غذا حاوی مواد مغذی است . میکروب ها نیزبرای رشد نیاز به مواد مغذی دارند. پس غذا می تواند منشاء بیماری باشد. اگر به طور وسیع این مسئله را در نظر بگیریم. بهداشت مواد غذایی از مزرعه تا سفره اهمیت دارد . هر سه مرحله ی تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

شرکت ایپک در تهیه و توزیع پک های پذیرایی نهایت دقت رادارد تا تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود .

عواملی که موجب آلودگی و یا فساد مواد غذایی می شوند

باکتری ها،کپک ها، مواد شیمیایی آفات نباتی هستند. باعث آلودگی و فساد مواد غذایی شوند. مصرف بی رویه آنها موجب باقی ماندن سموم در علوفه می شود .با مصرف شیر و گوشت این دامهای آلوده، انسان نیزآلوده می شود .
باقی ماندن سموم دفع آفات بر روی میوه ها نیز می تواند موجب مسمومیت شود.
حشرات و حیوانات موذی، انواع موش ها،موجب انتقال باکتری های بیماری زا به مواد غذایی می شوند.

موادغذایی ازحیث فسادپذیری به سه دسته تقسیم می شوند

۱ – مواد غذایی با فسادپذیزی بالا: مانند شیر، گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ.
۲ – مواد غذایی نیمه فساد پذیر: مانند سبزی ها و میوه ها .
۳ – مواد غذایی دیرفاسد شونده : مانند حبوبات و دانه های غالت خشک گندم و برنج .

بیماری هایی که از طریق غذا منتقل می شوند

آلودگی و فساد مواد غذایی میتواند مشکالت زیادی برای انسان به وجود آورد.ازعلائم مسمومست غذاهای پخته می توان به استفراغ و اسهال اشاره کرد .
بیماری های ناشی از غذا به دو صورت بروز می کنند. دسته ای از این بیماری ها شامل مسمومیت های غذایی هستند . به علت آلودگی مواد غذایی علائم خود را به سرعت نشان می دهند.بیماری ها با اسهال و استفراغ های شدید منجر به مرگ می شوند .
دسته دوم به دلیل آلودگی مواد غذایی به انواع مواد شیمیایی،بـروز مـی کند . علائم آن ها در درازمدت نمایان می شود. اگر مواد غذایی از جمله سبزی ها و کاهو به تخم انگل های روده ای آلوده باشند. میتوانند باعث بیماری های انگلی شوند .

نان های کپک زده که به مصرف تغذیه دام می رسند. باعث ورود این سم به شیر گاوشده .و با مصرف شیر آلوده، سلامت انسان به خطر میافتد. مصرف موادغذایی آلوده به سم آفالتوکسین ممکن است موجب بروز سرطان کبد شود .

تعریف بهداشت غذایی

به کلیه مواد خوردنی، آشامیدنی که به وسیله موجودات زنده مصرف میشود . به عنوان منبعی از انرژی و مواد مغذی به مصرف سوخت و ساز بدن می رسد .غذا گفته می شود. یکی از عوامل موثر درحیات هر موجود زنـــــده غذا می باشد . ادامه زندگی بدون دسترسی به غذای مناسب امکان پذیر نیست.همین ماده غذایی در صورتی که ناسالم و غیر بهداشتی باشد . تنهابرای تامین نیازهای بدن مفید نیست .بلکه می تواند عامل بـــروز بیماریهای گوناگونی از جمله مسمومیتها ، بیماریهای روده ای، آلرژی،غیره شود.

کلیه اقداماتی است که انجام آنها موجب می گردد یک ماده غذایی ازابتدای تولید تا زمان مصرف آن توسط مصرف کننده سالم باشد. موجب بیماری انسان نگردد.بهداشت غذایی گفته میشود.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۷/۱۲
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی