ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

آداب پذیرایی در ادارات و سازمانها

آداب پذیرایی در ادارات و سازمانها ،یکی از دغدغه هایی که مدیران و کارکنان خدماتی و پذیرایی در ادارات و شرکت ها در زمان جلسات رسمی دارند. این است که پذیرایی از مهمانان رسمی چگونه می‌باشد؟.

آیا تشریفات و آداب پذیرایی رسمی به درستی رعایت می‌شود یا خیر؟.

اولین نکته، خوردن و آشامیدن قبل یا بعداز جلسات رسمی باعث اعتمادسازی و صمیمیت بیشترشما با مهمانان و سایر شرکت‌کنندگان خواهد شد .نکته ی بسیار مهم، هر چقدر مهمانی و جلسه رسمی ‌تر باشد.

نحوه ارتباطات اجتماعی و رعایت آداب پذیرایی شما مهم‌تر خواهد بود.پس هم مدیران و هم نیروهای پذیرایی بسیار ضروری است که آموزش‌های لازمه را در این زمینه ببینند.شما در اولین قدم باید کاری کنید که مهمانان احساس راحتی کنند و در دومین قدم برای پذیرایی از مهمانان رسمی، باید به هر چه تمام‌تر زیبا آداب آنرا پیاده کنید.شرکت ایپک برای این نوع از پذیرایی هم پیشنهاداتی دارد. شما می توانید اقلام مورد نیاز خودرا برای پذیرایی باقیمت عمده از شرکت ایپک سفارش دهید.سپس از پک های پذیرایی مقوایی با شمایلی بسیار شکیل برای پذیرایی از مهمانانتان استفاده کنید .آسوده خاطر باشید که به بهترین شکل ممکن همه چیز انجام می شود.

میوه ها در مهمانی و جلسات رسمی

برای پذیرایی از مهمان رسمی، اگر قرار هست برای جلسات خود میوه هم داده شود، باید به دونکته مهم توجه کنیم:
۱. وسایل پذیرایی: بشقاب میوه خوری + کارد + چنگال.۲. نوع میوه ها
نکته۱: از کاردی استفاده کنیم که سر آن تیز نباشد و گرد باشد، اینگونه کاردها مناسب جلسهرسمی و مهمانی های رسمی هستند.نکته۲: می بایست کارد و چنگالی استفاده کنیم که از یک مارک و مدل باشند و به اصطلاح ست باشد.میوه هایی انتخاب کنیم که مناسب جلسات باشد، برخی میوه‌ها به دلایلی مختلفی مثل (سختی درخوردن، اندازه بسیار بزرگ یا کوچک آن، بو، طعم و مزه آن) نباید استفاده شود میوه هایی مانندانار، آناناس نامناسب‌اند . اگر تاکید دارید حتماً شرکت‌کنندگان از این میوه‌ها و یا میوه‌هایی شبیه به اینها پذیرایی شوند. باید انار را باید دانه کرده و داخل کاسه‌ای ریخته و قاشقی را داخل آن بگذارید .

برای آناناس باید پوست کرده در بشقاب و به همراه آن چنگال و کارد گذاشته شود.برای جدا کردن پوست یا تکه تکه کردن میوه از کارد و برای خوردن از چنگال استفاده می کنیم.اگر مهمان‌های شما از خارج از کشور هستند. باید در انتخاب میوه ها کمی حساس تر و با وسواس بیشتری انتخاب نمود. مثلا خیار سبز که همه ی ما در زمان پذیرایی در بین میوه ها دیده میشود. افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند، خیار را جزء سبزیجات می دانند . در پذیراییهای اداری خود استفاده نمی کنند. بنا به شرکت‌کننده خارجی خود می‌توانید اطلاعاتی بدست آورید که چه میوه‌هایی باتوجه به کشورشان برای آنان خوشایند و ناخوشایند یا پذیرفته شده یانپذیرفته شده است.البته برخی با هنر میوه آرایی آشنایی دارند که در اینصورت نیز پذیرایی شما را بسیار زیباتر خواهدکرد.

ترتیب پذیرایی از مهمان در جلسات رسمی

مهمان ما همیشه الویت اول در شروع پذیرایی نوشیدنی‌ها یا خوردنی‌ها دارد . بعداز آن مدیر یارئیس جلسه و به همین روال از مقام بالا شروع شده و تا پایین ترین مقام ادامه پیدا می کند.
نکته‌ی بسیار مهمی که وجود دارد اینکه ما شروع پذیرایی را براساس مقام مطرح کردیم. اما به این معنی نیست که مقامات با جایگاه های متفاوت اگر در جاهای مختلفی نشسته باشند ما هم بایدمدام جابه جا شویم، افرادی که دراطراف مهمان ما هستند باید براساس الویت باشد و مابقی را به ترتیبی که نشسته اند پذیرایی میکنیم.معمولاً سرپرستان و معاونین و مهمانان بالای هر مکانی می‌نشینند . برای رعایت آداب پذیرایی درمهمانی رسمی باید نوشیدنی ها و خوردنی ها هر چه می‌خواهد باشد را از آنان شروع کنیم.

پذیرایی از مهمانان با چای و نسکافه

اگر جلسه داخلی باشد آبدارچی بعد از ورود به اتاق کنفرانس ابتدا باید نزد رئیس جلسه برود وپذیرایی را از وی شروع کند .نفردوم جهت پذیرایی معمولا فرد مهم بعد از رئیس جلسه است که باید در سمت راست رئیس جلسه نشسته باشد.اما اگر در سمت چپ بود پذیرایی شونده بعدی ایشان خواهند بود.برای پذیرایی با نسکافه باید بدانیم چه نوعی از نسکافه وجود دارد که مناسب است .دراصل دو نوع نسکافه در بازار وجود دارد1-نسکافه فله 2-نسکافه بسته بندی

جهت آماده سازی نسکافه به صورت فله بسته به زائقه ی افراد دارد. اگر آنها دوست دارند نسکافه تلخ بخورند باید بیشتر نسکافه ریخته شود و کمتر شیر بریزیم . در صورتی که افراد علاقه ای به نسکافه تلخ ندارند استفاده از شیر بیشتر جهت تهیه نسکافه منطقی تر به نظر می رسد.اما نکته مهم در آماده سازی هر دو نسکافه این است که اول باید نسکافه را داخل فنجان بریزیم بعد آب جوش را اضافه نمائیم. آنچه در پذیرایی توسط انواع نسکافه مهم به نظر می رسد این است که قرار دادن دستمال کاغذی و قاشق چای خوری در نعلبکی یک الزام می باشد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۷/۱۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی