ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

اصول پذیرایی و تشریفات

اصول پذیرایی و تشریفات ،ایرانی مهمان نواز،از قدیم تا به امروز توجه خاصی به پذیرایی از مهمان واصول وآیین مهمان داری داشته ودارد.جمله ی "مهمان حبیب خداست"نشان بارزی از مهمان داری ایرانیان است.
برگزاری یک مهمانی رسمی واجرای خوب آن،کار بسیار سنگینی است وبه مهارت ومدیریت نیاز دارد وبا برنامه ریزی دقیقی که از قبل تعیین شده است ، می توان به راحتی آن رابرگزار کرد.قبل از تدارک دیدن برای مهمانی ،تهیه یک منوی خوب وکامل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.بدین منظور ابتدا باید تعداد ونوع غذا،پیش غذا ودسر از قبل به دقت مشخص شود.

هنگام برنامه ریزی ،باید زمان شروع مهمانی را در نظر گرفت وحدالامکان ،بیشتر کار ها را روز قبل از مهمانی انجام داد و کمترین کارها را برای روز مهمانی گذاشت تا بتوانیم از همان لحظه شروع مهمانی د رکنار مهمانان خود حضور داشته باشیم تا هم خود وهم مهمانان،از هر لحظه مهمانی لذت ببریم.شرکت ایپک با آماده سازی پک های پذیرایی برای شما عزیزان صفرتاصد برگزاری مراسم را برعهده گرفته و بهب هترین شکل ممکن آن را برگزار می کند.

تهیه منوی پذیرایی

از غذاهایی که دارای رنگ وطعم نزدیک به هم هستند ،استفاده نکنید.به عنوان مثال بهتر است اگر یکی از غذا ها مرصع پلو بود،دیگر زرشک پلو یا شیرین پلو کنار آن سرو نشود.یا انتخای کوفته تبریزی سر میزی که در آن رولت گوشت سرو می شوددرست نیست.از دیگر غذا هایی که دارای رنگ وظاهری نزدیک به هم هستند،می توان سبزی پلو،سیر پلو،گشنیز پلو و باقالا پلو را نام برد.همچنین سرو ماکارونی در کنار انواع پاستا،لازانیا و کانلونی دلپسند نخواهد بود.در نظر داشته باشید که تنوع ،از مهم ترین عوامل تهیه منوی غذایی است.

برای تهیه یک منوی خوب،ابتدا غذای اصلی را تعیین کنید.پس از انتخاب غذای اصلی ،نوبت غذاهای جنبی است که باید کاملا ً متفاوت با غذاهای اصلی باشد .برای منوی مثال زده شده در بالا یک نوع کوکو،یک نوع غذای خمیری،یک نوع لازانیا یا یک نوع غذای پنیری مناسب هستند.سپس نوبت انتخاب یک دسر خوب است که به دقت زیادی نیاز دارد.تنوع ودر عین حال هماهنگی دسر های تهیه شده، می تواند جلوه شگفت انگیزی به میز غذا بدهد.از دسر های شکلاتی ،نسکافه ای ،کارامل و دیگر دسر های که رنگ و طعم تقریباً یکسان دارند،کنار هم استفاده نکنید.

ولی هر کدام از این دسر ها،اگر در کنار دسر هایی با میوه های طبیعی مانند:پرتقال ،آناناس و لیموترش قرار گیرند،می توانند تضاد رنگی و طعم بسیار جالب وخوشایندی ایجاد کنند.

چگونگی سرو غذا

یک منوی کامل شام یا نهار   در اصول پذیرایی و تشریفات ،شامل :اردو وسوپ ،سالاد،غذاهای اصلی وغذاهای همراه،پا سفره ای ودسر است که برای زمان سرو آنها باید از قبل برنامه ریزی کرد.اردو را می توان در سینی چیده واز قبل آماده کرد ودر مهمانی هایی که با تعداد زیاد برگزار می شود(بالای ۱۰۰ نفر)،۲-۱ ساعت قبل از شام سرو کرد.سرو سوپ نیز مانند سرو اردور،می تواند خارج از میز غذا انجام گیرد .کرم سوپ ها (سوپ های فنجانی)رامی توان قبل از شام در اتاق پذیرایی سرو کرد.برای این کار ،ابتدا پیش دستی ،دستمال سفره،نمک وآبلیمو سر میز گذاشته می شود .سپس سوپ داغ یا سرد ،در فنجان های چیده شده در سینی مانند نوشیدنی سرو می شود.در صورت سرو سوپ قبل از شام یا نهار،نیازی به چیدن بشقاب وقاشق مخصوص سوپ سر میز غذا نخواهد بود.

دسر نیز که مرحله پایانی سرو غذا است .می تواند خارج از میز غذا سرو شود .برای این کار باید یک میز جداگانه مخصوص دسر در نظر گرفته شود تا انواع دسر وسرویس مربوط به آن،روی آن میز چیده شود.همچنین می توان پس از اینکه مهمانان میز غذا را ترک کرده ودر اتاق پذیرایی نشستند،پس از مکث کوتاهی (حداکثر نیم ساعت)،دسر را در ظرف های تک نفره در اتاق پذیرایی سرو کرد که در این صورت ،نیازی به قرار دادن بشقاب یا قاشق یا چنگال دسر روی میز شام نخواهد بود .

 روش چیدن ظروف غذا روی میز

 

استفاده از رومیزی برای شام الزامی است ودر مهمانی هایی که پذیرایی به صورت نشسته انجام می گیرد.باید رومیزی از اطراف میز ۵۰-۴۰ سانتیمتر آویزان باشد.به هیچ عنوان ،نباید روی آن را با نایلون پوشاند .

ظرف ها را به تعداد مناسب در مقابل هر صندلی قرار دهید وبین صندلی مهمانان ،رای حرکت آرنج وبازوها ،فاصله در نظر بگیرید.فاصله بین بشقاب ها از هم باید ۷۰-۶۰ سانتیمتر باشد.بیشتر از ۳ بشقاب روی هم قرار نگیرد .اگر تنوع غذا بیشتر از ۳ تا بود ،بهتر است بشقاب وقاشق وچنگال مربوط به آن ،هنگام سرو آورده شود.کارد وقاشق ها باید سمت راست بشقاب قرار گیرند ولبه تیز کارد باید به سمت بشقاب باشد .در سمت چپ ،چنگال ها را قرار دهید وبیشتر از ۴ عدد چنگال یا کارد وقاشق در هر طرف بشقاب باشد .

دستمال سفره را در سمت چپ بشقاب ،یا مقابل آن یا داخل آن قرار دهید .در صورتی که سوپ در سالن پذیرایی سرو شود ،دستمال سفره در وسط بشقاب قرار می گیرد ودر صورتی که سوپ روی میز آورده شود ،دستمال سفره در سمت چپ بشقاب قرار می گیرد .در صورت سرو دسر بعد از شام،می توانید دستمال سفره را جلوی بشقاب نیز قرار دهید .

سرو غذا باید از طرف چپ مهمان ها انجام پذیرد وپس از سرو کامل غذا،ظرف های کثیف را نیز از طرف چپ مهمان ها جمع کنید.ظرف های تمیز را از طرف راست مهمان ها روی میز گذاشته وانواع نوشیدنی نیز باید از سمت راست مهمان سرو شود.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۷/۱۴
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی