ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

اهمیت وعده غذایی ناهار

اهمیت وعده غذایی ناهار ،صبحانه مهمترین وعده غذایی و بعد از آن شام از اهمیت بالایی برخوردار است اما وعده ناهار جز کم اهمیت ترین وعده های غذایی بشمار می آید.

درکشورهای اروپایی به جا وعده ناهار از میان وعده استفاده می کند و صبحانه وشام مناسبی سرو می کنند.وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می گردد. به همین دلیل در طب اسلامی و طب سنتی دو وعده مصرف غذا در صبح و نزدیک غروب توصیه شده است.ناهار نخوردن و به جای آن استراحت موجب سلامتی و تناسب اندام است.کم کردن فاصله ی زمانی بین صبحانه و شام یک روش خوب برای حذف ناهار است. صبحانه درفاصله ۹ تا ۱۰ صبح؛ شام هم بعد از اذان مغرب، با کمترین فاصله زمانی، که تقریبا ۳ الی ۴ ساعت قبل ازخواب است. خوردن ناشتا هم بعد از اذان صبح توصیه می شود.

چرا زمان بندی وعده های غذایی بسیار مهم است؟

تلاش های شما برای رسیدن به وزن ایده آل و داشتن تناسب اندام زمانی که غذای اشتباه در زمان اشتباه مصرف کنید بی نتیجه می ماند. زمان و میزان مصرف مواد غذایی در همه شرایط و به خصوص زمانی که ورزش می کنید بسیار اهمیت دارد. زمان بندی مصرف مواد غذایی سبب بهبود سوخت و ساز بدن و تعادل هورمونی می شود . یکی از هورمون هایی که میزان و زمان ترشح آن اهمیت دارد انسولین است. انسولین ورود مواد غذایی به سلول های عضلانی را تنظیم می کند اگر ترشح انسولین منظم نباشد دچار تجمع چربی در بدن می شوید.

خوردن وعده های غذایی بیشتر و کم حجم مفید تر از خوردن وعده های غذایی با تعداد کم و با حجم بیشتر است. هضم و جذب نیازمند انرژی می باشد، در صورتی که مواد غذایی مورد نیاز خود را در دو یا سه وعده میل کنید بدن انرژی زائد انباشته را به صورت چربی ذخیره می کند اما اگر همین میزان مواد غذایی را در 5 یا 6 وعده مصرف کنید علاوه بر اینکه جریان مداوم مواد غذایی را برای خود تامین کردید بدن برای هضم و جذب این وعده ها چون نیاز به انرژی بیشتری دارد کالری کمتری برای ذخیره دارد.

آیا وعده ناهار را حذف کنیم؟

اگر شخصی دچار ضعف می شود باید شام را خوب بخورد چرا که شام فواید بسیاری دارد . ترک آن باعث ضعف شدید بدن می شود. شام در اسلام مهم ترین وعده غذایی است و هر موقع بعد از مغرب خورده شود شام محسوب می شود.

عموما شاهد هستید خوابی که در وعده بعد از ظهر به علت مصرف ناهار و خستگی حاصل از فعالیت روزانه میباشد، دارای عوارض شدید مانند: کوفتگی بدن، سردرد، بی حالی، بی حوصلگی، و… می باشد و عموما بعد از بیدار شدن نیز تا مدتی افراد کسل هستند، بالاخص اینکه  خواب با شکم پر و خستگی با فصل پاییز توام شده است.

با شروع شدن ایام مدارس بنا به علل مختلف استفاده از وعده ناهار در منازل افزایش می یابد و بعد از ناهار نیز فرزندان و همچنین افراد کارمند و کارگر به علت خستگی حاصل از کار و تدریس و همچنین مصرف ناهار که موجب تشدید علایم خواب و خستگی میشود به استراحت میپردازند، که این خواب بسیار مضر می باشد.

مزایای حذف تدریجی وعده ناهار از رژیم غذایی

ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری ها می شود:

  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از چاقی
  • پیشگیری و درمان  چربی خون
  • پیشگیری و درمان قند خون ودیابت.
  • پیشگیری و درمان کبدچرب
  • پیشگیری از ضعف حافظه ودرمان ضعف حافظه.
  • پیشگیری از غلبه دم و درمان کمکی در مهار غلبه دم
  • پیشگیری از فشار زیاد به معده و درمان کمکی جهت پاکسازی معده.
  • پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای مختلف قلبی مانند انسدادها، ضعف عضلات و درمان کمکی آن.
  • ترک تدریجی نهار موجب تقویت کلی بدن، ایجاد نشاط، جوانی، طول عمر و… میشود.
ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.شما عزیزان می توانید پک های پذیرایی صبحانه و میان وعده وزیپ کیپ های مخصوص مراسم ترحیم را هم ازطریق سایت و هم تلفن های تماس ثبت سفارش کرده و در کوتاهترین زمان ممکن برای شما در سراسرایران ارسال شود.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۹/۰۹
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی