ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تاثیرمصرف ویتامین دی در درمان کرونا

تاثیرمصرف ویتامین دی در درمان کرونا ،با شروع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام متخصصین و محققین را برای درمان این ویروس جدید به تکاپو وا داشت، از جمله توجهات به سمت نقش مکمل ها و ویتامین ها برای پیشگیری و افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید-۱۹ معطوف شد.

طبق مطالعات صورت گرفته  افراد از مولتی ویتامین‌ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ استفاده کنند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه به عنوان منبع غنی ویتامین‌ها توصیه می شود.بالا بردن سیستم دفاعی بدن نه اینکه بدن را از خود ویروس کونا مصون می دارد بلکه از جهت مقاومت و کاهش شدت بیماری می تواند نقش همی داشته باشد.

ویتامین C

مصرف ویتامین C توسط بیماران دارای بیماری‌های شدید و بحرانی مفید باشد. این ویتامین دارای اثر ضد التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می شود. ویتامین C در درمان بیماران مبتلا به ذات‌الریه که حالت شدید بیماری کووید-۱۹ را تجربه می‌کنند، اثرات مفیدی دارد. توصیه می شود این بیماران روزانه ویتامین C را به صورت مکمل و یا در رژیم غذایی مصرف کنند.

منابع غذایی ویتامین c شامل سبزیجات تازه (اسفناج، کلم و جعفری)، میوه‌ها (پرتقال، لیمو شیرین، کیوی، آناناس و لیمو ترش)، فلفل دلمه، گوجه فرنگی و پیاز می باشد.

ویتامینی که از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند

برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا افراد بزرگسال هر ماه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی "ویتامین دی" و کودکان زیر ۱۲ سال هر دو ماه یک عدد از همین قرص را مصرف کنند. برای کودکان با سن زیر دو سال نیز قطره "ویتامین دی" تجویر می‌شود.این ویتامین تاثیر بسزایی در کاهش شدت بیماری دارد.

ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است که به­‌طور طبیعی در تعداد محدودی از غذاها وجود دارد و به­‌عنوان مکمل غذایی قابل دسترس است. ویتامین دی باعث جذب بهتر کلسیم در معده می‌­شود و سرم کلسیم و تمرکز فسفات را به­‌اندازه­‌ی کافی تعدیل می­‌کند تا کانی­زایی استخوان به­‌صورت طبیعی اتفاق بیفتد و از بروز تتانی در اثر کمبود کلسیم جلوگیری شود. همچنین برای رشد استخوان و بازسازی آن توسط سلول‌­های استخوان­‌ساز و استخوان­‌شکن، به ویتامین دی نیاز داریم. اگر ویتامین دی کافی در بدن دریافت نشود، استخوان­‌ها لاغر، شکننده و بدشکل می­‌شود.

تنظیم رشد سلول­‌ها، سیستم عصبی-عضلانی و ایمنی و کاهش التهاب اشاره کرد. ویتامین دی وظیفه‌­ی تنظیم ژن­هایی را برعهده دارد که کارشان هدایت پروتئین­‌هایی است که عمل تکثیر، تفکیک و آپوپتوز سلول­‌ها را برعهده دارند. بسیاری از سلول‌­ها گیرنده­‌ی ویتامین دی هستند.پس مصرف این ویتامین را جدی بگیریم.

میزان دریافت ویتامین D
  • میانگین میزان مصرف روزانه که تقریبا برای برطرف کردن نیاز تمام افراد سالم (98-97%) کافی است؛ اغلب از این روش برای برنامه­‌ریزی رژیم غذایی افراد استفاده می­‌شود.
  • در این روش مصرف مواد غذایی به­‌منظور اطمینان از کافی بودن مواد مغذی صورت می­‌گیرد؛
  •  میانگین میزان مصرف روزانه برای تامین نیازهای 50% از افراد سالم تخمین زده می­‌شود؛ معمولا از این روش برای ارزیابی مصرف مواد غذایی گروهی از افراد و برنامه­‌ریزی یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی برای آن­ها استفاده می‌­شود؛ همچنین برای ارزیابی میزان مصرف مواد مغذی توسط افراد هم می­‌توان از آن استفاده نمود.
  •  بالاترین میزان مصرف روزانه که احتمال بروز تاثیرات مخرب در سلامتی افراد در آن بعید است.
چطور کمبود ویتامین D بدن را جبران کنیم؟

دقیق‌ترین روش برای تشخیص کمبود ویتامین دی در زنان، انجام آزمایش خون است. برای افراد سالم سطح ویتامین دی بین ۲۰ تا ۵۰ نانوگرم در میلی‌لیتر است. در صورتی که سطح آن کمتر از ۱۲ نانوگرم در میلی‌لیتر باشد دچار کمبود ویتامین دی هستید.هم‌چنین برای مقابله با کمبود ویتامین D می‌توانید مواد غذایی سرشار از این ماده مغذی مانند:

  • ماهی های سالمون
  • تن و ساردین
  • روغن جگر کاد
  • زرده تخم مرغ
  • قارچ و خوراکی های غنی شده با ویتامین D مانند شیر گاو
  • شیر سویا و آب پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

همچنین، قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید می تواند به تولید ویتامین D در بدن کمک کند. گاهی که به فضای باز می‌روید از زدن ضدآفتاب خودداری کنید. چون ضدآفتاب مانع از جذب ویتامین دی نور خوشید می‌شود. با بازگشت این ویتامین به سطوح مطلوب در بدن، علائم نیز معمولا از بین می روند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.شما عزیزان می توانید پک های پذیرایی صبحانه و میان وعده وزیپ کیپ های مخصوص مراسم ترحیم را هم ازطریق سایت و هم تلفن های تماس ثبت سفارش کرده و در کوتاهترین زمان ممکن برای شما در سراسرایران ارسال شود.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۹/۱۱
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی