ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

اصول پذیرایی و تشریفات

اصول پذیرایی و تشریفات ،با وجود محیط های کاری و همچنین افراد متفاوتی که هستند و باید متناسب باآنها اصول تشریفاتی را آموزش داد، در بسیاری از موارد آداب و تشریفات پذیرایی مشترکی دارندو باید مهارتهایی با یک نوع سبک بیاموزند.تشریفات از کلمه شرف به معنی علو و بزرگی گرفته شده است و در فرهنگ معین به معنی(مراسم پذیرایی آبرومندانه) تعبیر شده است. در لغت نامه دهخدا به معنی آرایش و زینتی که برای پذیرایی از میهمانی محترم در خانه می‌دهند و آنچه از ماکول(خوردنی) و نوشیدنی حاضر می‌نمایند یا به عبارتی تکلفی که میزبان برای خوشگذرانی میهمان انجام می‌دهد.

نحوه پذیرایی کردن نیز خود آداب و تشریفات خاص خود را دارد و در هر محیطی آموزش متناسب باخود را می طلبد مثلاً آموزش پذیرایی اداری ، هتل، رستوران، فضاهای گردشگری و…و همچنین آموزش پذیرایی برای افراد متفاوتی صورت می گیرد مثلاً آموزش پذیرایی و تشریفاتبرای آبدارچیان و پیشخدمتان اداری، سرویس دهندگان هتل‌ها، رستوران‌ها و…نکته مهم اینکه با وجود محیط های کاری و همچنین افراد متفاوتی که هستند و باید متناسب باآنها اصول تشریفاتی را آموزش داد، در بسیاری از موارد آداب و تشریفات پذیرایی مشترکی دارندو باید مهارتهایی با یک نوع سبک بیاموزند.

مادراینجا شمارا ازاصول پذیرایی در هر شرایط ومکانی مطلع میکنیم .مطالب رادراختیارتان قرار میدهیم.

آموزش پذیرایی اداری: نحوه چیدمان ظروف

مهم‌ترین کاری که شما بعنوان نیروی پذیرایی باید بدانید اینکه نحوه پذیرایی و همچنین محلگذاشتن ظروف در کدام قسمت می باشد.

• تمامی نوشیدنی ها(لیوان) باید در سمت راست بشقاب مهمانان آماده و گذاشته شود.

• اگر برای غذاها نان ضروری است باید در سمت چپ بشقاب گذاشته شود.

• بشقاب غذا دقیقاً باید روبروی صندلی که مهمان می خواهد بنشیند روی میز گذاشته شود.

• قاشق، چنگال و چاقو را آماده در بشقاب بگذارید و برای اینکار حتماً قاشق و چاقو را در سمتراست بشقاب و چنگال را در سمت چپ بشقاب بگذارید.

• حتماً دستمال کاغذی را به تعداد مناسبی را در سر میز قرار دهید تا این مورد پیش نیاید کهاگر کسی لازم داشت قرار باشد دست خود را دراز کند یا اینکه از فرد دیگری درخواست کندکه به ایشان بدهد.

اصول کلی تشریفات

تشریفات، یک واژه‏ی فرانسوی است که مشخص کننده معیارهای رفتاری بوده و شامل قوانین مرسوم نزاکت و آداب و رسوم در جامعه می‏باشد. تشریفات امروزی، دربردارنده آداب و رسوم معمول نزد تمامی ملل از گذشته‏های دور تاکنون است. این قوانین رفتاری از آنجا که به وسیله نمایندگان و کارگزاران اکثر نظام‏های سیاسی و اجتماعی رعایت می‏شوند، قوانینی عمومی و فراگیر محسوب می‏شوند. البته مردم هر کشور متناسب با ساختار اجتماعی و فرهنگی، ویژگی‏های تاریخی، آداب و رسوم خود، تغییراتی را در اجرای آن اعمال می‏کنند.

بسیاری از قوانین تشریفات رسمی، مشابه آداب متداول میان عامه مردم است. تفاوت اصلی در این است که رعایت قوانین تشریفات نزد سیاست‏مداران اهمیت بیشتری دارد تا آن اندازه که رعایت نکردن یا نقص این قوانین، می‏تواند به اعتبار یک کشور یا نمایندگان ویژه آن کشور لطمه وارد کرده و همکاری میان دولت‏ها را با مشکل روبرو سازد.

پذیرایی ایستاده از مهمانان

ممکن است به خاطر زیاد بودن تعداد مهمانان،پذیرایی به صورت ایستاده برگزار شود.در این صورت رومیزی باید تا پایین میز باشد وبشقاب ،کارد،قاشق وچنگال ولیوان ها،روی میز جداگانه ای در کنار میز غذاخوری چیده شده وتمامی غذا ها روی میز شام چیده شوند وبهتر است انواع نوشیدنی ها جداگانه وغذا ها توسط افراد سرو شوند.

مواردی که باید در پذیرایی جلسه های اداری رعایت شود

۱- قبل از شروع رسمی جلسه و ورود اعضای جلسه به اتاق جلسات ، برخی وسایلی که ممکن است در حین جلسه مورد نیاز باشد را روی میز قرار دهید. مانند: قندان، دستمال کاغذی، آب و دیگر وسایل مورد نیاز را آماده کنید. در مورد اینکه قرار است چه چیزی در جلسه پذیرایی شود، با مدیر خود صحبت کنید. این کار به شما کمک میکند تا بدانید چه چیزی را باید قبل از جلسه ، در اتاق جلسات قرار دهید.

۲- همواره سعی کنید هم نوشیدنی گرم (مثل چای، قهوه، نسکافه) و هم نوشیدنی سرد (مثل آب، شربت و … ) برای جلسه آماده کنید.

۳- اگر قرار است میوه جزء پذیرایی شما باشد، بهتر است قبل از شرع جلسه ، میوه را روی میز قرار دهید. و بشقاب و کارد و چنگال به اندازه اعضای جلسه داشته باشید.

4- برای اینکه بدانید از چه چیزی برای شروع پذیرایی استفاده کنید، با مدیر خود مشورت کنید. و برای بقیه چیزهایی که قرار است پذیرایی کنید نیز ترتیب مشخصی معین کرده و از آن پیروی کنید.

5- تا حد امکان رفت و آمد در جلسه کاری را محدود کنید. به طور معمول اینطور است که یک بار در اول جلسه ، بار دوم در وسط جلسه و یک بار در انتهای جلسه پذیرایی کنید. البته که همه ی این رفت و آمد ها باید با هماهنگی مدیر انجام شود. بهتر است این هماهنگی قبل از شروع جلسه صورت گیرد، تا در حین جلسه سردرگم نباشید.

6- به تمیز بودن وسایل پذیرایی حساس باشید.  بشقاب، لیوان و کارد و چنگالی که قرار است از آن برای پذیرایی در جلسه استفاده کنید را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

7- قبل از شروع جلسه اداری حتما از پر بودن آب سرد کن شرکت اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی کنید که لیوان داشته باشید.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.شما عزیزان می توانید پک های پذیرایی صبحانه و میان وعده وزیپ کیپ های مخصوص مراسم ترحیم را هم ازطریق سایت و هم تلفن های تماس ثبت سفارش کرده و در کوتاهترین زمان ممکن برای شما در سراسرایران ارسال شود.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۹/۱۲
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی