ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی

تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی ،برخی خوردنی ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.در کل وظیفهٔ سیستم ایمنی دفاع در برابر بیماری‌ها به علت ورود میکروارگانیزم‌ها (جانوران کوچک و میکروسکوپی) است. اما گاهی اوقات این کار انجام نمی‌شود، یعنی میکروب به بدن حمله کرده و شما را بیمار می‌کند.

در ظاهر، تقویت سیستم ایمنی آسان است، اما انجام دادن آن به چند دلیل مشکل است. سیستم ایمنی تک‌بعدی نیست و برای عملکرد بهتر نیاز به تعادل و هماهنگی دارد. حقایق زیادی در مورد پیچیدگی‌ها و درهم‌تنیدگی‌های پاسخ سیستم ایمنی وجود دارد که هنوز محققان از آن‌ها اطلاعاتی ندارند.

در حال حاضر هیچ ارتباط مستقیم و اثبات‌شده‌ای بین شیوهٔ زندگی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی وجود ندارد، اما این بدین معنی نیست که سبک زندگی بر سیستم ایمنی تأثیری ندارد و نباید مورد مطالعه قرار بگیرد. دانشمندان در حال بررسی و تحقیق دربارهٔ تأثیرات رژیم غذایی، ورزش، سن، استرس و عوامل دیگر بر پاسخ ایمنی، هم در انسان‌ها و هم در حیوانات هستند. در ضمن استراتژی زندگی سالم موقعیت خوبی برای شروعِ تقویت سیستم ایمنی بدنتان است.

تقویت دستگاه گوارش

دستگاه گوارش بیش از 70 درصد سیستم ایمنی بدن انسان را تشکیل می دهد. دستگاه گوارش محل باکتری های خوب روده محسوب می شود که با بسیاری از عوامل خارجی مهاجم مبارزه می کنند. مواد غذایی با تراکم مواد مغذی بالا و سرشار از فیبر باید مورد توجه قرار بگیرند. اما در مصرف مواد غذایی فرآوری شده، چربی ها و قند نباید زیاده روی کرد. بر همین اساس است که یک رژیم غذایی متعادل بهترین گزینه برای مبارزه با انواع مختلف ویروس ها و عفونت ها محسوب می شود.

اگر رژیم غذایی شما نامناسب باشد، بیشتر مریض می شوید و هنگامی که مریض می شوید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خوب شوید. یک رژیم غذایی ضعیف در شرایطی که بیمار هستید، تنها موجب تشدید بیماری می شود. در مقابل، تغذیه خوب و متعادل بدن را قادر می سازد تا دفاع قدرتمندتری در برابر میکروب های مهاجم داشته باشد.

راههای افزایش سیستم دفاعی بدن

1.استرس خودرا کاهش دهید:بدن شما، هنگامی که در معرض استرس نباشد، بهتر می‌تواند با بیماری‌ها بجنگد و زخم‌ها را درمان کند.

2.افزایش سطح ویتامین دی: اگر شما مقدار کافی از ویتامین D در گردش خون خود نداشته باشید، بدن شما کارایی کمتری در تولید این پروتئین‌ها و آسیب‌پذیری بیشتری در برابر عفونت خواهد داشت. این پروتئین‌ها در بافت تنفسی بسیار فعال هستند “.

3.استفاده از ویتامین سی

4.حذف روغن های سرخ کردنی از برنامه غذایی

5. خواب کافی و ترک سیگار و مشروبات الکلی

ورزش و افزایش سیستم ذفاعی

ورزش منظم یکی از ارکان زندگی سالم محسوب می‌شود. ورزش سلامت قلبی‌عروقی را بهبود می‌بخشد، فشار خون را پایین می‌آورد، به کنترل وزن کمک می‌کند و از بدن در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌نماید. اما آیا ورزش به حفظ سلامتی سیستم ایمنی هم کمک می‌کند؟ همانند رژیم غذایی سالم، ورزش هم می‌تواند سهمی در سلامت کلی بدن و در نتیجه سلامت سیستم ایمنی داشته باشد. ورزش همچنین در بهبود گردش خون تاثیر مستقیم دارد و این امکان را برای مواد و سلول‌های سیستم ایمنی فراهم می‌آورد تا آزادانه در همه جای بدن حرکت کنند و کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

غذاهای مناسب برای سیستم دفاعی بدن

بادام یکی دیگر از منبع عالی ویتامین E است. این دانه گیاهی همچنین حاوی منگنز، منیزیم و فیبر است. مصرف روزانه یک چهارم فنجان بادام به عنوان یک میان وعده سالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و در مقابل بیماری‌ها ایمن کند.سیر می‌تواند از سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی پیشگیری کند. این ماده غذایی حاوی آلیسین یک ترکیب ارگانوسولفور است که بخشی از سیستم دفاعی سیر در مقابله با آفات را تشکیل می‌دهد.

این گیاه غذایی نیز درجه ایمنی بدن را بالا می‌برد و در زیبایی پوست و مو نقش به سزایی دارد. اسفناج همچنین دارای ویتامین های A و C و ماده ریبوفلاوین (ویتامین B2) است. ویتامین B2 نیز در بازسازی بافت‌های بدن بسیار موثر است. اسفناج همچنین دارای ویتامین B6، کلسیم، آهن و منیزیم است.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.شما عزیزان می توانید پک های پذیرایی صبحانه و میان وعده وزیپ کیپ های مخصوص مراسم ترحیم را هم ازطریق سایت و هم تلفن های تماس ثبت سفارش کرده و در کوتاهترین زمان ممکن برای شما در سراسرایران ارسال شود.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۹/۱۶
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی