ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تناسب اندام با تغذیه مناسب

تناسب اندام با تغذیه مناسب ،آرزوی هر فردی است که اندامی متناسب و زیبا داشته باشد. با کنترل وزن بدن و پیروی از یک برنامه غذایی درست و مناسب براحتی می توان اندامی متناسب داشت. و از بروز اضافه وزن و چاقی پیشگیری کرد.به طور کلى چاقى عبارت است از عدم تعادل بین انرژى دریافتى و انرژى مصرفى، که با ذخیره بیش از حد چربى نمایان مى شود. در حقیقت براى تجمع چربى در بدن هیچ ظرفیت محدود و معینى وجود ندارد .و وقتى که ذخایر سلول هاى چربى اشباع مى شود، بدن شروع به افزایش تعداد سلول هاى چربى مى کند .و تعداد سلول ها هیچ گاه کم نخواهد شد.

بلکه فقط پُر و خالى مى شوند.به همین دلیل لاغر شدن فردى که فقط ظرفیت سلول هایش افزایش یافته است. یعنى از چربى اشباع شده است خیلى ساده تر است .از کسى که تعداد سلول هاى چربى در بدن او اضافه شده است .جالب است بدانید که نه تنها مقدار چاقى بلکه محل توزیع و تجمع چربى در بدن نیز مى تواند در مشخص کردن خطر ابتلا به بیمارى هاى وابسته به چاقى مؤثر باشد .

اصلاح الگوی غذایی

از مصرف غذا های پرانرژی )پرچربی و پر کربوهیدرات( باید اجتناب شودو اندازه پرس غذا کاهش یابد و به مقدار کافی آب مصرف شود.از غذاهای بخارپز، تنوری و آب پز بجای غذاهای کم چرب و سرخ شده   استفاده کرد.از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و حاوی سس های چرب ، نوشابه های گازدار و قندی اجتناب کنید خودداری کنید.

از انواع سبزیهای تازه و خام مثل کاهو، ساقه کرفس ، گل کلم ، هویج، گوجه فرنگی ، خیار و انواع میوه ها می توان به عنوان میان وعده استفاده کرد. انواع سبزیها ی پخته مثل نخود فرنگی ،لوبیا سبز،هویج ، کلم بروکلی و گل کلم،نیز همراه با غذا توصیه می شود.غذا را در ظرف کوچکتری بکشید . اگر به رستوران می روید غذای نیم پرس سفارش دهید .غذا را آهسته بخورید وخوب بجوید. تند غذا خوردموجب می شود که بدون اینکه متوجه باشید مقدار زیادی غذابخورید .

آگاهانه غذا بخورید!

در تعطیلات بیشتر در برابر تلویزیون می نشینید و در این حین دائما غذا و خوراکی می خورید. اگر بدون تمرکز و در حالی که جلوی تلویزیون سریال می بینید یا اخبار تماشا می کنید، غذا بخورید، از قطار تغذیه سالم جا خواهید ماند. وقتی بدون فکر غذا می خورید، احتمال دارد در مصرف مواد غذایی بی ارزش مانند کوکی و آبنبات زیاده روی کنید. تمرکز حواس نوعی تمرین مدیتیشن است. شما می توانید با تقویت این خصوصیت در خود با آگاهی کامل غذا بخورید.  وقتی مواد غذایی را می بینیم، می چشیم، بو می کشیم و احساس می کنیم، کمتر می خوریم و بیشتر لذت می بریم.

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی

غذاهای پروتئینی مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ، آجیل و سویا منابع مهم پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برخی از ماهی ها اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم میکنند. انتخاب غذاهای پروتئینی کمک شایانی به حفظ سلامتی و کاهش وزن می نمایند البته به شرطی که آنها را به روش های سالم پخت و پز آماده نمود.

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث میشود که مدت بیشتری احساس سیری کنید و اشتهای شما را کاهش می دهد. رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین سوخت و ساز بدن را نیز افزایش خواهد داد.

رژیم های غذایی غلط
  • عدم احتساب کالری های دریافتی و مصرفی
  • عدم انجام تمرینات ورزشی
  • کمک به کاهش وزن ناگهانی
  • استفاده از مکمل ها
  • حذف مواد غذایی ضروری و یا وعده های مهم
  • خوردن ترکیبات عجیب و غریب
  • داشتن قواعد بسیار زیاد
  • رژیم های غذایی هوشمند

به جای رعایت رژیم های غذایی سنگین، تغییرات کوچک را به رژِیم فعلی خود اضافه کنید. وعده های غذایی اصلی را به چندین وعده کوچک و میان وعده تقسیم نمایید. مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر نموده و مصرف مواد غذایی شیرین و چرب را کم نمایید. به تمامی مواد غذایی که میخورید و کالری که دریافت می نمایید دقت کرده و آنها را به دقت ثبت کنید چرا که باعث می گردد در مورد آنچه که میخورید فکر نمایید.

اهمیت تغذیه مناسب در زندگی

بدن انسان بسیار آسیب پذیر است و اگر بهداشت خود را رعایت نکند و تغذیه سالم نداشته باشد ممکن است دچار برخی از بیماری ها شود که جبران ناپذیر است. تغذیه نامناسب نه تنها منجر به چاقی می شود، بلکه باعث انواع بیماری ها از جمله سوء تغذیه می شود.بنابراین خیلی مهم است که ما از موادی استفاده کنیم که انرژی، ویتامین و پروتئین لازم برای بدن را تامین کند. استفاده از غذای مناسب سیستم دفاعی بدن را بالا می برد و بروز برخی از بیماری ها را کاهش می دهد.همیشه از غذا هایی که دارای جو و ذرت هستند استفاده کنید. برنج را از برنامه غذایی خود حذف نکنید و از برنج و نان گندم به مقدار لازم در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۰۹/۲۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی