ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

نحوه صحیح ضدعفونی کردن میوه وسبزیجات

نحوه صحیح ضدعفونی کردن میوه وسبزیجات ،میوه و سبزیجات بخش بزرگ و مهمی از سبد غذایی خانواده ها را تشکیل می دهند.دردوران کرونا ضدعفونی کردن آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است .

البته افراد بسیاری تصور می کنند با وایتکس همه چیز را می توان ضدعفونی کرد . درصورتیکه سازمان بهداشت جهانی افراد را منع کرده است.

ضدعفونی کردن همیشه جز مهمی از کارهای روزمره می باشد باشرایط فعلی شیوع کرونا این مسئله بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته.

ضدعفونی میوه و سبزیجات

روش اول :ابتدابه ازا ی هر ۱ لیتر آب، ۱ ق غ  جوش شیرین و ۲الی۴ قطره مایع ظرف شویی می ریزیم و محلول را خوب هم می زنیم تا یک‌دست شود.  سبزیجات و میوه ها را در محلول قرار می دهیم. برای سبزی ها حدود ۳ دقیقه و برای میوه ها حدود ۵ دقیقه کفایت می کند.سپس سبزی ها و میوه ها را از ظرف خارج کرده و با آب شستشو می دهیم تا محلول از سطح آنها شسته شود.

دراین مرحله خوب سبزیجات را بشویید تا لزجی مایع ظرفشویی کاملا از بین برود.

روش دوم : استفاده از آب داغ که برای میوه هایی مانند موز و سیب و کیوی مناسبتر است.آب را به دمای ۶۰ درجه سانتیگراد می رسانیم  به ازای هر ۱ لیتر، ۲ الی ۴ قطره مایع ظرف‌شویی در آن حل می کنیم.

میوه ها را به مدت ۴۵ الی ۶۰ ثانیه در محلول نگه داشته و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو می دهیم.اصولا برای از بین بردن ویروس ها باید از مواد شیمیایی استفاده کنیم.بعضی از افراد برای ضدعفونی کردن سبزیجات از نمک استفاده می‌کنند. استفاده از نمک باعث انگل زدایی سبزیجات نمی‌شود و تنها سموم و آفت کش‌ها را از سطح سبزیجان پاک می‌کند. اما مرحله مهم در ضدع

بعضی از افراد نیز ازسرکه و آبلیمو استفاده می کنند، اما در شرایط شیوع کرونا بهترین روش برای ضدعفونی کردن سبزیجات استفاده از مواد ضدعفونی مخصوص سبزیجات است. اگر مواد ضدعفونی در دسترس شما نبود. برای انگل زدایی سبزیجات از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

میکروب زدایی و گندزدایی از سبزیجات

استفاده از  که در همه داروخانه ها موجود است و برای گندزدایی سبزیجات موثراست.  باید نصف قاشق چای خوری پودر پرکلین ۷۰ درصد را در ۵ لیتر آب حل کنید. سبزیجاتی را که در مرحله قبل انگل زدایی کرده‌اید را به مدت ۵ دقیقه در محلول گندزدایی پرکلین قرار دهید و بعد با دقت آبکشی کنید. با این روش سبزیجات گندزدایی و میکروب زدایی خواهد شد.

قبل از شیوع گسترده کرونا افراد برای ضدعفونی کردن سبزیجات از از محلول‌های خانگی مثل سرکه، نمک و آبلیمو استفاده می‌کردند. این روش برای ضدعفونی کردن سبزیجات موثر است اما در شرایط ویژه‌ فعلی بهتر است علاوه بر محلول‌های خانگی مثل سرکه و آبلیمو سبزیجات را با  مایع ظرفشویی بشویید و بعد برای گندزدایی با سرکه، آبلیمو و نمک سبزیجات را ضدعفونی کنید.

ضدعفونی سبزیجات با سرکه

برای ضدعفونی کردن سبزیجات با سرکه  باید دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در آب حل کنید و سبزیجات را به مدت نیم ساعت در محلول آب و سرکه قرار دهید.

سرکه حدود ۹۰ درصد باکتری‌ها را از بین می‌برد. انواع ویروس‌ها به خصوص کرونا تنها با مواد ضدعفونی کننده و مایع ظرفشویی از بین خواهد رفت. بنابراین قبل از ضدعفونی با سرکه،باید با مواد ضدعفونی سبزیجات و یا مایع ظرفشویی شسته شوند.

برای شستن وضدعفونی کردن میوه ها نیز از مراحلی که در قسمت های بالا ذکر شد استفاده کنید.

نکات مهم بعد از ضدعفونی کردن

اگر از هرنوع کیسه یا ساک برای خرید استفاده می کنید در این روزها بعد از هر بار خرید کیسه را بشویید و ضدعفونی کنید. افراد زیادی نیز کیسه‌های خرید پلاستیکی را نگهداری می‌کنند و در خریده‌های بعدی از آنها استفاده کنند. اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا باید کیسه‌ها پلاستیکی خرید را دور انداخته شوند.

متاسفانه مصرف شوینده و پلاستک این روزها افرایش چشمگیری داشته پس زمان آن رسیده که کیسه‌های پارچه‌ای را جایگرین کیسه‌های پلاستیکی کنید، تا این روزها آسیب کمتری به طبیعت وارد کنیم.برای ضدعفونی کردن میوه‌ ها نیز باید محلول ضدعفونی و یا مایع ظرفشویی را در آب حل کنید و اجازه دهید میوه‌ها به مدت نیم ساعت در محلول بمانند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

 

 

  • ۹۹/۱۰/۰۱
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی