ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

انواع چاقی و رژیم درمانی

انواع چاقی و رژیم درمانی ،متخصصان  و کارشناسان تغذیه هر کدام انواع مختلفی را برای چاقی بر می شمارند .اما یک چیز که همه آنها روی آن اتفاق نظر دارند این است که تنها یک نوع رژیم وجود ندارد. ژن fto یکی از ژن های شناخته شده در چاقی است.
ما در این مطلب به چند نوع چاقی می پردازیم.وآنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

چاقی سیبی شکل بدن

افرادی که اندامی سیبی شکل دارند افرادی قوی با شانه هایی پهن ،اندامی عضلانی و قفسه سینه پهنی دارند.منحنی های معمول بدن را ندارند.گودی کمر چندانی در آنها دیده نمی شود.

باسنی تخت که خانم های این دسته شبیه به مردان نیرومند هستند.این افراد در ورزشهایی که قدرت بدنی بالایی می طلبد مانند شنا ، بدنسازی موفق ترند.

زنانی که بدنی سیبی شکا دارند با مشکلات پوستی از قبیل رویش موی زائد مردانه درصورت وبدن، آکنه و ریزش مو با الگوی مردانه مواجه  میشوند که این ها همه ی بدلیل سطح بالای ترشح هورمون مردانه در آنهاست. این افراد باید در مصرف چربی های‌ اشباع و نمک در غذای خود دقت بیشتری داشته باشند. خوراک هایی که این افراد باید ازآن پرهیز کنند فرآورده های‌ لبنی پرچرب، پنیر، کره، خامه، بستنی، شکلات، غذا های سرخ شده و گوشت چرب است.

سوخت وساز بدن آنها دچار اشکال شده و اختلال هورمون دارند.افراد با بدن سیبی شکل تمایل چندانی به پرخوری و زیاده روی در خوردن غذا ندارند اما بدلیل عدم تعادل در فعالیت های‌ غدد تخمدان، کبد و تیروئید دچار اضافه وزن می شوندو در وزن کم کردن هم به مشکل برمی خورند.خوردن آب زیاد و پیاده روی نیم ساعته درروز می تواند برای آنها مفید باشد.این افراد باید در خوردن غذاهای کم چرب دقت کنند.

چاقی گلابی شکل بدن

بدن های این چنینی بسیار تفاوت اندازه در پایین تنه و بالا تنه دارند عمده حجم آنها در پایین تنه و ران و باسن است.مچ دست و پای زنانه و لاغری دارند.با وجود اینکه چاق می شوند تنها اندام های شکم و باسن و ران آنها توده چربی انباشت می کند.

خوردن سبزیجات با فیبر بالا و پروتئین می تواند ولع اشتهای زیاد را ازبین ببرد.این افراد علاقه زیادی به خوردن شیرینی دارند بنابراین هورمون استروژن در آنها افزایش می یابد. باعث ایجاد سلولیت در ران ها هم می شود.

ورزش هایی مانند کوهنوردی ،دوچرخه ، سه روز در هفته می تواند بسیار برای روی فرم آمدن بدنتان کمک کند.

چاقی پرتقالی شکل

بدن های‌ پرتقالی  با دست و پاهایی پف کرده از بقیه متمایز میشوند. مچ دستها و پاها پف آلود و ضخیم، شانه ها سینه و قفسه سینه کوچک یا متوسط هستند.

 

شکم نسبت به بدن کمی جلوتر قرار دارد. استخوان های‌ اسکلت و ماهیچه ها به اندازه عادی هستند و از ظاهر آن ها قابل تشخیص نیست که توسط توده ای از چربی و مایعات زیرپوستی پوشیده شده اند. بدلیل میزان سوخت و ساز بسیار پایین و همچنین وجود یک سیستم ناکارآمد لنفاوی، افزایش وزن بسیار سریع رخ می‌دهد. ویژگی حبس مایعات باعث می‌شود زنان پرتقالی شکل چاق تر از انچه هستند بنظر بیایند.

این افراد  باید از خوردن لبنیات و گندم اجتناب کنند.نوشیدن روزی هشت لیوان به دفع سموم بسیار کمک می کند.ورزشهای پر تحرکی مانند زومبا داشته باشید.

چاقی موزی شکل

بدن های تیروئیدی یا موزی شکل بالاتنه لاغزی دارند حتی اگر چاقی و اضافه وزنی صورت بگیرد در انهای بدون سلولیت تجمع صورت می گیرد این افراد هرچه که بخواهند می توانند میل کنند .سوخت و ساز بالایی دارند.ولی باید ورزش در الویت اولشان باشند.

پک های پذیرایی شرکت ایپک

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.دوستان عزیز می توانید برای سفارش هر نوع پک پذیرایی برای تمامی مراسم با ما ازطریق راههای ارتباطی موجود تماس بگیرید .

تجهیز بسته های پذیرایی مراسم ترحیم ، بسته های صبحانه ادارات ، پک های پذیرایی عصرانه ، همایش و سمینارها …زیپ کیپ های سفارشی ترحیم در سایزها و طرح های مختلف …

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۱۰/۱۱
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی