ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

بسته بندی موادغذایی وخشکبار

بسته بندی موادغذایی وخشکبار ،بسته بندی محصولات غذایی علاوه بر شرایط عمومی حاکم بر صنعت بسته بندی، شرایط خاص خودش را هم دارد. صنعت بسته بندی مواد غذایی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا گسترده است و از جمله صنایعی‌ست که سبک زندگی مدرن به آن نیاز فراوان دارد.

بسته بندی ها ازطرق مختلفی انجام میگیرد صنعت بسته بندی جنبه های مختلفی دارد.از لحاظ رنگ ، طراحی ،نوع بسته بندی ، تبلیغات در پروسه تولید تا فروش اهمیت بالایی دارد.

صنعت بسته بندی مواد غذایی چیست؟

ساده ترین روش برای محافظت از مواد غذایی بسته بندی آن است. معمولاً بسته بندی از مواد غذایی در مقابل نفوذ عوامل خارجی و همچنین حفظ خواص داخلی آن محافظت می نماید.

بسته بندی مواد غذایی عبارت است از هنر و علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن ، و در نهایت فروش. بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد .ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت را نیز دارا باشد . موفقیت کاربرد پلاستیک ها در بسته بندی نیاز به همکاری تولیدکنندگان موادغذایی ، سازندگان انواع پلاستیک ها ، طراحان و در نهایت مصرف کنندگان دارد. ملاحظات اقتصادی محدودیت های بیشتری را اعمال می کند ، چرا که مصرف کنندگان صرفا به دنبال کیفیت محصول هستند تا بسته بندی آنها .

اهداف اصلی بسته بندی مواد غذایی

  • افزایش طول عمر نگهداری محصول می باشد.
  • محافظت ماده غذایی ازعوامل فساد درونی و بیرونی
  • حمل و نقل بهتر و آسانتر
  • اهمیت بسته بندی مواد غذایی و نقش آن در بهداشت، جلب مشتری
کاربرد بسته بندی غذایی اغلب در کجاست؟

اغلب بسته بندی های پلاستیکی انعطاف پذیر به صورت کیسه های کوچک ،زیپ کیپ ،... است که به منظور سهولت استفاده، به کار میرود

بسته بندی های پایه کاغذی و مقوایی به طور گسترده برای محصولات نانوایی یا شیرینی پزی , غذاهای  یخ زده  و غذاهای آماده مورد استفاده است. ظروف بر پایه کاغذ و مقوا، از رشد مناسبی در بازار برخوردار است اما بسته بندی های کارتنی مورد مصرف برای مواد غذایی مایع در سالهای اخیر در بعضی بازارها از جمله ایالات متحده , انگلستان و فرانسه کاهش پیدا کرده است.

کنسرو سبزیجات، سس ها، چاشنی ها و ادویه جات، غذای بچه و مرباهای گوناگون در شیشه محافظت می شوند. بازار بسته بندی های شیشه ای رشد فراوانی در بخش هایی از اروپای شرقی داشته است. این نوع بسته بندی عمده مصرف را در بسته بندی سبزیجات داشته است.

مزایا بسته بندی خشکبار 

محصولات کشاورزی و دامپروری و مرکبات که خسارت دیده، فاسد شده مورد پذیرش مصرف کنندگان قرار نمی گیرند و ضایعات محسوب می شوند. دلایل این گونه ضایعات را می توان به عوامل زیر نسبت داد:

1) آلودگی میکربی و تجزیه مواد توسط آنها

2) فرآیندهای زیست سوزی و زیست سازی (متابولیکی)

3) تنش های فیزیکی.

فساد معمولا به وسیله کپک ها، مخمرها، باکتری ها و ویروس ها انجام می گیرد. منشاء این آلودگی ها ممکن است از مزرعه و باغ باشد که محصول در حال رشد یا دام را مورد تهاجم قرار دهد.

انواع بسته بندی ها

اگرچه لیبل بسته بندی امروزی امری بدیهی به شمار می رود . امروزه انواع لیبل بسته بندی در بازار به چشم می خورد که از مواد مختلف نظیر کاغذ، پلاستیک، فلز یا شیشه ساخته می شوند. اما شیوه اصلی برای شناخت لیبل و بسته بندی ها، تقسیم آنها به «انعطاف پذیر»، «نیمه منعطف» و «سخت» است.

یک نمونه لیبل بسته بندی نیمه منعطف جعبه های مقوایی است که حبوبات، وسایل کوچک مربوط به خانه، بسیاری از اسباب بازی ها و پاره ای از مواد غذایی درون آنها بسته بندی می شود.

برای بسیاری از مواد غیرغذایی روش های بسته بندی مورد استفاده از مواد سخت تهیه می شود که روکش آن به داخل جعبه تا می شود و می توان آن را در گوشه ای نگاهداری کرد. اشکال لیبل بسته بندی سخت نیز شامل صندوق، بطری های شیشه ای و قوطی های فلزی است.

پک های پذیرایی شرکت ایپک

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.دوستان عزیز می توانید برای سفارش هر نوع پک پذیرایی برای تمامی مراسم با ما ازطریق راههای ارتباطی موجود تماس بگیرید .تجهیز بسته های پذیرایی مراسم ترحیم ، بسته های صبحانه ادارات ، پک های پذیرایی عصرانه ، همایش و سمینارها …زیپ کیپ های سفارشی ترحیم در سایزها و طرح های مختلف …

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۱۰/۱۷
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی