ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تغذیه مناسب در هنگام آلودگی هوا

تغذیه مناسب در هنگام آلودگی هوا ،نفس کشیدن دائمی نیاز اصلی ماست .هر کدام از ما هر روزه بطور متوسط 3000 گالن هوا را تنفس می کنیم.این یعنی مقدار زیادی هوا که روزانه وارد ریه های ما میشود و اگر هوا آلوده باشد .اثرات مخربی در بدن ما ایجاد می کند.یکسری از تحقیقات نشان می دهد .که مصرف نوشیدنی ها و غذاهای خاصی این آلودگی ها را از ریه های ما می زداید.

البته در شرایطی که هوا آلوده است ضمن پرهیز از کار در هوا و دور کردن خود و کودکان تا حد ممکن این مواد غذایی را در رژیم روزانه خود اضافه کنید .تا بدنتان نسبت به آلودگی مقاوم تر و عوارض کمتر بر شما اثر کند.

آلودگی هوا چیست؟

آلودگی اکنون یک اصطلاح عادی است که گوش های ما به شنیدن آن عادت کرده است. ما هر روز باانواع مختلف آلودگی هواروبرو هستیم.و از طریق رسانه های جمعی درمورد آن می خوانیم. آلودگی هوا یکی از این اشکال است که به آلودگی هوا ، صرف نظر از داخل و خارج ، اشاره دارد.

تغییر فیزیکی ، بیولوژیکی یا شیمیایی هوای جو را می توان آلودگی نامید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که هرگونه گازهای مضر ، گرد و غبار ، دود به جو وارد شده و با کثیف شدن هوا بقای گیاهان ، حیوانات و انسان را مشکل می کند.

با ترکیب ، جو زمین از گاز نیتروژن (78٪) ، گاز اکسیژن (21٪) و سایر گازهای کمیاب (مانند آرگون و دی اکسید کربن) تشکیل شده است. این تعادل برای تمام زندگی های موجود در زمین ضروری است . بنابراین وجود آلاینده ها می تواند تأثیر عمیق و مخربی داشته باشد. ، آلودگی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد .مانند ترکیبات کربن مانند مونوکسید کربن (CO) و دی اکسید کربن (CO2). ترکیبات سولفوریک مانند دی اکسید گوگرد (SO2) ، متان ، پوسیدگی رادیواکتیو یا مواد شیمیایی سمی.

تاثیر ویتامین سی درهوای آلوده برروی بدن

ویتامین C: این تنها آنتی اکسیدان قوی برای بدن ما است. این ویتامین محلول در آب در سراسر بدن ما وجود دارد و رادیکال های آزاد را از بین می برد. ویتامین C همچنین به بازسازی ویتامین E کمک می کند. ویتامین C کافی در رژیم های غذایی روزانه برای حفظ سطح آن در ریه ها بسیار مهم است. بزرگسالان به 40 میلی گرم از این ویتامین در روز نیاز دارند.

1. سبزیجاتی مانند برگ گشنیز ، جعفری ، کلم و سبزیجات شلغم منابع خوبی هستند.
2. میوه هایی مانند پرتقال سرشار از ویتامین C هستند.
3. ساده ترین راه برای دریافت دوز روزانه ویتامین C ، قرار دادن آب 2 لیمو در رژیم غذایی روزانه است.
4- مرکبات همچنین به ویتامین C مواد غذایی اضافه می کنند.

ویتامین E را در هوای آلوده حتما استفاده کنیم

ویتامین E: این ویتامین محلول در چربی اولین خط دفاعی در برابر آسیب دیدن بافتهای انسان است.

1. ویتامین E در رژیم غذایی ما معمولاً از روغن های پخت و پز گیاهی ناشی می شود. آفتابگردان ،  روغن سبوس برنج سه منبع اصلی هستند و به دنبال آنهابادام زمینی و روغن زیتون قرار دارند.
2. بادام و دانه های آفتابگردان نیز منابع خوبی برای تأمین این ویتامین هستند. دانه ها و آجیل ها نیز کالری زیادی چربی دارند.
3. در میان ماهی ها - ماهی قزل آلا ، قلیه و مارماهی به دلیل داشتن ویتامین E توصیه می شود.
4. ادویه ها و گیاهانی مانند پودر چیلی ، فلفل قرمز ، میخک ، پونه کوهی ، ریحان و جعفری حاوی مقدار مناسبی ویتامین E هستند. با این حال ، بیشتر این موارد به مقدار بسیار کمی مصرف می شوند. اینکه آنها را بخشی از پخت و پز روزانه خود کنید ، می تواند موثرباشد.

پک های پذیرایی شرکت ایپک

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.دوستان عزیز می توانید برای سفارش هر نوع پک پذیرایی برای تمامی مراسم با ما ازطریق راههای ارتباطی موجود تماس بگیرید .تجهیز بسته های پذیرایی مراسم ترحیم ، بسته های صبحانه ادارات . پک های پذیرایی عصرانه ، همایش و سمینارها …زیپ کیپ های سفارشی ترحیم در سایزها .و طرح های مختلف .پذیرایی باشیوه نوین با بسته های پذیرایی ایپک شعار ماست.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید .تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۹۹/۱۰/۲۹
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی