ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

تعذیه مناسب در ماه رمضان

تعذیه مناسب در ماه رمضان ،با شروع ماه رمضان اولین نگرانی ذهنی رژیم است که در این ماه چطور رژیم غذایی خود را رعایت کنیم.روزه گرفتن در روزهای گرم و بلند تابستان کمی با فصل‌های دیگر فرق دارد. زود تشنه می‌شوید و اگر شاغل باشید در طول روز با کاهش میزان انرژی و فعالیت‌های جسمی روبه رو می شوید. روزه عبادت و تمرینی برای تحمل سختی‌هاست و اگر نکات روزه‌داری را خوب به کار نبرید روزهای سختی را پشت‌سر خواهید گذاشت. پس اگر می‌خواهید ماه رمضان را با سلامت کامل پشت‌سر بگذارید، راه‌های مفیدی را برای سلامت شما در این ماه پیشنهاد می‌کنیم.

وعده های ماه رمضان چگونه باید باشد؟

تعداد وعده‌های غذایی در ماه رمضان با ماه‌های دیگر سال هیچ تفاوتی ندارد. افراد باید حداقل سه وعده اصلی و سه میان‌وعده مصرف کنند. خوردن افطار، شام و سحری تامین ‌کننده این هدف است. وعده افطار را از شام جدا کنید تا تمایلی برای خوردن وعده سنگین نداشته باشید.افطار را با سوپ ولرم یا مقداری شیر به همراه مقداری میوه‌‌ی خشک، نظیر خرما، کشمش و برگه آلو شروع کنید.

مصرف زولبیا و بامیه به دلیل قند ساده و چربی بالا مضر است. دو ساعت بعد از افطار شام را میل کنید. شام باید از گروه نان و غلات (برنج، نان، سیب زمینی یا ماکارونی)، گروه گوشت و حبوبات (گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا، عدس، نخود)، گروه لبنیات (شیر، ماست، دوغ) و گروه سبزیجات و میوه‌‌ها باشد. در وعده سحر نیز همه گروه‌های فوق توصیه می‌شود. دریافت مایعات و غذاهای حاوی آب مانند شیر، سالاد، سبزی و میوه تا حدودی تشنگی را کاهش می‌دهند. ازمواد غذایی مانند نمک، ادویه‌جات، غذاهای پرچرب، کله‌پاچه، سیرابی و مصرف بیش از اندازه گوشت و پروتئین حیوانی به دلیل افزایش اوره و تشنگی استفاده نکنید. مصرف غذاهای دارای کربوهیدرات‌های پیچیده مانند نان‌ها، به ویژه سنگک یا بربری که قند آنها به آهستگی آزاد می‌شود، برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز توصیه می‌شود.

مضرات نخوردن سحری

نخوردن غذای مناسب در ماه رمضان خصوصا سحر، به بدن آسیب می‌رساند و باعث طولانی شدن گرسنگی و ضعف شدید طی روز می‌شود. اگر عادت دارید بدون خوردن سحری روزه بگیرید باید بدانید با دست خودتان باعث آسیب دستگاه گوارش‌تان مخصوصا معده و روده‌ها می‌شوید.

غذای مناسب برای ماه رمضان

غذای مخصوص ماه رمضان: شله‌زرد، فرنی یا شیربرنج . اگر معده مرطوبی دارید روی آنها کمی دارچین و سیاه‌دانه بریزید. برای تقویت دهانه معده، همراه با فرنی، شله‌زرد یا شیر‌برنج‌تان کمی مربا بخورید. البته شاید برای کسانی که گرمی و خشکی زیادی در معده دارند، سوپ‌جو همراه با آلوبخارا مناسب‌تر باشد. برای گرم‌مزاجانی که دچار ریزش صفرا به معده هستند، شربت سکنجبین ولرم در شروع کار بسیار مفید است تا معده را از صفرا بشوید.

ارتباط با ما

انتخاب شما از مجموعه برند موضوعی است که می توانید مهمانان خود را جذب کنید .

برای خرید زیپ کیپ با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۰۰/۰۲/۰۸
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی