ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

بهترین راه نذری درماه رمضان وایام کرونا

بهترین راه نذری درماه رمضان وایام کرونا ،پخت غذاهای نذری در ماه رمضان و ماه محرم سنتی است که با عبادات و عزاداریهای این ایام عجین شده است. غذاهای مرسوم در این نذری ها ،خورش قیمه، قرمه سبزی، شله زرد، زرشک پلو، آش و عدس پلو است.که بهترین کار برای این نذری ها استفاده از زیپ کیپ یا جعبه های مقوایی است تا ظرف های اصلی نذری به دلیل شرایط کرونا در این بسته بندی ها قرار بگیرند.

ظروف یکبار مصرف

دیگر همه می دانند که ریختن مواد غذایی داغ در ظرف های یکبار مصرف، ضرر دارد و هر ظرفی برای هر ماده ی غذایی مناسب نیست. اما به خاطر مزایای زیادی که این ظروف، از نظر راحتی در مصرف دارند، می توان گفت استفاده از آن ها در زندگی امروز اجتناب ناپذیر است. با این حال، نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید و هنگام مصرف به آن ها توجه کرد.

ظروفی که برای غذا استفاده می شود، دو نوع است، یکی ظروف یک بار مصرف هایمپک (همان ظروف یکبار مصرف پلاستیکی)، و دیگری هم ظروف فوم. استفاده از ظروف یکبار مصرف فوم، چند وقتی است به ویژه برای غذاهایی که برنج دارد، رایج شده است.

اگر نذرتان آش یا شله زرد است، باید قبل از اینکه مواد نذری را تهیه کنید، اندازه ظرف نذری را بدانید؛ چون پیاله های یکبار مصرف 5 سایز مختلف دارد و ظرفیت آن از 250گرم الی یک کیلو متفاوت است.

شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه مقدار نذری بدهید. ظروف یکبار مصرف هایمپک، ضخامت های متفاوتی دارد که با وزن آن ها مشخص می شود.

(از 10 الی 18 گرم)؛ ظروف 10گرمی، نازک ترین ظروف یکبار مصرف هستند. هر چه غذا سنگین تر و گرم تر باشد، باید در ظروف ضخیم تر ریخته شود. به عنوان مثال ظروف 10گرمی، برای غذاهای خشک مثل برنج مناسب هستند، ولی مقاومت نگهداری خورشت یا آش را ندارد.

تاریخچه نذری در ایران

در ایران نیز، خان‌ها و کسانی که وضع مالی بهتری داشتند به مناسبت‌های مذهبی و ملی، وعده های غذایی مختلفی را در اختیار قشر ضعیف جامعه قرار می‌دادند و این رسم تا کنون نیز در میان ایرانیان البته با اندکی تغییر باقی مانده است.
به طور رسمی آیین نذری دادن در ایران از دوران صفویه و همزمان با جدی گرفتن ماه محرم توسط شاه عباس و برگزاری مراسم مرثیه خوانی و تعزیه توسط حکومت آغاز شد.
در زمان قاجار نیز که سنت نذری دادن به اوج خود رسیده بود، کسانیکه توانایی نذری دادن نداشتند، با ریختن مشتی برنج در پلوی نذری یا مقداری گوشت در خورشت، در مراسم نذری شریک می‌شدند. حتی پخش لباس سیاه بین نیازمندانی که توانایی تهیه لباس مشکی عزاداری نداشتند نیز مرسوم بود.

ارتباط با ما

انتخاب شما از مجموعه برند موضوعی است که می توانید مهمانان خود را جذب کنید .

برای خرید زیپ کیپ با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • ۰۰/۰۲/۱۱
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی