ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

  • ۰
  • ۰

کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری

کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ،به منظور پیشگیری از عملیات ساختمانی غیرمجاز که خارج از محدوده تصویب شده شهر ها صورت می گیرد.کمیسیون ماده 99 شهرداری در استانداری ها تشکیل می شود. که مرکب از نمایندگان وزارت مسکن،قوه قضائیه و وزارت کشور می باشد.

شرح وظایف

این کمیسیون قادر می باشد که در صورت بروز تخلف دستور قلع و قمع بنا یا پرداخت جریمه را حسب مورد صادر نماید.به بیان دقیق تر به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم مصوب شهرها و نحوه رسیدگی به موارد تخلف، کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور. قوه قضاییه و وزارت مسکن و شهرسازی در استانداری ها تشکیل خواهد شد. کمیسیون حسب مورد و باتوجه به طرح جامع (چنانچه طرح جامع به تصویب نرسیده باشد.

با رعایت ماده 4 آیین نامه ی احداث بنا در خارج از محدوده ی قانونی و حریم شهرها مصوب 1355). نسبت به صدور رأی قلع بنا (خراب کردن بنا). یا جریمه معادل پنجاه درصد تا هفتاد درصد قیمت روز اعیانی تکمیل شده اقدام خواهد نمود..
مراجع ذی ربط موظفند برای ساختمان هایی که طبق مقررات این قانون و نظر کمیسیون برای آن ها جریمه تعیین و پرداخت گردیده. در صورت درخواست صاحبان آن ها برابر مقررات گواهی پایان کار صادر نمایند.

وظایف شهرداری ها

وفق ماده 99،شهرداری ها در رابطه با حریم شهرها یک سری وظایف به عهده دارند که به شرح ذیل می باشد:

1)بایستی محدوه حریم شهر و نقشه جامع شهرسازی را با توجه به گسترش و توسعه احتمالی شهر معین نمایند.

2)شهر داری ها بایستی با عنایت به نقشه عمرانی شهر،مقرراتی را برای تمامی اقدامات عمرانی از قبیل خیابان کشی.قطعه بندی و تفکیک اراضی،ایجاد ساختمان و باغ.ایجاد کارخانه و کارگاه و حفظ بهداشت عمومی ،معین نمایند.

و وظایفی از این قبیل.

ساخت و ساز های غیرمجاز در روستاها

وفق اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها که مصوب هیأت وزیران است.صدور پروانه برای ساختمان هایی که در محدوده ی قانونی روستا ساخته می شوند. با رعایت مقررات مندرج در آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی. احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده ی قانونی و حریم شهرها، موضوع تصویب نامه ی شماره 4940 مورخ ٢٢/2/٥٥ و سایر مقررات از وظایف بخشداری است. در عین حال تشکیل پرونده و ارجاع به بخشداری برای صدور مجوز از وظایف دهیاری است.نحوة برخورد با ساخت و ساز های غیرمجاز اعم از آنکه در مراحل ابتدایی باشند. یا اینکه عملیات ساخت آن ها به پایان رسیده باشد.بر اساس آیین نامة فوق الذکر مشخص شده است.

شروع به اجرای ساخت و ساز غیر مجاز

بر اساس آنچه اساسنامه تعیین کرده است. با اعلام و درخواست سازمان های ذیربط دولتی یا فرمانداران و بخشداران، استاندار دستور توقف عملیات ساختمانی غیر مجاز را به ضابطان دادگستری صادر خواهد کرد.

ساخت و ساز غیرمجازی که منجر به احداث بنا شود؛

در مورد برخورد با تخلفات ساختمانی که در آن عملیات ساختمانی بدون مجوز، منجر به احداث بنا شده و پایان یافته  است. اینطور مقرر شده است که کمیسیون ماده 99 حسب مورد و با توجه به طرح جامع (چنانچه طرح جامع به تصویب رسیده باشد .با رعایت ماده ی 4 آیین نامه احداث بنا در خارج از محدوده ی قانونی و حریم شهرها مصوب 1355) نسبت به صدور رأی قلع بنا یا جریمه معادل پنجاه تا هفتاد در صد قیمت روز اعیانی تکمیل شده. اقدام خواهد کرد.

تکلیف بنای احداث شده پس از پرداخت جریمه

در این راستا مراجع ذیربط موظف اند برای ساختمان هایی که طبق مقررات این قانون و نظر کمیسیون برای آنها جریمه تعیین و پرداخت گردیده است. در صورت درخواست صاحبان آنها برابر مقررات گواهی پایان کار صادر کنند. بدیهی است. در این گونه موارد چون رأی کمیسیون مستند به قانون مصوب مجلس است . ضابطان دادگستری مکلف به همکاری و صدور دستورات قضایی لازم برای اجرای آرای کمیسیون هستند. وزن و اعتبار آرای این کمیسیون همچون اعتبار کمیسیون ماده ی 100 قانون شهرداری است و همان الزام را دارد.

نکته

دهیاری ها مکلف اند، در برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز از طریق بخشداری ذیربط موارد تخلف از اصول حاکم بر ساخت و ساز و عدم رعایت سرانه و کاربری های مشخص شده. مطابق طرح هادی روستایی را فورا به اطلاع کمیسیون مستقر در استانداری برسانند.

دفتروکالت وکیل الرعایا

موسسه حقوقی وکیل الرعایا به وسیله وکلای مجرب، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کانون دادگستری این توان را در خود می بیند که دعاوی کلیه امور ذیل را در استان البرز، بپذیرد:

دعاوی حقوقی شامل:  دعاوی ملکی و املاک، رفع تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه، حکم جلب، وصول مطالبات، الزام به سند، توقیف اموال  دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی خانوادگی شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، عدم تمکین، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و دیگر دعاوی مربوطه.دعاوی کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، ضرب وجرح. جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، سرقت. فروش مال غیر، کلاهبرداری.دیگر دعاوی مربوطه.و همچنین کلیه دعاوی حقوقی کیفری  و خانوادگی ثبتی تنظیم لایحه جهت دادگاه های بدوی. تجدید نظر، دیوان عالی کشور و طرح شکایت در کلیه دعاوی و تنظیم قرارداد مالی خرید و فروش و املاک، دیه. بیمه مشارکت، طلاق توافقی در تهران و کرج ثبت شرکت و تغییرات شرکتها. ثبت برند و ثبت علامت تجاری را در دفترمشاوره حقوقی درکرج  انجام دهد.

  • ۰۰/۰۲/۱۳
  • fatemeh shafiei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی