ipakbox

پک محصولات

ipakbox

پک محصولات

صبحانه سالم را برای تطابق خواسته های صبحانه در تمام طول روز امتحان کنید.

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهکارهای پیشگیری از کرونا

راهکارهای پیشگیری از کرونا ، عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماریهای تنفسی ازجمله بیماری ویروس کرونا دارد. عامل ابتلا به این ویروس بیماریهای زمینه ای مثل دیابت و بیماری های ریوی، بیماری های قلبی، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح است. کمبود دریافت غذایی و کمبود ویتامین هایی مثل ویتامین C و A و D  و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماریها را افزایش می دهد.

با مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه های حاوی ویتامین C  مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزیهای دارای ویتامین C  مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ایی از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند. بعنوان مثال مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا 2 عدد نارنگی ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج ،  برگ چغندر وبرگ های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A  هستند. بطورکلی  به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه  3 واحد از گروه سبزی ها ( بجز سبزی های نشاسته ایی ) و حداقل 2 واحد میوه توصیه شود.

ویروس کرونا یا کووید -19

بدن ما، سایر حیوانات، گیاهان و حتی قارچ ها از سلول ساخته شده است. در مرکز سلول هسته قرار دارد و در داخل هسته، مولکول های بزرگ و بلندی به نام DNA که عامل انتقال وراثتی هستند، قرار دارند. ویروس ها ساختار سلولی ندارند و فقط شامل عامل وراثتی (RNA) و یک پوشش هستند. در نتیجه به تنهایی نه تنفس می کنند نه تغذیه می کنند و نه تولید مثل می کنند و به این دلیل هیچ علامت حیاتی ندارند. اما با ورود به سلول های بدن میزبان خود، کنترل سلول را به دست می گیرند و سلول را وادار به تکثیر ویروس می کنند تا جایی که سلول می میرد و ویروس های بسیار زیادی که در سلول ساخته شده اند در بدن پخش می شوند.

ویروس COVID-19 از پوششی از جنس پروتئین برخوردار است که RNA آن را از عوامل محیطی محافظت می کند. این ویروس پس از ورود به دستگاه تنفسی و بخصوص ورود به ریه ها به داخل سلول های ریه وارد شده و در آنجا تکثیر می شود و موجب تخریب این سلولها می شود. یک ویروس در خارج سلول موجود زنده نیست . در خارج سلول، ویروس در صورتی که ساختار خود را حفظ کرده باشد می تواند بیماری زا باشد. در صورتی که ساختار ویروس آسیب ببیند دیگر نمی تواند بیماری زا باشد.

ویروس COVID-19، ویروسی بزرگ و سنگین است در نتیجه نمی تواند در هوا معلق بماند. این ویروس در بیرون بدن مدت طولانی نمی تواند بیماری زا بماند. این مدت بستگی به نوع محیط دارد. در صورتی که محیط نسبتا مناسب باشد این ویروس می تواند تا بیش از ۸ روز در خارج بدن فعال بماند.

چگونه بدن در برابر ویروس ها مبارزه می کند

بدن ما به صورت طبیعی دارای سلول های گلبول سفید در خون برای مبارزه با عوامل بیماری زا است. دو گروه از گلبول های سفید در برابر ویروس ها مبارزه می کنند. گروه اول ماکروفاژ ها هستند که ذرات ناشناس داخل خون و بدن را می خورند و از بین می برند و دسته دیگر سلولهای B هستند که پادتن یا آنتی بادی ها را تولید می کنند. پادتن ها موادی هستند که می توانند به پوشش ویروس ها چسبیده و آنها را از کار بیندازند. بنابراین بدن ما بصورت طبیعی در برابر ویروس ها دارای ساختار دفاعی است. در صورتی که ویروسی به بدن وارد شود و گلبول های B توانسته باشند آنرا شناسایی کرده و پادتن ضد آن را تولید کنند، دیگر بدن در برابر آن مقاوم می شود.

واکسن و داروی ویروس کرونا

به تازگی شرکت های مختلفی درسراسر جهان اقدام به آزمایش درمورد ساخت واکسن کرونا کرده اند که در حال حاضر تنها یک شرکت به نام فایرز موفق به گرفتن نتیجه ای مطلوب 95% شده است که بزودی از سازمان بهداشت جهانی مجوز تولید آن را گرفته و تا ماه دسامبر وارد بازار خواهد کرد.رمدسیور داروی دیگری است که توانسته مبتلایان به ویروس کرونا را دوباره به زندگی بازگردانده و از حالت وخیم به حالت قابل قبول برساند و از شدت بیماری بکاهد.درحال حاضر این دارو بصورت محدود در بیمارستان های خاصی توزیع شده است.

راه های پیشگیری از شیوع بیماری

راهکارهای پیشگیری از کرونا:

  1. همه افراد اعم از بیمار و سالم به دفعات دست های خود را بشویید تا در صورتی که با سطح آلوده تماس داشته، ویروس ها از روی دست ها شسته شود و در صورتی که بیمار هستید در اثر دست زدن به سطوح مختلف موجب انتشار ویروس نشوید.
  2. افراد بیمار حتما از ماسک استفاده نمایند زیرا ماسک، مانع از انتشار قطرات دستگاه تنفسی و ویروس می شود و احتمال بیمار شدن افراد پیرامون فرد بیمار کاهش می یابد.
  3. به دلیل سنگین بودن ویروس، این ویروس نمی تواند مسافت زیادی در هوا معلق بماند بنابراین پیشنهاد می شود از افراد بیمار یا مشکوک و حتی از افراد به ظاهر سالم حدود یک و نیم تا دو متر فاصله بگیرید تا در اثر عطسه یا سرفه ناگهانی آنها، ویروس به شما منتقل نشود.
  4. سطوح مختلف و وسایلی که افراد آنها را لمس می کنند مانند دکمه های آسانسور، صفحه کلیه رایانه، دکمه های دستگاه های خود پرداز و … را به تناوب ضدعفونی نمایید.
  5. هر گز با دست نشسته چیزی نخورید و یا آنها را به چشم یا اطراف دهان و بینی خود نمالید.
  6. از شرکت در اجتماعات تا حد ممکن خودداری کنید.
  7. از دست دادن و یا روبوسی که می تواند موجب انتقال ویروس شود جدا خود داری کنید.
ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

آداب پذیرایی از مهمان در خانه

آداب پذیرایی از مهمان در خانه ،از قدیم الایام تا کنون رسم مهمان نوازی در بین ایرانیان وجود داشته است به طوریکه خونگرمی و مهمان نوازی بسیاری از اقوام ایرانی زبانزد خاص و عام است . امروزه متاسفانه این سنت پسندیده محدود شده اما هستند کسانی که این خصلت انسانی را به خوبی انجام می دهند و به مهمانانشان ارج می نهند.شرکت ایپک با سالها تجربه درزمینه پذیرایی و تهیه پک های پذیرایی دراین قسمت مختصری از آداب پذیرایی را دراختیار شما عزیزان قرار می دهد .قطع به یقین مهمان نوازی در خون ما ایرانی هاست با این وجود نکات مهمی درپذیرایی ها وجود دارد که با توجه به اهمیت مهمان داری می توان به آنها پرداخت.

روش هایی برای یک میزبانی مناسب

یکی از اصول مهم مهمان نوازی استقبال از میهمانان است.به عنوان میزبان وظیفه شماست در لحظه ورود مهمان هایتان کنار در ورودی بایستید و به آنها خوش آمد بگویید.به عنوان میزبان وظیفه شماست در لحظه ورود مهمان هایتان کنار در ورودی بایستید و به آنها خوش آمد بگویید.اینکه در کنار مهمانتان باشیدبسیار اهمیت دارد.

هنگامی که مهمان دارید رسم میزبانی را به خوبی انجام دهید . در بردن کیف دستی، چتر یا چمدان به مهمانتان کمک کنید. و او را به سمت اتاقی که می تواند از آن استفاده کند .راهنمایی کنید. و اگر مهمانتان از راه دوری آمده.و چند روزی میزبان او هستید. از همان ابتدا جای حمام و دستشویی را به او نشان دهید. و زمان آماده شدن او ، میان وعده ای برایش آماده کنید.قبل از اینکه مهمانتان به خانه شما بیاید. چند شاخه گل تهیه کنید و در گلدانتان بگذارید . یک روز قبل از آمدن مهمان ها خانه خود را تمیز کنید. و وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید. و این کارها را به بعد از ورود مهمانان موکول نکنید.برخی از مهمانان همراه خود فرد دیگری را نیز به مهمانی می برند. اگر شرایط پذیرایی از همراه او را ندارید. تعارف را کنار بگذارید. و این موضوع را به مهمانتان اطلاع دهید.

اصول حرفه ای پذیرایی

1.برای راحتی بیشتر پدر و مادرها بهتر است پیش فرزندانشان بنشینند. اگر مهمان مرد هم باشد. مطابق اصول باید سمت راست میزبان زن بنشیند .و اگر مهمان زن در بین مهمانان باشد .باید سمت راست میزبان مرد بنشیند.

2.رومیزی باید تقریباً به اندازه 31 سانتیمتر از میز آویزان باشد. اگر شامتان بوفه است، رومیزی باید تا زمین باشد.

3.چنگال بزرگ را در سمت چپ دستمال و چنگال کوچک سالاد را در سمت چپ چاقوی بزرگ قرار دهید.یک بشقاب مخصوص سالاد در سمت چپ چاقوها بگذارید. بشقاب غذا وقتی مهمانان می نشسنند .نباید روی میز باشد. یک چاقو در سمت راست دستمال بگذارید. طوریکه قسمت برش دهنده آن به سمت بشقاب باشد. اگر سوپ و سالاد هم دارید تعداد قاشق هایی که روی میز می گذارید. باید دو عدد باشد. قاشق کوچک دسرخوری باید در سمت راست چاقو و قاشق سوپ خوری باید در سمت راست قاشق دسرخوری باشد. همچنین می توانید قاشق دسرخوری را درست موقع سرو دسر روی میز بگذارید.

4. لیوان آب را در فاصله 5 سانتیمتری بالای چاقوها بگذارید. در سمت راست این لیوان می توانید گیلاس نوشیدنی را قرار دهید.

5. حداقل سه چهار ساعت قبل از برگزاری مهمانی میوه ها را با سلیقه تمام در ظرف یا سبد میوه بچینید. برای زیباتر شدن ظرف میوه میتوانید از برگ و گل طبیعی برای تزیین استفاده نمایید.میوه انار را می توانید بصورت دانه شده سرو نمایید.روی کاسه ماست را با برگهای نعناع ، زعفران و پودر گل سرخ تزیین نمایید.

6.برای مهمانی نهار معمولا پیش از نهار هیچگونه پذیرایی انجام نمی شود .و شاید فقط یک فنجان چای یا شربت، زیرا فاصله ورود مهمانان تا صرف نهار کوتاه است .اشتهای آنان با پذیرایی قبل از نهار از بین میرود. بعد از نهار اول با شیرینی و چای و دسر و سپس با میوه و آجیل پذیرایی انجام می شود.

پک پذیرایی ایپک

پک های پذیرایی شرکت ایپک در سایزهای متفاوت از جنس مقوایی و زیپ کیپ در طرح و رنگ مختلف می باشد . که با اقلام مورد نظر شما مشتریان عزیز قابل سفارش است.

این پک های پذیرایی مناسب پذیرایی در همایش ها ، جلسات و ادارات ،پک های عصرانه و ... می باشد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

غذای ارگانیک کودک

غذای ارگانیک کودک ،همه والدین نگرانی هایی را در خصوص تغذیه کودک شان دارند. و البته ناگفته نماند که این موضوع، تصمیم بسیار مهمی محسوب می شود. اولین باری که کودک غذای جامد می خورد، تجربه بسیار متفاوتی را احساس خواهد کرد .و ممکن است والدین در انتخاب بهترین نوع ماده غذایی به مشکل بر بخورند. در این میان، انتخاب مواد غذایی ارگانیک می تواند بسیار مناسب باشد.

دلایل بسیاری در انتخاب مواد غذایی ارگانیک برای کودک وجود دارد، نه تنها به این دلیل که این رژیم حاوی چه موادی است، بلکه به دلیل ماهیت خود این رژیم. به عنوان مثال، غذاهای ارگانیک حاوی انواعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک هستند. علاوه براین، غذاهای ارگانیک طعم خوبی دارند.در واقع، حذف مواد غذایی شور و حاوی مواد مصنوعی از رژیم غذایی کودک، خود نوعی امتیاز محسوب می شود.

آن چه که اهمیت دارد این است که تغذیه کودک از مواد غذایی سالم باعث می شود تا کودک عادات غذایی سالمی داشته باشد.

اگرغذای کودک ارگانیک نباشد چه می شود؟

  • هنگام خرید مواد غذایی ارگانیک حتما به مجوز آن توجه داشته باشید.
  • اگر بر روی ماده غذایی بر چسب ارگانیک بودن خورده شده باشد، صد در صد دال بر سالم بودن آن ماده غذایی نخواهد بود. به عنوان مثال، میوه های بسته بندی ممکن است محتوی مواد ارگانیک باشند اما حاوی مقادیر بالایی قند و شکر هستند که برای سلامت کودک مناسب نمی باشند.
  • در صورتی که ماده غذایی تاره به نظر نمی رسد، از مصرف آن باید خودداری شود.

درست است که تغذیه کودک با غذاهای ارگانیک مزایای خاص خود را به همراه دارد، اما هدف والدین باید انتخاب مواد غذایی سالم باشد. مواد غذایی ارگانیک، انتخاب سالم برای تمامی افراد به خصوص کودکان می باشد.

از آن جایی که کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند و نسبت به مواد شیمیایی حساس ترند، مصرف مواد غذایی ارگانیک می تواند راهی باشد جهت حفاظت آن ها در برابر مواد مضر و ابتلا به بیماری های مختلف.

غذاهای ارگانیک چیست؟

در حال حاضر محصولات غذایی ارگانیک شامل انواع میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات، حبوبات، گوشت گاو و گوسفند، شیر، گوشت مرغ و تخم‌مرغ، عسل و ده‌ها محصول کشاورزی و دامی در سراسر دنیا به شکل ارگانیک تولید می‌شود که البته این محصولات گران‌تر از محصولات مشابه خود هستند.گاهی استفاده از انواع سموم یا اصلاحات ژنتیکی تنها برای داشتن ظاهر زیبا و یا نگهداری برای مدت طولانی صورت می‌گیرد که این اقدامات نه تنها سودی برای مصرف‌ کننده ندارد بلکه عوارض جبران‌ ناپذیری را نیز سبب خواهد شد.به همین دلیل است که محققان بر تولید گسترده محصولات غذایی ارگانیک و استفاده از این مواد غذایی تاکید دارند تا علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا، از هر گونه ماده شیمیایی مضر نیز عاری باشند.

غذاهای سالم، نیز اصطلاحی عام است که ممکن است به غذاها یا خوراکی‌های طبیعی، یا ارگانیک یا غذاهای معمولی اطلاق شود که فرآوری کمتری در تهیه آن‌ها صورت گرفته است. نمونه‌ای از غذاهای سالم، آرد کامل است که از آسیاب کردن دانه‌های کامل غلات به همراه سبوس آن‌ها به دست می‌آید.

غذاهای ارگانیک مغذی‌ترند

اگرچه برخی ادعا می‌کنند که غذاهای ارگانیک تمرکز بیشتری بر برخی ریزمغذی‌ها دارند، یا به عبارت دیگر از این نظر غنی‌ترند؛ اما لازم است بدانیم که این ادعا تا به حال اثبات نشده است و در نتیجه‌ی پژوهش‌های انجام شده در این زمینه، اتفاق نظر وجود ندارد. محتوای غذای خوراکی نیز بستگی به این دارد که چه زمانی این غذاها از زمین جمع آوری و محصول چیده و سپس فرآوری شده است.

همچنین تازگی این محصولات در میزان مواد مغذی آن اثر می‌گذارد. غیر از این موارد، شواهد دیگری درباره این که غذاهای ارگانیک یا طبیعی یا سالم، مزه بهتری نسبت به دیگری دارند، وجود ندارد.

آنچه مسلم است این است که مزه خوراکی‌های گیاهی بستگی به ژنتیک گیاه دارد و شاهدی ثابت کننده اینکه این محصول به صورت ارگانیک یا معمولی رشد یافته است وجود ندارد. هلو یا گوجه‌ای که در هنگام کال بودن میوه از گیاه چیده شده است، هرگز مزه کامل یک میوه رسیده را نخواهد داشت، نسبت به زمانی که آن را روی درخت یا بوته تا زمان رسیدن میوه و شیرینی آن نگه می‌دارند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

نقش ویتامین هادر ورزش

نقش ویتامین هادر ورزش ،به نظر می رسد که ورزشکاران به علت شرکت در فعالیت های جسمانی و ورزشی نسبت به افراد معمولی به ویتامین بیشتری نیاز دارند.به همین دلیل، این احساس در بین مربیان و ورزشکاران به وجود آمده است،مصرف بیشتر این نوع مواد موجب آزاد شدن انرژی بیشتر می شود در نتیجه زمان و شدت فعالیت های جسمانی افزایش خواهد یافت.

بر خلاف تصور اغلب ورزش کاران، استفاده از قرص های ویتامینی اثرات خوبی بر بهبود وضع بدنی ورزشکار و بالا بردن بازدهی ورزشی آنها ندارد.البته باید توجه داشت که باید روزانه مقادیر لازم ویتامین ها را از طریق غذا دریافت نماییم؛ زیرا کمبود ویتامین ها در بدن می تواند بازدهی ورزشی فرد را کاهش دهد.اغلب ، کمبود ویتامین ها در افراد مبتلا به کم اشتهایی ، کاهش ناگهانی وزن یا سوء جذب مواد مغذی و یا افرادی که عادات غذایی نادرستی دارند، مشاهده می شود.

تنها مورد استثنایی که در مورد مصرف این مکمل ها وجود دارد ، ویتامین E است. ورزشکارانی که فعالیت شدید بدنی دارند ، می توانند زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه از مکمل ویتامین E استفاده کنند، زیرا به دست آوردن مقدار توصیه شده ی این ویتامین از طریق غذای روزانه اغلب مشکل است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و می تواند از آسیب بافت ها در حین ورزش های شدید جلوگیری کند. اگر چه کمبود ویتامین ها در بدن به صورت ناگهانی رخ نمی دهد، ولی برخی افراد در معرض خطر کمبود ویتامین E هستند.

 نقش ویتامین Dدربدن ورزشکاران

نقش اصلی آن در جذب کلسیم و فسفر است. کلسیم در انقباض‌ها عنصر اصلی است. اگر ذخایر مناسبی از کلسیم در دسترس ماهیچه‌ها قرار نگیرد، انقباض‌های قوی و سخت ماهیچه‌ها را نمی‌توان تحمل کرد. البته کلسیم باعث تراکم استخوان‌ها نیز می‌شود. در مورد فسفر فراموش نکنید که به ایجاد انقباض ماهیچه‌ای سریع و قوی منجر می‌شود که در اثر حرکت‌ها و تمرینات با وزنه است. همچنین فسفر برای ساختن ATP (مولکول انرژی) به کار می‌رود.
این ماده مغذی که در غذاهای خشک به میزان بالا وجود دارد،‌ باید در لیست غذای بدنسازان قرار گیرد. پس به نوشیدن حداقل یک لیوان شیر کم چربی یا بدون چربی در هر روز عادت کنید، البته به دنبال غذاهای غنی شده با ویتامین D هم باشید.

ویتامین C (اسید اسکوربیک)

بیشتر ورزشکاران اهمیت ویتامین C را در موفقیت نمی‌دانند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که سلول‌های ماهیچه‌ای را محافظت می‌کنند. و از خطر رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌‌کند و باعث بهبودی در رشد می‌شود و ماده نگهدارنده استخوان‌ها و ماهیچه‌ها است و استرس را کاهش می‌دهد. علاوه بر اینها، در جذب آهن موثر و ضروری است و کمک در اکسیژن‌رسانی به وسیله اتصال اکسیژن به هموگلوبین است. همچنین در آزاد کردن هورمون‌های آنابولیسم جنسی شرکت می‌کنند.
بالاخره ویتامین C بیشترین حلالیت را در آب نسبت به ویتامین‌های دیگر دارد و سریع در آب منتشر می‌شود و نیازمندی بدن ورزشکاران به این ویتامین بسیار زیاد است.

 ویتامین گروه B

عملکرد های این ویتامین زیاد هستند، از جمله شرکت در متابولیسم کربوهیدرات و نگهداری از بافت عصبی و تحریک عضلات توسط اعصاب و شرکت در عملکرد انقباض و توازن و رشد عضلات نقش دارد. ویتامین ۱۲B از غذاهایی با منشا حیوانی به دست می آید بنابراین آن دسته از ورزشکارانی که یک رژیم گیاهی سخت را ادامه می دهند، باید در رابطه با این مکمل های ویتامین ۱۲B با یک پزشک مشورت کنند. برای برطرف کردن کمبود این ویتامین تزریقات ۱۲B در بین ورزشکاران متداول است، به طوری که آنان معتقدند که ۱۲B عملکرد را بهتر می کند.

 ویتامین‌های محلول در آب

شامل ویتامین‌های  ث ،ب 1، ب 2، ب 3، ب 6،  ب 12 و بیوتین و پانتونیک اسید چون این ویتامین‌ها محلول در آب هستند،به سختی وارد بافت چربی می‌شوند بنابراین در بدن ذخیره نمی‌شوند و مقدار زیادی از آنها دفع می‌شود و دچار مسمومیت نمی‌شوند. این ویتامین‌ها به طور مداوم باید در یک رژیم غذایی ورزشکاران بخصوص بدنسازان مورد استفاده قرار گیرند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

انواع مزاج های چهارگانه

انواع مزاج های چهارگانه ،مزاج در طب سنتی ایران، مفهومی کلیدی در تعریف سلامت و بیماری انسان است. مزاج و در صد ترکیبی هیچ دو انسانی با یکدیگر یکسان نیست. همان طور که اثر انگشت هیچ دو فردی یکسان نیست. در مبانی طب سنتی ایران، هر ماده خوراکی اعم از غذاها . داروها نیز دارای مزاج خاصی هستند. که با توجه به نحوه تأثیر خود در تعامل با بدن مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. بر این اساس تمامی موادی که مورد مصرف انسان قرار می‌گیرند.از دید حکما غذاها علاوه بر تأمین سوخت‌وساز بدن، آثار منفی و مثبت بر اعضای مختلف بدن دارند. و جسم و روان شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

انواع مزاج

انواع مزاج های چهارگانه ،صفرا، دم، بلغم، و سودا اخلاط اربعه گفته می‌شود. این اخلاط اربعه نیز مانند عناصر چهارگانة طبیعت، ویژگی‌هایی از حیث گرمی، سردی، رطوبت، و خشکی دارند. صفرا گرم و خشک، دم گرم و تر. بلغم سرد و تر و سودا سرد و خشک است.بدین ترتیب از برایند اخلاط چهارگانه در بدن آدمی، مزاج‌های متفاوتی پدید می‌آید.پس بدین ترتیب انواع مزاج‌ را می‌توان به شکل ساده و به صورت ذیل تعیین کرد.عناصر چهارگانه (ارکان اربعه)، شامل آب، باد، خاک و آتش هستند. از واکنش این چهار عنصر دو نتیجه حاصل می‌شود:

۱. مزاج معتدل.۲. مزاج نامعتدل

همچنین گرمی، سردی، تری و خشکی مزاج حاصل قوای اولیه عناصر است.۱. مزاج گرم (آتش).۲. مزاج سرد (خاک).۳. مزاج‌تر (آب).۴. مزاج خشک (باد).

مزاج گرم و خشک (صفراوی)

دارای مزاج گرم و خشک هستند. چهره و سفیدی چشم آنها کم یا زیاد به زردی می‌زند. دهان و بینی‌شان خشک است و زبانشان خشک و زبر و گاهی تلخ می‌شود. عطش این افراد، زیاد و اشتهایشان کم است. لاغر هستند و مطالب را سریع درک می‌کنند. تحریک‌پذیرند و زود عصبانی و مضطرب می‌شوند. پوستشان گرم و خشک و بی‌حالت است. دور چشمشان (به علت از دست دادن رطوبت) گود می‌افتد. از هوای خنک لذت می‌برند و در هوای گرم اذیت می‌شوند. گرمی و خشکی در این افراد در فصل تابستان شدت می‌یابد. سریع راه می‌روند، سریع و جویده حرف می‌زنند. و معمولا عجول هستند. افراد صفراوی مزاج در سن جوانی دچار بیشترین مشکلات در سلامت خود می‌شوند.به‌خصوص بیشتر این مشکلات در فصل تابستان بروز می‌کند.

 مزاج گرم و تر (دموی)

مزاج این افراد گرم و ‌تر است و رنگ چهره‌شان قرمز و هیکلشان درشت و چارشانه هستند. سر و اندام‌هایشان سنگین است. و معمولا کسل هستند و خواب زیاد و سنگینی دارند. و در فصل بهار این حالت تشدید می‌شود. دهان‌دره، کش و قوس بدن و کشیدن دست‌ها به اطراف جزو عاداتشان است. این افراد معمولا قوی، خوش‌اخلاق و اهل بگو و بخند هستند. و در دیگران ایجاد نشاط می‌کنند. شجاع و فرمانبردار هستند. ولی مطالب جدید را خوب درک نمی‌کنند. و زود فراموش می‌کنند. مزه دهان آنها شیرین و پوست و زبان و چشمشان قرمز است. خونریزی از نقاط مستعد مثل بینی و لثه در آنها شایع است. محل فصد و حجامت آنها خارش پیدا می‌کند. در فصل بهار این علائم بیشتر مشاهده می‌شود.

 مزاج سرد و خشک (سوداوی)

مزاج این افراد سرد و خشک است. چهره این افراد، تیره و پوستشان، خشک و بی‌طراوت است. سیاهی خون و غلظت آن از علائم دیگر آنهاست. زیادی فکر و خیال و نگرانی نسبت به آنچه که در اطرافشان می‌گذرد و خواب‌های آشفته و تیره و تار، از مشکلات این افراد است. به علت سرعت فکر بین این افراد، شاعران و هنرمندان بیشتری یافت می‌شود، ولی در صورتی که روش زندگی و تغذیه این افراد اصلاح نشود، دچار مشکلات روانی جدی می‌شوند. افسردگی و گوشه‌گیری و کم جوشیدن با دیگران، یکی دیگر از خصوصیات افراد سوداوی است.

سوزش سر معده و زیر جناغ، گرفتگی در عضلات پشت ساق پا، گرفتگی در ناحیه گلو (به صورتی که دائما احساس می‌کنند حلقه‌ای از داخل گلویشان را گرفته است)، اشتهای کاذب و خرده‌خواری، پرمویی و بروز لکه‌های تیره در پوست در این افراد شایع است. این افراد در فصل بهار از وضعیت تعادل بهتری برخوردار می‌شوند و در فصل پاییز بیماری‌هایشان شدت پیدا می‌کند.

 مزاج سرد و تر (بلغمی)

این افراد چهره سفید دارند. پوست آنها سرد، نرم و شفاف است. ولی گاهی اوقات به علت رطوبت زیاد، پوستشان در ناحیه زیر چشم و زیر گلو دچار چین‌خوردگی می‌شود. آب دهان زیاد، کمی تشنگی و عطش، نرم بودن گوشت اندام‌ها، تنبلی. آروغ ترش و ریفلاکس (بازگشت مواد و اسید از معده به مری) از علائم دیگر افراد بلغمی است. حرکات این افراد کند است و حوصله انسان از پرحوصلگی آنها سر می‌رود. آرام حرف می‌زنند. و در راه رفتن معمولا عقب می‌مانند .و زود خسته می‌شوند. ماست و دوغ و سردیجات، آنها را اذیت می‌کند. خوش‌خوابی، کندفهمی، افت حافظه، کمرنگی ادرار صبحگاهی و زبان نرم با پرزهای تحلیل‌رفته و گاهی پوشیده از بار سفید از علائم افراد این گروه است. در فصل زمستان بیماری‌های بلغمی شدت می‌یابد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

توصیه های غذایی بعداززایمان

توصیه های غذایی بعداززایمان ،دوران بارداری و شیردهی دوران بسیار حساسی برای زنان است.دراین دوران نیاز به تغذیه مناسبتری دارند.بارداری با تغییرات جسمی و روانی زیادی همراه است. از شکل ظاهری بدن گرفته تا عملکرد ارگان‌های داخلی همه دستخوش تغییرات شگفت‌انگیزی می‌شوند. و زمینه را برای تولد تازه‌واردی به این دنیا فراهم می‌کنند.

این مسئله از مدت های پیش وجودداشته. تا به امروز هم موردتوجه قرارگرفته است.اگرمیخواهید اطلاعات کاملی از این باب بدست بیاوریدمتن را تاانتها مطالعه کنید.

غذاهای ممنوع بعد از زایمان

پس از عمل سزارین فعالیت های روزمره شما محدود شده .و استراحت روزانه توصیه می شود. بنابراین از آنجایی که در این مدت قادر به انجام فعالیت های بدنی زیادی نخواهید بود. باید به تغذیه صحیح خود اهمیت داده و از مصرف مواد غذایی که هضم آنها زمانبر بوده. و باعث احساس خستگی در شما می شوند خودداری کنید. بدن شما به مواد مغذی و سبک و انواع معدنی ضروری نیاز دارد .تا بتواند با عوارض ناشی از زایمان از جمله استرس های معمول این دوران مقابله کند. ضمن توصیه به مصرف برخی مواد غذایی به منظور حفظ و ارتقاء سطح سلامت مادر، برخی مواد غذایی دیگر نیز وجود دارند. که باید تا حد امکان از مصرف آنها در دوران پس از زایمان پرهیز کرد.

• غذاهای تند و پرادویه: مصرف این غذاها می تواند باعث ایجاد مشکلات معده و همچنین تغییر طعم و عطر شیر مادر شود.

• نوشابه های گازدار و آب مرکبات: مصرف این نوشیدنی ها معمولا با ایجاد نفخ و گازهای معده همراه است.

• نوشیدنی های کافئین دار: مصرف نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه به دلیل دارا بودن کافئین می توانند باعث ایجاد مشکلات خواب در نوزاد شوند.

• نوشیدنی های الکلی: مصرف نوشیدنی های حاوی الکل میزان تولید شیر مادر را کاهش داده و باعث ایجاد اختلال در رشد نوزاد می شود.

مصرف غذاهای سرد و نپخته را به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنید.

• انواع ترشیجات، غذاهای سرخ شده و فست فودها.

• برنج: از مصرف برنج در 3 الی 4 روز اول پس از عمل سزارین خودداری کنید.

بعد از زایمان چی بخوریم؟

برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب در دوران پس از زایمان نه تنها باعث افزایش شیر مادر و بهبودی هر چه سریع تر بخیه ها می شود .بلکه با افزایش حرکات روده و هضم موثر غذا در پیشگیری از مشکل یبوست نیز بسیار موثر است. رژیم غذایی مادر بلافاصله پس از سزارین باید سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله پروتئین، مواد معدنی، کلسیم، فیبر و آهن باشد.

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات مادران در دوران پس از زایمان به شمار می رود. دلایل ابتلا به این عارضه بسیار زیاد است .که از میان برخی از مهمترین آنها می توان به دریافت سطوح بالای آهن در مکمل های بارداری، داروهای مورد استفاده در حین سزارین، کم آبی بدن و ضعف عضلات کف لگن در دوران پس از زایمان اشاره کرد. در بسیاری از موارد نیز منشاء این عارضه وجود ترس های روانی مادر است. زیرا نگرانی از پاره شدن بخیه ها باعث می شود .که مادر از اجابت مزاج خودداری کرده و در نتیجه مستعد ابتلا به یبوست شود.

چراتغذیه بعداز زایمان مهم است؟

نوع رژیم غذایی مادر در دوران پس از زایمان بسیار حائز اهمیت است. زیرا برخورداری از یک تغذیه سالم و متعادل نه تنها به روند سریع تر بهبودی مادر کمک می کند. بلکه در افزایش تولید شیر مادر نیز بسیار موثر است. از آنجایی که شیر مادر تنها منبع تغذیه نوزاد در طول چند ماه اول زندگی است. ضرورت انتخاب یک رژیم غذایی سالم در این دوران مشخص می شود. برخورداری از یک تغذیه مناسب همراه با استراحت کافی باعث می شود .بخیه های موجود در دیواره شکم و رحم که در طول سزارین شکافته شده اند با سرعت بیشتری بهبود یابند. ضمن آنکه یک رژیم غذایی متعادل به مادر کمک می کند. تا افزایش وزن به دست آمده در دوران بارداری را نیز کاهش دهد.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

شیوه تغذیه کودکان دردوران کرونا

شیوه تغذیه کودکان دردوران کرونا ،امکان کرونا در همه گروه‌های سنی وجود دارد.پس رعایت کردن نکات بهداشتی و خوردن غذاهای مناسب بسیار اهمیت دارد. در دوران کرونا از خوراندن نوشابه‌های شیرین به خصوص گازدارها،که عمدتاً قند ساده هستند.به فرزندان خودداری شود. قند ساده عارضه بیماری را برای بچه بیشتر می‌کند.

شیوع بیماری ویروس کرونا COVID-19 عامل بروز مشکلات فزاینده ای برای خانواده های سراسر جهان است. با بسته شدن مدارس و مراکز نگهداری از کودکان ، بسیاری از والدین در بیشتر روزها درگیر مراقبت از کودکان، آموزش مجازی کودکان.دورکاری و سایر مسئولیت های شغلی هستند . برای بسیاری از والدین یافتن پاسخ این سوال که برای شام وناهار چه غذایی آماده نمایند.شرکت ایپک با ارائه مطالب بهداشتی و مقالات علمی سعی دارد. تا شما را هرچه بیشتر در پیشگیری از بیماری کرونا بخصوص در کودکان یاری برساند.

مصرف میوه و سبزیجات

لازم است والدین هر زمان که بتوانند محصولات تازه را تهیه نمایند . بهتر است میوه ها و سبزیجات علاوه بر اینکه به صورت تازه خورده شوند.در صورت امکان منجمد شده. و بیشتر مواد مغذی و عطر و طعم آنها را حفظ می کنند.استفاده از سبزیجات تازه برای پختن سوپ ها ، خورش ها یا غذاهای دیگر . باعث ماندگاری بیشتر آنها و گزینه های غذای متنوع برای چند روز آینده می شود. سبزیجات همچنین این امکان را دارند که در صورت لزوم مجددا یخ زده. و سپس به سرعت گرم شوند.محصولات تازه تقریباً همیشه بهترین گزینه هستند. اما در صورت عدم دسترس بودن. گزینه های سالم زیادی برای ذخیره و تهیه آسان وجود دارد.کنسرو لوبیا و نخود که مقدار زیادی مواد مغذی را تأمین می کند.

میان وعده های سالم دردوران ویروس کرونا

کودکان اغلب برای ادامه فعالیت های روزانه نیاز به خوردن یک یا دو میان وعده در طول روز دارند.گزینه های سالم مانند آجیل ، پنیر ، ماست (ترجیحاً بدون شکر) . میوه های خرد شده .یا خشک ، تخم مرغ آب پز یا سایر گزینه های سالم را انتخاب کنید. در حالی که استفاده از محصولات تازه همیشه ممکن نیست.سعی کنید. تعداد غذاهای کاملاً فرآوری شده در سبد خرید خود را محدود کنید.گر غذاهای فرآوری شده خریداری می کنید . به برچسب آن نگاه کنید. و سعی کنید گزینه های سالم حاوی مقدار کمتری از این مواد را انتخاب کنید.سعی کنید از نوشیدنی های شیرین نیز خودداری کنید. و در عوض مقدار زیادی آب بنوشید. افزودن میوه ها یا سبزیجاتی مانند لیمو ، کلسیم. برش های خیار یا توت ها به آب یک روش عالی برای افزودن تنوع به مزه آب می گردد.

برنامه غذایی مناسب برای کودکان و نوجوانان در روزهای کرونایی

برای وعده صبحانه تخم مرغ، شیرکم چرب و پنیرکم چرب و کم نمک. نان و غلات سبوس دار .و میوه و سبزی در نظر گرفته شود. همچنین روزانه از منابع غذایی حاوی ویتامین C مانند: انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله انواع مرکبات، کیوی. فلفل‌های دلمه ای، سبزی‌های برگ سبز. انواع کلم ها. انواع جوانه‌ها و پیاز استفاده شود.

کودکان و نوجوانان روزانه از منابع غذایی سرشار از ویتامین D مانند: زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات پاستوریزه و انواع ماهی‌های چرب استفاده کنند. مکمل ویتامین D با دوز ۵۰ هزار واحدی به طور ماهانه می‌تواند میزان مورد نیاز روزانه ویتامین D را برای کودکان و نوجوانان تامین کند. ویتامین D باعث کاهش التهاب شده. و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. بهتر است نوجوانان روزانه از منابع غذایی حاوی آهن و روی مانند: گردو، بادام، پسته، فندق، بادام زمینی. تخم مرغ، حبوبات استفاده کنند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

اصول بهداشتی درزمان کرونا

اصول بهداشتی درزمان کرونا ،تحقیقات درباره ویروس بیماری کرونا ادامه دارد، اما تاکنون می‌دانیم که این ویروس از طریق ارتباط مستقیم به مانند قطرات تنفسی فرد مبتلا (ناشی از سرفه یا عطسه)، و نیز لمس سطوحی که با ویروس آلوده شده‌اند.منتقل می‌شود. ویروس می‌تواند بین چند ساعت تا چند روز روی سطوح زنده بماند. اما خبر خوب این است که ضدعفونی‌کننده‌های معمولی می‌توانند ویروس را از بین ببرند.

رعایت اصول بهداشتی بسیار در پیشگیری از بیماری کرونا موثراست.تمهیدات بهداشتی شخصی می‌تواند در حفظ سلامت خانواده‌تان و افراد دیگر مفید باشد.

این روزها که در کل دنیا بخصوص ایران باوضعیت سیاه روبروشده ایم .و از طرفی هم تمهیدات جدیدی صورت گرفته تا ارتباط دراجتماع کمتر شود شرکت ایپک هم در راستای اطلاع رسانی تصمیم به انتشار موضوعی در باب اصول بهداشتی نموده است.

توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

• مرتب دست های خود را بشویید از یک شوینده الکلی برای شستشوی دست های خود استفاده کنید.در صورت عدم دسترسی از آب و صابون(ترجیحا مایع) استفاده کنید،
شستشوی دست ها با آب و صابون یا استفاده از شوینده های الکلی ویروس هایی را که ممکن است .در دست های شما خانه کرده باشند، از بین می برد.
• فاصله خود را با دیگران رعایت کنید. بین شما و کسی که در حال عطسه یا سرفه است باید حداقل یک و نیم متر فاصله وجود داشته باشد.وقتی فردی عطسه یا سرفه می کند. از این راه ذرات مایعی را از بینی یا دهان خود به بیرون پخش می کند. ذراتی که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله درست را با فرد رعایت نکرده باشید. این ذرات از راه تنفس وارد بدن شما می شوند .که می توانند ویرس کووید-19 را هم با خود داشته باشند.

از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود خودداری کنید. همانطور که می دانید دست ها با بسیاری از سطوح تماس داشته و می توانند حاوی ویروس باشند. در صورت آلوده شدن دست های ما می توانند ویروس را به چشم ها، بینی یا دهان ما منتقل کنند. از این اجزای بدن نیز ویروس به داخل بدن راه پیدا کرده و باعث بیماری می شود.

• بهداشت تنفسی خود را رعایت کنید. در حقیقت باید اطمینان حاصل کنید. که هم خود شما هم افراد دور و برتان از این اصول بهداشتی پیروی می کنند. در هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی و در صورت عدم دسترسی با آرنج تان بپوشانید. سپس بلافاصله دستمال را در یک سطل زباله دربسته بیندازید.

موارد احتیاطی مرتبط با بسته‌بندی مواد غذایی و آماده کردن غذا

  • تمام مواد غیرضروری بسته‌بندی را جدا کرده و در سطل زباله درب‌دار بیندازید.
  • غذا را از جعبه بیرون‌بر برداشته. در یک بشقاب قرار داده و جعبه را دوربیندازید.
  • بسته‌بندی‌هایی مانند قوطی را می‌توان قبل از بازکردن و نگهداری با مواد ضدعفونی تمیز کرد.
  • مواد بسته‌بندی نشده مانند میوه یا سبزیجات را با آب و مواد ضدعفونی کننده بشویید.
  • بلافاصله دست‌ها را با آب و صابون شسته و یا از ژل‌های الکل‌دار استفاده کنید.
  • پیش از آماه کردن هر نوع غذایی دست‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.
  • غذا را در دمای توصیه شده بپزید.
  • در صورت امکان، مواد فاسد شدنی را در یخچال و یا فریزر نگهداری کرده و به تاریخ انقضا توجه کنید.
  • سعی کنید غذای دورریز و بسته‌بندی را به صورت مناسب و با رعایت اصول بهداشتی دور ریخته و از انباشته کردن باقیمانده‌ها که می‌تواند حشرات را جذب کند، پرهیز کنید.
  • پیش از غذا خوردن دست‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون شسته و مطمئن شوید که کودکان نیز همین کار را انجام می‌دهند.
  • همیشه از ظروف و بشقاب‌های تمیز استفاده کنید.
اگر تب دارید، سرفه می کنید یا به سختی نفس می کشید هرچه زودتر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید

اگر احساس بیماری می کنید در خانه بمانید. اگر تب دارید و سرفه می کنید و به سختی نفس می کشید. زودتر تماس گرفته و پیگیر مراقبت های پزشکی باشید. و به توصیه های مسئولین  بهداشت و سلامت در محل زندگی خود، عمل کنید.

مسئولین بهداشت و سلامت کشور و محل زندگی شما در جریان تازه ترین اطلاعات در مورد وضعیت منطقه شما هستند. اگر قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی با آنها تماس بگیرید .این امکان را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می دهید .تا شما را به مراکز درمانی مناسب ارجاع دهند. این کار  علاوه بر حفاظت از شما  به جلوگیری از انتشار ویروس و سایر عفونت ها نیز کمک می کند.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

سالم ترین گام برای رفع التهاب معده

سالم ترین گام برای رفع التهاب معده ،گاستریت یا التهاب معده دراثر افزایش اسید معده صورت می گیرد.کاستریت یا ورم معده خود بخود یک بیماری نیست .اما موجب التهاب بافت های معده شده و زمانی اتفاق می افتد که بافت درون معده تحریک پذیر می شود. ممکن است ورم معده در کوتاه مدت و یا به تدریج و در مدتی نسبتا طولانی فرد را مبتلا کند که معمولا قابل درمان می باشند. علت ورم معده و التهاب آن اغلب توسط یک باکتری به نام H. pylori ایجاد می شود.

هدف از پست این مطالب از طرف کارشناسان ایپک حفظ سلامتی و روش صحیح تغذیه شما عزیزان می باشد.تا گامی به سوی سلامتی برداریم.

علائم التهاب معده

افراد مبتلا به گاستریت اغلب درد شکمی را تجربه می کنند. درد اغلب در قسمت بالای شکم یا قسمت فوقانی چپ معده قرار دارد. علائم و نشانه های شاخص گاستریت عبارتند از:

  •  سوء هاضمه
  • تهوع
  • استفراغ
  • احساس سیری و پری پس از غذا خوردن
  • تنفس ضعیف
  •  درد قفسه سینه
  •  حرکات روده کم
  • استفراغ خون
  • افزایش میزان بیش از حد استفراغ زرد یا سبز
  • مدفوع سیاه رنگ یا همراه یا خونریزی
  • درد شکمی با تب
  • سرگیجه و غش کردن
  • ضربان قلب سریع
  • عرق کردن بیش از حد
  • تنگی نفس

هم چنین ممکن است گاستریت بدون هیچ علتی ممکنی رخ دهد.

علت ورم معده چیست؟

علت ورم معده، ضعف در پوشش مخاطی معده است که منجر به گاستریت می شود. داشتن پوشش معده نازک یا آسیب دیده که خطر ابتلا به گاستریت را بیشتر می کند. دیگر علت ورم معده، عفونت باکتریایی دستگاه گوارش است که می تواند باعث ایجاد گاستریت شود. عفونت باکتری هلیکو باکتر پیلوری شایع ترین علت ورم معده در سراسر جهان است شایعترین عفونت باکتریایی که علت ورم معده می شود، هلیکو باکتر پیلوری است. این عفونت معمولا از یک نفر به فرد دیگر منتقل می شود، اما می تواند از طریق یک محصول غذایی آلوده نیز منتقل شود.

شرایط و فعالیت های خاصی می تواند خطر ابتلا به گاستریت را افزایش دهد. از دیگر علت ورم معده سیگار کشیدن مداوم است، نیکوتین ترشحات بیکربنات پانکراس را در دوازدهه کاهش می دهد و با افزایش تحریک پاراسمپاتیک فعالیت عضلانی روده را زیاد و باعث تهوع و استفراغ می شود. زیاده روی در خوردن بویژه مصرف مواد غذایی ای که دیرهضم می شوند. نیز یکی دیگر از علت ورم معده است. ترشح بیش از اندازه اسید معده اغلب در نتیجه مصرف نوشیدنیهای الکلی نیز می تواند باعث ورم معده یا گاستریت شود.

آسیب به پوشش معده نیز می تواند علت ورم معده باشد. آسیب به پوشش معده می تواند منجر به التهاب مزمن شود. علل این عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد و یا استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن
  • مصرف الکل بیش از حد
  • استرس مزمن
  • جراحات و ضربه
  • قرار گرفتن در معرض اشعه
  • رفلاکس صفراوی تکرار شده از روده کوچک
  • مصرف کوکائین
پک های پذیرایی شرکت ایپک

ایپک تولید کننده پک های پذیرایی عصرانه ،صبحانه ،همایش و جلسات اداری و سازمانی ،وپخش کننده زیپ کیپ های ترحیم ،خشکبار و محصولات قهوه می باشد .

پک های پذیرایی بصورت مقوایی توزیع می شود که برای ثبت سفارش باید تعداد بالای بیست نفر باشد.زیپ کیپ های ترحیم در سایز 30*20 درطرح های مختلف می باشد .هم چنین زیپ کیپ های سفارش شما با جنس کرافت که بصورت کارتنی بفروش می رسد و از طرفی در سایزهای مختلف وطرح های متنوع قابل سفارش هستند.شما می توانید از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی و راههای ارتباطی تعزیف شده با مادرتماس باشید.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei
  • ۰
  • ۰

غذاهای مناسب فصل پاییز

غذاهای مناسب فصل پاییز ،از دیدگاه طب سنتی هر فصل مزاج خاص خود را دارد و حتما باید سبک زندگی و غذاها نیز متناسب با فصل تغییر کند تا فرد سالم بماند و دچار بیماری‌های روحی و جسمی مرتبط با فصل نشود.در دو زمان از سال تغییر آب و هوا خیلی زیاد است. فواصل میان آخر تابستان و اول پاییز که هوای گرم به هوای سرد تبدیل می‌شود و آخر زمستان و اول بهار که هوای سرد به هوای گرم تبدیل می‌شود که بیشترین مشکلات و بیماری‌های جسمی و روحی مانند آلرژی‌ها، برخی از مشکلات روحی و روانی، مشکلات گوارشی، مفصلی، تنفسی و ... در این زمان‌ها رخ می‌دهد.

ایپک وکارشناسان ما سعی دارند تا با هدف سلامتی شما عزیزان مطالب و مقالات پزشکی سلامتی نیز برای شما در سایت قرار بدهند.پس باما همراه باشید.

غذاهایی با مزاج گرم مصرف کنید

با توجه به این‌که فصل پاییز سرد و خشک است باید از مصرف غذاهایی که سردی و خشکی زیاد دارند همچون ترشی‌جات، عدس، بادمجان، کلم، قارچ، گوجه‌فرنگی، میوه‌های ترش و آب یخ پرهیز کنید و برعکس تابستان، از غذاهایی که مزاج گرم دارند و خونساز هستند استفاده کنید.

 

آبگوشت، گوشت‌ گوسفند و شتر و بلدرچین، تخم‌مرغ، حبوبات، غذاهای ادویه‌دار و موادی که طعم شیرین دارند مانند شیره خرما و انگور، فرنی بادام، شیربرنج، مرباها، میوه‌های شیرین مانند کشمش، توت خشک، مویز، انجیر و از میان میوه‌های تازه مصرف به، سیب، انار و گلابی توصیه می‌شود .

مصرف مغز بادام و پسته بخصوص به صورت حریره را از مقوی‌ترین و بهترین میان‌وعده‌ها در این فصل بخصوص برای کودکان می باشد و  برای وعده صبحانه یا میان‌وعده‌ها استفاده از منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب مفید مانند کنجد و مشتقات آن مانند ارده نیز توصیه می‌شود. اما باید توجه داشت که باید از زیاده روی حتی در مورد مواد غذایی مجاز نیز دوری کرد .

خشکی پوست در اثر سرما

به طور کلی، پوست در فصل سرما خشک می شود.  در سرما، درجه حرارت و میزان رطوبت هوا کم می شود و باعث خشکی پوست می گردد. در افراد مبتلا به اگزما، خشکی پوست شدید می تواند منجر به فعال شدن این بیماری شود و باعث قرمزی، ترک خوردگی و التهاب پوست گردد. خشکی شدید پوست نیز می تواند منجر به خونریزی و عفونت نیز گردد.در برخی مواقع، خشکی پوست آنقدر شدید می شود که موجب قرمزی و خارش پوست می شود. در این مورد برای درمان باید از لوسیون های هیدروکورتیزون تحت نظر پزشک استفاده کنید

اگر خشکی باعث ترک خوردگی پوست گردد، پزشک ممکن است پانسمان های مرطوب با خواص قابض را برای شما تجویز کند. با این کار، ترشحات خارج شده از پوست کم می شود و از عفونت نیز جلوگیری می شود.

تغذیه مناسب پاییزی از نگاه طب سنتی

فصل پاییز به دلیل داشتن مزاج سرد و خشک مطابق با طبع سوداوی است. برای همین افراد سودایی که مزاج سرد و خشک دارند در این فصل دچار مشکل می شوند.در اول فصل پاییز به علت سردی هوا، بلغم کمی مانده و صفرا از جوشش و طغیان افتاده و در عوض سودا غالب می شود.
ر این فصل املاح وارد شده به بدن به صورت رسوب به علت خنکی شب ها و افزایش صفرا وارد خون می شود. به همین علت مصرف مواد مسهل برای دفع مواد قلیایی خون (سودا) که شور و تلخ است مناسب است.

در طب سنتی حتی برای بیماری ها هم طبع در نظر گرفته اند به عنوان مثال در بهار که طبع گرم تر دارد افزایش جوش های پوستی و دمل شیوع بیشتری دارد. از این رو شاهد هستیم در فصل پاییز نیز بیماری های سرد مثل سرماخوردگی، بیماری های مفصل، بیماری های عصبی، استرس و افسردگی بیشتر می شود.از آنجایی که تغییر فصل ها با تغییراتی در تمام حیات از جمله انسان همراه است تدابیر خاص مناسب هر فصل ضروری است.

با توجه به این که طبع پاییز سرد و خشک است مصرف موادی که باعث سردی یا خشکی بدن می شوند باید محدود شود چون تأثیر منفی این فصل را افزایش می دهند. موادی مانند سیر و غذاهای حاوی ادویه جات مثل سوسیس و کالباس و غذاهای حاوی نمک زیاد مثل انواع شورها و غذاهای حاوی آب غوره و سرکه و آب لیمو مثل ترشیجات باعث کاهش رطوبت بدن و افزایش خشکی و سودا می شوند؛ از این رو در مصرف آن ها باید دقت نمود.

ارتباط با ما

با آروزی اوقاتی خوش و سلامتی برای تمام هموطنان ،شرکت ایپک ارائه دهنده  سرویس های پذیرایی درخدمت شما عزیزان هستیم.

با شماره 09129724226 و 02634457718 تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان شمارا راهنمایی کنند .

منبع :ایپک باکس

  • fatemeh shafiei